Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Metoda Karskiego cwiczenia


Dodano: 03-04-2015 10:51
Popularność: 2167
Kategorie:Plecy
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Plecy

Ćwiczenia metoda Karskiego

Metoda karskiego jest dość kontrowersyjną metodą na leczenie skolioz. Metoda opiera się głównie na likwidowaniu przykurczów, które według profesora Karskiego są główną przyczyną skoliozy i jej pogłębiania się. Poniżej zaprezentuję kilka ćwiczeń, które Karski poleca włączyć do codziennego treningu.

  • Profesor Karski proponuje kilka podstawowych ćwiczeń do leczenia skoliozy. Pierwsze z nich polega na tym, by położyć się na boku np. na tapczanie, tak by dolna kończyna była wyprostowana i zwisała luźno poza tapczan. W tej pozycji prof. Karski poleca zostawać przez 1-2 godzin dziennie.
  • Kolejne ćwiczenie polega na leżeniu przodem z kolanami zgiętymi w kształt litery C,  z jednym biodrem maksymalnie wysuniętym w bok. W takiej pozycji również zaleca się spędzać 1-2 godzin dziennie.
  • Następne ćwiczenie polega na leżeniu na plecach z nogami maksymalnie zgiętymi w kolanach, z obciążeniem na pośladkach. W takiej pozycji prof. Karski również zaleca leżeć 1-2 godzin dziennie.
  • Kolejne ćwiczenie polega na wykonywaniu maksymalnego skłonu z przodu z pozycji stojącej. Zalecane jest wykonywanie 50-100 powtórzeń tego ćwiczenia.
  • Profesor Karski zaleca też skłony z maksymalnym skrętem tułowia w prawo lub w lewo z pozycji wyjściowej stojąc prosto. Zaleca wykonanie między 100 a 400 powtórzeń dziennie.
  • Oprócz powyższych ćwiczeń podstawowych w metodzie leczenia stosuje się też ćwiczenia dodatkowe. Jednym z nich jest siad z maksymalnie rozszerzonymi nogami z wykonywaniem maksymalnych skrętów tułowia w boki oraz wyciągania tułowia w przód.
  • Podobne ćwiczenie stosuje się w siadzie skrzyżnym, wykonując maksymalne skręty tułowia w prawy lub w lewy bok.
  • Jeszcze innym ćwiczeniem dodatkowym jest siad w klęku i z tej pozycji przechodzenie do siadu na prawym i następnie na lewym pośladku.
  • Można stosować też ćwiczenia wspomagające takie jak stanie na skrzyżowanych kończynach czy stanie na lewej kończynie z prawą nogą zgiętą w kolanie, której stopa styka się z podłożem.

Powyższe ćwiczenia są krytykowane przez wielu lekarzy i przez to niewiele osób decyduje się na ich stosowanie. Bulwersuje nieco ilość powtórzeń danych ćwiczeń czy czas w jakim profesor Karski poleca zostawać w jednej pozycji. Kilka godzin dziennie na ćwiczenia to chyba jednak nieco za dużo. Dodatkowo ćwiczenia mogą obciążać stawy i kręgosłup i nie każdy powinien je wykonywać by sobie nie zaszkodzić.

Ćwiczenia na mięśnie brzucha

Ćwiczenia na mięśnie brzucha

Ćwiczenia na mięśnie brzucha Brzuch jest tą partią mięśni, która jest ćwiczona najczęściej i przywiązujemy do tego dużą wagę. Szczególnie kobiety dbają o zgrabny brzuc
Ćwiczenia na barki

Ćwiczenia na barki

Ćwiczenia na barki Mówiąc o ćwiczeniach na barki mamy na myśli trening mięśni ramiennych. Powinien on być włączony do ćwiczeń ogólnorozwojowych – trening warto wykon
Ćwiczenia na kręgosłup lędźwiowy

Ćwiczenia na kręgosłup lędźwiowy

Ćwiczenia na kręgosłup lędźwiowy Kręgosłup lędźwiowy zlokalizowany jest na dole naszych pleców i wiele osób narzeka na dyskomfort tej partii kręgosłupa czy ból. Za
Ćwiczenia na grube uda

Ćwiczenia na grube uda

Ćwiczenia na grube uda Jeśli twierdzisz, że masz grube uda to odpowiedz sobie na pytanie, czy nie masz nadmiaru zbędnych kilogramów. Jeśli tak jest to najpierw musisz zastosować diet
Ćwiczenia modelujące pośladki

Ćwiczenia modelujące pośladki

Ćwiczenia modelujące pośladki Szczególnie panie zainteresowane są ćwiczeniami, które modelują pośladki, poprawiają ich kształt i przy okazji pomagają zwalczać cellulit. Wy
Ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej

Ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej

Ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej Trening klatki piersiowej jest bardzo ważnym elementem ćwiczeń ogólnorozwojowych. Warto ćwiczyć klatkę piersiową 3 razy w tygodniu, pamięta
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Plecy

Ćwiczenia-Na na Facebook'u