Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia wzmacniające kolana


Dodano: 11-04-2015 09:14
Popularność: 1594
Kategorie:Nogi
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Nogi

Ćwiczenia wzmacniające kolana

Wiele osób boryka się z bólem kolan czy z niestabilnym chodem. Można skorzystać  zabiegów leczniczych na kolana, można też spróbować kilku prostych ćwiczeń. Są one polecane nie tylko jako metoda terapii, ale również jako profilaktyka, o której warto pomyśleć odpowiednio wcześniej. Poniżej zaprezentuję kilka ćwiczeń na wzmocnienie kolan.

  • Przy pierwszym ćwiczeniu usiądź na podłodze na pietach i wyprostuj jedną nogę przed sobą. W tej pozycji odchyl tułów nieco w tył na kilka sekund, następnie w sposób płynny przechodzimy do lekkiego przechylenia ciała w przód i wytrzymujemy kilka sekund. Noga ma być cały czas wyprostowana. Po wykonaniu ćwiczenia zmieniasz nogę i wykonujesz dla niej to samo ćwiczenie.
  • Przy drugim ćwiczeniu połóż się na macie na brzuchu, jedną nogę wyprostuj a druga zegnij w kolanie. Pomagając sobie ręką staraj się przyciągać kolano do pośladka i wytrzymywać w tej pozycji kilka sekund. Oczywiście ćwiczenie należy wykonywać dla obu nóg.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu przyda Ci się guma do ćwiczeń. Usiądź na macie, nogi wyprostuj, stopy trzymaj zadarte do góry. Nałóż na nie gumę i zostając  w takiej pozycji staraj się nieco przyciągać stopy ciągnąć gumę. Staw kolanowy ma być wtedy wyprostowany. Wytrzymuj w tej pozycji 5 sekund.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu połóż się na plecach na macie, ręce ułóż wzdłuż tułowia. Jedną nogę unieś w górę, zegnij w kolanie, następnie przyciągaj kolano w stronę klatki piersiowej. Wytrzymaj 5 sekund i powoli opuść nogę. Ćwiczenie wykonuj unosząc na przemian jedno i drugie kolano.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu usiądź na macie tak byś mógł oprzeć się o ścianę, pod kolana podłóż zwinięty ręcznik. Staraj się w tej pozycji maksymalnie prostować kolana, wytrzymując w tej pozycji 5—10 sekund. Powtórz ćwiczenie 10 razy.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu usiądź na krześle, kolana zegnij a stopy oprzyj o ziemię. W takiej pozycji unoś jedna nogę nieco w górę, prostując kolano. Staraj się wytrzymać w tej pozycji 5 sekund, po czym wróć do pozycji wyjściowej i wykonuj to samo ćwiczenie dla drugiej nogi.
  • Na bóle kolana pomaga ćwiczenie polegające na tym, by położyć się na plecach na macie, unieść nogę w górę i wykonywać nią krążenia w powietrzu. Kolano ma być wtedy wyprostowane, udo napięte. To samo ćwiczenie wykonuj dla drugiej nogi.

 

 

Ćwiczenia na brzuch i uda

Ćwiczenia na brzuch i uda

Ćwiczenia na brzuch i nogi Jest sporo fajnych i przyjemnych ćwiczeń, dzięki którym możemy kształtować mięśnie nóg oraz brzucha. Jeżeli tylko masz motywację i chęć do ćw
Ćwiczenia na barki

Ćwiczenia na barki

Ćwiczenia na barki Mówiąc o ćwiczeniach na barki mamy na myśli trening mięśni ramiennych. Powinien on być włączony do ćwiczeń ogólnorozwojowych – trening warto wykon
Ćwiczenia na kręgosłup lędźwiowy

Ćwiczenia na kręgosłup lędźwiowy

Ćwiczenia na kręgosłup lędźwiowy Kręgosłup lędźwiowy zlokalizowany jest na dole naszych pleców i wiele osób narzeka na dyskomfort tej partii kręgosłupa czy ból. Za
Ćwiczenia na kolana

Ćwiczenia na kolana

Ćwiczenia na kolana Przy ćwiczeniach na kolana nie chodzi o to, by wzmocnić mięśnie nóg, ale o to, by poprawić stabilność, często też by wygrać z bólem kończyny. Jest wie
Ćwiczenia na jędrne pośladki w domu

Ćwiczenia na jędrne pośladki w domu

Ćwiczenia na jędrne pośladki, które możesz wykonać w domu Jest wiele ćwiczeń, które wykonywane w domu mogą przynieść efekty pod postacią jędrnych i wymodelowanych poślad
Ćwiczenia na triceps

Ćwiczenia na triceps

Ćwiczenia na triceps Triceps, czyli mięsień trójgłowy ramienia znajduje się na tylnej powierzchni naszego ramienia. Warto pamiętać, że mięśnie rąk należy ćwiczyć równom
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Nogi

Ćwiczenia-Na na Facebook'u