Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na stretching


Dodano: 12-04-2015 08:04
Popularność: 1390
Kategorie:Inne
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Inne

Ćwiczenia na stretching

Chociaż nazwa stretching wielu osobom zapewne nic nie mówi, jest to po prostu rozciąganie. Stretching ma za zadanie poprawę elastyczności ciała, wzmocnienie kondycji, likwidację napięcia mięśni. Stretching warto wykonywać 2-3 razy w tygodniu zarówno w domu jak i pod okiem fachowca np. na zajęciach fitness. Poniżej zaprezentuję kilka ćwiczeń na rozciąganie.

  • Jeśli nie chcesz samodzielnie ćwiczyć to polecam godzinne zajęcia stretchingu w klubach fitness, które odbywają się przy spokojnej muzyce, pod okiem instruktora. Nie ma obaw, że jakieś ćwiczenie wykonamy źle.
  • Jeśli ćwiczysz sama to polecam Ci na początek stanąć prosto w lekkim rozkroku, wyprostować swoje ciało i maksymalnie wyciągać ręce w górę, stając przy tym na palcach. Zatrzymaj ruch na 5 sekund, po czym rozluźnij powoli mięśnie i znów wykonaj ćwiczenie.
  • Zostając w pozycji stojącej w lekkim rozkroku wyciągnij ręce w górę i w takiej pozycji przechylaj ciało nieco w bok. Napnij mięśnie przez 5 sekund, wróć powoli do pozycji wyjściowej i powtórz ćwiczenie dla drugiego boku.
  • Zostając w pozycji stojącej w lekkim rozkroku rozłóż ręce na boki, staraj się  maksymalnie spiąć łopatki i wypchnąć klatkę piersiową, zatrzymaj ruch w maksymalnym napięciu mięśni przez 5 sekund.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu usiądź na macie w rozkroku, rozłóż szeroko nogi, rozłóż ręce wypychając klatkę piersiową w przód, w tej pozycji nieco przechylaj tułów w stronę jednej i drugiej nogi. Zostając w powyższej pozycji skrzyżuj palce dłoni  i rozciągaj ręce nad swoją głową.
  • Połóż się na plecach na macie, nogi wyprostuj i unieś w powietrzu, ręce wyciągnij wzdłuż tułowia. W takiej pozycji staraj się trzymać nogi maksymalnie wyprostowane, wykonując nimi bardzo lekkie krążenia w powietrzu. Możesz też przenosić złączone nogi raz na jedną, raz na drugą stronę ciała.
  • Zostań na macie w klęku ze zgiętymi kolanami, ciało oprzyj na wyciągniętych rękach. Ma ono znajdować się za ugiętymi kolanami. W takiej pozycji wykonuj przez 10 sekund rodzaj mostka, napinając mięśnie.
  • Na zakończenie stań prosto w lekkim rozkroku, zegnij jedną nogę w kolanie, na drugiej nodze oprzyj ciężar swojego ciała. Staraj się przyciągać ugiętą nogę w stronę pośladków, zostając w takiej pozycji 10 sekund. Następnie ćwiczenie dokładnie w taki sam sposób wykonuj dla drugiej nogi.

Ćwiczenia na mięsień prosty i skośne brzucha

Ćwiczenia na mięsień prosty i skośne brzucha

Ćwiczenia na mięsień prosty i skośne brzucha Mięsień prosty brzucha oraz mięśnie skośne powinny być ćwiczone podczas jednego treningu. Możesz wykonywać takie ćwiczenia, które
Trening na barki

Trening na barki

Trening na barki Barki są częścią ciała, o której wiele osób zapomina w treningach. Pamiętajmy, że rozbudowujemy ciało zawsze proporcjonalne, najlepiej więc stosować trenin
Ćwiczenia na kręgosłup piersiowy

Ćwiczenia na kręgosłup piersiowy

Ćwiczenia na kręgosłup piersiowy Ćwiczenia na kręgosłup piersiowy zalecane są wtedy, kiedy pacjent odczuwa ból i napięcie w okolicach odcinka piersiowego. Proste ćwiczenia mogą po
Ćwiczenia na kolana koślawe

Ćwiczenia na kolana koślawe

Ćwiczenia na koślawe kolana Koślawe kolana są schorzeniem, które może występować u dzieci. Objawia się tym, że nogi układane są w literę X, a dziecko chodzi chwiejnym, niepewnym
Ćwiczenia na dużą pupę

Ćwiczenia na dużą pupę

Ćwiczenia na dużą pupę Wielkość pośladków jest uwarunkowana poprzez geny – samymi ćwiczeniami nie da się znacznie powiększyć pośladków, natomiast można wzmocnić i
Ćwiczenia na triceps

Ćwiczenia na triceps

Ćwiczenia na triceps Triceps, czyli mięsień trójgłowy ramienia znajduje się na tylnej powierzchni naszego ramienia. Warto pamiętać, że mięśnie rąk należy ćwiczyć równom
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Inne

Ćwiczenia-Na na Facebook'u