Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na skoliozę


Dodano: 14-04-2015 17:19
Popularność: 1682
Kategorie:Plecy
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Plecy

Ćwiczenia na skoliozę

Skolioza jest skrzywieniem bocznym kręgosłupa, który wygięty jest pod nienaturalnym kątem. Skoliozą określa się zniekształcenie wynoszące ponad 10° w płaszczyźnie czołowej. Jest to spore obciążenie dla kręgosłupa, który boli, jest mało stabilny i wada ma niestety skłonność do pogłębiania się. Poniżej zaprezentuję kilka ćwiczeń, który pozwolą na wzmocnienie mięśni pleców i tym samym na łagodzenie dolegliwości bólowych i wzmacnianie stabilności pleców.

  • Przy pierwszych ćwiczeniach stań w lekkim rozkroku, wyciągnij ręce na boki i w takiej pozycji wykonuj bardzo powoli przesuwania tułowia. Nogi są stabilne w jednej pozycji, ruchowi ulegają tylko plecy. Pamiętaj, by ćwiczenia nie wykonywać zbyt szybko.
  • Dalej zostań w pozycji stojącej i staraj się wykonywać skłony raz w prawą, raz w lewą stronę. Nie wykonuj zbyt głębokich ruchów, wystarczy lekki skłon. Jeśli jednak masz siłę to możesz dotknąć w czasie skłonu rękami ziemi.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu usiądź na macie w siadzie tureckim, złącz dłonie przed klatką piersiową. Zostając w takiej pozycji wykonuj skręty tułowia raz w prawą, raz w lewą stronę - pracują wyłącznie plecy, ręce cały czas spoczywają nieruchomo.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu zejdź na matę, zegnij nogi w kolanach, a przód ciała oprzyj na wyprostowanych rękach. W takiej pozycji wykonuj unoszenie i prostowania lewej ręki i prawej nogi, a następnie prawej ręki i lewej nogi.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu połóż się na macie na brzuchu, wyprostuj po obu stronach ciała ręce i staraj się lekko unosić klatkę piersiową w górę. Nogi spoczywają w trakcie ćwiczenia nieruchomo na ziemi.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu połóż się na macie na plecach, wyprostuj nogi. Jedną z nóg zegnij w kolanie i przyciągnij w stronę klatki piersiowej, chwyć ją nad kolanem dłońmi. Wytrzymaj w powyższej pozycji 10 sekund po czym wykonaj to samo ćwiczenie dla drugiej nogi.
  • Przy ostatnim ćwiczeniu jakie zaproponuję zajdź jedną nogą ugiętą w kolanie na matę – oprzyj się na tej nodze, drugą również zegnij, ale trzymaj przed sobą, stopa ma spoczywać na ziemi, kolano ma być ugięte. Wytrzymaj w tej pozycji z wyprostowanymi plecami 10 sekund, po czym zmień nogi.
  • Pamiętaj, że wystarczy 10-15 minut ćwiczeń dziennie, by stan Twojego kręgosłupa się poprawił. Postaraj się znaleźć co dzień nieco czasu, szczególnie że ćwiczenia wcale nie są rudne i może wykonywać je każdy.

 

 

 

 

Ćwiczenia na wąską talię

Ćwiczenia na wąską talię

Ćwiczenia na wąską talię Szczególnie kobiety zainteresowane są tym, by mieć wąską talię i szczupły brzuch. Na szczęście taki efekt da się osiągnąć wykonując odpowiednie ćw
Ćwiczenia na barki

Ćwiczenia na barki

Ćwiczenia na barki Mówiąc o ćwiczeniach na barki mamy na myśli trening mięśni ramiennych. Powinien on być włączony do ćwiczeń ogólnorozwojowych – trening warto wykon
Ćwiczenia na kręgosłup

Ćwiczenia na kręgosłup

Ćwiczenia na kręgosłup Z ćwiczeniami na kręgosłup nie ma żartów – zanim podejmiesz jakiekolwiek ćwiczenia, skonsultuj się z lekarzem lub z fizjoterapeutą. Dobór ćwic
Ćwiczenia na odchudzanie ud

Ćwiczenia na odchudzanie ud

Ćwiczenia na odchudzanie ud Odchudzanie ud nie jest sprawą prostą. Nie wystarczą same ćwiczenia, należałoby zrzucić zbędne kilogramy i jednocześnie modelować mięśnie ud. Dodatkowo pom
Ćwiczenia na jędrne pośladki w domu

Ćwiczenia na jędrne pośladki w domu

Ćwiczenia na jędrne pośladki, które możesz wykonać w domu Jest wiele ćwiczeń, które wykonywane w domu mogą przynieść efekty pod postacią jędrnych i wymodelowanych poślad
Ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej

Ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej

Ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej Trening klatki piersiowej jest bardzo ważnym elementem ćwiczeń ogólnorozwojowych. Warto ćwiczyć klatkę piersiową 3 razy w tygodniu, pamięta
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Plecy

Ćwiczenia-Na na Facebook'u