Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na uda pośladki i brzuch


Dodano: 07-03-2015 16:16
Popularność: 2140
Kategorie:Nogi
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Nogi

Ćwiczenia na uda, brzuch i pośladki

W walce o ładnie wyrzeźbioną sylwetkę ćwiczenia powinny iść zawsze w parze z odpowiednią dietą. Musisz pamiętać , że efekty przynosi systematyczność – według mnie najlepiej podjąć ćwiczenia 3 razy w tygodniu, dając organizmowi 1-2 dni przerwy na regenerację. Na te trzy partie ciała polecam zajęcia fitness typu ABT lub BPU, a także Step – na zajęcia chodzą nie tylko kobiety, ale coraz częściej także mężczyźni.

Na zajęciach fitness typu ABT lub BPU pod okiem instruktora możesz samodzielnie wykonywać różne figury, z obciążeniami typu hantle lub kettle. Możesz też spróbować następujących ćwiczeń w domu.

1. Uda – Jest wiele dobrych ćwiczeń modelujących uda. Możesz spróbować takiego zestawu – stań w rozkroku, prawą nogę lekko zegnij w kolanie, oprzyj na niej rękę. Lewa noga ma być wyprostowana. Wytrzymaj 5 do 10 sekund opierając ciężar na jednej z nóg po czym zrób to samo na drugiej nodze. Ćwiczenie możesz powtórzyć 3 razy. Kolejnym ćwiczeniem jest położenie się na macie, kolana unosimy ponad matę i złączamy je, a następnie wypychamy biodra w górę. Zrób 20 takich wypchnięć bioder, przy czym plecy mają zostać „przyklejone” do ziemi tak by nie nadwyrężać kręgosłupa. Przy tym ćwiczeniu pracują nie tylko uda, ale również pośladki.

2. Brzuch – Według mnie najprostszą metodą na modelowanie mięśni brzucha są spięcia, zastępujące tradycyjne brzuszki, które nadwyrężają kręgosłup. Kładziemy się na macie na plecach, unosimy kolana, a dłonie trzymamy przy skroniach. Łokcie mają być szeroko rozpostarte. Unosimy lekko tułów za pomocą spięć mięśni brzucha, po czym opuszczamy ciało. Przy tym ćwiczeniu trzeba zsynchronizować swój oddech – w trakcie unoszenia ciała robimy wdech, przy opuszczaniu pleców na metę – wydech. Możesz w taki sam sposób robić spięcia, ale dodać do nich lekkie skręty ciała, w wyniku czego pracują mięśnie skośne brzucha.

3. Pośladki – Bardzo dobrym ćwiczeniem na mięśnie pośladków jest przyjęcie następującej pozycji – opieramy ręce na ziemi oraz kolana lądując „na czworaka”. Wykonujemy unoszenie nóg w bok i w ten sposób ćwiczymy kilka razy wyraźnie czując pracę mięśni. Ćwiczymy oczywiście obustronnie, po np. 15 powtórzeniach prawej nogi przechodzimy d takiego samego ćwiczenia lewej nogi. Dobrym ćwiczeniem na pośladki są też przysiady w czasie których schodzimy nie niżej niż kiedy kolana względem podłoża stworzą kąt prosty i wysuną się na zewnątrz. Dla lepszych efektów można na barki założyć obciążenie.

Podobnych ćwiczeń jest wiele, warto jednak zacząć od prostych zestawów i w miarę upływ czasu można zwiększać ilość powtórzeń. Na siłowni znajdziemy maszyny, które pozwolą ćwiczyć brzuch, pośladki czy uda, ale trzeba pamiętać, że zawsze należy ćwiczyć wszystkie partie mięśni ciała – rozwijamy mięśnie równomiernie. Po ćwiczeniach niezbędna jest też odpowiednia dieta bogata w białko i chociaż jeden dzień odpoczynku dla regeneracji.

 

 

Ćwiczenia na brzuch w domu

Ćwiczenia na brzuch w domu

Ćwiczenia na brzuch w domu Wbrew pozorom, brzuch można ćwiczyć nie tylko na siłowni i z użyciem profesjonalnego sprzętu. Jeśli tylko masz chęci i chcesz poprawić wygląd swojego brzucha,
Cwiczenia na barki dla mężczyzn

Cwiczenia na barki dla mężczyzn

Ćwiczenia na mięśnie barków dla mężczyzn Zarówno mężczyźni jak i kobiety mogą ćwiczyć mięśnie barków, z tym że u panów mogą być one bardziej rozbudowane
Ćwiczenia na wady postawy

Ćwiczenia na wady postawy

Ćwiczenia na wady postawy Wad postaw jest wiele i większość z nich wiąże się z utrzymywaniem nieprawidłowej sylwetki w wyniku skrzywień kręgosłupa. Wiele osób żyje z wadami post
Ćwiczenia na kolana koślawe

Ćwiczenia na kolana koślawe

Ćwiczenia na koślawe kolana Koślawe kolana są schorzeniem, które może występować u dzieci. Objawia się tym, że nogi układane są w literę X, a dziecko chodzi chwiejnym, niepewnym
Ćwiczenia na okrągłe pośladki

Ćwiczenia na okrągłe pośladki

Ćwiczenia na okrągłe pośladki Mając na myśli okrągłe pośladki po prostu chodzi o jędrne, ładnie ukształtowane pośladki – taki efekt można osiągnąć poprzez systematyczne ćwi
Ćwiczenia na klatkę

Ćwiczenia na klatkę

Ćwiczenia na klatkę piersiową Ćwiczenia na klatkę mogą być wykonywane zarówno przez mężczyzn jak i przez kobiety. Wystarczą chęci i motywacja do ćwiczeń. Najlepiej jest włącz
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Nogi

Ćwiczenia-Na na Facebook'u