Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia wzmacniające kolana


Dodano: 11-04-2015 09:14
Popularność: 1941
Kategorie:Nogi
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Nogi

Ćwiczenia wzmacniające kolana

Wiele osób boryka się z bólem kolan czy z niestabilnym chodem. Można skorzystać  zabiegów leczniczych na kolana, można też spróbować kilku prostych ćwiczeń. Są one polecane nie tylko jako metoda terapii, ale również jako profilaktyka, o której warto pomyśleć odpowiednio wcześniej. Poniżej zaprezentuję kilka ćwiczeń na wzmocnienie kolan.

  • Przy pierwszym ćwiczeniu usiądź na podłodze na pietach i wyprostuj jedną nogę przed sobą. W tej pozycji odchyl tułów nieco w tył na kilka sekund, następnie w sposób płynny przechodzimy do lekkiego przechylenia ciała w przód i wytrzymujemy kilka sekund. Noga ma być cały czas wyprostowana. Po wykonaniu ćwiczenia zmieniasz nogę i wykonujesz dla niej to samo ćwiczenie.
  • Przy drugim ćwiczeniu połóż się na macie na brzuchu, jedną nogę wyprostuj a druga zegnij w kolanie. Pomagając sobie ręką staraj się przyciągać kolano do pośladka i wytrzymywać w tej pozycji kilka sekund. Oczywiście ćwiczenie należy wykonywać dla obu nóg.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu przyda Ci się guma do ćwiczeń. Usiądź na macie, nogi wyprostuj, stopy trzymaj zadarte do góry. Nałóż na nie gumę i zostając  w takiej pozycji staraj się nieco przyciągać stopy ciągnąć gumę. Staw kolanowy ma być wtedy wyprostowany. Wytrzymuj w tej pozycji 5 sekund.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu połóż się na plecach na macie, ręce ułóż wzdłuż tułowia. Jedną nogę unieś w górę, zegnij w kolanie, następnie przyciągaj kolano w stronę klatki piersiowej. Wytrzymaj 5 sekund i powoli opuść nogę. Ćwiczenie wykonuj unosząc na przemian jedno i drugie kolano.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu usiądź na macie tak byś mógł oprzeć się o ścianę, pod kolana podłóż zwinięty ręcznik. Staraj się w tej pozycji maksymalnie prostować kolana, wytrzymując w tej pozycji 5—10 sekund. Powtórz ćwiczenie 10 razy.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu usiądź na krześle, kolana zegnij a stopy oprzyj o ziemię. W takiej pozycji unoś jedna nogę nieco w górę, prostując kolano. Staraj się wytrzymać w tej pozycji 5 sekund, po czym wróć do pozycji wyjściowej i wykonuj to samo ćwiczenie dla drugiej nogi.
  • Na bóle kolana pomaga ćwiczenie polegające na tym, by położyć się na plecach na macie, unieść nogę w górę i wykonywać nią krążenia w powietrzu. Kolano ma być wtedy wyprostowane, udo napięte. To samo ćwiczenie wykonuj dla drugiej nogi.

 

 

Ćwiczenia na uda i brzuch

Ćwiczenia na uda i brzuch

Ćwiczenia na uda i brzuch Jest wiele prostych ćwiczeń, które zbawiennie wpływają na stan naszych pośladków, ud i zwykle brzucha. Kto nie chce ćwiczyć samodzielnie w domu moż
Trening na barki

Trening na barki

Trening na barki Barki są częścią ciała, o której wiele osób zapomina w treningach. Pamiętajmy, że rozbudowujemy ciało zawsze proporcjonalne, najlepiej więc stosować trenin
Ćwiczenia na mięsień gruszkowaty

Ćwiczenia na mięsień gruszkowaty

Ćwiczenia na mięsień gruszkowaty Mięsień gruszkowaty jest niewielkim mięśniem, który bierze początek na powierzchni miedniczej kości krzyżowej. Odpowiada za rotację stawu biodrow
Trening na mięśnie nóg

Trening na mięśnie nóg

Trening na mięśnie nóg Jest sporo bardzo fajnych ćwiczeń, które pozwalają kształtować nam mięśnie nóg. Dzięki temu nogi są zgrabniejsze, jędrniejsze i szczuplejsze
Ćwiczenia na uda i pośladki

Ćwiczenia na uda i pośladki

Ćwiczenia na pośladki i uda Za zgrabnymi i wymodelowanymi pośladkami i udami szczególnie podążają kobiety. Jest wiele prostych ćwiczeń, które wykonywane regularnie mogą przy
Ćwiczenia na triceps

Ćwiczenia na triceps

Ćwiczenia na triceps Triceps, czyli mięsień trójgłowy ramienia znajduje się na tylnej powierzchni naszego ramienia. Warto pamiętać, że mięśnie rąk należy ćwiczyć równom
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Nogi

Ćwiczenia-Na na Facebook'u