Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na wady postawy


Dodano: 18-04-2015 08:37
Popularność: 1203
Kategorie:Plecy
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Plecy

Ćwiczenia na wady postawy

Wad postaw jest wiele i większość z nich wiąże się z utrzymywaniem nieprawidłowej sylwetki w wyniku skrzywień kręgosłupa. Wiele osób żyje z wadami postawy, w łagodnej formie nie przeszkadzają one w codziennym życiu, jednak mogą powodować dolegliwości bólowe. Jest sporo ćwiczeń, które pozwalają na walkę z wadami postawy i na wzmacnianie mięśni pleców. Poniżej zaprezentuję kilka z nich.

  • Przy pierwszym ćwiczeniu usiądź w siadzie skrzyżnym na macie, wyprostuj ręce i przenoś je nad głowę, po czym opuszczaj na uda. Plecy trzymaj cały czas wyprostowane. Wykonuj to ćwiczenie 10 razy.
  • Dobrym ćwiczeniem wpływającym na wady kręgosłupa jest tzw. koci grzbiet, wykonywany w podparciu na macie. Zatrzymaj napięcie pleców na 3 sekundy, po czym wróć do pozycji wyjściowej – w sumie wykonuj ćwiczenie 10 razy.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu połóż się na macie na plecach, wyprostuj nogi, ręce wyciągnij po bokach ciała.  W takie pozycji wykonuj unoszenia klatki piersiowej lekko w górę, zatrzymaj ruch na 3 sekundy, po czym opuść tułów. W sumie wykonuj ćwiczenie 10 razy.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu stań prosto w lekkim rozkroku, unieś ręce na wysokość barków i wyprostuj je po bokach ciała. Wykonuj lekkie skręty tułowia zostając w takiej pozycji. Wykonuj ćwiczenie 15 razy.
  • Kolejne ćwiczenie to stawanie na palcach. Stań prosto, oprzyj ręce na biodrach i staraj się stawać na palcach na 2 sekundy, po czym wracaj na ziemię. Wykonuj spięcia 20 razy. Możesz też wykonywać na zmianę stawanie na palcach i na pięcie, również wykonując 20 powtórzeń.
  • Stań prosto, staraj się spleść ręce na plecach, tak by palce rąk zetknęły się ze sobą. Plecy trzymaj wyprostowane, zatrzymaj ruch na kilka sekund, po czym rozluźnij. Wykonaj ćwiczenie 5 razy.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu połóż się na plecach na macie, zegnij nogi  kolanach. Staraj się podciągać w stronę klatki w powolny sposób raz jedno, raz drugie kolano, w sumie wykonując 10 powtórzeń tego ćwiczenia.
  • Przy ostatnim ćwiczeniu połóż się na macie na brzuchu, pod pępek podłóż zrolowany koc lub ręcznik. Pozostając  w pozycji leżącej wyciągnij ręce przed siebie i lekko unoś tułów do przodu, starając się jeszcze bardziej wyciągać ręce. Głowa powinna być skierowana w stronę maty.

Cwiczenia na brzuch i pupe

Cwiczenia na brzuch i pupe

Ćwiczenia na brzuch i pupę Jest wiele ciekawych ćwiczeń, które mogą wpływać korzystnie zarówno na brzuch jak i pośladki, można ćwiczyć te partie również osobno. Ka
Cwiczenia na barki dla mężczyzn

Cwiczenia na barki dla mężczyzn

Ćwiczenia na mięśnie barków dla mężczyzn Zarówno mężczyźni jak i kobiety mogą ćwiczyć mięśnie barków, z tym że u panów mogą być one bardziej rozbudowane
Ćwiczenia na odcinek szyjny kręgosłupa

Ćwiczenia na odcinek szyjny kręgosłupa

Ćwiczenia na odcinek szyjny kręgosłupa Jeśli cierpisz na ból czy zwyrodnienie kręgosłupa szyjnego to warto wzmocnić mięśnie poprzez ćwiczenia. Aktywność w okolicy odcinka szyjne
Trening na mięśnie nóg

Trening na mięśnie nóg

Trening na mięśnie nóg Jest sporo bardzo fajnych ćwiczeń, które pozwalają kształtować nam mięśnie nóg. Dzięki temu nogi są zgrabniejsze, jędrniejsze i szczuplejsze
Ćwiczenia na jędrny tyłek

Ćwiczenia na jędrny tyłek

Ćwiczenia na jędrny tyłek Jest sporo fajnych ćwiczeń, które pozwalają kształtować nam mięśnie pośladków. Szczególnie panie zainteresowane są tym, by wzmacniać mi
Ćwiczenia na górną część klatki

Ćwiczenia na górną część klatki

Ćwiczenia na górną część klatki piersiowej Ćwiczenia, które wpływają na modelowanie klatki piersiowej zazwyczaj wpływają zarówno na jej dolną jak i górą cz
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Plecy

Ćwiczenia-Na na Facebook'u