Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na płaskostopie


Dodano: 18-04-2015 08:36
Popularność: 2343
Kategorie:Nogi
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Nogi

Ćwiczenia na płaskostopie

Płaskostopie jest zniekształceniem stopy, które polega na obniżeniu jej sklepień. Wiele osób cierpi na to schorzenie, nawet o tym nie wiedząc, bowiem zwykle płaskostopie nie przeszkadza w codziennym funkcjonowaniu. Jest jednak sporo ćwiczeń, które pomagają zwalczać płaskostopie. Nie trzeba wiele by zacząć ćwiczyć, bowiem ćwiczenia na płaskostopie nie są trudne. Poniżej zaprezentuję kilka z nich.

  • Na płaskostopie bardzo dobrze wpływają spacery po kamienistym terenie, szczególnie jeśli jesteśmy na bosaka. Warto więc spacerować np. nad rzeką o kamienistym dnie przez kilka minut dziennie. Również w domu staraj się chodzić na bosaka, co aktywuje do pracy mięśnie silniej, niż gdy chodzimy w butach.
  • Kolejne ćwiczenie można wykonywać w domu kładąc się na macie na plecach i unosząc nogi w górę, Stopy kierujemy do siebie i staramy się bić nimi jak najmocniej brawa. Ćwiczenie wykonujemy przez 10 sekund, rozluźniamy po czym powtarzamy je 5 razy.
  • Do kolejnego ćwiczenia zostań na macie unosząc nogi i zginając je w kolanach, między stopy włóż woreczek z grochem. Wykonuj w takiej pozycji rowerek nogami przez 30 sekund.
  • Dalej leżąc na plecach wykorzystujemy szarfę, która opieramy na naszych stopach, a w rękach trzymamy jej końce. Staramy się rozepchać jeden koniec szarf w jedną, drugi w drugą stronę, działając siłą naszych stóp. Wykonujemy ćwiczenie 5 razy po 10 sekund.
  • W leżeniu na plecach prostujemy jedna nogę i wkładamy między jej palce woreczek z grochem. Za pomocą wyłącznie siły nogi podrzucamy woreczek w górę w stronę tułowia i staramy się złapać go w ręce. Wykonujemy to ćwiczenie po 5 razy dla każdej nogi.
  • Zostając w leżeniu na plecach wkładamy między palce jednej stopy woreczek, prostujemy nogi i wykonujemy ćwiczenie polegające na tym, by 10 razy przełożyć woreczek z palców jednej stopy do drugiej.
  • Kolejnym dobrym ćwiczeniem na płaskostopie jest rolowanie rozwiniętego na ziemi ręcznika przy wykorzystaniu do tego wyłącznie stóp. Nie liczy się końcowy efekt złożenia ręcznika, a  sama próba rolowania go palcami stóp.
  • Każdego dnia staraj się chodzić kilka minut dziennie na palcach. Możesz też wykonywać ćwiczenie polegające na tym, by na zmianę stawać na palcach stóp, następnie na piętach. Ćwicz w ten sposób chociaż przez 1-2 minuty dziennie.

 

Ćwiczenia na chudy brzuch

Ćwiczenia na chudy brzuch

Ćwiczenia na chudy brzuch Jeśli uważasz, że masz chudy i nieestetyczny brzuch to po prostu nie jest odpowiednio wyćwiczony. Szczupłe osoby mają ten plus, że nie muszą zrzucać tłuszczu z
Ćwiczenia na obręcz barkową

Ćwiczenia na obręcz barkową

Ćwiczenia na obręcz barkową Obręcz barkowa jest to grupa mięśni obejmująca częściowo klatkę piersiową oraz plecy, a także kark. W szczególności mężczyźni dbają o to, by roz
Ćwiczenia na grzbiet

Ćwiczenia na grzbiet

Ćwiczenia na grzbiet Jeśli mowa o grzbiecie, to chodzi o całość mięśni pleców. Szczególnie panowie dbają o to, by te patie ciała były odpowiednio ćwiczone, co gwarantuje s
Ćwiczenia na jędrne uda w domu

Ćwiczenia na jędrne uda w domu

Ćwiczenia na uda w domu Wbrew pozorom aby ćwiczyć mięśnie nie trzeba od razu kupować karnetu na siłownię czy fitness. Jest wiele ćwiczeń, które można wykonywać w domu, liczy si
Ćwiczenia na dupe

Ćwiczenia na dupe

Ćwiczenia na dupę Pośladki są bardzo ważną częścią ciała,  szczególnie dla kobiet, które dbają o to, by pupa była jędrna i zgrabna. Jest to wizytówka ciała
Ćwiczenia na dolną część klatki piersiowej

Ćwiczenia na dolną część klatki piersiowej

Ćwiczenia na dolną część klatki piersiowej W trakcie ćwiczeń na klatkę piersiową aktywujesz do wysiłku większość mięśni, chociaż możesz wybierać ćwiczenia które będą mo
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Nogi

Ćwiczenia-Na na Facebook'u