Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na rowerze treningowym


Dodano: 16-04-2015 08:41
Popularność: 1470
Kategorie:Inne
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Inne

Ćwiczenia na rowerze treningowym

Wbrew temu co niektórzy uważają, na rowerze treningowym da się ćwiczyć w zmodyfikowany i różnorodny sposób. Wystarczy nieco chęci i samozaparcia do ćwiczeń. Warto poświecić około 40 minut dziennie na taki trening. Trening na rowerze jest głównie skierowany na poprawę kondycji i wydolności organizmu oraz na wzmocnienie mięśni nóg. Poniżej zaprezentuję, jak go wykonywać.

Pierwszy zestaw ćwiczeń

  • Na początek, zanim zaczniesz ćwiczenia zrób sobie 15-minutowa rozgrzewkę podczas której po prostu pojeździsz na rowerku, bez ustawiania zbędnego obciążenia. Chodzi tylko o to, by rozgrzać mięśnie do dalszej pracy.
  • Do kolejnego ćwiczenia ustaw maksymalne do swoich możliwości obciążenie, tak żeby przy pedałowaniu wydawało się, iż wyjeżdżasz pod stromą górkę. W takim obciążeniu staraj się pedałować bez przerwy 20-30 razy, po czym zrób sobie 1-2 minuty przerwy. Całe ćwiczenie powtarzaj 5 razy.
  • Do kolejnego ćwiczenia ustaw sobie mocny opór i pedałuj utrzymując rytm 50-60 obrotów na minutę. Ćwiczenie wykonuje się 5 minut, następnie robi się 1-2 minuty przerwy i powtarza się je znów, by w sumie zrobić 5 powtórzeń.
  • Następne ćwiczenie polega na tym by przy dalej ustawionym oporze utrzymywać tempo pedałowania 65-75 obrotów na minutę.  Znów ćwiczymy tak 5 minut, robimy 1-2 minuty przerwy i w sumie powtarzamy 5 razy.

Drugi zestaw ćwiczeń

  • Przy pierwszym ćwiczeniu z kolejnego zestawu ustaw maksymalne obciążenie i pedałuj 10 razy jak najszybciej się da. Następnie zrób 1-2 minutowa przerwę i w sumie wykonaj ćwiczenie 5 razy.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu ustaw sobie opór na rowerku  staraj się pedałować z częstotliwością 100 obrotów na minutę. Z całej siły pedałuj przez 2 minuty, po czym zrób 2 minuty przerwy i powtarzaj ćwiczenie w sumie 5 razy.
  • Przy ostatnim ćwiczeniu z tego zestawu ustaw wysoki opór i trzymaj się możliwie najwyższej częstotliwości pedałowania, na ile pozwolą Ci Twoje siły. Wytrzymaj w takim tempie przez minutę i zrób sobie 1-2 minut przerwy. Znów wykonuj to ćwiczenie i w sumie powtórz je 5 razy.

Powyższe zestawy ćwiczeń skierowane są na budowanie siły i wydajności organizmu. Na początek ciężko jest wykonywać ćwiczenia, ale już po pierwszym tygodniu, kiedy nogi nieco się wzmocnią, zobaczysz różnicę. Jest to dobre ćwiczenie rozwojowe, które można wykonywać zarówno w domu jak i na siłowni.

 

 

 

 

 

Ćwiczenia na uda i brzuch

Ćwiczenia na uda i brzuch

Ćwiczenia na uda i brzuch Jest wiele prostych ćwiczeń, które zbawiennie wpływają na stan naszych pośladków, ud i zwykle brzucha. Kto nie chce ćwiczyć samodzielnie w domu moż
Cwiczenia na barki dla mężczyzn

Cwiczenia na barki dla mężczyzn

Ćwiczenia na mięśnie barków dla mężczyzn Zarówno mężczyźni jak i kobiety mogą ćwiczyć mięśnie barków, z tym że u panów mogą być one bardziej rozbudowane
Ćwiczenia na kręgosłup lędźwiowy

Ćwiczenia na kręgosłup lędźwiowy

Ćwiczenia na kręgosłup lędźwiowy Kręgosłup lędźwiowy zlokalizowany jest na dole naszych pleców i wiele osób narzeka na dyskomfort tej partii kręgosłupa czy ból. Za
Ćwiczenia na zbyt szczupłe uda

Ćwiczenia na zbyt szczupłe uda

Ćwiczenia na zbyt szczupłe uda Czasem nie tylko zbyt grube uda są problemem, nie dobrze jest mieć również zbyt szczupłe, słabo zarysowane uda. Wystarczy jednak nieco poćwiczyć, by
Ćwiczenia na jędrne pośladki w domu

Ćwiczenia na jędrne pośladki w domu

Ćwiczenia na jędrne pośladki, które możesz wykonać w domu Jest wiele ćwiczeń, które wykonywane w domu mogą przynieść efekty pod postacią jędrnych i wymodelowanych poślad
Ćwiczenia na triceps

Ćwiczenia na triceps

Ćwiczenia na triceps Triceps, czyli mięsień trójgłowy ramienia znajduje się na tylnej powierzchni naszego ramienia. Warto pamiętać, że mięśnie rąk należy ćwiczyć równom
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Inne

Ćwiczenia-Na na Facebook'u