Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na zanik mięśni


Dodano: 18-04-2015 08:38
Popularność: 2249
Kategorie:Inne
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Inne

Ćwiczenia na zanik mięśni

Zanik mięśni jest poważną chorobą, która objawia się zmianami patologicznymi we włóknach mięśni. Zazwyczaj jest to choroba dziedziczna, jednak zanik mięśni może spotkać np. osoby chore, przykute do łóżka. Aby zapobiec zanikaniu mięśni, warto ćwiczyć. Jest szereg prostych ćwiczeń, które poprawiają stan mięśni i zatrzymają proces ich zanikania. Poniżej zaprezentuję kilka możliwości.

  • Rehabilitacja zawsze zależy od stopnia zaawansowania choroby i musi być dobrana przez fizjoterapeutę. Inaczej będzie ćwiczyć osoba mogąca samodzielnie funkcjonować, a inaczej osoba na wózku. Dla osób nie mogących się w pełni sprawnie poruszać, głównie przydatne są ćwiczenia bierne, w czasie których fizjoterapeuta porusza kończynami w stawach, powodując ruch mięśni i ich pobudzenie, przy okazji również poprawę krążenia. Ćwiczenia bierne są również bardzo ważne przy walce z przykurczami.
  • Drugą grupą ćwiczeń są ćwiczenia czynne, które może wykonywać pacjent samodzielnie, po wcześniejszej konsultacji z fizjoterapeutą. W Przeciwdziałaniu zanikowi mięśni najczęściej stosuje się różne ćwiczenia na basenie, ponieważ woda pobudza mięśnie do pracy, i powoduje że zmęczenie jest mniej odczuwalne. Dodatkowo ciało staje się lżejsze, nie ma więc tak dużego obciążenia stawów.
  • Jeśli choroba jest u Ciebie zdiagnozowana, ale nie postępuje w szybkim tempie i masz pełną sprawność ruchową to nie rezygnuj z codziennej aktywności. Po konsultacji z lekarzem możesz chodzić na siłownie, ewentualnie dobierają odpowiedni trening. Dobrze byłoby gdybyś zajął się sportem takim jak jogging czy jazda na rowerze. Jeśli czujesz się w pełni dobrze to prawdopodobnie nie ma przeciwwskazań do ćwiczenia.
  • Przy takim schorzeniu zrezygnuj z jazdy samochodem czy komunikacja miejską, a wybierz się co dzień na krótki spacer. Nie zamykaj się w domu ze swoją chorobą, tylko aktywnie jej przeciwdziałaj.  Zanik mięśni obecnie jest chorobą nieuleczalną, jednak są leki hamujące postęp tej choroby. Jeśli przy okazji do codziennego nawyku wejdą krótkie ćwiczenia na różne partie mięśni, choroba będzie postępowała o wiele wolniej.
  • Zanik mięśni nie musi objąć całych mięśni organizmu, może objąć mięśnie jedynie miejscowo. Wtedy trzeba szczególnie intensywnie ćwiczyć te partie, które zaatakowała choroba. Można prowadzić normalny trening, uprawiać sport i cieszyć się aktywnością. Walka z chorobą w dużej mierze zależy tez od nastawienia, jakie reprezentuje sam chory. Trzeba być po prostu dobrej myśli.

Ćwiczenia na wąską talię

Ćwiczenia na wąską talię

Ćwiczenia na wąską talię Szczególnie kobiety zainteresowane są tym, by mieć wąską talię i szczupły brzuch. Na szczęście taki efekt da się osiągnąć wykonując odpowiednie ćw
Ćwiczenia na obręcz barkową

Ćwiczenia na obręcz barkową

Ćwiczenia na obręcz barkową Obręcz barkowa jest to grupa mięśni obejmująca częściowo klatkę piersiową oraz plecy, a także kark. W szczególności mężczyźni dbają o to, by roz
Ćwiczenia na kręgosłup

Ćwiczenia na kręgosłup

Ćwiczenia na kręgosłup Z ćwiczeniami na kręgosłup nie ma żartów – zanim podejmiesz jakiekolwiek ćwiczenia, skonsultuj się z lekarzem lub z fizjoterapeutą. Dobór ćwic
Ćwiczenia na mięsień dwugłowy uda

Ćwiczenia na mięsień dwugłowy uda

Ćwiczenia na mięsień dwugłowy uda Mięsień dwugłowy uda znajduje się w przedniej części uda, pełni funkcję prostownika kolana, zginacza stawu łokciowego. Jest sporo ćwiczeń, kt&oacut
Ćwiczenia na dupe

Ćwiczenia na dupe

Ćwiczenia na dupę Pośladki są bardzo ważną częścią ciała,  szczególnie dla kobiet, które dbają o to, by pupa była jędrna i zgrabna. Jest to wizytówka ciała
Ćwiczenia na klatke w domu

Ćwiczenia na klatke w domu

Ćwiczenia na klatkę w domu Nie trzeba wcale chodzić na siłownię, po to żeby ćwiczyć klatkę piersiową. Równie dobrze, można zrobić to bez najmniejszego problemu we własnym domu.
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Inne

Ćwiczenia-Na na Facebook'u