Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia wzmacniające kolana


Dodano: 11-04-2015 09:14
Popularność: 1081
Kategorie:Nogi
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Nogi

Ćwiczenia wzmacniające kolana

Wiele osób boryka się z bólem kolan czy z niestabilnym chodem. Można skorzystać  zabiegów leczniczych na kolana, można też spróbować kilku prostych ćwiczeń. Są one polecane nie tylko jako metoda terapii, ale również jako profilaktyka, o której warto pomyśleć odpowiednio wcześniej. Poniżej zaprezentuję kilka ćwiczeń na wzmocnienie kolan.

  • Przy pierwszym ćwiczeniu usiądź na podłodze na pietach i wyprostuj jedną nogę przed sobą. W tej pozycji odchyl tułów nieco w tył na kilka sekund, następnie w sposób płynny przechodzimy do lekkiego przechylenia ciała w przód i wytrzymujemy kilka sekund. Noga ma być cały czas wyprostowana. Po wykonaniu ćwiczenia zmieniasz nogę i wykonujesz dla niej to samo ćwiczenie.
  • Przy drugim ćwiczeniu połóż się na macie na brzuchu, jedną nogę wyprostuj a druga zegnij w kolanie. Pomagając sobie ręką staraj się przyciągać kolano do pośladka i wytrzymywać w tej pozycji kilka sekund. Oczywiście ćwiczenie należy wykonywać dla obu nóg.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu przyda Ci się guma do ćwiczeń. Usiądź na macie, nogi wyprostuj, stopy trzymaj zadarte do góry. Nałóż na nie gumę i zostając  w takiej pozycji staraj się nieco przyciągać stopy ciągnąć gumę. Staw kolanowy ma być wtedy wyprostowany. Wytrzymuj w tej pozycji 5 sekund.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu połóż się na plecach na macie, ręce ułóż wzdłuż tułowia. Jedną nogę unieś w górę, zegnij w kolanie, następnie przyciągaj kolano w stronę klatki piersiowej. Wytrzymaj 5 sekund i powoli opuść nogę. Ćwiczenie wykonuj unosząc na przemian jedno i drugie kolano.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu usiądź na macie tak byś mógł oprzeć się o ścianę, pod kolana podłóż zwinięty ręcznik. Staraj się w tej pozycji maksymalnie prostować kolana, wytrzymując w tej pozycji 5—10 sekund. Powtórz ćwiczenie 10 razy.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu usiądź na krześle, kolana zegnij a stopy oprzyj o ziemię. W takiej pozycji unoś jedna nogę nieco w górę, prostując kolano. Staraj się wytrzymać w tej pozycji 5 sekund, po czym wróć do pozycji wyjściowej i wykonuj to samo ćwiczenie dla drugiej nogi.
  • Na bóle kolana pomaga ćwiczenie polegające na tym, by położyć się na plecach na macie, unieść nogę w górę i wykonywać nią krążenia w powietrzu. Kolano ma być wtedy wyprostowane, udo napięte. To samo ćwiczenie wykonuj dla drugiej nogi.

 

 

Ćwiczenia na brzuch chodakowska

Ćwiczenia na brzuch chodakowska

Ćwiczenia na brzuch z Chodakowską Brzuch jest taką partią ciała, do której często przykładamy największą wagę podczas ćwiczeń. Szczególnie panie mają kłopot z brzuchem,
Ćwiczenia na barki

Ćwiczenia na barki

Ćwiczenia na barki Mówiąc o ćwiczeniach na barki mamy na myśli trening mięśni ramiennych. Powinien on być włączony do ćwiczeń ogólnorozwojowych – trening warto wykon
Ćwiczenia na mięśnie pleców

Ćwiczenia na mięśnie pleców

Ćwiczenia na mięśnie pleców Zaczynając jakiekolwiek treningi, nie możemy zapominać o tym, żeby najzwyczajniej w świecie rozgrzać wszystkie swoje mięśnie. W innym przypadku bardzo
Ćwiczenia na łydki

Ćwiczenia na łydki

Ćwiczenia na łydki Łydki są częścią nóg, o których wiele osób dbających o swoje mięśnie i ciało zapomina. Skupiamy się ogólnie na ćwiczeniach nóg, z
Ćwiczenia na pośladki

Ćwiczenia na pośladki

Ćwiczenia na pośladki Pośladki to część ciała o którą szczególnie dbają panie, jednak do modelowania pośladków coraz częściej sięgają też mężczyźni. Jest spo
Ćwiczenia na klatke w domu

Ćwiczenia na klatke w domu

Ćwiczenia na klatkę w domu Nie trzeba wcale chodzić na siłownię, po to żeby ćwiczyć klatkę piersiową. Równie dobrze, można zrobić to bez najmniejszego problemu we własnym domu.
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Nogi

Ćwiczenia-Na na Facebook'u