Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Metoda Karskiego cwiczenia


Dodano: 03-04-2015 10:51
Popularność: 1139
Kategorie:Plecy
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Plecy

Ćwiczenia metoda Karskiego

Metoda karskiego jest dość kontrowersyjną metodą na leczenie skolioz. Metoda opiera się głównie na likwidowaniu przykurczów, które według profesora Karskiego są główną przyczyną skoliozy i jej pogłębiania się. Poniżej zaprezentuję kilka ćwiczeń, które Karski poleca włączyć do codziennego treningu.

  • Profesor Karski proponuje kilka podstawowych ćwiczeń do leczenia skoliozy. Pierwsze z nich polega na tym, by położyć się na boku np. na tapczanie, tak by dolna kończyna była wyprostowana i zwisała luźno poza tapczan. W tej pozycji prof. Karski poleca zostawać przez 1-2 godzin dziennie.
  • Kolejne ćwiczenie polega na leżeniu przodem z kolanami zgiętymi w kształt litery C,  z jednym biodrem maksymalnie wysuniętym w bok. W takiej pozycji również zaleca się spędzać 1-2 godzin dziennie.
  • Następne ćwiczenie polega na leżeniu na plecach z nogami maksymalnie zgiętymi w kolanach, z obciążeniem na pośladkach. W takiej pozycji prof. Karski również zaleca leżeć 1-2 godzin dziennie.
  • Kolejne ćwiczenie polega na wykonywaniu maksymalnego skłonu z przodu z pozycji stojącej. Zalecane jest wykonywanie 50-100 powtórzeń tego ćwiczenia.
  • Profesor Karski zaleca też skłony z maksymalnym skrętem tułowia w prawo lub w lewo z pozycji wyjściowej stojąc prosto. Zaleca wykonanie między 100 a 400 powtórzeń dziennie.
  • Oprócz powyższych ćwiczeń podstawowych w metodzie leczenia stosuje się też ćwiczenia dodatkowe. Jednym z nich jest siad z maksymalnie rozszerzonymi nogami z wykonywaniem maksymalnych skrętów tułowia w boki oraz wyciągania tułowia w przód.
  • Podobne ćwiczenie stosuje się w siadzie skrzyżnym, wykonując maksymalne skręty tułowia w prawy lub w lewy bok.
  • Jeszcze innym ćwiczeniem dodatkowym jest siad w klęku i z tej pozycji przechodzenie do siadu na prawym i następnie na lewym pośladku.
  • Można stosować też ćwiczenia wspomagające takie jak stanie na skrzyżowanych kończynach czy stanie na lewej kończynie z prawą nogą zgiętą w kolanie, której stopa styka się z podłożem.

Powyższe ćwiczenia są krytykowane przez wielu lekarzy i przez to niewiele osób decyduje się na ich stosowanie. Bulwersuje nieco ilość powtórzeń danych ćwiczeń czy czas w jakim profesor Karski poleca zostawać w jednej pozycji. Kilka godzin dziennie na ćwiczenia to chyba jednak nieco za dużo. Dodatkowo ćwiczenia mogą obciążać stawy i kręgosłup i nie każdy powinien je wykonywać by sobie nie zaszkodzić.

Ćwiczenia na mięsień prosty i skośne brzucha

Ćwiczenia na mięsień prosty i skośne brzucha

Ćwiczenia na mięsień prosty i skośne brzucha Mięsień prosty brzucha oraz mięśnie skośne powinny być ćwiczone podczas jednego treningu. Możesz wykonywać takie ćwiczenia, które
Ćwiczenia na obręcz barkową

Ćwiczenia na obręcz barkową

Ćwiczenia na obręcz barkową Obręcz barkowa jest to grupa mięśni obejmująca częściowo klatkę piersiową oraz plecy, a także kark. W szczególności mężczyźni dbają o to, by roz
Ćwiczenia na skoliozę

Ćwiczenia na skoliozę

Ćwiczenia na skoliozę Skolioza jest skrzywieniem bocznym kręgosłupa, który wygięty jest pod nienaturalnym kątem. Skoliozą określa się zniekształcenie wynoszące ponad 10° w p
Ćwiczenia na łydki

Ćwiczenia na łydki

Ćwiczenia na łydki Łydki są częścią nóg, o których wiele osób dbających o swoje mięśnie i ciało zapomina. Skupiamy się ogólnie na ćwiczeniach nóg, z
Ćwiczenia na jędrny pośladek

Ćwiczenia na jędrny pośladek

Ćwiczenia na jędrny pośladek Pośladki są tą częścią ciała, na punkcie której przewrażliwione są szczególnie kobiety. Ładna, kształtna pupa jest wizytówką zadban
Ćwiczenia na klate

Ćwiczenia na klate

Ćwiczenia na klatę Jest sporo ćwiczeń, które pomagają kształtować mięśnie klatki piersiowej. Wystarczy tylko nieco chęci i znalezienie  ok. 20 minut czasu dziennie, by ćwicz
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Plecy

Ćwiczenia-Na na Facebook'u