Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na zanik mięśni


Dodano: 18-04-2015 08:38
Popularność: 1610
Kategorie:Inne
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Inne

Ćwiczenia na zanik mięśni

Zanik mięśni jest poważną chorobą, która objawia się zmianami patologicznymi we włóknach mięśni. Zazwyczaj jest to choroba dziedziczna, jednak zanik mięśni może spotkać np. osoby chore, przykute do łóżka. Aby zapobiec zanikaniu mięśni, warto ćwiczyć. Jest szereg prostych ćwiczeń, które poprawiają stan mięśni i zatrzymają proces ich zanikania. Poniżej zaprezentuję kilka możliwości.

  • Rehabilitacja zawsze zależy od stopnia zaawansowania choroby i musi być dobrana przez fizjoterapeutę. Inaczej będzie ćwiczyć osoba mogąca samodzielnie funkcjonować, a inaczej osoba na wózku. Dla osób nie mogących się w pełni sprawnie poruszać, głównie przydatne są ćwiczenia bierne, w czasie których fizjoterapeuta porusza kończynami w stawach, powodując ruch mięśni i ich pobudzenie, przy okazji również poprawę krążenia. Ćwiczenia bierne są również bardzo ważne przy walce z przykurczami.
  • Drugą grupą ćwiczeń są ćwiczenia czynne, które może wykonywać pacjent samodzielnie, po wcześniejszej konsultacji z fizjoterapeutą. W Przeciwdziałaniu zanikowi mięśni najczęściej stosuje się różne ćwiczenia na basenie, ponieważ woda pobudza mięśnie do pracy, i powoduje że zmęczenie jest mniej odczuwalne. Dodatkowo ciało staje się lżejsze, nie ma więc tak dużego obciążenia stawów.
  • Jeśli choroba jest u Ciebie zdiagnozowana, ale nie postępuje w szybkim tempie i masz pełną sprawność ruchową to nie rezygnuj z codziennej aktywności. Po konsultacji z lekarzem możesz chodzić na siłownie, ewentualnie dobierają odpowiedni trening. Dobrze byłoby gdybyś zajął się sportem takim jak jogging czy jazda na rowerze. Jeśli czujesz się w pełni dobrze to prawdopodobnie nie ma przeciwwskazań do ćwiczenia.
  • Przy takim schorzeniu zrezygnuj z jazdy samochodem czy komunikacja miejską, a wybierz się co dzień na krótki spacer. Nie zamykaj się w domu ze swoją chorobą, tylko aktywnie jej przeciwdziałaj.  Zanik mięśni obecnie jest chorobą nieuleczalną, jednak są leki hamujące postęp tej choroby. Jeśli przy okazji do codziennego nawyku wejdą krótkie ćwiczenia na różne partie mięśni, choroba będzie postępowała o wiele wolniej.
  • Zanik mięśni nie musi objąć całych mięśni organizmu, może objąć mięśnie jedynie miejscowo. Wtedy trzeba szczególnie intensywnie ćwiczyć te partie, które zaatakowała choroba. Można prowadzić normalny trening, uprawiać sport i cieszyć się aktywnością. Walka z chorobą w dużej mierze zależy tez od nastawienia, jakie reprezentuje sam chory. Trzeba być po prostu dobrej myśli.

Ćwiczenia na oponkę

Ćwiczenia na oponkę

Ćwiczenia na oponkę Oponką nazywa się potocznie nadmiar tkanki tłuszczowej na brzuchu. Nie jest łatwo się jej pozbyć, nawet najlepiej wyrzeźbiony kaloryfer zginie pod nadmiarem tłuszczu.
Ćwiczenia na obręcz barkową

Ćwiczenia na obręcz barkową

Ćwiczenia na obręcz barkową Obręcz barkowa jest to grupa mięśni obejmująca częściowo klatkę piersiową oraz plecy, a także kark. W szczególności mężczyźni dbają o to, by roz
Ćwiczenia na rozbudowanie pleców

Ćwiczenia na rozbudowanie pleców

Ćwiczenia na rozbudowanie pleców Rozbudowanie pleców jest jednym z elementów treningu ogólnorozwojowego, musimy bowiem rozwijać nasze ciało proporcjonalnie. Warto w
Ćwiczenia na uda pośladki i brzuch

Ćwiczenia na uda pośladki i brzuch

Ćwiczenia na uda, brzuch i pośladki W walce o ładnie wyrzeźbioną sylwetkę ćwiczenia powinny iść zawsze w parze z odpowiednią dietą. Musisz pamiętać , że efekty przynosi systematyczno
Ćwiczenia modelujące pośladki

Ćwiczenia modelujące pośladki

Ćwiczenia modelujące pośladki Szczególnie panie zainteresowane są ćwiczeniami, które modelują pośladki, poprawiają ich kształt i przy okazji pomagają zwalczać cellulit. Wy
Ćwiczenia na klatke w domu

Ćwiczenia na klatke w domu

Ćwiczenia na klatkę w domu Nie trzeba wcale chodzić na siłownię, po to żeby ćwiczyć klatkę piersiową. Równie dobrze, można zrobić to bez najmniejszego problemu we własnym domu.
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Inne

Ćwiczenia-Na na Facebook'u