Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na rowerze treningowym


Dodano: 16-04-2015 08:41
Popularność: 1599
Kategorie:Inne
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Inne

Ćwiczenia na rowerze treningowym

Wbrew temu co niektórzy uważają, na rowerze treningowym da się ćwiczyć w zmodyfikowany i różnorodny sposób. Wystarczy nieco chęci i samozaparcia do ćwiczeń. Warto poświecić około 40 minut dziennie na taki trening. Trening na rowerze jest głównie skierowany na poprawę kondycji i wydolności organizmu oraz na wzmocnienie mięśni nóg. Poniżej zaprezentuję, jak go wykonywać.

Pierwszy zestaw ćwiczeń

  • Na początek, zanim zaczniesz ćwiczenia zrób sobie 15-minutowa rozgrzewkę podczas której po prostu pojeździsz na rowerku, bez ustawiania zbędnego obciążenia. Chodzi tylko o to, by rozgrzać mięśnie do dalszej pracy.
  • Do kolejnego ćwiczenia ustaw maksymalne do swoich możliwości obciążenie, tak żeby przy pedałowaniu wydawało się, iż wyjeżdżasz pod stromą górkę. W takim obciążeniu staraj się pedałować bez przerwy 20-30 razy, po czym zrób sobie 1-2 minuty przerwy. Całe ćwiczenie powtarzaj 5 razy.
  • Do kolejnego ćwiczenia ustaw sobie mocny opór i pedałuj utrzymując rytm 50-60 obrotów na minutę. Ćwiczenie wykonuje się 5 minut, następnie robi się 1-2 minuty przerwy i powtarza się je znów, by w sumie zrobić 5 powtórzeń.
  • Następne ćwiczenie polega na tym by przy dalej ustawionym oporze utrzymywać tempo pedałowania 65-75 obrotów na minutę.  Znów ćwiczymy tak 5 minut, robimy 1-2 minuty przerwy i w sumie powtarzamy 5 razy.

Drugi zestaw ćwiczeń

  • Przy pierwszym ćwiczeniu z kolejnego zestawu ustaw maksymalne obciążenie i pedałuj 10 razy jak najszybciej się da. Następnie zrób 1-2 minutowa przerwę i w sumie wykonaj ćwiczenie 5 razy.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu ustaw sobie opór na rowerku  staraj się pedałować z częstotliwością 100 obrotów na minutę. Z całej siły pedałuj przez 2 minuty, po czym zrób 2 minuty przerwy i powtarzaj ćwiczenie w sumie 5 razy.
  • Przy ostatnim ćwiczeniu z tego zestawu ustaw wysoki opór i trzymaj się możliwie najwyższej częstotliwości pedałowania, na ile pozwolą Ci Twoje siły. Wytrzymaj w takim tempie przez minutę i zrób sobie 1-2 minut przerwy. Znów wykonuj to ćwiczenie i w sumie powtórz je 5 razy.

Powyższe zestawy ćwiczeń skierowane są na budowanie siły i wydajności organizmu. Na początek ciężko jest wykonywać ćwiczenia, ale już po pierwszym tygodniu, kiedy nogi nieco się wzmocnią, zobaczysz różnicę. Jest to dobre ćwiczenie rozwojowe, które można wykonywać zarówno w domu jak i na siłowni.

 

 

 

 

 

Ćwiczenia na ładny brzuch

Ćwiczenia na ładny brzuch

Ćwiczenia na ładny brzuch Jest wiele fajnych ćwiczeń, które bez wielkiego wysiłku pozwalają kształtować mięśnie brzucha. Wystarczy ćwiczyć przez 15-20 minut dziennie, by zobaczy
Trening na barki

Trening na barki

Trening na barki Barki są częścią ciała, o której wiele osób zapomina w treningach. Pamiętajmy, że rozbudowujemy ciało zawsze proporcjonalne, najlepiej więc stosować trenin
Ćwiczenia na garbienie się

Ćwiczenia na garbienie się

Ćwiczenia na garbienie się Wiele osób ma tendencję do garbienia się i często wykonuje to bezwiednie. Przyjmujemy pozycję w której jest nam wygodnie, co nie zawsze jest odpowied
Ćwiczenia wzmacniające kolana

Ćwiczenia wzmacniające kolana

Ćwiczenia wzmacniające kolana Wiele osób boryka się z bólem kolan czy z niestabilnym chodem. Można skorzystać  zabiegów leczniczych na kolana, można też spró
Ćwiczenia na tyłek

Ćwiczenia na tyłek

Proste ćwiczenia na pośladki Szczególnie panie są przewrażliwione na punkcie swoich pośladków, jednak do modelowania tej części ciała coraz częściej przystępują też pano
Ćwiczenia na górną część klatki

Ćwiczenia na górną część klatki

Ćwiczenia na górną część klatki piersiowej Ćwiczenia, które wpływają na modelowanie klatki piersiowej zazwyczaj wpływają zarówno na jej dolną jak i górą cz
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Inne

Ćwiczenia-Na na Facebook'u