Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na stretching


Dodano: 12-04-2015 08:04
Popularność: 1585
Kategorie:Inne
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Inne

Ćwiczenia na stretching

Chociaż nazwa stretching wielu osobom zapewne nic nie mówi, jest to po prostu rozciąganie. Stretching ma za zadanie poprawę elastyczności ciała, wzmocnienie kondycji, likwidację napięcia mięśni. Stretching warto wykonywać 2-3 razy w tygodniu zarówno w domu jak i pod okiem fachowca np. na zajęciach fitness. Poniżej zaprezentuję kilka ćwiczeń na rozciąganie.

  • Jeśli nie chcesz samodzielnie ćwiczyć to polecam godzinne zajęcia stretchingu w klubach fitness, które odbywają się przy spokojnej muzyce, pod okiem instruktora. Nie ma obaw, że jakieś ćwiczenie wykonamy źle.
  • Jeśli ćwiczysz sama to polecam Ci na początek stanąć prosto w lekkim rozkroku, wyprostować swoje ciało i maksymalnie wyciągać ręce w górę, stając przy tym na palcach. Zatrzymaj ruch na 5 sekund, po czym rozluźnij powoli mięśnie i znów wykonaj ćwiczenie.
  • Zostając w pozycji stojącej w lekkim rozkroku wyciągnij ręce w górę i w takiej pozycji przechylaj ciało nieco w bok. Napnij mięśnie przez 5 sekund, wróć powoli do pozycji wyjściowej i powtórz ćwiczenie dla drugiego boku.
  • Zostając w pozycji stojącej w lekkim rozkroku rozłóż ręce na boki, staraj się  maksymalnie spiąć łopatki i wypchnąć klatkę piersiową, zatrzymaj ruch w maksymalnym napięciu mięśni przez 5 sekund.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu usiądź na macie w rozkroku, rozłóż szeroko nogi, rozłóż ręce wypychając klatkę piersiową w przód, w tej pozycji nieco przechylaj tułów w stronę jednej i drugiej nogi. Zostając w powyższej pozycji skrzyżuj palce dłoni  i rozciągaj ręce nad swoją głową.
  • Połóż się na plecach na macie, nogi wyprostuj i unieś w powietrzu, ręce wyciągnij wzdłuż tułowia. W takiej pozycji staraj się trzymać nogi maksymalnie wyprostowane, wykonując nimi bardzo lekkie krążenia w powietrzu. Możesz też przenosić złączone nogi raz na jedną, raz na drugą stronę ciała.
  • Zostań na macie w klęku ze zgiętymi kolanami, ciało oprzyj na wyciągniętych rękach. Ma ono znajdować się za ugiętymi kolanami. W takiej pozycji wykonuj przez 10 sekund rodzaj mostka, napinając mięśnie.
  • Na zakończenie stań prosto w lekkim rozkroku, zegnij jedną nogę w kolanie, na drugiej nodze oprzyj ciężar swojego ciała. Staraj się przyciągać ugiętą nogę w stronę pośladków, zostając w takiej pozycji 10 sekund. Następnie ćwiczenie dokładnie w taki sam sposób wykonuj dla drugiej nogi.

Ćwiczenia na szybki trening brzucha

Ćwiczenia na szybki trening brzucha

Ćwiczenia na szybki trening brzucha Wiele osób nie ma czasu na to, by poświęcać treningowi kilka godzin w tygodniu. Jeśli jednak będziesz prowadzić intensywne ćwiczenia, to wystarcz
Ćwiczenia na barki

Ćwiczenia na barki

Ćwiczenia na barki Mówiąc o ćwiczeniach na barki mamy na myśli trening mięśni ramiennych. Powinien on być włączony do ćwiczeń ogólnorozwojowych – trening warto wykon
Ćwiczenia na kręgosłup lędźwiowy

Ćwiczenia na kręgosłup lędźwiowy

Ćwiczenia na kręgosłup lędźwiowy Kręgosłup lędźwiowy zlokalizowany jest na dole naszych pleców i wiele osób narzeka na dyskomfort tej partii kręgosłupa czy ból. Za
Trening na mięśnie nóg

Trening na mięśnie nóg

Trening na mięśnie nóg Jest sporo bardzo fajnych ćwiczeń, które pozwalają kształtować nam mięśnie nóg. Dzięki temu nogi są zgrabniejsze, jędrniejsze i szczuplejsze
Ćwiczenia na tyłek

Ćwiczenia na tyłek

Proste ćwiczenia na pośladki Szczególnie panie są przewrażliwione na punkcie swoich pośladków, jednak do modelowania tej części ciała coraz częściej przystępują też pano
Ćwiczenia na klatke w domu

Ćwiczenia na klatke w domu

Ćwiczenia na klatkę w domu Nie trzeba wcale chodzić na siłownię, po to żeby ćwiczyć klatkę piersiową. Równie dobrze, można zrobić to bez najmniejszego problemu we własnym domu.
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Inne

Ćwiczenia-Na na Facebook'u