Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia wzmacniające kolana


Dodano: 11-04-2015 09:14
Popularność: 1281
Kategorie:Nogi
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Nogi

Ćwiczenia wzmacniające kolana

Wiele osób boryka się z bólem kolan czy z niestabilnym chodem. Można skorzystać  zabiegów leczniczych na kolana, można też spróbować kilku prostych ćwiczeń. Są one polecane nie tylko jako metoda terapii, ale również jako profilaktyka, o której warto pomyśleć odpowiednio wcześniej. Poniżej zaprezentuję kilka ćwiczeń na wzmocnienie kolan.

  • Przy pierwszym ćwiczeniu usiądź na podłodze na pietach i wyprostuj jedną nogę przed sobą. W tej pozycji odchyl tułów nieco w tył na kilka sekund, następnie w sposób płynny przechodzimy do lekkiego przechylenia ciała w przód i wytrzymujemy kilka sekund. Noga ma być cały czas wyprostowana. Po wykonaniu ćwiczenia zmieniasz nogę i wykonujesz dla niej to samo ćwiczenie.
  • Przy drugim ćwiczeniu połóż się na macie na brzuchu, jedną nogę wyprostuj a druga zegnij w kolanie. Pomagając sobie ręką staraj się przyciągać kolano do pośladka i wytrzymywać w tej pozycji kilka sekund. Oczywiście ćwiczenie należy wykonywać dla obu nóg.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu przyda Ci się guma do ćwiczeń. Usiądź na macie, nogi wyprostuj, stopy trzymaj zadarte do góry. Nałóż na nie gumę i zostając  w takiej pozycji staraj się nieco przyciągać stopy ciągnąć gumę. Staw kolanowy ma być wtedy wyprostowany. Wytrzymuj w tej pozycji 5 sekund.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu połóż się na plecach na macie, ręce ułóż wzdłuż tułowia. Jedną nogę unieś w górę, zegnij w kolanie, następnie przyciągaj kolano w stronę klatki piersiowej. Wytrzymaj 5 sekund i powoli opuść nogę. Ćwiczenie wykonuj unosząc na przemian jedno i drugie kolano.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu usiądź na macie tak byś mógł oprzeć się o ścianę, pod kolana podłóż zwinięty ręcznik. Staraj się w tej pozycji maksymalnie prostować kolana, wytrzymując w tej pozycji 5—10 sekund. Powtórz ćwiczenie 10 razy.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu usiądź na krześle, kolana zegnij a stopy oprzyj o ziemię. W takiej pozycji unoś jedna nogę nieco w górę, prostując kolano. Staraj się wytrzymać w tej pozycji 5 sekund, po czym wróć do pozycji wyjściowej i wykonuj to samo ćwiczenie dla drugiej nogi.
  • Na bóle kolana pomaga ćwiczenie polegające na tym, by położyć się na plecach na macie, unieść nogę w górę i wykonywać nią krążenia w powietrzu. Kolano ma być wtedy wyprostowane, udo napięte. To samo ćwiczenie wykonuj dla drugiej nogi.

 

 

Trening na mięśnie brzucha

Trening na mięśnie brzucha

Trening na mięśnie brzucha Jest wiele ćwiczeń, które pozwalają modelować mięśnie brzucha. Wystarczy znaleźć czas i chcieć by je codziennie wykonywać – wystarczy zaledwie 1
Ćwiczenia na barki

Ćwiczenia na barki

Ćwiczenia na barki Mówiąc o ćwiczeniach na barki mamy na myśli trening mięśni ramiennych. Powinien on być włączony do ćwiczeń ogólnorozwojowych – trening warto wykon
Metoda Karskiego cwiczenia

Metoda Karskiego cwiczenia

Ćwiczenia metoda Karskiego Metoda karskiego jest dość kontrowersyjną metodą na leczenie skolioz. Metoda opiera się głównie na likwidowaniu przykurczów, które według pr
Ćwiczenia na łydki

Ćwiczenia na łydki

Ćwiczenia na łydki Łydki są częścią nóg, o których wiele osób dbających o swoje mięśnie i ciało zapomina. Skupiamy się ogólnie na ćwiczeniach nóg, z
Ćwiczenia na okrągłe pośladki

Ćwiczenia na okrągłe pośladki

Ćwiczenia na okrągłe pośladki Mając na myśli okrągłe pośladki po prostu chodzi o jędrne, ładnie ukształtowane pośladki – taki efekt można osiągnąć poprzez systematyczne ćwi
Ćwiczenia na klatkę

Ćwiczenia na klatkę

Ćwiczenia na klatkę piersiową Ćwiczenia na klatkę mogą być wykonywane zarówno przez mężczyzn jak i przez kobiety. Wystarczą chęci i motywacja do ćwiczeń. Najlepiej jest włącz
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Nogi

Ćwiczenia-Na na Facebook'u