Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Metoda Karskiego cwiczenia


Dodano: 03-04-2015 10:51
Popularność: 954
Kategorie:Plecy
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Plecy

Ćwiczenia metoda Karskiego

Metoda karskiego jest dość kontrowersyjną metodą na leczenie skolioz. Metoda opiera się głównie na likwidowaniu przykurczów, które według profesora Karskiego są główną przyczyną skoliozy i jej pogłębiania się. Poniżej zaprezentuję kilka ćwiczeń, które Karski poleca włączyć do codziennego treningu.

  • Profesor Karski proponuje kilka podstawowych ćwiczeń do leczenia skoliozy. Pierwsze z nich polega na tym, by położyć się na boku np. na tapczanie, tak by dolna kończyna była wyprostowana i zwisała luźno poza tapczan. W tej pozycji prof. Karski poleca zostawać przez 1-2 godzin dziennie.
  • Kolejne ćwiczenie polega na leżeniu przodem z kolanami zgiętymi w kształt litery C,  z jednym biodrem maksymalnie wysuniętym w bok. W takiej pozycji również zaleca się spędzać 1-2 godzin dziennie.
  • Następne ćwiczenie polega na leżeniu na plecach z nogami maksymalnie zgiętymi w kolanach, z obciążeniem na pośladkach. W takiej pozycji prof. Karski również zaleca leżeć 1-2 godzin dziennie.
  • Kolejne ćwiczenie polega na wykonywaniu maksymalnego skłonu z przodu z pozycji stojącej. Zalecane jest wykonywanie 50-100 powtórzeń tego ćwiczenia.
  • Profesor Karski zaleca też skłony z maksymalnym skrętem tułowia w prawo lub w lewo z pozycji wyjściowej stojąc prosto. Zaleca wykonanie między 100 a 400 powtórzeń dziennie.
  • Oprócz powyższych ćwiczeń podstawowych w metodzie leczenia stosuje się też ćwiczenia dodatkowe. Jednym z nich jest siad z maksymalnie rozszerzonymi nogami z wykonywaniem maksymalnych skrętów tułowia w boki oraz wyciągania tułowia w przód.
  • Podobne ćwiczenie stosuje się w siadzie skrzyżnym, wykonując maksymalne skręty tułowia w prawy lub w lewy bok.
  • Jeszcze innym ćwiczeniem dodatkowym jest siad w klęku i z tej pozycji przechodzenie do siadu na prawym i następnie na lewym pośladku.
  • Można stosować też ćwiczenia wspomagające takie jak stanie na skrzyżowanych kończynach czy stanie na lewej kończynie z prawą nogą zgiętą w kolanie, której stopa styka się z podłożem.

Powyższe ćwiczenia są krytykowane przez wielu lekarzy i przez to niewiele osób decyduje się na ich stosowanie. Bulwersuje nieco ilość powtórzeń danych ćwiczeń czy czas w jakim profesor Karski poleca zostawać w jednej pozycji. Kilka godzin dziennie na ćwiczenia to chyba jednak nieco za dużo. Dodatkowo ćwiczenia mogą obciążać stawy i kręgosłup i nie każdy powinien je wykonywać by sobie nie zaszkodzić.

Ćwiczenia modelujące brzuch

Ćwiczenia modelujące brzuch

Ćwiczenia modelujące brzuch Jest sporo fajnych ćwiczeń, które korzystnie wpływają na kondycję naszego brzucha. Można wykonywać je zarówno na siłowni jak i w domu, nie ma co
Cwiczenia na barki dla mężczyzn

Cwiczenia na barki dla mężczyzn

Ćwiczenia na mięśnie barków dla mężczyzn Zarówno mężczyźni jak i kobiety mogą ćwiczyć mięśnie barków, z tym że u panów mogą być one bardziej rozbudowane
Ćwiczenia na kręgosłup lędźwiowy

Ćwiczenia na kręgosłup lędźwiowy

Ćwiczenia na kręgosłup lędźwiowy Kręgosłup lędźwiowy zlokalizowany jest na dole naszych pleców i wiele osób narzeka na dyskomfort tej partii kręgosłupa czy ból. Za
Ćwiczenia na smukłe nogi

Ćwiczenia na smukłe nogi

Ćwiczenia na smukłe nogi Smukłe i zgrabne nogi są marzeniem każdej kobiety. Są sposoby na to, by cieszyć się pięknym ciałem. Pamiętaj jednak, że jeśli posiadasz zbędne kilogramy to n
Ćwiczenia na jędrny tyłek

Ćwiczenia na jędrny tyłek

Ćwiczenia na jędrny tyłek Jest sporo fajnych ćwiczeń, które pozwalają kształtować nam mięśnie pośladków. Szczególnie panie zainteresowane są tym, by wzmacniać mi
Ćwiczenia na górną część klatki

Ćwiczenia na górną część klatki

Ćwiczenia na górną część klatki piersiowej Ćwiczenia, które wpływają na modelowanie klatki piersiowej zazwyczaj wpływają zarówno na jej dolną jak i górą cz
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Plecy

Ćwiczenia-Na na Facebook'u