Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na trening kondycyjny


Dodano: 17-04-2015 07:55
Popularność: 1759
Kategorie:Inne
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Inne

Ćwiczenia na trening kondycyjny

Tak naprawdę każde ćwiczenie korzystnie wpływa na naszą kondycję, układ oddechowy i wytrzymałość. Im więcej ćwiczymy, tym lepsza jest kondycja naszego organizmu. Nie ma znaczenia, czy ćwiczysz w domu, na siłowni lub czy zamiast ćwiczeń wybierasz sport. Ważne, by regularnie wykonywać aktywność i poświęcać na nią 15-20 minut dziennie.

  • Podstawą treningu kondycyjnego są ćwiczenia aerobowe, wykonywane w strefie cardio na siłowni. Zacznij trening od 20-30 minut ćwiczeń aerobowych na bieżni, orbitreku, stepperze czy wiosłach. Ja sama polecam połowę czasu poświęcić na bieżnię, a drugą połowę na orbitrek.
  • Po zakończeniu ćwiczeń aerobowych warto skorzystać z ćwiczeń siłowych. Użyj maszyn takich jak odwodziciel, przywodziciel, motylek, suwnica, modlitewnik, wykonuj brzuszki na ławce. Wystarczy, że około 30 minut treningu poświęcisz na ćwiczenia siłowe, tak by modelować mięśnie. Poprawiasz kondycję, przy okazji zwiększając swoją siłę.
  • Na zakończenie treningu powinno się wrócić na około 20 minut do strefy cardio i znów wykonywać ćwiczenia aerobowe. Wróć na bieżnię czy stepper i znów ćwicz dobierając sobie odpowiednie obciążenie. Ostatnie minuty poświęć na powrót do równowagi, zmniejsz tempo i natężenie ćwiczeń, rozluźnij swoje mięśnie.
  • Po treningu kondycyjnym dobrze jest oświecić około 5 minut na rozciągnięcie swojego ciała, czyli na tzw. stretching. Tak wygląda kompleksowy trening kondycyjny na siłowni, który warto wykonywać 3 razy w tygodniu.
  • Również w domu możesz ćwiczyć truchtając  w miejscu, wykonując spięcia brzucha, deskę czy unoszenia nóg w różnych kombinacjach. Wystarczy, że poświęcisz na trening 20 minut.
  • Oprócz ćwiczeń na poprawę kondycji wspaniale wpływa sport. Jeśli tylko masz taką okazję to jeździj na rowerze, na rolkach, biegaj  lub uprawiaj każdy inny możliwy sport. Nawet codzienny spacer wpływa korzystnie na kondycję i wydolność oddechową, o czym warto pamiętać.
  • Polecam również wybranie się na basen. W wodzie wykonywanie ćwiczeń jest lżejsze i nie czujemy tak dużego zmęczenia, a świetnie kształtowane są mięśnie całego ciała.
  • Alternatywą dla osób, które nie mają chęci do samodzielnych ćwiczeń są zajęcia fitness. Zapisz się na dowolne zajęcia, najlepiej takie które kształtują całe ciało jak np. TBC. Optymalny trening fitness poprawiający kondycję powinien być prowadzony 3 razy w tygodniu. Jeśli tylko masz chęć i możliwość to skorzystaj z oferty któregoś z klubów fitness.

 

 

Ćwiczenia na mięśnie brzucha

Ćwiczenia na mięśnie brzucha

Ćwiczenia na mięśnie brzucha Brzuch jest tą partią mięśni, która jest ćwiczona najczęściej i przywiązujemy do tego dużą wagę. Szczególnie kobiety dbają o zgrabny brzuc
Trening na barki

Trening na barki

Trening na barki Barki są częścią ciała, o której wiele osób zapomina w treningach. Pamiętajmy, że rozbudowujemy ciało zawsze proporcjonalne, najlepiej więc stosować trenin
Metoda Karskiego cwiczenia

Metoda Karskiego cwiczenia

Ćwiczenia metoda Karskiego Metoda karskiego jest dość kontrowersyjną metodą na leczenie skolioz. Metoda opiera się głównie na likwidowaniu przykurczów, które według pr
Ćwiczenia na wysmuklenie nóg

Ćwiczenia na wysmuklenie nóg

Ćwiczenia na wysmuklenie nóg Nogi są atrybutem kobiecości, dlatego większość pań marzy o smukłych i zgrabnych nogach. Na szczęście są na to sposoby, wystarczy w odpowiedni spos&o
Ćwiczenia na ładne pośladki

Ćwiczenia na ładne pośladki

Ćwiczenia na ładne pośladki Jest wiele ćwiczeń na ładne i kształtne pośladki. Na pewno pomogą one w uzyskaniu pełniejszych i krąglejszych kształtów. Możesz ćwiczyć zaró
Ćwiczenia na klatkę

Ćwiczenia na klatkę

Ćwiczenia na klatkę piersiową Ćwiczenia na klatkę mogą być wykonywane zarówno przez mężczyzn jak i przez kobiety. Wystarczą chęci i motywacja do ćwiczeń. Najlepiej jest włącz
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Inne

Ćwiczenia-Na na Facebook'u