Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Trening na mięśnie nóg


Dodano: 01-04-2015 18:11
Popularność: 2483
Kategorie:Nogi
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Nogi

Trening na mięśnie nóg

Jest sporo bardzo fajnych ćwiczeń, które pozwalają kształtować nam mięśnie nóg. Dzięki temu nogi są zgrabniejsze, jędrniejsze i szczuplejsze. Dodatkowo wzmocnienie mięśni powoduje większą wytrzymałość i wydolność. Możesz ćwiczyć nogi co dzień przez 20 minut, możesz też włączyć ich trening w ramy treningu ogólnorozwojowego wykonywanego 3 razy w  tygodniu. Wybór należy do Ciebie, a ja postaram się zaprezentować kilka przyjemnych ćwiczeń modelujących nogi.

  • Na mięśnie nóg dobre są tzw. wykroki. Stań prosto, jedną nogę wyciągnij przed siebie i ugnij ją w kolanie. Drogą nogę wyciągnij w tył. Zostając w takiej pozycji pogłębiaj ugięcie nogi znajdującej się z tyłu, natomiast noga z przodu ma zostawać nieruchomo w ugięciu. Wykonuj po 20 powtórzeń dla każdej nogi. Dla lepszego efektu ćwiczenia możesz wziąć w ręce hantelki.
  • Kolejne ćwiczenie jest proste – połóż się na macie na plecach, wyciągnij ręce wzdłuż tułowia, wyprostuj nogi. W takiej pozycji unoś złączone nogi w górę, po czym opuszczaj je kilka centymetrów nad matę i znów podnoś. Wykonaj ćwiczenie 20 razy.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu zostań w tej samej pozycji leżąc na macie na plecach, unieś lekko w górę nogi i wykonuj nimi ruch imitujący cięcie nożyczkami – ćwiczenie nosi nazwę „nożyc”. Wykonuj ćwiczenie przez 20 sekund.
  • Nadal pozostań na macie leżąc na plecach. Ręce wyciągnij wzdłuż ciała, nogi wyprostuj i podnieś w górę. Zostając w takiej pozycji rozkładaj nogi na boki. Staraj się wykonać 20 powtórzeń ćwiczenia.
  • Ostatnie ćwiczenie na macie, leżąc na plecach to rowerek. Ugnij nogi w klanach i unieś je w górę, w takie pozycji wykonując nimi „rowerek”.
  • Wykonując kolejne ćwiczenie stań prosto, połóż dłonie na biodrach. W pozycji stojącej podnosisz jedną nogę i kierujesz ją w bok. Wykonuj ćwiczenie dla każdej nogi, po 20 powtórzeń.
  • Nie zapomnij też o kształtowaniu mięśni łydek. Możesz w bardzo prosty sposób zadbać o łydki, po prostu stojąc prosto i stając na palcach – kilka sekund wytrzymujesz w tej pozycji, po czym schodzisz do pozycji wyjściowej. Wykonuj spięcia na palcach 15 razy.
  • Na koniec ćwiczeń polecam wzmocnienie mięśni poprzez tzw. deskę. Zejdź na matę, przód ciała oprzyj na ugiętych w  łokciach rękach, tył na wyciągniętych nogach. Napnij maksymalnie mięśnie pleców, brzucha i nóg i pozostań w tej pozycji przez 30 sekund.

 

 

Ćwiczenia na mięśnie skośne brzucha

Ćwiczenia na mięśnie skośne brzucha

Ćwiczenia na mięśnie skośne brzucha W trakcie ćwiczeń mięśni brzucha, często zaniedbywana jest partia mięśni skośnych, a przecież jest wiele ćwiczeń, które pomagają likwidow
Trening na barki

Trening na barki

Trening na barki Barki są częścią ciała, o której wiele osób zapomina w treningach. Pamiętajmy, że rozbudowujemy ciało zawsze proporcjonalne, najlepiej więc stosować trenin
Ćwiczenia na kręgosłup

Ćwiczenia na kręgosłup

Ćwiczenia na kręgosłup Z ćwiczeniami na kręgosłup nie ma żartów – zanim podejmiesz jakiekolwiek ćwiczenia, skonsultuj się z lekarzem lub z fizjoterapeutą. Dobór ćwic
Ćwiczenia na trening ud

Ćwiczenia na trening ud

Ćwiczenia na trening ud Trening ud jest jednym z ważniejszych elementów ćwiczeń ogólnorozwojowych, praktykowanych zarówno przez kobiety jak i przez mężczyzn. Wystarczy p
Ćwiczenia na jędrną pupę

Ćwiczenia na jędrną pupę

Ćwiczenia na jędrną pupę Pośladki są wizytówka każdej kobiety, dlatego warto myśleć o tym, by ćwiczyć tą część ciała. Jest wiele prostych ćwiczeń, które kształtuj
Ćwiczenia na klatkę

Ćwiczenia na klatkę

Ćwiczenia na klatkę piersiową Ćwiczenia na klatkę mogą być wykonywane zarówno przez mężczyzn jak i przez kobiety. Wystarczą chęci i motywacja do ćwiczeń. Najlepiej jest włącz
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Nogi

Ćwiczenia-Na na Facebook'u