Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na wady postawy


Dodano: 18-04-2015 08:37
Popularność: 2098
Kategorie:Plecy
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Plecy

Ćwiczenia na wady postawy

Wad postaw jest wiele i większość z nich wiąże się z utrzymywaniem nieprawidłowej sylwetki w wyniku skrzywień kręgosłupa. Wiele osób żyje z wadami postawy, w łagodnej formie nie przeszkadzają one w codziennym życiu, jednak mogą powodować dolegliwości bólowe. Jest sporo ćwiczeń, które pozwalają na walkę z wadami postawy i na wzmacnianie mięśni pleców. Poniżej zaprezentuję kilka z nich.

  • Przy pierwszym ćwiczeniu usiądź w siadzie skrzyżnym na macie, wyprostuj ręce i przenoś je nad głowę, po czym opuszczaj na uda. Plecy trzymaj cały czas wyprostowane. Wykonuj to ćwiczenie 10 razy.
  • Dobrym ćwiczeniem wpływającym na wady kręgosłupa jest tzw. koci grzbiet, wykonywany w podparciu na macie. Zatrzymaj napięcie pleców na 3 sekundy, po czym wróć do pozycji wyjściowej – w sumie wykonuj ćwiczenie 10 razy.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu połóż się na macie na plecach, wyprostuj nogi, ręce wyciągnij po bokach ciała.  W takie pozycji wykonuj unoszenia klatki piersiowej lekko w górę, zatrzymaj ruch na 3 sekundy, po czym opuść tułów. W sumie wykonuj ćwiczenie 10 razy.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu stań prosto w lekkim rozkroku, unieś ręce na wysokość barków i wyprostuj je po bokach ciała. Wykonuj lekkie skręty tułowia zostając w takiej pozycji. Wykonuj ćwiczenie 15 razy.
  • Kolejne ćwiczenie to stawanie na palcach. Stań prosto, oprzyj ręce na biodrach i staraj się stawać na palcach na 2 sekundy, po czym wracaj na ziemię. Wykonuj spięcia 20 razy. Możesz też wykonywać na zmianę stawanie na palcach i na pięcie, również wykonując 20 powtórzeń.
  • Stań prosto, staraj się spleść ręce na plecach, tak by palce rąk zetknęły się ze sobą. Plecy trzymaj wyprostowane, zatrzymaj ruch na kilka sekund, po czym rozluźnij. Wykonaj ćwiczenie 5 razy.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu połóż się na plecach na macie, zegnij nogi  kolanach. Staraj się podciągać w stronę klatki w powolny sposób raz jedno, raz drugie kolano, w sumie wykonując 10 powtórzeń tego ćwiczenia.
  • Przy ostatnim ćwiczeniu połóż się na macie na brzuchu, pod pępek podłóż zrolowany koc lub ręcznik. Pozostając  w pozycji leżącej wyciągnij ręce przed siebie i lekko unoś tułów do przodu, starając się jeszcze bardziej wyciągać ręce. Głowa powinna być skierowana w stronę maty.

Ćwiczenia na mięsień prosty i skośne brzucha

Ćwiczenia na mięsień prosty i skośne brzucha

Ćwiczenia na mięsień prosty i skośne brzucha Mięsień prosty brzucha oraz mięśnie skośne powinny być ćwiczone podczas jednego treningu. Możesz wykonywać takie ćwiczenia, które
Ćwiczenia na obręcz barkową

Ćwiczenia na obręcz barkową

Ćwiczenia na obręcz barkową Obręcz barkowa jest to grupa mięśni obejmująca częściowo klatkę piersiową oraz plecy, a także kark. W szczególności mężczyźni dbają o to, by roz
Ćwiczenia na mięsień gruszkowaty

Ćwiczenia na mięsień gruszkowaty

Ćwiczenia na mięsień gruszkowaty Mięsień gruszkowaty jest niewielkim mięśniem, który bierze początek na powierzchni miedniczej kości krzyżowej. Odpowiada za rotację stawu biodrow
Ćwiczenia na smukłe nogi

Ćwiczenia na smukłe nogi

Ćwiczenia na smukłe nogi Smukłe i zgrabne nogi są marzeniem każdej kobiety. Są sposoby na to, by cieszyć się pięknym ciałem. Pamiętaj jednak, że jeśli posiadasz zbędne kilogramy to n
Ćwiczenia na ładne pośladki

Ćwiczenia na ładne pośladki

Ćwiczenia na ładne pośladki Jest wiele ćwiczeń na ładne i kształtne pośladki. Na pewno pomogą one w uzyskaniu pełniejszych i krąglejszych kształtów. Możesz ćwiczyć zaró
Ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej

Ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej

Ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej Trening klatki piersiowej jest bardzo ważnym elementem ćwiczeń ogólnorozwojowych. Warto ćwiczyć klatkę piersiową 3 razy w tygodniu, pamięta
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Plecy

Ćwiczenia-Na na Facebook'u