Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na rowerze treningowym


Dodano: 16-04-2015 08:41
Popularność: 1323
Kategorie:Inne
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Inne

Ćwiczenia na rowerze treningowym

Wbrew temu co niektórzy uważają, na rowerze treningowym da się ćwiczyć w zmodyfikowany i różnorodny sposób. Wystarczy nieco chęci i samozaparcia do ćwiczeń. Warto poświecić około 40 minut dziennie na taki trening. Trening na rowerze jest głównie skierowany na poprawę kondycji i wydolności organizmu oraz na wzmocnienie mięśni nóg. Poniżej zaprezentuję, jak go wykonywać.

Pierwszy zestaw ćwiczeń

  • Na początek, zanim zaczniesz ćwiczenia zrób sobie 15-minutowa rozgrzewkę podczas której po prostu pojeździsz na rowerku, bez ustawiania zbędnego obciążenia. Chodzi tylko o to, by rozgrzać mięśnie do dalszej pracy.
  • Do kolejnego ćwiczenia ustaw maksymalne do swoich możliwości obciążenie, tak żeby przy pedałowaniu wydawało się, iż wyjeżdżasz pod stromą górkę. W takim obciążeniu staraj się pedałować bez przerwy 20-30 razy, po czym zrób sobie 1-2 minuty przerwy. Całe ćwiczenie powtarzaj 5 razy.
  • Do kolejnego ćwiczenia ustaw sobie mocny opór i pedałuj utrzymując rytm 50-60 obrotów na minutę. Ćwiczenie wykonuje się 5 minut, następnie robi się 1-2 minuty przerwy i powtarza się je znów, by w sumie zrobić 5 powtórzeń.
  • Następne ćwiczenie polega na tym by przy dalej ustawionym oporze utrzymywać tempo pedałowania 65-75 obrotów na minutę.  Znów ćwiczymy tak 5 minut, robimy 1-2 minuty przerwy i w sumie powtarzamy 5 razy.

Drugi zestaw ćwiczeń

  • Przy pierwszym ćwiczeniu z kolejnego zestawu ustaw maksymalne obciążenie i pedałuj 10 razy jak najszybciej się da. Następnie zrób 1-2 minutowa przerwę i w sumie wykonaj ćwiczenie 5 razy.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu ustaw sobie opór na rowerku  staraj się pedałować z częstotliwością 100 obrotów na minutę. Z całej siły pedałuj przez 2 minuty, po czym zrób 2 minuty przerwy i powtarzaj ćwiczenie w sumie 5 razy.
  • Przy ostatnim ćwiczeniu z tego zestawu ustaw wysoki opór i trzymaj się możliwie najwyższej częstotliwości pedałowania, na ile pozwolą Ci Twoje siły. Wytrzymaj w takim tempie przez minutę i zrób sobie 1-2 minut przerwy. Znów wykonuj to ćwiczenie i w sumie powtórz je 5 razy.

Powyższe zestawy ćwiczeń skierowane są na budowanie siły i wydajności organizmu. Na początek ciężko jest wykonywać ćwiczenia, ale już po pierwszym tygodniu, kiedy nogi nieco się wzmocnią, zobaczysz różnicę. Jest to dobre ćwiczenie rozwojowe, które można wykonywać zarówno w domu jak i na siłowni.

 

 

 

 

 

Ćwiczenia na mięśnie brzucha

Ćwiczenia na mięśnie brzucha

Ćwiczenia na mięśnie brzucha Brzuch jest tą partią mięśni, która jest ćwiczona najczęściej i przywiązujemy do tego dużą wagę. Szczególnie kobiety dbają o zgrabny brzuc
Ćwiczenia na obręcz barkową

Ćwiczenia na obręcz barkową

Ćwiczenia na obręcz barkową Obręcz barkowa jest to grupa mięśni obejmująca częściowo klatkę piersiową oraz plecy, a także kark. W szczególności mężczyźni dbają o to, by roz
Ćwiczenia na dół pleców

Ćwiczenia na dół pleców

Ćwiczenia na dolną część pleców Wbrew pozorom, da się ćwiczyć dolną część pleców, o czym wielu ćwiczących zapomina, skupiając się głównie na grzbiecie. Lekki
Ćwiczenia na grube uda

Ćwiczenia na grube uda

Ćwiczenia na grube uda Jeśli twierdzisz, że masz grube uda to odpowiedz sobie na pytanie, czy nie masz nadmiaru zbędnych kilogramów. Jeśli tak jest to najpierw musisz zastosować diet
Ćwiczenia na ujędrnienie pośladków

Ćwiczenia na ujędrnienie pośladków

Ćwiczenia na ujędrnienie pośladków Jest sporo fajnych ćwiczeń, które pozwalają ujędrniać pośladki. Wystarczy 15-20 minut treningu dziennie, by już po miesiącu zobaczyć pi
Ćwiczenia na klatkę

Ćwiczenia na klatkę

Ćwiczenia na klatkę piersiową Ćwiczenia na klatkę mogą być wykonywane zarówno przez mężczyzn jak i przez kobiety. Wystarczą chęci i motywacja do ćwiczeń. Najlepiej jest włącz
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Inne

Ćwiczenia-Na na Facebook'u