Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na stopy


Dodano: 18-04-2015 08:36
Popularność: 909
Kategorie:Nogi
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Nogi

Ćwiczenia na stopy

Ćwiczenia na stopy mogą nie tylko wzmocnić pracę naszych stóp i stawy. Stosuje się je bardzo często w celu likwidowania wad postawy takich jak np. płaskostopie. Jest wiele prostych ćwiczeń, które korzystnie wpływają na stopy. Wystarczy ćwiczyć przez 10-15 minut dziennie, aby zobaczyć efekty treningu. Poniżej zaprezentuję kilka prostych ćwiczeń na stopy.

  • Na początek usiądź na podłodze w siadzie z nogami skrzyżowanymi i spodem stóp skierowanym do siebie. W takie pozycji staraj się „klaskać” stopami o siebie przez 15 sekund.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu stań prosto i rozłóż na podłodze ręcznik. Ćwiczenie polega na tym, by palcami stóp próbować zrolowania ręcznika. Powtórz to ćwiczenie dla każdej stopy, a rolowanie wykonuj powoli.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu możesz albo podskakiwać albo stać w miejscu wykonując spięcia na palcach. Możesz też na zmianę wykonać spięcia na palcach i na pięcie. Wykonuj to ćwiczenie przez 20 sekund.
  • Spróbuj też nieco zmodyfikowanego ćwiczenia podczas którego masz stanąć znów na palcach, jednak jedną nogę uginasz w kolanie i podnosisz w górę, na drugiej stajesz. Stajesz na palcach nogi opartej o ziemię 10 razy, po czym wykonujesz to samo ćwiczenie dla drugiej nogi.
  • Kolejne ćwiczenie wykonuj leżąc na macie na plecach. Weź w palce stóp woreczek z grochem i staraj się kłaść go na ziemi, po czym chwytać i podnosić do góry. Wykonaj 10 powtórzeń po czym staraj się złapać woreczek palcami stóp jednej nogi i przenieść je między palce stóp drugiej nogi 10 razy.
  • Zostań w pozycji leżącej na macie, jedną nogę zegnij w kolanie i oprzyj o ziemię, drugą wyprostuj i złap w jej palce woreczek z grochem. Zrób wymach i przerzuć woreczek do tyłu, tak byś złapał je w dłonie. Wykonuj ćwiczenie 5 razy.
  • Dobrym ćwiczeniem dla nóg jest podłożenie pod stopę niewielkiej gumowej piłeczki i przesuwanie ją samą stopą po ziemi. Ćwiczenie wykonujemy przez 20 sekund, po czym zmieniamy nogę.
  • Połóż się na plecach na macie, wyprostuj nogi i stopy. W takiej pozycji staraj się na kilka sekund zadzierać palce, po czym prostuj stopy. Wykonuj ćwiczenie 10 razy, dla obu stóp jednocześnie.
  • Wzmocnisz swoje stopy, jeśli w ciągu dnia przez chociaż kilkanaście minut będziesz chodzić na bosaka, najlepiej po naturalnym terenie takim jak trawa czy kamienie. 

Ćwiczenia na ładny brzuch

Ćwiczenia na ładny brzuch

Ćwiczenia na ładny brzuch Jest wiele fajnych ćwiczeń, które bez wielkiego wysiłku pozwalają kształtować mięśnie brzucha. Wystarczy ćwiczyć przez 15-20 minut dziennie, by zobaczy
Ćwiczenia na barki

Ćwiczenia na barki

Ćwiczenia na barki Mówiąc o ćwiczeniach na barki mamy na myśli trening mięśni ramiennych. Powinien on być włączony do ćwiczeń ogólnorozwojowych – trening warto wykon
Ćwiczenia na najszersze grzbietu

Ćwiczenia na najszersze grzbietu

Ćwiczenia na mięsień najszerszy grzbietu Mięsień najszerszy grzbietu ma największą powierzchnię spośród wszystkich mięśni w ciele człowieka. Mamy dwa mięśnie najszersze grzbie
Ćwiczenia na stopy

Ćwiczenia na stopy

Ćwiczenia na stopy Ćwiczenia na stopy mogą nie tylko wzmocnić pracę naszych stóp i stawy. Stosuje się je bardzo często w celu likwidowania wad postawy takich jak np. płaskostopie. J
Ćwiczenia na uda i pośladki

Ćwiczenia na uda i pośladki

Ćwiczenia na pośladki i uda Za zgrabnymi i wymodelowanymi pośladkami i udami szczególnie podążają kobiety. Jest wiele prostych ćwiczeń, które wykonywane regularnie mogą przy
Ćwiczenia na klate

Ćwiczenia na klate

Ćwiczenia na klatę Jest sporo ćwiczeń, które pomagają kształtować mięśnie klatki piersiowej. Wystarczy tylko nieco chęci i znalezienie  ok. 20 minut czasu dziennie, by ćwicz
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Nogi

Ćwiczenia-Na na Facebook'u