Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na trening kondycyjny


Dodano: 17-04-2015 07:55
Popularność: 1427
Kategorie:Inne
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Inne

Ćwiczenia na trening kondycyjny

Tak naprawdę każde ćwiczenie korzystnie wpływa na naszą kondycję, układ oddechowy i wytrzymałość. Im więcej ćwiczymy, tym lepsza jest kondycja naszego organizmu. Nie ma znaczenia, czy ćwiczysz w domu, na siłowni lub czy zamiast ćwiczeń wybierasz sport. Ważne, by regularnie wykonywać aktywność i poświęcać na nią 15-20 minut dziennie.

  • Podstawą treningu kondycyjnego są ćwiczenia aerobowe, wykonywane w strefie cardio na siłowni. Zacznij trening od 20-30 minut ćwiczeń aerobowych na bieżni, orbitreku, stepperze czy wiosłach. Ja sama polecam połowę czasu poświęcić na bieżnię, a drugą połowę na orbitrek.
  • Po zakończeniu ćwiczeń aerobowych warto skorzystać z ćwiczeń siłowych. Użyj maszyn takich jak odwodziciel, przywodziciel, motylek, suwnica, modlitewnik, wykonuj brzuszki na ławce. Wystarczy, że około 30 minut treningu poświęcisz na ćwiczenia siłowe, tak by modelować mięśnie. Poprawiasz kondycję, przy okazji zwiększając swoją siłę.
  • Na zakończenie treningu powinno się wrócić na około 20 minut do strefy cardio i znów wykonywać ćwiczenia aerobowe. Wróć na bieżnię czy stepper i znów ćwicz dobierając sobie odpowiednie obciążenie. Ostatnie minuty poświęć na powrót do równowagi, zmniejsz tempo i natężenie ćwiczeń, rozluźnij swoje mięśnie.
  • Po treningu kondycyjnym dobrze jest oświecić około 5 minut na rozciągnięcie swojego ciała, czyli na tzw. stretching. Tak wygląda kompleksowy trening kondycyjny na siłowni, który warto wykonywać 3 razy w tygodniu.
  • Również w domu możesz ćwiczyć truchtając  w miejscu, wykonując spięcia brzucha, deskę czy unoszenia nóg w różnych kombinacjach. Wystarczy, że poświęcisz na trening 20 minut.
  • Oprócz ćwiczeń na poprawę kondycji wspaniale wpływa sport. Jeśli tylko masz taką okazję to jeździj na rowerze, na rolkach, biegaj  lub uprawiaj każdy inny możliwy sport. Nawet codzienny spacer wpływa korzystnie na kondycję i wydolność oddechową, o czym warto pamiętać.
  • Polecam również wybranie się na basen. W wodzie wykonywanie ćwiczeń jest lżejsze i nie czujemy tak dużego zmęczenia, a świetnie kształtowane są mięśnie całego ciała.
  • Alternatywą dla osób, które nie mają chęci do samodzielnych ćwiczeń są zajęcia fitness. Zapisz się na dowolne zajęcia, najlepiej takie które kształtują całe ciało jak np. TBC. Optymalny trening fitness poprawiający kondycję powinien być prowadzony 3 razy w tygodniu. Jeśli tylko masz chęć i możliwość to skorzystaj z oferty któregoś z klubów fitness.

 

 

Ćwiczenia na obwisły brzuch

Ćwiczenia na obwisły brzuch

Ćwiczenia na obwisły brzuch Obwisły brzuch można ujędrnić o ile brak napięcia skóry nie wynika z jej nadmiaru, co może pojawiać się w wyniku zbyt szybkiej utraty kilogramów
Ćwiczenia na barki

Ćwiczenia na barki

Ćwiczenia na barki Mówiąc o ćwiczeniach na barki mamy na myśli trening mięśni ramiennych. Powinien on być włączony do ćwiczeń ogólnorozwojowych – trening warto wykon
Ćwiczenia na wady postawy

Ćwiczenia na wady postawy

Ćwiczenia na wady postawy Wad postaw jest wiele i większość z nich wiąże się z utrzymywaniem nieprawidłowej sylwetki w wyniku skrzywień kręgosłupa. Wiele osób żyje z wadami post
Ćwiczenia wzmacniające kolana

Ćwiczenia wzmacniające kolana

Ćwiczenia wzmacniające kolana Wiele osób boryka się z bólem kolan czy z niestabilnym chodem. Można skorzystać  zabiegów leczniczych na kolana, można też spró
Ćwiczenia na jędrny tyłek

Ćwiczenia na jędrny tyłek

Ćwiczenia na jędrny tyłek Jest sporo fajnych ćwiczeń, które pozwalają kształtować nam mięśnie pośladków. Szczególnie panie zainteresowane są tym, by wzmacniać mi
Ćwiczenia na klatke w domu

Ćwiczenia na klatke w domu

Ćwiczenia na klatkę w domu Nie trzeba wcale chodzić na siłownię, po to żeby ćwiczyć klatkę piersiową. Równie dobrze, można zrobić to bez najmniejszego problemu we własnym domu.
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Inne

Ćwiczenia-Na na Facebook'u