Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na zdrowy kręgosłup


Dodano: 07-03-2015 16:17
Popularność: 3024
Kategorie:Plecy
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Plecy

Ćwiczenia na zdrowy kręgosłup

Siedzący tryb życia, jaki prowadzimy coraz częściej powoduje, że niestety nasze kręgosłupy pozostawiają naprawdę wiele do życzenia. Dlatego nie zapominaj o tym, że po codziennym siedzeniu przez kilka godzin przed komputerem, zafunduj swojemu kręgosłupowi, chociaż 15 minut rozciągania.

Swoje ćwiczenia zacznij od przeciągania się. To pozwoli poczuć Ci efekt prostowania wszystkich kości i stawów. Jednocześnie przygotujesz swoje ciało do ćwiczeń, do których do tej pory nie było przyzwyczajone. Pamiętaj również, że Twój kręgosłup dzieli się na trzy odcinki:  odcinek szyjny, piersiowy i lędźwiowy, a także kość krzyżową i ogonową. Dlatego dobierając do siebie konkretne ćwiczenia, pamiętaj aby skupić się na każdym odcinku, chociaż przez parę minut.

Jeśli chodzi o odcinek lędźwiowy, to doskonałym ćwiczeniem będzie położenie się na wznak na karimacie. Podeprzyj swoje nogi tak, aby stopy dotykały ziemi. Jednocześnie spleć swoje dłonie na karku. Następnie naprzemiennie dotykaj prawym łokciem do lewego kolana, unosząc zarówno i łokieć i kolano. A potem zmień na lewy łokieć i prawe kolano.

Innym ćwiczeniem jest prostowanie prawej nogi, przy jednoczesnym wyprostowaniu lewej ręki, która musi się znajdować Nad głową. Natomiast prawa ręka musi leżeć swobodnie wzdłuż ciała.

Jeżeli interesują Cię jednak ćwiczenia wzmacniające kręgosłup piersiowy, to jednym z nich będzie z pewnością znany Ci koci grzbiet. Ćwiczenie polega na tym, żeby najlepiej uklęknąć na karimacie, podpierając się przy tym dłońmi o ziemię. Następnie trzeba jak najmocniej chować głowę pomiędzy ramionami, dotykając podbródkiem klatki piersiowej. Jednocześnie w tym czasie Twój kręgosłup wygnie się jakby w pałąk. Następnie wykonaj ćwiczenie odwrotne. Czyli staraj się zobaczyć za siebie. Ale nie odwracaj głowy, tylko unoś ją do góry, odchylając ją maksymalnie do tyłu. Jednocześnie Twój kręgosłup zacznie układać się w parabolę.

Nieprawidłowa postawa podczas siedzenia przed komputerem, powoduje również ból kręgosłupa na odcinku szyjnym. Nie zapominaj również o tym, żeby zadbać o ten fragment Twojego kręgosłupa. Ćwiczenia na ten odcinek wbrew pozorom nie są skomplikowane i wyczerpujące, a z pewnością przynoszą spora ulgę po całym dniu pracy. Połóż się wyprostowany na karimacie. Pod głowę podłóż sobie niedużą poduszkę. Staraj się maksymalnie dociągać swoją brodę do klatki piersiowej. Takie ćwiczenie wykonaj kilkakrotnie. To samo zrób, ale tym razem kierując swoją głowę na prawy, a następnie również na lewy bok. 

Cwiczenia na brzuch i pupe

Cwiczenia na brzuch i pupe

Ćwiczenia na brzuch i pupę Jest wiele ciekawych ćwiczeń, które mogą wpływać korzystnie zarówno na brzuch jak i pośladki, można ćwiczyć te partie również osobno. Ka
Ćwiczenia na barki

Ćwiczenia na barki

Ćwiczenia na barki Mówiąc o ćwiczeniach na barki mamy na myśli trening mięśni ramiennych. Powinien on być włączony do ćwiczeń ogólnorozwojowych – trening warto wykon
Ćwiczenia na kręgosłup piersiowy

Ćwiczenia na kręgosłup piersiowy

Ćwiczenia na kręgosłup piersiowy Ćwiczenia na kręgosłup piersiowy zalecane są wtedy, kiedy pacjent odczuwa ból i napięcie w okolicach odcinka piersiowego. Proste ćwiczenia mogą po
Trening na mięśnie nóg

Trening na mięśnie nóg

Trening na mięśnie nóg Jest sporo bardzo fajnych ćwiczeń, które pozwalają kształtować nam mięśnie nóg. Dzięki temu nogi są zgrabniejsze, jędrniejsze i szczuplejsze
Ćwiczenia na jędrne policzki

Ćwiczenia na jędrne policzki

Ćwiczenia na jędrne policzki Kto nie chce cieszyć się jędrnymi i pełnymi policzkami mimo upływu lat? Jest na to wiele sposobów. Możesz ujędrniać skórę za pomocą krem&oacu
Ćwiczenia na klatkę

Ćwiczenia na klatkę

Ćwiczenia na klatkę piersiową Ćwiczenia na klatkę mogą być wykonywane zarówno przez mężczyzn jak i przez kobiety. Wystarczą chęci i motywacja do ćwiczeń. Najlepiej jest włącz
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Plecy

Ćwiczenia-Na na Facebook'u