Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na uda pośladki i brzuch


Dodano: 07-03-2015 16:16
Popularność: 1153
Kategorie:Nogi
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Nogi

Ćwiczenia na uda, brzuch i pośladki

W walce o ładnie wyrzeźbioną sylwetkę ćwiczenia powinny iść zawsze w parze z odpowiednią dietą. Musisz pamiętać , że efekty przynosi systematyczność – według mnie najlepiej podjąć ćwiczenia 3 razy w tygodniu, dając organizmowi 1-2 dni przerwy na regenerację. Na te trzy partie ciała polecam zajęcia fitness typu ABT lub BPU, a także Step – na zajęcia chodzą nie tylko kobiety, ale coraz częściej także mężczyźni.

Na zajęciach fitness typu ABT lub BPU pod okiem instruktora możesz samodzielnie wykonywać różne figury, z obciążeniami typu hantle lub kettle. Możesz też spróbować następujących ćwiczeń w domu.

1. Uda – Jest wiele dobrych ćwiczeń modelujących uda. Możesz spróbować takiego zestawu – stań w rozkroku, prawą nogę lekko zegnij w kolanie, oprzyj na niej rękę. Lewa noga ma być wyprostowana. Wytrzymaj 5 do 10 sekund opierając ciężar na jednej z nóg po czym zrób to samo na drugiej nodze. Ćwiczenie możesz powtórzyć 3 razy. Kolejnym ćwiczeniem jest położenie się na macie, kolana unosimy ponad matę i złączamy je, a następnie wypychamy biodra w górę. Zrób 20 takich wypchnięć bioder, przy czym plecy mają zostać „przyklejone” do ziemi tak by nie nadwyrężać kręgosłupa. Przy tym ćwiczeniu pracują nie tylko uda, ale również pośladki.

2. Brzuch – Według mnie najprostszą metodą na modelowanie mięśni brzucha są spięcia, zastępujące tradycyjne brzuszki, które nadwyrężają kręgosłup. Kładziemy się na macie na plecach, unosimy kolana, a dłonie trzymamy przy skroniach. Łokcie mają być szeroko rozpostarte. Unosimy lekko tułów za pomocą spięć mięśni brzucha, po czym opuszczamy ciało. Przy tym ćwiczeniu trzeba zsynchronizować swój oddech – w trakcie unoszenia ciała robimy wdech, przy opuszczaniu pleców na metę – wydech. Możesz w taki sam sposób robić spięcia, ale dodać do nich lekkie skręty ciała, w wyniku czego pracują mięśnie skośne brzucha.

3. Pośladki – Bardzo dobrym ćwiczeniem na mięśnie pośladków jest przyjęcie następującej pozycji – opieramy ręce na ziemi oraz kolana lądując „na czworaka”. Wykonujemy unoszenie nóg w bok i w ten sposób ćwiczymy kilka razy wyraźnie czując pracę mięśni. Ćwiczymy oczywiście obustronnie, po np. 15 powtórzeniach prawej nogi przechodzimy d takiego samego ćwiczenia lewej nogi. Dobrym ćwiczeniem na pośladki są też przysiady w czasie których schodzimy nie niżej niż kiedy kolana względem podłoża stworzą kąt prosty i wysuną się na zewnątrz. Dla lepszych efektów można na barki założyć obciążenie.

Podobnych ćwiczeń jest wiele, warto jednak zacząć od prostych zestawów i w miarę upływ czasu można zwiększać ilość powtórzeń. Na siłowni znajdziemy maszyny, które pozwolą ćwiczyć brzuch, pośladki czy uda, ale trzeba pamiętać, że zawsze należy ćwiczyć wszystkie partie mięśni ciała – rozwijamy mięśnie równomiernie. Po ćwiczeniach niezbędna jest też odpowiednia dieta bogata w białko i chociaż jeden dzień odpoczynku dla regeneracji.

 

 

Ćwiczenia na brzuch kaloryfer

Ćwiczenia na brzuch kaloryfer

Ćwiczenia na kaloryfer Każdy mężczyzna chciałby na swoim brzuchu wyrobić kaloryfer, a o ładnie zarysowane mięsnie brzucha walczą też panie. Podstawą jest jednak spalenie zbędnego tłus
Ćwiczenia na obręcz barkową

Ćwiczenia na obręcz barkową

Ćwiczenia na obręcz barkową Obręcz barkowa jest to grupa mięśni obejmująca częściowo klatkę piersiową oraz plecy, a także kark. W szczególności mężczyźni dbają o to, by roz
Metoda Karskiego cwiczenia

Metoda Karskiego cwiczenia

Ćwiczenia metoda Karskiego Metoda karskiego jest dość kontrowersyjną metodą na leczenie skolioz. Metoda opiera się głównie na likwidowaniu przykurczów, które według pr
Ćwiczenia na wewnętrzną stronę ud

Ćwiczenia na wewnętrzną stronę ud

Ćwiczenia na wewnętrzną stronę ud Ostatnio bardzo popularne stało się rzucanie sobie różnych wyzwań. Do nich zaliczają się chociażby 30-dniowe treningi, które mają na cel
Ćwiczenia na dupe

Ćwiczenia na dupe

Ćwiczenia na dupę Pośladki są bardzo ważną częścią ciała,  szczególnie dla kobiet, które dbają o to, by pupa była jędrna i zgrabna. Jest to wizytówka ciała
Ćwiczenia na dolną część klatki piersiowej

Ćwiczenia na dolną część klatki piersiowej

Ćwiczenia na dolną część klatki piersiowej W trakcie ćwiczeń na klatkę piersiową aktywujesz do wysiłku większość mięśni, chociaż możesz wybierać ćwiczenia które będą mo
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Nogi

Ćwiczenia-Na na Facebook'u