Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na płaskostopie


Dodano: 18-04-2015 08:36
Popularność: 2895
Kategorie:Nogi
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Nogi

Ćwiczenia na płaskostopie

Płaskostopie jest zniekształceniem stopy, które polega na obniżeniu jej sklepień. Wiele osób cierpi na to schorzenie, nawet o tym nie wiedząc, bowiem zwykle płaskostopie nie przeszkadza w codziennym funkcjonowaniu. Jest jednak sporo ćwiczeń, które pomagają zwalczać płaskostopie. Nie trzeba wiele by zacząć ćwiczyć, bowiem ćwiczenia na płaskostopie nie są trudne. Poniżej zaprezentuję kilka z nich.

  • Na płaskostopie bardzo dobrze wpływają spacery po kamienistym terenie, szczególnie jeśli jesteśmy na bosaka. Warto więc spacerować np. nad rzeką o kamienistym dnie przez kilka minut dziennie. Również w domu staraj się chodzić na bosaka, co aktywuje do pracy mięśnie silniej, niż gdy chodzimy w butach.
  • Kolejne ćwiczenie można wykonywać w domu kładąc się na macie na plecach i unosząc nogi w górę, Stopy kierujemy do siebie i staramy się bić nimi jak najmocniej brawa. Ćwiczenie wykonujemy przez 10 sekund, rozluźniamy po czym powtarzamy je 5 razy.
  • Do kolejnego ćwiczenia zostań na macie unosząc nogi i zginając je w kolanach, między stopy włóż woreczek z grochem. Wykonuj w takiej pozycji rowerek nogami przez 30 sekund.
  • Dalej leżąc na plecach wykorzystujemy szarfę, która opieramy na naszych stopach, a w rękach trzymamy jej końce. Staramy się rozepchać jeden koniec szarf w jedną, drugi w drugą stronę, działając siłą naszych stóp. Wykonujemy ćwiczenie 5 razy po 10 sekund.
  • W leżeniu na plecach prostujemy jedna nogę i wkładamy między jej palce woreczek z grochem. Za pomocą wyłącznie siły nogi podrzucamy woreczek w górę w stronę tułowia i staramy się złapać go w ręce. Wykonujemy to ćwiczenie po 5 razy dla każdej nogi.
  • Zostając w leżeniu na plecach wkładamy między palce jednej stopy woreczek, prostujemy nogi i wykonujemy ćwiczenie polegające na tym, by 10 razy przełożyć woreczek z palców jednej stopy do drugiej.
  • Kolejnym dobrym ćwiczeniem na płaskostopie jest rolowanie rozwiniętego na ziemi ręcznika przy wykorzystaniu do tego wyłącznie stóp. Nie liczy się końcowy efekt złożenia ręcznika, a  sama próba rolowania go palcami stóp.
  • Każdego dnia staraj się chodzić kilka minut dziennie na palcach. Możesz też wykonywać ćwiczenie polegające na tym, by na zmianę stawać na palcach stóp, następnie na piętach. Ćwicz w ten sposób chociaż przez 1-2 minuty dziennie.

 

Ćwiczenia na wąską talię

Ćwiczenia na wąską talię

Ćwiczenia na wąską talię Szczególnie kobiety zainteresowane są tym, by mieć wąską talię i szczupły brzuch. Na szczęście taki efekt da się osiągnąć wykonując odpowiednie ćw
Ćwiczenia na obręcz barkową

Ćwiczenia na obręcz barkową

Ćwiczenia na obręcz barkową Obręcz barkowa jest to grupa mięśni obejmująca częściowo klatkę piersiową oraz plecy, a także kark. W szczególności mężczyźni dbają o to, by roz
Ćwiczenia na najszersze grzbietu

Ćwiczenia na najszersze grzbietu

Ćwiczenia na mięsień najszerszy grzbietu Mięsień najszerszy grzbietu ma największą powierzchnię spośród wszystkich mięśni w ciele człowieka. Mamy dwa mięśnie najszersze grzbie
Ćwiczenia na uda

Ćwiczenia na uda

Ćwiczenia na uda Uda to część ciała, którą mogą ćwiczyć nie tylko kobiety. Dobrze wymodelowane uda są jędrne, nie pojawia się na nich cellulit. Jest kilka prostych ćwiczeń, kt
Ćwiczenia na mięsień pośladkowy

Ćwiczenia na mięsień pośladkowy

Ćwiczenia na mięsień pośladkowy W treningu na mięsień pośladkowy szczególne gustują panie. Wyćwiczenie pośladków gwarantuje bowiem ich napięcie, krągłość i pomaga w wa
Ćwiczenia na triceps

Ćwiczenia na triceps

Ćwiczenia na triceps Triceps, czyli mięsień trójgłowy ramienia znajduje się na tylnej powierzchni naszego ramienia. Warto pamiętać, że mięśnie rąk należy ćwiczyć równom
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Nogi

Ćwiczenia-Na na Facebook'u