Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na skoliozę


Dodano: 14-04-2015 17:19
Popularność: 1120
Kategorie:Plecy
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Plecy

Ćwiczenia na skoliozę

Skolioza jest skrzywieniem bocznym kręgosłupa, który wygięty jest pod nienaturalnym kątem. Skoliozą określa się zniekształcenie wynoszące ponad 10° w płaszczyźnie czołowej. Jest to spore obciążenie dla kręgosłupa, który boli, jest mało stabilny i wada ma niestety skłonność do pogłębiania się. Poniżej zaprezentuję kilka ćwiczeń, który pozwolą na wzmocnienie mięśni pleców i tym samym na łagodzenie dolegliwości bólowych i wzmacnianie stabilności pleców.

  • Przy pierwszych ćwiczeniach stań w lekkim rozkroku, wyciągnij ręce na boki i w takiej pozycji wykonuj bardzo powoli przesuwania tułowia. Nogi są stabilne w jednej pozycji, ruchowi ulegają tylko plecy. Pamiętaj, by ćwiczenia nie wykonywać zbyt szybko.
  • Dalej zostań w pozycji stojącej i staraj się wykonywać skłony raz w prawą, raz w lewą stronę. Nie wykonuj zbyt głębokich ruchów, wystarczy lekki skłon. Jeśli jednak masz siłę to możesz dotknąć w czasie skłonu rękami ziemi.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu usiądź na macie w siadzie tureckim, złącz dłonie przed klatką piersiową. Zostając w takiej pozycji wykonuj skręty tułowia raz w prawą, raz w lewą stronę - pracują wyłącznie plecy, ręce cały czas spoczywają nieruchomo.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu zejdź na matę, zegnij nogi w kolanach, a przód ciała oprzyj na wyprostowanych rękach. W takiej pozycji wykonuj unoszenie i prostowania lewej ręki i prawej nogi, a następnie prawej ręki i lewej nogi.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu połóż się na macie na brzuchu, wyprostuj po obu stronach ciała ręce i staraj się lekko unosić klatkę piersiową w górę. Nogi spoczywają w trakcie ćwiczenia nieruchomo na ziemi.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu połóż się na macie na plecach, wyprostuj nogi. Jedną z nóg zegnij w kolanie i przyciągnij w stronę klatki piersiowej, chwyć ją nad kolanem dłońmi. Wytrzymaj w powyższej pozycji 10 sekund po czym wykonaj to samo ćwiczenie dla drugiej nogi.
  • Przy ostatnim ćwiczeniu jakie zaproponuję zajdź jedną nogą ugiętą w kolanie na matę – oprzyj się na tej nodze, drugą również zegnij, ale trzymaj przed sobą, stopa ma spoczywać na ziemi, kolano ma być ugięte. Wytrzymaj w tej pozycji z wyprostowanymi plecami 10 sekund, po czym zmień nogi.
  • Pamiętaj, że wystarczy 10-15 minut ćwiczeń dziennie, by stan Twojego kręgosłupa się poprawił. Postaraj się znaleźć co dzień nieco czasu, szczególnie że ćwiczenia wcale nie są rudne i może wykonywać je każdy.

 

 

 

 

Ćwiczenia na jędrny i płaski brzuch

Ćwiczenia na jędrny i płaski brzuch

Ćwiczenia na jędrny i płaski brzuch Nawet najszczuplejsze osoby mogą nie mieć ładnego i jędrnego brzucha, o ile o niego odpowiednio nie zadbają. Ćwiczenia pozwalają nie tyko na spłaszcz
Cwiczenia na barki dla mężczyzn

Cwiczenia na barki dla mężczyzn

Ćwiczenia na mięśnie barków dla mężczyzn Zarówno mężczyźni jak i kobiety mogą ćwiczyć mięśnie barków, z tym że u panów mogą być one bardziej rozbudowane
Ćwiczenia na plecy

Ćwiczenia na plecy

Ćwiczenia na plecy Ćwiczenia na plecy można podzielić na co najmniej kilka odmian. Wśród nich będą tylko te przeznaczone wyłącznie dla mężczyzn, do których wykonywania pot
Ćwiczenia na wewnętrzną stronę ud

Ćwiczenia na wewnętrzną stronę ud

Ćwiczenia na wewnętrzną stronę ud Ostatnio bardzo popularne stało się rzucanie sobie różnych wyzwań. Do nich zaliczają się chociażby 30-dniowe treningi, które mają na cel
Ćwiczenia na jędrne policzki

Ćwiczenia na jędrne policzki

Ćwiczenia na jędrne policzki Kto nie chce cieszyć się jędrnymi i pełnymi policzkami mimo upływu lat? Jest na to wiele sposobów. Możesz ujędrniać skórę za pomocą krem&oacu
Ćwiczenia na dolną część klatki piersiowej

Ćwiczenia na dolną część klatki piersiowej

Ćwiczenia na dolną część klatki piersiowej W trakcie ćwiczeń na klatkę piersiową aktywujesz do wysiłku większość mięśni, chociaż możesz wybierać ćwiczenia które będą mo
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Plecy

Ćwiczenia-Na na Facebook'u