Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na zanik mięśni


Dodano: 18-04-2015 08:38
Popularność: 1844
Kategorie:Inne
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Inne

Ćwiczenia na zanik mięśni

Zanik mięśni jest poważną chorobą, która objawia się zmianami patologicznymi we włóknach mięśni. Zazwyczaj jest to choroba dziedziczna, jednak zanik mięśni może spotkać np. osoby chore, przykute do łóżka. Aby zapobiec zanikaniu mięśni, warto ćwiczyć. Jest szereg prostych ćwiczeń, które poprawiają stan mięśni i zatrzymają proces ich zanikania. Poniżej zaprezentuję kilka możliwości.

  • Rehabilitacja zawsze zależy od stopnia zaawansowania choroby i musi być dobrana przez fizjoterapeutę. Inaczej będzie ćwiczyć osoba mogąca samodzielnie funkcjonować, a inaczej osoba na wózku. Dla osób nie mogących się w pełni sprawnie poruszać, głównie przydatne są ćwiczenia bierne, w czasie których fizjoterapeuta porusza kończynami w stawach, powodując ruch mięśni i ich pobudzenie, przy okazji również poprawę krążenia. Ćwiczenia bierne są również bardzo ważne przy walce z przykurczami.
  • Drugą grupą ćwiczeń są ćwiczenia czynne, które może wykonywać pacjent samodzielnie, po wcześniejszej konsultacji z fizjoterapeutą. W Przeciwdziałaniu zanikowi mięśni najczęściej stosuje się różne ćwiczenia na basenie, ponieważ woda pobudza mięśnie do pracy, i powoduje że zmęczenie jest mniej odczuwalne. Dodatkowo ciało staje się lżejsze, nie ma więc tak dużego obciążenia stawów.
  • Jeśli choroba jest u Ciebie zdiagnozowana, ale nie postępuje w szybkim tempie i masz pełną sprawność ruchową to nie rezygnuj z codziennej aktywności. Po konsultacji z lekarzem możesz chodzić na siłownie, ewentualnie dobierają odpowiedni trening. Dobrze byłoby gdybyś zajął się sportem takim jak jogging czy jazda na rowerze. Jeśli czujesz się w pełni dobrze to prawdopodobnie nie ma przeciwwskazań do ćwiczenia.
  • Przy takim schorzeniu zrezygnuj z jazdy samochodem czy komunikacja miejską, a wybierz się co dzień na krótki spacer. Nie zamykaj się w domu ze swoją chorobą, tylko aktywnie jej przeciwdziałaj.  Zanik mięśni obecnie jest chorobą nieuleczalną, jednak są leki hamujące postęp tej choroby. Jeśli przy okazji do codziennego nawyku wejdą krótkie ćwiczenia na różne partie mięśni, choroba będzie postępowała o wiele wolniej.
  • Zanik mięśni nie musi objąć całych mięśni organizmu, może objąć mięśnie jedynie miejscowo. Wtedy trzeba szczególnie intensywnie ćwiczyć te partie, które zaatakowała choroba. Można prowadzić normalny trening, uprawiać sport i cieszyć się aktywnością. Walka z chorobą w dużej mierze zależy tez od nastawienia, jakie reprezentuje sam chory. Trzeba być po prostu dobrej myśli.

Ćwiczenia na brzuch mel b

Ćwiczenia na brzuch mel b

Ćwiczenia na brzuch Mel B Mel B, czyli Melanie Brown znana jest głównie jako jedna z członkiń popularnego zespołu Spice Girls. Melanie prowadzi również treningi, wskazujące ko
Trening na barki

Trening na barki

Trening na barki Barki są częścią ciała, o której wiele osób zapomina w treningach. Pamiętajmy, że rozbudowujemy ciało zawsze proporcjonalne, najlepiej więc stosować trenin
Ćwiczenia na najszersze grzbietu

Ćwiczenia na najszersze grzbietu

Ćwiczenia na mięsień najszerszy grzbietu Mięsień najszerszy grzbietu ma największą powierzchnię spośród wszystkich mięśni w ciele człowieka. Mamy dwa mięśnie najszersze grzbie
Ćwiczenia na szczupłe uda

Ćwiczenia na szczupłe uda

Ćwiczenia na szczupłe uda Marzą Ci się szczupłe, jędrne uda? Plus tego marzenia jest taki, że można spokojnie go zrealizować. Trzeba włożyć w to jednak nieco wysiłku, a także systema
Ćwiczenia na dupe

Ćwiczenia na dupe

Ćwiczenia na dupę Pośladki są bardzo ważną częścią ciała,  szczególnie dla kobiet, które dbają o to, by pupa była jędrna i zgrabna. Jest to wizytówka ciała
Ćwiczenia na górną część klatki

Ćwiczenia na górną część klatki

Ćwiczenia na górną część klatki piersiowej Ćwiczenia, które wpływają na modelowanie klatki piersiowej zazwyczaj wpływają zarówno na jej dolną jak i górą cz
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Inne

Ćwiczenia-Na na Facebook'u