Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na trening kondycyjny


Dodano: 17-04-2015 07:55
Popularność: 1568
Kategorie:Inne
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Inne

Ćwiczenia na trening kondycyjny

Tak naprawdę każde ćwiczenie korzystnie wpływa na naszą kondycję, układ oddechowy i wytrzymałość. Im więcej ćwiczymy, tym lepsza jest kondycja naszego organizmu. Nie ma znaczenia, czy ćwiczysz w domu, na siłowni lub czy zamiast ćwiczeń wybierasz sport. Ważne, by regularnie wykonywać aktywność i poświęcać na nią 15-20 minut dziennie.

  • Podstawą treningu kondycyjnego są ćwiczenia aerobowe, wykonywane w strefie cardio na siłowni. Zacznij trening od 20-30 minut ćwiczeń aerobowych na bieżni, orbitreku, stepperze czy wiosłach. Ja sama polecam połowę czasu poświęcić na bieżnię, a drugą połowę na orbitrek.
  • Po zakończeniu ćwiczeń aerobowych warto skorzystać z ćwiczeń siłowych. Użyj maszyn takich jak odwodziciel, przywodziciel, motylek, suwnica, modlitewnik, wykonuj brzuszki na ławce. Wystarczy, że około 30 minut treningu poświęcisz na ćwiczenia siłowe, tak by modelować mięśnie. Poprawiasz kondycję, przy okazji zwiększając swoją siłę.
  • Na zakończenie treningu powinno się wrócić na około 20 minut do strefy cardio i znów wykonywać ćwiczenia aerobowe. Wróć na bieżnię czy stepper i znów ćwicz dobierając sobie odpowiednie obciążenie. Ostatnie minuty poświęć na powrót do równowagi, zmniejsz tempo i natężenie ćwiczeń, rozluźnij swoje mięśnie.
  • Po treningu kondycyjnym dobrze jest oświecić około 5 minut na rozciągnięcie swojego ciała, czyli na tzw. stretching. Tak wygląda kompleksowy trening kondycyjny na siłowni, który warto wykonywać 3 razy w tygodniu.
  • Również w domu możesz ćwiczyć truchtając  w miejscu, wykonując spięcia brzucha, deskę czy unoszenia nóg w różnych kombinacjach. Wystarczy, że poświęcisz na trening 20 minut.
  • Oprócz ćwiczeń na poprawę kondycji wspaniale wpływa sport. Jeśli tylko masz taką okazję to jeździj na rowerze, na rolkach, biegaj  lub uprawiaj każdy inny możliwy sport. Nawet codzienny spacer wpływa korzystnie na kondycję i wydolność oddechową, o czym warto pamiętać.
  • Polecam również wybranie się na basen. W wodzie wykonywanie ćwiczeń jest lżejsze i nie czujemy tak dużego zmęczenia, a świetnie kształtowane są mięśnie całego ciała.
  • Alternatywą dla osób, które nie mają chęci do samodzielnych ćwiczeń są zajęcia fitness. Zapisz się na dowolne zajęcia, najlepiej takie które kształtują całe ciało jak np. TBC. Optymalny trening fitness poprawiający kondycję powinien być prowadzony 3 razy w tygodniu. Jeśli tylko masz chęć i możliwość to skorzystaj z oferty któregoś z klubów fitness.

 

 

Ćwiczenia na mięśnie skośne brzucha

Ćwiczenia na mięśnie skośne brzucha

Ćwiczenia na mięśnie skośne brzucha W trakcie ćwiczeń mięśni brzucha, często zaniedbywana jest partia mięśni skośnych, a przecież jest wiele ćwiczeń, które pomagają likwidow
Ćwiczenia na obręcz barkową

Ćwiczenia na obręcz barkową

Ćwiczenia na obręcz barkową Obręcz barkowa jest to grupa mięśni obejmująca częściowo klatkę piersiową oraz plecy, a także kark. W szczególności mężczyźni dbają o to, by roz
Ćwiczenia na garbienie się

Ćwiczenia na garbienie się

Ćwiczenia na garbienie się Wiele osób ma tendencję do garbienia się i często wykonuje to bezwiednie. Przyjmujemy pozycję w której jest nam wygodnie, co nie zawsze jest odpowied
Ćwiczenia na stopy

Ćwiczenia na stopy

Ćwiczenia na stopy Ćwiczenia na stopy mogą nie tylko wzmocnić pracę naszych stóp i stawy. Stosuje się je bardzo często w celu likwidowania wad postawy takich jak np. płaskostopie. J
Ćwiczenia na uda i pośladki

Ćwiczenia na uda i pośladki

Ćwiczenia na pośladki i uda Za zgrabnymi i wymodelowanymi pośladkami i udami szczególnie podążają kobiety. Jest wiele prostych ćwiczeń, które wykonywane regularnie mogą przy
Ćwiczenia na klate

Ćwiczenia na klate

Ćwiczenia na klatę Jest sporo ćwiczeń, które pomagają kształtować mięśnie klatki piersiowej. Wystarczy tylko nieco chęci i znalezienie  ok. 20 minut czasu dziennie, by ćwicz
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Inne

Ćwiczenia-Na na Facebook'u