Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na wady postawy


Dodano: 18-04-2015 08:37
Popularność: 1066
Kategorie:Plecy
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Plecy

Ćwiczenia na wady postawy

Wad postaw jest wiele i większość z nich wiąże się z utrzymywaniem nieprawidłowej sylwetki w wyniku skrzywień kręgosłupa. Wiele osób żyje z wadami postawy, w łagodnej formie nie przeszkadzają one w codziennym życiu, jednak mogą powodować dolegliwości bólowe. Jest sporo ćwiczeń, które pozwalają na walkę z wadami postawy i na wzmacnianie mięśni pleców. Poniżej zaprezentuję kilka z nich.

  • Przy pierwszym ćwiczeniu usiądź w siadzie skrzyżnym na macie, wyprostuj ręce i przenoś je nad głowę, po czym opuszczaj na uda. Plecy trzymaj cały czas wyprostowane. Wykonuj to ćwiczenie 10 razy.
  • Dobrym ćwiczeniem wpływającym na wady kręgosłupa jest tzw. koci grzbiet, wykonywany w podparciu na macie. Zatrzymaj napięcie pleców na 3 sekundy, po czym wróć do pozycji wyjściowej – w sumie wykonuj ćwiczenie 10 razy.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu połóż się na macie na plecach, wyprostuj nogi, ręce wyciągnij po bokach ciała.  W takie pozycji wykonuj unoszenia klatki piersiowej lekko w górę, zatrzymaj ruch na 3 sekundy, po czym opuść tułów. W sumie wykonuj ćwiczenie 10 razy.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu stań prosto w lekkim rozkroku, unieś ręce na wysokość barków i wyprostuj je po bokach ciała. Wykonuj lekkie skręty tułowia zostając w takiej pozycji. Wykonuj ćwiczenie 15 razy.
  • Kolejne ćwiczenie to stawanie na palcach. Stań prosto, oprzyj ręce na biodrach i staraj się stawać na palcach na 2 sekundy, po czym wracaj na ziemię. Wykonuj spięcia 20 razy. Możesz też wykonywać na zmianę stawanie na palcach i na pięcie, również wykonując 20 powtórzeń.
  • Stań prosto, staraj się spleść ręce na plecach, tak by palce rąk zetknęły się ze sobą. Plecy trzymaj wyprostowane, zatrzymaj ruch na kilka sekund, po czym rozluźnij. Wykonaj ćwiczenie 5 razy.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu połóż się na plecach na macie, zegnij nogi  kolanach. Staraj się podciągać w stronę klatki w powolny sposób raz jedno, raz drugie kolano, w sumie wykonując 10 powtórzeń tego ćwiczenia.
  • Przy ostatnim ćwiczeniu połóż się na macie na brzuchu, pod pępek podłóż zrolowany koc lub ręcznik. Pozostając  w pozycji leżącej wyciągnij ręce przed siebie i lekko unoś tułów do przodu, starając się jeszcze bardziej wyciągać ręce. Głowa powinna być skierowana w stronę maty.

Ćwiczenia na płaski brzuch

Ćwiczenia na płaski brzuch

Ćwiczenia na płaski brzuch Każdy chciałby mieć płaski brzuch, jednak nie każdemu wystarcza na to samozaparcia i chęci do ćwiczeń. Jeśli przystępujesz do modelowania mięśni brzucha to
Ćwiczenia na barki

Ćwiczenia na barki

Ćwiczenia na barki Mówiąc o ćwiczeniach na barki mamy na myśli trening mięśni ramiennych. Powinien on być włączony do ćwiczeń ogólnorozwojowych – trening warto wykon
Ćwiczenia na odcinek szyjny kręgosłupa

Ćwiczenia na odcinek szyjny kręgosłupa

Ćwiczenia na odcinek szyjny kręgosłupa Jeśli cierpisz na ból czy zwyrodnienie kręgosłupa szyjnego to warto wzmocnić mięśnie poprzez ćwiczenia. Aktywność w okolicy odcinka szyjne
Ćwiczenia na mięsień dwugłowy uda

Ćwiczenia na mięsień dwugłowy uda

Ćwiczenia na mięsień dwugłowy uda Mięsień dwugłowy uda znajduje się w przedniej części uda, pełni funkcję prostownika kolana, zginacza stawu łokciowego. Jest sporo ćwiczeń, kt&oacut
Ćwiczenia modelujące pośladki

Ćwiczenia modelujące pośladki

Ćwiczenia modelujące pośladki Szczególnie panie zainteresowane są ćwiczeniami, które modelują pośladki, poprawiają ich kształt i przy okazji pomagają zwalczać cellulit. Wy
Ćwiczenia na klatke w domu

Ćwiczenia na klatke w domu

Ćwiczenia na klatkę w domu Nie trzeba wcale chodzić na siłownię, po to żeby ćwiczyć klatkę piersiową. Równie dobrze, można zrobić to bez najmniejszego problemu we własnym domu.
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Plecy

Ćwiczenia-Na na Facebook'u