Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na skoliozę


Dodano: 14-04-2015 17:19
Popularność: 1348
Kategorie:Plecy
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Plecy

Ćwiczenia na skoliozę

Skolioza jest skrzywieniem bocznym kręgosłupa, który wygięty jest pod nienaturalnym kątem. Skoliozą określa się zniekształcenie wynoszące ponad 10° w płaszczyźnie czołowej. Jest to spore obciążenie dla kręgosłupa, który boli, jest mało stabilny i wada ma niestety skłonność do pogłębiania się. Poniżej zaprezentuję kilka ćwiczeń, który pozwolą na wzmocnienie mięśni pleców i tym samym na łagodzenie dolegliwości bólowych i wzmacnianie stabilności pleców.

  • Przy pierwszych ćwiczeniach stań w lekkim rozkroku, wyciągnij ręce na boki i w takiej pozycji wykonuj bardzo powoli przesuwania tułowia. Nogi są stabilne w jednej pozycji, ruchowi ulegają tylko plecy. Pamiętaj, by ćwiczenia nie wykonywać zbyt szybko.
  • Dalej zostań w pozycji stojącej i staraj się wykonywać skłony raz w prawą, raz w lewą stronę. Nie wykonuj zbyt głębokich ruchów, wystarczy lekki skłon. Jeśli jednak masz siłę to możesz dotknąć w czasie skłonu rękami ziemi.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu usiądź na macie w siadzie tureckim, złącz dłonie przed klatką piersiową. Zostając w takiej pozycji wykonuj skręty tułowia raz w prawą, raz w lewą stronę - pracują wyłącznie plecy, ręce cały czas spoczywają nieruchomo.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu zejdź na matę, zegnij nogi w kolanach, a przód ciała oprzyj na wyprostowanych rękach. W takiej pozycji wykonuj unoszenie i prostowania lewej ręki i prawej nogi, a następnie prawej ręki i lewej nogi.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu połóż się na macie na brzuchu, wyprostuj po obu stronach ciała ręce i staraj się lekko unosić klatkę piersiową w górę. Nogi spoczywają w trakcie ćwiczenia nieruchomo na ziemi.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu połóż się na macie na plecach, wyprostuj nogi. Jedną z nóg zegnij w kolanie i przyciągnij w stronę klatki piersiowej, chwyć ją nad kolanem dłońmi. Wytrzymaj w powyższej pozycji 10 sekund po czym wykonaj to samo ćwiczenie dla drugiej nogi.
  • Przy ostatnim ćwiczeniu jakie zaproponuję zajdź jedną nogą ugiętą w kolanie na matę – oprzyj się na tej nodze, drugą również zegnij, ale trzymaj przed sobą, stopa ma spoczywać na ziemi, kolano ma być ugięte. Wytrzymaj w tej pozycji z wyprostowanymi plecami 10 sekund, po czym zmień nogi.
  • Pamiętaj, że wystarczy 10-15 minut ćwiczeń dziennie, by stan Twojego kręgosłupa się poprawił. Postaraj się znaleźć co dzień nieco czasu, szczególnie że ćwiczenia wcale nie są rudne i może wykonywać je każdy.

 

 

 

 

Ćwiczenia na dolne mięśnie brzucha

Ćwiczenia na dolne mięśnie brzucha

Ćwiczenia na dolne mięśnie brzucha Jeśli mówimy o dolnych mięśniach brzucha, używamy nieprecyzyjnego określenie. Na brzuchu od spojenia łonowego po żebra mamy mięsień prosty, kt
Trening na barki

Trening na barki

Trening na barki Barki są częścią ciała, o której wiele osób zapomina w treningach. Pamiętajmy, że rozbudowujemy ciało zawsze proporcjonalne, najlepiej więc stosować trenin
Ćwiczenia na mięsień gruszkowaty

Ćwiczenia na mięsień gruszkowaty

Ćwiczenia na mięsień gruszkowaty Mięsień gruszkowaty jest niewielkim mięśniem, który bierze początek na powierzchni miedniczej kości krzyżowej. Odpowiada za rotację stawu biodrow
Ćwiczenia na szczupłe uda

Ćwiczenia na szczupłe uda

Ćwiczenia na szczupłe uda Marzą Ci się szczupłe, jędrne uda? Plus tego marzenia jest taki, że można spokojnie go zrealizować. Trzeba włożyć w to jednak nieco wysiłku, a także systema
Ćwiczenia na jędrny tyłek

Ćwiczenia na jędrny tyłek

Ćwiczenia na jędrny tyłek Jest sporo fajnych ćwiczeń, które pozwalają kształtować nam mięśnie pośladków. Szczególnie panie zainteresowane są tym, by wzmacniać mi
Ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej

Ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej

Ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej Trening klatki piersiowej jest bardzo ważnym elementem ćwiczeń ogólnorozwojowych. Warto ćwiczyć klatkę piersiową 3 razy w tygodniu, pamięta
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Plecy

Ćwiczenia-Na na Facebook'u