Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na zdrowy kręgosłup


Dodano: 07-03-2015 16:17
Popularność: 3131
Kategorie:Plecy
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Plecy

Ćwiczenia na zdrowy kręgosłup

Siedzący tryb życia, jaki prowadzimy coraz częściej powoduje, że niestety nasze kręgosłupy pozostawiają naprawdę wiele do życzenia. Dlatego nie zapominaj o tym, że po codziennym siedzeniu przez kilka godzin przed komputerem, zafunduj swojemu kręgosłupowi, chociaż 15 minut rozciągania.

Swoje ćwiczenia zacznij od przeciągania się. To pozwoli poczuć Ci efekt prostowania wszystkich kości i stawów. Jednocześnie przygotujesz swoje ciało do ćwiczeń, do których do tej pory nie było przyzwyczajone. Pamiętaj również, że Twój kręgosłup dzieli się na trzy odcinki:  odcinek szyjny, piersiowy i lędźwiowy, a także kość krzyżową i ogonową. Dlatego dobierając do siebie konkretne ćwiczenia, pamiętaj aby skupić się na każdym odcinku, chociaż przez parę minut.

Jeśli chodzi o odcinek lędźwiowy, to doskonałym ćwiczeniem będzie położenie się na wznak na karimacie. Podeprzyj swoje nogi tak, aby stopy dotykały ziemi. Jednocześnie spleć swoje dłonie na karku. Następnie naprzemiennie dotykaj prawym łokciem do lewego kolana, unosząc zarówno i łokieć i kolano. A potem zmień na lewy łokieć i prawe kolano.

Innym ćwiczeniem jest prostowanie prawej nogi, przy jednoczesnym wyprostowaniu lewej ręki, która musi się znajdować Nad głową. Natomiast prawa ręka musi leżeć swobodnie wzdłuż ciała.

Jeżeli interesują Cię jednak ćwiczenia wzmacniające kręgosłup piersiowy, to jednym z nich będzie z pewnością znany Ci koci grzbiet. Ćwiczenie polega na tym, żeby najlepiej uklęknąć na karimacie, podpierając się przy tym dłońmi o ziemię. Następnie trzeba jak najmocniej chować głowę pomiędzy ramionami, dotykając podbródkiem klatki piersiowej. Jednocześnie w tym czasie Twój kręgosłup wygnie się jakby w pałąk. Następnie wykonaj ćwiczenie odwrotne. Czyli staraj się zobaczyć za siebie. Ale nie odwracaj głowy, tylko unoś ją do góry, odchylając ją maksymalnie do tyłu. Jednocześnie Twój kręgosłup zacznie układać się w parabolę.

Nieprawidłowa postawa podczas siedzenia przed komputerem, powoduje również ból kręgosłupa na odcinku szyjnym. Nie zapominaj również o tym, żeby zadbać o ten fragment Twojego kręgosłupa. Ćwiczenia na ten odcinek wbrew pozorom nie są skomplikowane i wyczerpujące, a z pewnością przynoszą spora ulgę po całym dniu pracy. Połóż się wyprostowany na karimacie. Pod głowę podłóż sobie niedużą poduszkę. Staraj się maksymalnie dociągać swoją brodę do klatki piersiowej. Takie ćwiczenie wykonaj kilkakrotnie. To samo zrób, ale tym razem kierując swoją głowę na prawy, a następnie również na lewy bok. 

Ćwiczenia na brzuch chodakowska

Ćwiczenia na brzuch chodakowska

Ćwiczenia na brzuch z Chodakowską Brzuch jest taką partią ciała, do której często przykładamy największą wagę podczas ćwiczeń. Szczególnie panie mają kłopot z brzuchem,
Cwiczenia na barki dla mężczyzn

Cwiczenia na barki dla mężczyzn

Ćwiczenia na mięśnie barków dla mężczyzn Zarówno mężczyźni jak i kobiety mogą ćwiczyć mięśnie barków, z tym że u panów mogą być one bardziej rozbudowane
Ćwiczenia na rozbudowanie pleców

Ćwiczenia na rozbudowanie pleców

Ćwiczenia na rozbudowanie pleców Rozbudowanie pleców jest jednym z elementów treningu ogólnorozwojowego, musimy bowiem rozwijać nasze ciało proporcjonalnie. Warto w
Ćwiczenia na kolana koślawe

Ćwiczenia na kolana koślawe

Ćwiczenia na koślawe kolana Koślawe kolana są schorzeniem, które może występować u dzieci. Objawia się tym, że nogi układane są w literę X, a dziecko chodzi chwiejnym, niepewnym
Ćwiczenia na mięsień pośladkowy

Ćwiczenia na mięsień pośladkowy

Ćwiczenia na mięsień pośladkowy W treningu na mięsień pośladkowy szczególne gustują panie. Wyćwiczenie pośladków gwarantuje bowiem ich napięcie, krągłość i pomaga w wa
Ćwiczenia na klatke w domu

Ćwiczenia na klatke w domu

Ćwiczenia na klatkę w domu Nie trzeba wcale chodzić na siłownię, po to żeby ćwiczyć klatkę piersiową. Równie dobrze, można zrobić to bez najmniejszego problemu we własnym domu.
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Plecy

Ćwiczenia-Na na Facebook'u