Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Trening na mięśnie nóg


Dodano: 01-04-2015 18:11
Popularność: 2381
Kategorie:Nogi
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Nogi

Trening na mięśnie nóg

Jest sporo bardzo fajnych ćwiczeń, które pozwalają kształtować nam mięśnie nóg. Dzięki temu nogi są zgrabniejsze, jędrniejsze i szczuplejsze. Dodatkowo wzmocnienie mięśni powoduje większą wytrzymałość i wydolność. Możesz ćwiczyć nogi co dzień przez 20 minut, możesz też włączyć ich trening w ramy treningu ogólnorozwojowego wykonywanego 3 razy w  tygodniu. Wybór należy do Ciebie, a ja postaram się zaprezentować kilka przyjemnych ćwiczeń modelujących nogi.

  • Na mięśnie nóg dobre są tzw. wykroki. Stań prosto, jedną nogę wyciągnij przed siebie i ugnij ją w kolanie. Drogą nogę wyciągnij w tył. Zostając w takiej pozycji pogłębiaj ugięcie nogi znajdującej się z tyłu, natomiast noga z przodu ma zostawać nieruchomo w ugięciu. Wykonuj po 20 powtórzeń dla każdej nogi. Dla lepszego efektu ćwiczenia możesz wziąć w ręce hantelki.
  • Kolejne ćwiczenie jest proste – połóż się na macie na plecach, wyciągnij ręce wzdłuż tułowia, wyprostuj nogi. W takiej pozycji unoś złączone nogi w górę, po czym opuszczaj je kilka centymetrów nad matę i znów podnoś. Wykonaj ćwiczenie 20 razy.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu zostań w tej samej pozycji leżąc na macie na plecach, unieś lekko w górę nogi i wykonuj nimi ruch imitujący cięcie nożyczkami – ćwiczenie nosi nazwę „nożyc”. Wykonuj ćwiczenie przez 20 sekund.
  • Nadal pozostań na macie leżąc na plecach. Ręce wyciągnij wzdłuż ciała, nogi wyprostuj i podnieś w górę. Zostając w takiej pozycji rozkładaj nogi na boki. Staraj się wykonać 20 powtórzeń ćwiczenia.
  • Ostatnie ćwiczenie na macie, leżąc na plecach to rowerek. Ugnij nogi w klanach i unieś je w górę, w takie pozycji wykonując nimi „rowerek”.
  • Wykonując kolejne ćwiczenie stań prosto, połóż dłonie na biodrach. W pozycji stojącej podnosisz jedną nogę i kierujesz ją w bok. Wykonuj ćwiczenie dla każdej nogi, po 20 powtórzeń.
  • Nie zapomnij też o kształtowaniu mięśni łydek. Możesz w bardzo prosty sposób zadbać o łydki, po prostu stojąc prosto i stając na palcach – kilka sekund wytrzymujesz w tej pozycji, po czym schodzisz do pozycji wyjściowej. Wykonuj spięcia na palcach 15 razy.
  • Na koniec ćwiczeń polecam wzmocnienie mięśni poprzez tzw. deskę. Zejdź na matę, przód ciała oprzyj na ugiętych w  łokciach rękach, tył na wyciągniętych nogach. Napnij maksymalnie mięśnie pleców, brzucha i nóg i pozostań w tej pozycji przez 30 sekund.

 

 

Ćwiczenia na wąską talię

Ćwiczenia na wąską talię

Ćwiczenia na wąską talię Szczególnie kobiety zainteresowane są tym, by mieć wąską talię i szczupły brzuch. Na szczęście taki efekt da się osiągnąć wykonując odpowiednie ćw
Ćwiczenia na obręcz barkową

Ćwiczenia na obręcz barkową

Ćwiczenia na obręcz barkową Obręcz barkowa jest to grupa mięśni obejmująca częściowo klatkę piersiową oraz plecy, a także kark. W szczególności mężczyźni dbają o to, by roz
Ćwiczenia na plecy w domu

Ćwiczenia na plecy w domu

Ćwiczenia na plecy Rozbudowywanie pleców powinno być elementem każdego treningu ogólnorozwojowego. Aby uzyskać dobre efekty, taki trening powinien być przeprowadzany 3 razy dzie
Ćwiczenia na płaskostopie

Ćwiczenia na płaskostopie

Ćwiczenia na płaskostopie Płaskostopie jest zniekształceniem stopy, które polega na obniżeniu jej sklepień. Wiele osób cierpi na to schorzenie, nawet o tym nie wiedząc, bowiem
Ćwiczenia na okrągłe pośladki

Ćwiczenia na okrągłe pośladki

Ćwiczenia na okrągłe pośladki Mając na myśli okrągłe pośladki po prostu chodzi o jędrne, ładnie ukształtowane pośladki – taki efekt można osiągnąć poprzez systematyczne ćwi
Ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej

Ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej

Ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej Trening klatki piersiowej jest bardzo ważnym elementem ćwiczeń ogólnorozwojowych. Warto ćwiczyć klatkę piersiową 3 razy w tygodniu, pamięta
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Nogi

Ćwiczenia-Na na Facebook'u