Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na wady postawy


Dodano: 18-04-2015 08:37
Popularność: 2856
Kategorie:Plecy
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Plecy

Ćwiczenia na wady postawy

Wad postaw jest wiele i większość z nich wiąże się z utrzymywaniem nieprawidłowej sylwetki w wyniku skrzywień kręgosłupa. Wiele osób żyje z wadami postawy, w łagodnej formie nie przeszkadzają one w codziennym życiu, jednak mogą powodować dolegliwości bólowe. Jest sporo ćwiczeń, które pozwalają na walkę z wadami postawy i na wzmacnianie mięśni pleców. Poniżej zaprezentuję kilka z nich.

  • Przy pierwszym ćwiczeniu usiądź w siadzie skrzyżnym na macie, wyprostuj ręce i przenoś je nad głowę, po czym opuszczaj na uda. Plecy trzymaj cały czas wyprostowane. Wykonuj to ćwiczenie 10 razy.
  • Dobrym ćwiczeniem wpływającym na wady kręgosłupa jest tzw. koci grzbiet, wykonywany w podparciu na macie. Zatrzymaj napięcie pleców na 3 sekundy, po czym wróć do pozycji wyjściowej – w sumie wykonuj ćwiczenie 10 razy.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu połóż się na macie na plecach, wyprostuj nogi, ręce wyciągnij po bokach ciała.  W takie pozycji wykonuj unoszenia klatki piersiowej lekko w górę, zatrzymaj ruch na 3 sekundy, po czym opuść tułów. W sumie wykonuj ćwiczenie 10 razy.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu stań prosto w lekkim rozkroku, unieś ręce na wysokość barków i wyprostuj je po bokach ciała. Wykonuj lekkie skręty tułowia zostając w takiej pozycji. Wykonuj ćwiczenie 15 razy.
  • Kolejne ćwiczenie to stawanie na palcach. Stań prosto, oprzyj ręce na biodrach i staraj się stawać na palcach na 2 sekundy, po czym wracaj na ziemię. Wykonuj spięcia 20 razy. Możesz też wykonywać na zmianę stawanie na palcach i na pięcie, również wykonując 20 powtórzeń.
  • Stań prosto, staraj się spleść ręce na plecach, tak by palce rąk zetknęły się ze sobą. Plecy trzymaj wyprostowane, zatrzymaj ruch na kilka sekund, po czym rozluźnij. Wykonaj ćwiczenie 5 razy.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu połóż się na plecach na macie, zegnij nogi  kolanach. Staraj się podciągać w stronę klatki w powolny sposób raz jedno, raz drugie kolano, w sumie wykonując 10 powtórzeń tego ćwiczenia.
  • Przy ostatnim ćwiczeniu połóż się na macie na brzuchu, pod pępek podłóż zrolowany koc lub ręcznik. Pozostając  w pozycji leżącej wyciągnij ręce przed siebie i lekko unoś tułów do przodu, starając się jeszcze bardziej wyciągać ręce. Głowa powinna być skierowana w stronę maty.

Ćwiczenia na brzuch nie obciążające kręgosłupa

Ćwiczenia na brzuch nie obciążające kręgosłupa

Ćwiczenia na brzuch nie obciążające kręgosłupa Niestety, nie zawsze ćwiczenia na brzuch nie obciążają kręgosłupa. W wielu przypadkach jest wręcz odwrotnie. Problemem może być też n
Ćwiczenia na obręcz barkową

Ćwiczenia na obręcz barkową

Ćwiczenia na obręcz barkową Obręcz barkowa jest to grupa mięśni obejmująca częściowo klatkę piersiową oraz plecy, a także kark. W szczególności mężczyźni dbają o to, by roz
Ćwiczenia na najszersze grzbietu

Ćwiczenia na najszersze grzbietu

Ćwiczenia na mięsień najszerszy grzbietu Mięsień najszerszy grzbietu ma największą powierzchnię spośród wszystkich mięśni w ciele człowieka. Mamy dwa mięśnie najszersze grzbie
Ćwiczenia na płaskostopie

Ćwiczenia na płaskostopie

Ćwiczenia na płaskostopie Płaskostopie jest zniekształceniem stopy, które polega na obniżeniu jej sklepień. Wiele osób cierpi na to schorzenie, nawet o tym nie wiedząc, bowiem
Ćwiczenia na jędrny tyłeczek

Ćwiczenia na jędrny tyłeczek

Ćwiczenia na jędrny tyłeczek Szczególnie panie przewrażliwione są na punkcie swoich pośladków i często przywiązują dużą wagę do tego, by były one jędrne i zgrabne. Poś
Ćwiczenia na klate

Ćwiczenia na klate

Ćwiczenia na klatę Jest sporo ćwiczeń, które pomagają kształtować mięśnie klatki piersiowej. Wystarczy tylko nieco chęci i znalezienie  ok. 20 minut czasu dziennie, by ćwicz
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Plecy

Ćwiczenia-Na na Facebook'u