Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na skoliozę


Dodano: 14-04-2015 17:19
Popularność: 1047
Kategorie:Plecy
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Plecy

Ćwiczenia na skoliozę

Skolioza jest skrzywieniem bocznym kręgosłupa, który wygięty jest pod nienaturalnym kątem. Skoliozą określa się zniekształcenie wynoszące ponad 10° w płaszczyźnie czołowej. Jest to spore obciążenie dla kręgosłupa, który boli, jest mało stabilny i wada ma niestety skłonność do pogłębiania się. Poniżej zaprezentuję kilka ćwiczeń, który pozwolą na wzmocnienie mięśni pleców i tym samym na łagodzenie dolegliwości bólowych i wzmacnianie stabilności pleców.

  • Przy pierwszych ćwiczeniach stań w lekkim rozkroku, wyciągnij ręce na boki i w takiej pozycji wykonuj bardzo powoli przesuwania tułowia. Nogi są stabilne w jednej pozycji, ruchowi ulegają tylko plecy. Pamiętaj, by ćwiczenia nie wykonywać zbyt szybko.
  • Dalej zostań w pozycji stojącej i staraj się wykonywać skłony raz w prawą, raz w lewą stronę. Nie wykonuj zbyt głębokich ruchów, wystarczy lekki skłon. Jeśli jednak masz siłę to możesz dotknąć w czasie skłonu rękami ziemi.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu usiądź na macie w siadzie tureckim, złącz dłonie przed klatką piersiową. Zostając w takiej pozycji wykonuj skręty tułowia raz w prawą, raz w lewą stronę - pracują wyłącznie plecy, ręce cały czas spoczywają nieruchomo.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu zejdź na matę, zegnij nogi w kolanach, a przód ciała oprzyj na wyprostowanych rękach. W takiej pozycji wykonuj unoszenie i prostowania lewej ręki i prawej nogi, a następnie prawej ręki i lewej nogi.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu połóż się na macie na brzuchu, wyprostuj po obu stronach ciała ręce i staraj się lekko unosić klatkę piersiową w górę. Nogi spoczywają w trakcie ćwiczenia nieruchomo na ziemi.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu połóż się na macie na plecach, wyprostuj nogi. Jedną z nóg zegnij w kolanie i przyciągnij w stronę klatki piersiowej, chwyć ją nad kolanem dłońmi. Wytrzymaj w powyższej pozycji 10 sekund po czym wykonaj to samo ćwiczenie dla drugiej nogi.
  • Przy ostatnim ćwiczeniu jakie zaproponuję zajdź jedną nogą ugiętą w kolanie na matę – oprzyj się na tej nodze, drugą również zegnij, ale trzymaj przed sobą, stopa ma spoczywać na ziemi, kolano ma być ugięte. Wytrzymaj w tej pozycji z wyprostowanymi plecami 10 sekund, po czym zmień nogi.
  • Pamiętaj, że wystarczy 10-15 minut ćwiczeń dziennie, by stan Twojego kręgosłupa się poprawił. Postaraj się znaleźć co dzień nieco czasu, szczególnie że ćwiczenia wcale nie są rudne i może wykonywać je każdy.

 

 

 

 

Ćwiczenia na brzuch na siłowni

Ćwiczenia na brzuch na siłowni

Ćwiczenia na brzuch na siłowni Siłownia jest miejscem,  którym możemy ćwiczyć mięśnie brzucha na wiele sposobów. Polecam wybrać większe siłownie, gdzie odpowiedniego
Ćwiczenia na barki

Ćwiczenia na barki

Ćwiczenia na barki Mówiąc o ćwiczeniach na barki mamy na myśli trening mięśni ramiennych. Powinien on być włączony do ćwiczeń ogólnorozwojowych – trening warto wykon
Ćwiczenia na plecy w domu

Ćwiczenia na plecy w domu

Ćwiczenia na plecy Rozbudowywanie pleców powinno być elementem każdego treningu ogólnorozwojowego. Aby uzyskać dobre efekty, taki trening powinien być przeprowadzany 3 razy dzie
Ćwiczenia na szczupłe uda

Ćwiczenia na szczupłe uda

Ćwiczenia na szczupłe uda Marzą Ci się szczupłe, jędrne uda? Plus tego marzenia jest taki, że można spokojnie go zrealizować. Trzeba włożyć w to jednak nieco wysiłku, a także systema
Ćwiczenia na pośladki w domu

Ćwiczenia na pośladki w domu

Ćwiczenia na pośladki w domu Jeśli masz zastrzeżenia co do stanu Twoich pośladków to po prostu zacznij ćwiczyć. Wystarczy wykonywać co dzień 15-20 minut treningu, by cieszyć się
Ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej

Ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej

Ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej Trening klatki piersiowej jest bardzo ważnym elementem ćwiczeń ogólnorozwojowych. Warto ćwiczyć klatkę piersiową 3 razy w tygodniu, pamięta
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Plecy

Ćwiczenia-Na na Facebook'u