Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na trening kondycyjny


Dodano: 17-04-2015 07:55
Popularność: 1643
Kategorie:Inne
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Inne

Ćwiczenia na trening kondycyjny

Tak naprawdę każde ćwiczenie korzystnie wpływa na naszą kondycję, układ oddechowy i wytrzymałość. Im więcej ćwiczymy, tym lepsza jest kondycja naszego organizmu. Nie ma znaczenia, czy ćwiczysz w domu, na siłowni lub czy zamiast ćwiczeń wybierasz sport. Ważne, by regularnie wykonywać aktywność i poświęcać na nią 15-20 minut dziennie.

  • Podstawą treningu kondycyjnego są ćwiczenia aerobowe, wykonywane w strefie cardio na siłowni. Zacznij trening od 20-30 minut ćwiczeń aerobowych na bieżni, orbitreku, stepperze czy wiosłach. Ja sama polecam połowę czasu poświęcić na bieżnię, a drugą połowę na orbitrek.
  • Po zakończeniu ćwiczeń aerobowych warto skorzystać z ćwiczeń siłowych. Użyj maszyn takich jak odwodziciel, przywodziciel, motylek, suwnica, modlitewnik, wykonuj brzuszki na ławce. Wystarczy, że około 30 minut treningu poświęcisz na ćwiczenia siłowe, tak by modelować mięśnie. Poprawiasz kondycję, przy okazji zwiększając swoją siłę.
  • Na zakończenie treningu powinno się wrócić na około 20 minut do strefy cardio i znów wykonywać ćwiczenia aerobowe. Wróć na bieżnię czy stepper i znów ćwicz dobierając sobie odpowiednie obciążenie. Ostatnie minuty poświęć na powrót do równowagi, zmniejsz tempo i natężenie ćwiczeń, rozluźnij swoje mięśnie.
  • Po treningu kondycyjnym dobrze jest oświecić około 5 minut na rozciągnięcie swojego ciała, czyli na tzw. stretching. Tak wygląda kompleksowy trening kondycyjny na siłowni, który warto wykonywać 3 razy w tygodniu.
  • Również w domu możesz ćwiczyć truchtając  w miejscu, wykonując spięcia brzucha, deskę czy unoszenia nóg w różnych kombinacjach. Wystarczy, że poświęcisz na trening 20 minut.
  • Oprócz ćwiczeń na poprawę kondycji wspaniale wpływa sport. Jeśli tylko masz taką okazję to jeździj na rowerze, na rolkach, biegaj  lub uprawiaj każdy inny możliwy sport. Nawet codzienny spacer wpływa korzystnie na kondycję i wydolność oddechową, o czym warto pamiętać.
  • Polecam również wybranie się na basen. W wodzie wykonywanie ćwiczeń jest lżejsze i nie czujemy tak dużego zmęczenia, a świetnie kształtowane są mięśnie całego ciała.
  • Alternatywą dla osób, które nie mają chęci do samodzielnych ćwiczeń są zajęcia fitness. Zapisz się na dowolne zajęcia, najlepiej takie które kształtują całe ciało jak np. TBC. Optymalny trening fitness poprawiający kondycję powinien być prowadzony 3 razy w tygodniu. Jeśli tylko masz chęć i możliwość to skorzystaj z oferty któregoś z klubów fitness.

 

 

Ćwiczenia na wypukły brzuch

Ćwiczenia na wypukły brzuch

Ćwiczenia na wypukły brzuch Jeśli masz wypukły brzuch to najpierw poznaj tego przyczynę. Może to wiązać się z problemami trawienia lub z nadwagą.  W pierwszym przypadku trzeba podj
Cwiczenia na barki dla mężczyzn

Cwiczenia na barki dla mężczyzn

Ćwiczenia na mięśnie barków dla mężczyzn Zarówno mężczyźni jak i kobiety mogą ćwiczyć mięśnie barków, z tym że u panów mogą być one bardziej rozbudowane
Ćwiczenia na dół pleców

Ćwiczenia na dół pleców

Ćwiczenia na dolną część pleców Wbrew pozorom, da się ćwiczyć dolną część pleców, o czym wielu ćwiczących zapomina, skupiając się głównie na grzbiecie. Lekki
Ćwiczenia na mięśnie nóg

Ćwiczenia na mięśnie nóg

Ćwiczenia na mięśnie nóg Nogi są tą częścią ciała, którą często trenujemy. Szczególnie panie dbają o to, by nogi były jędrne i zgrabne, w  czym pomagają ć
Ćwiczenia na ładne pośladki

Ćwiczenia na ładne pośladki

Ćwiczenia na ładne pośladki Jest wiele ćwiczeń na ładne i kształtne pośladki. Na pewno pomogą one w uzyskaniu pełniejszych i krąglejszych kształtów. Możesz ćwiczyć zaró
Ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej

Ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej

Ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej Trening klatki piersiowej jest bardzo ważnym elementem ćwiczeń ogólnorozwojowych. Warto ćwiczyć klatkę piersiową 3 razy w tygodniu, pamięta
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Inne

Ćwiczenia-Na na Facebook'u