Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia wzmacniające kolana


Dodano: 11-04-2015 09:14
Popularność: 1466
Kategorie:Nogi
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Nogi

Ćwiczenia wzmacniające kolana

Wiele osób boryka się z bólem kolan czy z niestabilnym chodem. Można skorzystać  zabiegów leczniczych na kolana, można też spróbować kilku prostych ćwiczeń. Są one polecane nie tylko jako metoda terapii, ale również jako profilaktyka, o której warto pomyśleć odpowiednio wcześniej. Poniżej zaprezentuję kilka ćwiczeń na wzmocnienie kolan.

  • Przy pierwszym ćwiczeniu usiądź na podłodze na pietach i wyprostuj jedną nogę przed sobą. W tej pozycji odchyl tułów nieco w tył na kilka sekund, następnie w sposób płynny przechodzimy do lekkiego przechylenia ciała w przód i wytrzymujemy kilka sekund. Noga ma być cały czas wyprostowana. Po wykonaniu ćwiczenia zmieniasz nogę i wykonujesz dla niej to samo ćwiczenie.
  • Przy drugim ćwiczeniu połóż się na macie na brzuchu, jedną nogę wyprostuj a druga zegnij w kolanie. Pomagając sobie ręką staraj się przyciągać kolano do pośladka i wytrzymywać w tej pozycji kilka sekund. Oczywiście ćwiczenie należy wykonywać dla obu nóg.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu przyda Ci się guma do ćwiczeń. Usiądź na macie, nogi wyprostuj, stopy trzymaj zadarte do góry. Nałóż na nie gumę i zostając  w takiej pozycji staraj się nieco przyciągać stopy ciągnąć gumę. Staw kolanowy ma być wtedy wyprostowany. Wytrzymuj w tej pozycji 5 sekund.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu połóż się na plecach na macie, ręce ułóż wzdłuż tułowia. Jedną nogę unieś w górę, zegnij w kolanie, następnie przyciągaj kolano w stronę klatki piersiowej. Wytrzymaj 5 sekund i powoli opuść nogę. Ćwiczenie wykonuj unosząc na przemian jedno i drugie kolano.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu usiądź na macie tak byś mógł oprzeć się o ścianę, pod kolana podłóż zwinięty ręcznik. Staraj się w tej pozycji maksymalnie prostować kolana, wytrzymując w tej pozycji 5—10 sekund. Powtórz ćwiczenie 10 razy.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu usiądź na krześle, kolana zegnij a stopy oprzyj o ziemię. W takiej pozycji unoś jedna nogę nieco w górę, prostując kolano. Staraj się wytrzymać w tej pozycji 5 sekund, po czym wróć do pozycji wyjściowej i wykonuj to samo ćwiczenie dla drugiej nogi.
  • Na bóle kolana pomaga ćwiczenie polegające na tym, by położyć się na plecach na macie, unieść nogę w górę i wykonywać nią krążenia w powietrzu. Kolano ma być wtedy wyprostowane, udo napięte. To samo ćwiczenie wykonuj dla drugiej nogi.

 

 

Ćwiczenia modelujące brzuch

Ćwiczenia modelujące brzuch

Ćwiczenia modelujące brzuch Jest sporo fajnych ćwiczeń, które korzystnie wpływają na kondycję naszego brzucha. Można wykonywać je zarówno na siłowni jak i w domu, nie ma co
Ćwiczenia na obręcz barkową

Ćwiczenia na obręcz barkową

Ćwiczenia na obręcz barkową Obręcz barkowa jest to grupa mięśni obejmująca częściowo klatkę piersiową oraz plecy, a także kark. W szczególności mężczyźni dbają o to, by roz
Ćwiczenia na kręgosłup

Ćwiczenia na kręgosłup

Ćwiczenia na kręgosłup Z ćwiczeniami na kręgosłup nie ma żartów – zanim podejmiesz jakiekolwiek ćwiczenia, skonsultuj się z lekarzem lub z fizjoterapeutą. Dobór ćwic
Ćwiczenia na chude uda

Ćwiczenia na chude uda

Ćwiczenia na chude uda Zdarza się, że bardzo szczupłe kobiety mają też chude uda. Jest na to sposób, jednak jeśli masz bardzo szczupłą sylwetkę to ćwiczenia nie zdziałają cud&o
Ćwiczenia na jędrne policzki

Ćwiczenia na jędrne policzki

Ćwiczenia na jędrne policzki Kto nie chce cieszyć się jędrnymi i pełnymi policzkami mimo upływu lat? Jest na to wiele sposobów. Możesz ujędrniać skórę za pomocą krem&oacu
Ćwiczenia na klatkę

Ćwiczenia na klatkę

Ćwiczenia na klatkę piersiową Ćwiczenia na klatkę mogą być wykonywane zarówno przez mężczyzn jak i przez kobiety. Wystarczą chęci i motywacja do ćwiczeń. Najlepiej jest włącz
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Nogi

Ćwiczenia-Na na Facebook'u