Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na zdrowy kręgosłup


Dodano: 07-03-2015 16:17
Popularność: 3224
Kategorie:Plecy
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Plecy

Ćwiczenia na zdrowy kręgosłup

Siedzący tryb życia, jaki prowadzimy coraz częściej powoduje, że niestety nasze kręgosłupy pozostawiają naprawdę wiele do życzenia. Dlatego nie zapominaj o tym, że po codziennym siedzeniu przez kilka godzin przed komputerem, zafunduj swojemu kręgosłupowi, chociaż 15 minut rozciągania.

Swoje ćwiczenia zacznij od przeciągania się. To pozwoli poczuć Ci efekt prostowania wszystkich kości i stawów. Jednocześnie przygotujesz swoje ciało do ćwiczeń, do których do tej pory nie było przyzwyczajone. Pamiętaj również, że Twój kręgosłup dzieli się na trzy odcinki:  odcinek szyjny, piersiowy i lędźwiowy, a także kość krzyżową i ogonową. Dlatego dobierając do siebie konkretne ćwiczenia, pamiętaj aby skupić się na każdym odcinku, chociaż przez parę minut.

Jeśli chodzi o odcinek lędźwiowy, to doskonałym ćwiczeniem będzie położenie się na wznak na karimacie. Podeprzyj swoje nogi tak, aby stopy dotykały ziemi. Jednocześnie spleć swoje dłonie na karku. Następnie naprzemiennie dotykaj prawym łokciem do lewego kolana, unosząc zarówno i łokieć i kolano. A potem zmień na lewy łokieć i prawe kolano.

Innym ćwiczeniem jest prostowanie prawej nogi, przy jednoczesnym wyprostowaniu lewej ręki, która musi się znajdować Nad głową. Natomiast prawa ręka musi leżeć swobodnie wzdłuż ciała.

Jeżeli interesują Cię jednak ćwiczenia wzmacniające kręgosłup piersiowy, to jednym z nich będzie z pewnością znany Ci koci grzbiet. Ćwiczenie polega na tym, żeby najlepiej uklęknąć na karimacie, podpierając się przy tym dłońmi o ziemię. Następnie trzeba jak najmocniej chować głowę pomiędzy ramionami, dotykając podbródkiem klatki piersiowej. Jednocześnie w tym czasie Twój kręgosłup wygnie się jakby w pałąk. Następnie wykonaj ćwiczenie odwrotne. Czyli staraj się zobaczyć za siebie. Ale nie odwracaj głowy, tylko unoś ją do góry, odchylając ją maksymalnie do tyłu. Jednocześnie Twój kręgosłup zacznie układać się w parabolę.

Nieprawidłowa postawa podczas siedzenia przed komputerem, powoduje również ból kręgosłupa na odcinku szyjnym. Nie zapominaj również o tym, żeby zadbać o ten fragment Twojego kręgosłupa. Ćwiczenia na ten odcinek wbrew pozorom nie są skomplikowane i wyczerpujące, a z pewnością przynoszą spora ulgę po całym dniu pracy. Połóż się wyprostowany na karimacie. Pod głowę podłóż sobie niedużą poduszkę. Staraj się maksymalnie dociągać swoją brodę do klatki piersiowej. Takie ćwiczenie wykonaj kilkakrotnie. To samo zrób, ale tym razem kierując swoją głowę na prawy, a następnie również na lewy bok. 

Ćwiczenia na jędrny brzuch i pośladki

Ćwiczenia na jędrny brzuch i pośladki

Ćwiczenia na jędrny brzuch i pośladki Jest sporo ćwiczeń, które kształtują zarówno pośladki jak i brzuch. Trzeba jednak nieco samozaparcia, by ćwiczyć co dzień po około 1
Ćwiczenia na barki

Ćwiczenia na barki

Ćwiczenia na barki Mówiąc o ćwiczeniach na barki mamy na myśli trening mięśni ramiennych. Powinien on być włączony do ćwiczeń ogólnorozwojowych – trening warto wykon
Ćwiczenia na plecy w domu

Ćwiczenia na plecy w domu

Ćwiczenia na plecy Rozbudowywanie pleców powinno być elementem każdego treningu ogólnorozwojowego. Aby uzyskać dobre efekty, taki trening powinien być przeprowadzany 3 razy dzie
Ćwiczenia antycellulitowe

Ćwiczenia antycellulitowe

Ćwiczenia antycellulitowe Cellulit jest zmorą wielu kobiet, szczególnie po 30 roku życia. Tzw. pomarańczowa skórka znacznie szpeci wygląd nóg. Na szczęście z cellulitem
Ćwiczenia na pośladki w domu

Ćwiczenia na pośladki w domu

Ćwiczenia na pośladki w domu Jeśli masz zastrzeżenia co do stanu Twoich pośladków to po prostu zacznij ćwiczyć. Wystarczy wykonywać co dzień 15-20 minut treningu, by cieszyć się
Ćwiczenia na triceps

Ćwiczenia na triceps

Ćwiczenia na triceps Triceps, czyli mięsień trójgłowy ramienia znajduje się na tylnej powierzchni naszego ramienia. Warto pamiętać, że mięśnie rąk należy ćwiczyć równom
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Plecy

Ćwiczenia-Na na Facebook'u