Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Trening na mięśnie nóg


Dodano: 01-04-2015 18:11
Popularność: 1748
Kategorie:Nogi
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Nogi

Trening na mięśnie nóg

Jest sporo bardzo fajnych ćwiczeń, które pozwalają kształtować nam mięśnie nóg. Dzięki temu nogi są zgrabniejsze, jędrniejsze i szczuplejsze. Dodatkowo wzmocnienie mięśni powoduje większą wytrzymałość i wydolność. Możesz ćwiczyć nogi co dzień przez 20 minut, możesz też włączyć ich trening w ramy treningu ogólnorozwojowego wykonywanego 3 razy w  tygodniu. Wybór należy do Ciebie, a ja postaram się zaprezentować kilka przyjemnych ćwiczeń modelujących nogi.

  • Na mięśnie nóg dobre są tzw. wykroki. Stań prosto, jedną nogę wyciągnij przed siebie i ugnij ją w kolanie. Drogą nogę wyciągnij w tył. Zostając w takiej pozycji pogłębiaj ugięcie nogi znajdującej się z tyłu, natomiast noga z przodu ma zostawać nieruchomo w ugięciu. Wykonuj po 20 powtórzeń dla każdej nogi. Dla lepszego efektu ćwiczenia możesz wziąć w ręce hantelki.
  • Kolejne ćwiczenie jest proste – połóż się na macie na plecach, wyciągnij ręce wzdłuż tułowia, wyprostuj nogi. W takiej pozycji unoś złączone nogi w górę, po czym opuszczaj je kilka centymetrów nad matę i znów podnoś. Wykonaj ćwiczenie 20 razy.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu zostań w tej samej pozycji leżąc na macie na plecach, unieś lekko w górę nogi i wykonuj nimi ruch imitujący cięcie nożyczkami – ćwiczenie nosi nazwę „nożyc”. Wykonuj ćwiczenie przez 20 sekund.
  • Nadal pozostań na macie leżąc na plecach. Ręce wyciągnij wzdłuż ciała, nogi wyprostuj i podnieś w górę. Zostając w takiej pozycji rozkładaj nogi na boki. Staraj się wykonać 20 powtórzeń ćwiczenia.
  • Ostatnie ćwiczenie na macie, leżąc na plecach to rowerek. Ugnij nogi w klanach i unieś je w górę, w takie pozycji wykonując nimi „rowerek”.
  • Wykonując kolejne ćwiczenie stań prosto, połóż dłonie na biodrach. W pozycji stojącej podnosisz jedną nogę i kierujesz ją w bok. Wykonuj ćwiczenie dla każdej nogi, po 20 powtórzeń.
  • Nie zapomnij też o kształtowaniu mięśni łydek. Możesz w bardzo prosty sposób zadbać o łydki, po prostu stojąc prosto i stając na palcach – kilka sekund wytrzymujesz w tej pozycji, po czym schodzisz do pozycji wyjściowej. Wykonuj spięcia na palcach 15 razy.
  • Na koniec ćwiczeń polecam wzmocnienie mięśni poprzez tzw. deskę. Zejdź na matę, przód ciała oprzyj na ugiętych w  łokciach rękach, tył na wyciągniętych nogach. Napnij maksymalnie mięśnie pleców, brzucha i nóg i pozostań w tej pozycji przez 30 sekund.

 

 

Ćwiczenia na mięsień prosty i skośne brzucha

Ćwiczenia na mięsień prosty i skośne brzucha

Ćwiczenia na mięsień prosty i skośne brzucha Mięsień prosty brzucha oraz mięśnie skośne powinny być ćwiczone podczas jednego treningu. Możesz wykonywać takie ćwiczenia, które
Ćwiczenia na obręcz barkową

Ćwiczenia na obręcz barkową

Ćwiczenia na obręcz barkową Obręcz barkowa jest to grupa mięśni obejmująca częściowo klatkę piersiową oraz plecy, a także kark. W szczególności mężczyźni dbają o to, by roz
Ćwiczenia na zdrowy kręgosłup

Ćwiczenia na zdrowy kręgosłup

Ćwiczenia na zdrowy kręgosłup Siedzący tryb życia, jaki prowadzimy coraz częściej powoduje, że niestety nasze kręgosłupy pozostawiają naprawdę wiele do życzenia. Dlatego nie zapominaj
Ćwiczenia na zgrabne uda

Ćwiczenia na zgrabne uda

Ćwiczenia na zgrabne uda Zakładanie krótkich spódniczek lub szortów zobowiązuje. Jeszcze przed sezonem letnim wszystkie dziewczyny, a także kobiety, powinny robić wszystk
Ćwiczenia modelujące pośladki

Ćwiczenia modelujące pośladki

Ćwiczenia modelujące pośladki Szczególnie panie zainteresowane są ćwiczeniami, które modelują pośladki, poprawiają ich kształt i przy okazji pomagają zwalczać cellulit. Wy
Ćwiczenia na dolną część klatki piersiowej

Ćwiczenia na dolną część klatki piersiowej

Ćwiczenia na dolną część klatki piersiowej W trakcie ćwiczeń na klatkę piersiową aktywujesz do wysiłku większość mięśni, chociaż możesz wybierać ćwiczenia które będą mo
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Nogi

Ćwiczenia-Na na Facebook'u