Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na płaskostopie


Dodano: 18-04-2015 08:36
Popularność: 3117
Kategorie:Nogi
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Nogi

Ćwiczenia na płaskostopie

Płaskostopie jest zniekształceniem stopy, które polega na obniżeniu jej sklepień. Wiele osób cierpi na to schorzenie, nawet o tym nie wiedząc, bowiem zwykle płaskostopie nie przeszkadza w codziennym funkcjonowaniu. Jest jednak sporo ćwiczeń, które pomagają zwalczać płaskostopie. Nie trzeba wiele by zacząć ćwiczyć, bowiem ćwiczenia na płaskostopie nie są trudne. Poniżej zaprezentuję kilka z nich.

  • Na płaskostopie bardzo dobrze wpływają spacery po kamienistym terenie, szczególnie jeśli jesteśmy na bosaka. Warto więc spacerować np. nad rzeką o kamienistym dnie przez kilka minut dziennie. Również w domu staraj się chodzić na bosaka, co aktywuje do pracy mięśnie silniej, niż gdy chodzimy w butach.
  • Kolejne ćwiczenie można wykonywać w domu kładąc się na macie na plecach i unosząc nogi w górę, Stopy kierujemy do siebie i staramy się bić nimi jak najmocniej brawa. Ćwiczenie wykonujemy przez 10 sekund, rozluźniamy po czym powtarzamy je 5 razy.
  • Do kolejnego ćwiczenia zostań na macie unosząc nogi i zginając je w kolanach, między stopy włóż woreczek z grochem. Wykonuj w takiej pozycji rowerek nogami przez 30 sekund.
  • Dalej leżąc na plecach wykorzystujemy szarfę, która opieramy na naszych stopach, a w rękach trzymamy jej końce. Staramy się rozepchać jeden koniec szarf w jedną, drugi w drugą stronę, działając siłą naszych stóp. Wykonujemy ćwiczenie 5 razy po 10 sekund.
  • W leżeniu na plecach prostujemy jedna nogę i wkładamy między jej palce woreczek z grochem. Za pomocą wyłącznie siły nogi podrzucamy woreczek w górę w stronę tułowia i staramy się złapać go w ręce. Wykonujemy to ćwiczenie po 5 razy dla każdej nogi.
  • Zostając w leżeniu na plecach wkładamy między palce jednej stopy woreczek, prostujemy nogi i wykonujemy ćwiczenie polegające na tym, by 10 razy przełożyć woreczek z palców jednej stopy do drugiej.
  • Kolejnym dobrym ćwiczeniem na płaskostopie jest rolowanie rozwiniętego na ziemi ręcznika przy wykorzystaniu do tego wyłącznie stóp. Nie liczy się końcowy efekt złożenia ręcznika, a  sama próba rolowania go palcami stóp.
  • Każdego dnia staraj się chodzić kilka minut dziennie na palcach. Możesz też wykonywać ćwiczenie polegające na tym, by na zmianę stawać na palcach stóp, następnie na piętach. Ćwicz w ten sposób chociaż przez 1-2 minuty dziennie.

 

Trening na mięśnie brzucha

Trening na mięśnie brzucha

Trening na mięśnie brzucha Jest wiele ćwiczeń, które pozwalają modelować mięśnie brzucha. Wystarczy znaleźć czas i chcieć by je codziennie wykonywać – wystarczy zaledwie 1
Ćwiczenia na barki

Ćwiczenia na barki

Ćwiczenia na barki Mówiąc o ćwiczeniach na barki mamy na myśli trening mięśni ramiennych. Powinien on być włączony do ćwiczeń ogólnorozwojowych – trening warto wykon
Ćwiczenia na dół pleców

Ćwiczenia na dół pleców

Ćwiczenia na dolną część pleców Wbrew pozorom, da się ćwiczyć dolną część pleców, o czym wielu ćwiczących zapomina, skupiając się głównie na grzbiecie. Lekki
Ćwiczenia na zgrabne uda

Ćwiczenia na zgrabne uda

Ćwiczenia na zgrabne uda Zakładanie krótkich spódniczek lub szortów zobowiązuje. Jeszcze przed sezonem letnim wszystkie dziewczyny, a także kobiety, powinny robić wszystk
Ćwiczenia na dupe

Ćwiczenia na dupe

Ćwiczenia na dupę Pośladki są bardzo ważną częścią ciała,  szczególnie dla kobiet, które dbają o to, by pupa była jędrna i zgrabna. Jest to wizytówka ciała
Ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej

Ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej

Ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej Trening klatki piersiowej jest bardzo ważnym elementem ćwiczeń ogólnorozwojowych. Warto ćwiczyć klatkę piersiową 3 razy w tygodniu, pamięta
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Nogi

Ćwiczenia-Na na Facebook'u