Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na wady postawy


Dodano: 18-04-2015 08:37
Popularność: 1415
Kategorie:Plecy
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Plecy

Ćwiczenia na wady postawy

Wad postaw jest wiele i większość z nich wiąże się z utrzymywaniem nieprawidłowej sylwetki w wyniku skrzywień kręgosłupa. Wiele osób żyje z wadami postawy, w łagodnej formie nie przeszkadzają one w codziennym życiu, jednak mogą powodować dolegliwości bólowe. Jest sporo ćwiczeń, które pozwalają na walkę z wadami postawy i na wzmacnianie mięśni pleców. Poniżej zaprezentuję kilka z nich.

  • Przy pierwszym ćwiczeniu usiądź w siadzie skrzyżnym na macie, wyprostuj ręce i przenoś je nad głowę, po czym opuszczaj na uda. Plecy trzymaj cały czas wyprostowane. Wykonuj to ćwiczenie 10 razy.
  • Dobrym ćwiczeniem wpływającym na wady kręgosłupa jest tzw. koci grzbiet, wykonywany w podparciu na macie. Zatrzymaj napięcie pleców na 3 sekundy, po czym wróć do pozycji wyjściowej – w sumie wykonuj ćwiczenie 10 razy.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu połóż się na macie na plecach, wyprostuj nogi, ręce wyciągnij po bokach ciała.  W takie pozycji wykonuj unoszenia klatki piersiowej lekko w górę, zatrzymaj ruch na 3 sekundy, po czym opuść tułów. W sumie wykonuj ćwiczenie 10 razy.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu stań prosto w lekkim rozkroku, unieś ręce na wysokość barków i wyprostuj je po bokach ciała. Wykonuj lekkie skręty tułowia zostając w takiej pozycji. Wykonuj ćwiczenie 15 razy.
  • Kolejne ćwiczenie to stawanie na palcach. Stań prosto, oprzyj ręce na biodrach i staraj się stawać na palcach na 2 sekundy, po czym wracaj na ziemię. Wykonuj spięcia 20 razy. Możesz też wykonywać na zmianę stawanie na palcach i na pięcie, również wykonując 20 powtórzeń.
  • Stań prosto, staraj się spleść ręce na plecach, tak by palce rąk zetknęły się ze sobą. Plecy trzymaj wyprostowane, zatrzymaj ruch na kilka sekund, po czym rozluźnij. Wykonaj ćwiczenie 5 razy.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu połóż się na plecach na macie, zegnij nogi  kolanach. Staraj się podciągać w stronę klatki w powolny sposób raz jedno, raz drugie kolano, w sumie wykonując 10 powtórzeń tego ćwiczenia.
  • Przy ostatnim ćwiczeniu połóż się na macie na brzuchu, pod pępek podłóż zrolowany koc lub ręcznik. Pozostając  w pozycji leżącej wyciągnij ręce przed siebie i lekko unoś tułów do przodu, starając się jeszcze bardziej wyciągać ręce. Głowa powinna być skierowana w stronę maty.

Ćwiczenia na wypukły brzuch

Ćwiczenia na wypukły brzuch

Ćwiczenia na wypukły brzuch Jeśli masz wypukły brzuch to najpierw poznaj tego przyczynę. Może to wiązać się z problemami trawienia lub z nadwagą.  W pierwszym przypadku trzeba podj
Trening na barki

Trening na barki

Trening na barki Barki są częścią ciała, o której wiele osób zapomina w treningach. Pamiętajmy, że rozbudowujemy ciało zawsze proporcjonalne, najlepiej więc stosować trenin
Ćwiczenia na kręgosłup lędźwiowy

Ćwiczenia na kręgosłup lędźwiowy

Ćwiczenia na kręgosłup lędźwiowy Kręgosłup lędźwiowy zlokalizowany jest na dole naszych pleców i wiele osób narzeka na dyskomfort tej partii kręgosłupa czy ból. Za
Ćwiczenia na jędrne uda w domu

Ćwiczenia na jędrne uda w domu

Ćwiczenia na uda w domu Wbrew pozorom aby ćwiczyć mięśnie nie trzeba od razu kupować karnetu na siłownię czy fitness. Jest wiele ćwiczeń, które można wykonywać w domu, liczy si
Ćwiczenia na pośladki w domu

Ćwiczenia na pośladki w domu

Ćwiczenia na pośladki w domu Jeśli masz zastrzeżenia co do stanu Twoich pośladków to po prostu zacznij ćwiczyć. Wystarczy wykonywać co dzień 15-20 minut treningu, by cieszyć się
Ćwiczenia na triceps

Ćwiczenia na triceps

Ćwiczenia na triceps Triceps, czyli mięsień trójgłowy ramienia znajduje się na tylnej powierzchni naszego ramienia. Warto pamiętać, że mięśnie rąk należy ćwiczyć równom
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Plecy

Ćwiczenia-Na na Facebook'u