Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na stretching


Dodano: 12-04-2015 08:04
Popularność: 1511
Kategorie:Inne
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Inne

Ćwiczenia na stretching

Chociaż nazwa stretching wielu osobom zapewne nic nie mówi, jest to po prostu rozciąganie. Stretching ma za zadanie poprawę elastyczności ciała, wzmocnienie kondycji, likwidację napięcia mięśni. Stretching warto wykonywać 2-3 razy w tygodniu zarówno w domu jak i pod okiem fachowca np. na zajęciach fitness. Poniżej zaprezentuję kilka ćwiczeń na rozciąganie.

  • Jeśli nie chcesz samodzielnie ćwiczyć to polecam godzinne zajęcia stretchingu w klubach fitness, które odbywają się przy spokojnej muzyce, pod okiem instruktora. Nie ma obaw, że jakieś ćwiczenie wykonamy źle.
  • Jeśli ćwiczysz sama to polecam Ci na początek stanąć prosto w lekkim rozkroku, wyprostować swoje ciało i maksymalnie wyciągać ręce w górę, stając przy tym na palcach. Zatrzymaj ruch na 5 sekund, po czym rozluźnij powoli mięśnie i znów wykonaj ćwiczenie.
  • Zostając w pozycji stojącej w lekkim rozkroku wyciągnij ręce w górę i w takiej pozycji przechylaj ciało nieco w bok. Napnij mięśnie przez 5 sekund, wróć powoli do pozycji wyjściowej i powtórz ćwiczenie dla drugiego boku.
  • Zostając w pozycji stojącej w lekkim rozkroku rozłóż ręce na boki, staraj się  maksymalnie spiąć łopatki i wypchnąć klatkę piersiową, zatrzymaj ruch w maksymalnym napięciu mięśni przez 5 sekund.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu usiądź na macie w rozkroku, rozłóż szeroko nogi, rozłóż ręce wypychając klatkę piersiową w przód, w tej pozycji nieco przechylaj tułów w stronę jednej i drugiej nogi. Zostając w powyższej pozycji skrzyżuj palce dłoni  i rozciągaj ręce nad swoją głową.
  • Połóż się na plecach na macie, nogi wyprostuj i unieś w powietrzu, ręce wyciągnij wzdłuż tułowia. W takiej pozycji staraj się trzymać nogi maksymalnie wyprostowane, wykonując nimi bardzo lekkie krążenia w powietrzu. Możesz też przenosić złączone nogi raz na jedną, raz na drugą stronę ciała.
  • Zostań na macie w klęku ze zgiętymi kolanami, ciało oprzyj na wyciągniętych rękach. Ma ono znajdować się za ugiętymi kolanami. W takiej pozycji wykonuj przez 10 sekund rodzaj mostka, napinając mięśnie.
  • Na zakończenie stań prosto w lekkim rozkroku, zegnij jedną nogę w kolanie, na drugiej nodze oprzyj ciężar swojego ciała. Staraj się przyciągać ugiętą nogę w stronę pośladków, zostając w takiej pozycji 10 sekund. Następnie ćwiczenie dokładnie w taki sam sposób wykonuj dla drugiej nogi.

Ćwiczenia na dolne mięśnie brzucha

Ćwiczenia na dolne mięśnie brzucha

Ćwiczenia na dolne mięśnie brzucha Jeśli mówimy o dolnych mięśniach brzucha, używamy nieprecyzyjnego określenie. Na brzuchu od spojenia łonowego po żebra mamy mięsień prosty, kt
Cwiczenia na barki dla mężczyzn

Cwiczenia na barki dla mężczyzn

Ćwiczenia na mięśnie barków dla mężczyzn Zarówno mężczyźni jak i kobiety mogą ćwiczyć mięśnie barków, z tym że u panów mogą być one bardziej rozbudowane
Ćwiczenia na kręgosłup

Ćwiczenia na kręgosłup

Ćwiczenia na kręgosłup Z ćwiczeniami na kręgosłup nie ma żartów – zanim podejmiesz jakiekolwiek ćwiczenia, skonsultuj się z lekarzem lub z fizjoterapeutą. Dobór ćwic
Ćwiczenia na jędrne uda

Ćwiczenia na jędrne uda

Ćwiczenia na jędrne uda Ćwiczeniami, które zwiększą jędrność ud poprzez modelowanie mięśni zazwyczaj zainteresowane są panie. Jest wiele ćwiczeń, które wzmacniają mię
Ćwiczenia na ładne pośladki

Ćwiczenia na ładne pośladki

Ćwiczenia na ładne pośladki Jest wiele ćwiczeń na ładne i kształtne pośladki. Na pewno pomogą one w uzyskaniu pełniejszych i krąglejszych kształtów. Możesz ćwiczyć zaró
Ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej

Ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej

Ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej Trening klatki piersiowej jest bardzo ważnym elementem ćwiczeń ogólnorozwojowych. Warto ćwiczyć klatkę piersiową 3 razy w tygodniu, pamięta
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Inne

Ćwiczenia-Na na Facebook'u