Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na skoliozę


Dodano: 14-04-2015 17:19
Popularność: 1955
Kategorie:Plecy
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Plecy

Ćwiczenia na skoliozę

Skolioza jest skrzywieniem bocznym kręgosłupa, który wygięty jest pod nienaturalnym kątem. Skoliozą określa się zniekształcenie wynoszące ponad 10° w płaszczyźnie czołowej. Jest to spore obciążenie dla kręgosłupa, który boli, jest mało stabilny i wada ma niestety skłonność do pogłębiania się. Poniżej zaprezentuję kilka ćwiczeń, który pozwolą na wzmocnienie mięśni pleców i tym samym na łagodzenie dolegliwości bólowych i wzmacnianie stabilności pleców.

  • Przy pierwszych ćwiczeniach stań w lekkim rozkroku, wyciągnij ręce na boki i w takiej pozycji wykonuj bardzo powoli przesuwania tułowia. Nogi są stabilne w jednej pozycji, ruchowi ulegają tylko plecy. Pamiętaj, by ćwiczenia nie wykonywać zbyt szybko.
  • Dalej zostań w pozycji stojącej i staraj się wykonywać skłony raz w prawą, raz w lewą stronę. Nie wykonuj zbyt głębokich ruchów, wystarczy lekki skłon. Jeśli jednak masz siłę to możesz dotknąć w czasie skłonu rękami ziemi.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu usiądź na macie w siadzie tureckim, złącz dłonie przed klatką piersiową. Zostając w takiej pozycji wykonuj skręty tułowia raz w prawą, raz w lewą stronę - pracują wyłącznie plecy, ręce cały czas spoczywają nieruchomo.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu zejdź na matę, zegnij nogi w kolanach, a przód ciała oprzyj na wyprostowanych rękach. W takiej pozycji wykonuj unoszenie i prostowania lewej ręki i prawej nogi, a następnie prawej ręki i lewej nogi.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu połóż się na macie na brzuchu, wyprostuj po obu stronach ciała ręce i staraj się lekko unosić klatkę piersiową w górę. Nogi spoczywają w trakcie ćwiczenia nieruchomo na ziemi.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu połóż się na macie na plecach, wyprostuj nogi. Jedną z nóg zegnij w kolanie i przyciągnij w stronę klatki piersiowej, chwyć ją nad kolanem dłońmi. Wytrzymaj w powyższej pozycji 10 sekund po czym wykonaj to samo ćwiczenie dla drugiej nogi.
  • Przy ostatnim ćwiczeniu jakie zaproponuję zajdź jedną nogą ugiętą w kolanie na matę – oprzyj się na tej nodze, drugą również zegnij, ale trzymaj przed sobą, stopa ma spoczywać na ziemi, kolano ma być ugięte. Wytrzymaj w tej pozycji z wyprostowanymi plecami 10 sekund, po czym zmień nogi.
  • Pamiętaj, że wystarczy 10-15 minut ćwiczeń dziennie, by stan Twojego kręgosłupa się poprawił. Postaraj się znaleźć co dzień nieco czasu, szczególnie że ćwiczenia wcale nie są rudne i może wykonywać je każdy.

 

 

 

 

Ćwiczenia na dolne partie brzucha

Ćwiczenia na dolne partie brzucha

Ćwiczenia na dolne partie brzucha Stwierdzenie dolne partie brzucha jest dość nieprecyzyjne – na brzuchu mamy mięsień prosty ciągnący się od chrząstek żebrowych aż po spojenie ło
Trening na barki

Trening na barki

Trening na barki Barki są częścią ciała, o której wiele osób zapomina w treningach. Pamiętajmy, że rozbudowujemy ciało zawsze proporcjonalne, najlepiej więc stosować trenin
Ćwiczenia na garbienie się

Ćwiczenia na garbienie się

Ćwiczenia na garbienie się Wiele osób ma tendencję do garbienia się i często wykonuje to bezwiednie. Przyjmujemy pozycję w której jest nam wygodnie, co nie zawsze jest odpowied
Ćwiczenia antycellulitowe

Ćwiczenia antycellulitowe

Ćwiczenia antycellulitowe Cellulit jest zmorą wielu kobiet, szczególnie po 30 roku życia. Tzw. pomarańczowa skórka znacznie szpeci wygląd nóg. Na szczęście z cellulitem
Ćwiczenia na dużą pupę

Ćwiczenia na dużą pupę

Ćwiczenia na dużą pupę Wielkość pośladków jest uwarunkowana poprzez geny – samymi ćwiczeniami nie da się znacznie powiększyć pośladków, natomiast można wzmocnić i
Ćwiczenia na klatkę

Ćwiczenia na klatkę

Ćwiczenia na klatkę piersiową Ćwiczenia na klatkę mogą być wykonywane zarówno przez mężczyzn jak i przez kobiety. Wystarczą chęci i motywacja do ćwiczeń. Najlepiej jest włącz
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Plecy

Ćwiczenia-Na na Facebook'u