Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na płaskostopie


Dodano: 18-04-2015 08:36
Popularność: 2059
Kategorie:Nogi
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Nogi

Ćwiczenia na płaskostopie

Płaskostopie jest zniekształceniem stopy, które polega na obniżeniu jej sklepień. Wiele osób cierpi na to schorzenie, nawet o tym nie wiedząc, bowiem zwykle płaskostopie nie przeszkadza w codziennym funkcjonowaniu. Jest jednak sporo ćwiczeń, które pomagają zwalczać płaskostopie. Nie trzeba wiele by zacząć ćwiczyć, bowiem ćwiczenia na płaskostopie nie są trudne. Poniżej zaprezentuję kilka z nich.

  • Na płaskostopie bardzo dobrze wpływają spacery po kamienistym terenie, szczególnie jeśli jesteśmy na bosaka. Warto więc spacerować np. nad rzeką o kamienistym dnie przez kilka minut dziennie. Również w domu staraj się chodzić na bosaka, co aktywuje do pracy mięśnie silniej, niż gdy chodzimy w butach.
  • Kolejne ćwiczenie można wykonywać w domu kładąc się na macie na plecach i unosząc nogi w górę, Stopy kierujemy do siebie i staramy się bić nimi jak najmocniej brawa. Ćwiczenie wykonujemy przez 10 sekund, rozluźniamy po czym powtarzamy je 5 razy.
  • Do kolejnego ćwiczenia zostań na macie unosząc nogi i zginając je w kolanach, między stopy włóż woreczek z grochem. Wykonuj w takiej pozycji rowerek nogami przez 30 sekund.
  • Dalej leżąc na plecach wykorzystujemy szarfę, która opieramy na naszych stopach, a w rękach trzymamy jej końce. Staramy się rozepchać jeden koniec szarf w jedną, drugi w drugą stronę, działając siłą naszych stóp. Wykonujemy ćwiczenie 5 razy po 10 sekund.
  • W leżeniu na plecach prostujemy jedna nogę i wkładamy między jej palce woreczek z grochem. Za pomocą wyłącznie siły nogi podrzucamy woreczek w górę w stronę tułowia i staramy się złapać go w ręce. Wykonujemy to ćwiczenie po 5 razy dla każdej nogi.
  • Zostając w leżeniu na plecach wkładamy między palce jednej stopy woreczek, prostujemy nogi i wykonujemy ćwiczenie polegające na tym, by 10 razy przełożyć woreczek z palców jednej stopy do drugiej.
  • Kolejnym dobrym ćwiczeniem na płaskostopie jest rolowanie rozwiniętego na ziemi ręcznika przy wykorzystaniu do tego wyłącznie stóp. Nie liczy się końcowy efekt złożenia ręcznika, a  sama próba rolowania go palcami stóp.
  • Każdego dnia staraj się chodzić kilka minut dziennie na palcach. Możesz też wykonywać ćwiczenie polegające na tym, by na zmianę stawać na palcach stóp, następnie na piętach. Ćwicz w ten sposób chociaż przez 1-2 minuty dziennie.

 

Ćwiczenia na zgrabne biodra

Ćwiczenia na zgrabne biodra

Ćwiczenia na zgrabne biodra Jeśli masz nieco zbyt dużo centymetrów w biodrach to możesz zająć się odpowiednimi ćwiczeniami, które to zniwelują. Jest sporo ćwiczeń, kt&oacu
Ćwiczenia na barki

Ćwiczenia na barki

Ćwiczenia na barki Mówiąc o ćwiczeniach na barki mamy na myśli trening mięśni ramiennych. Powinien on być włączony do ćwiczeń ogólnorozwojowych – trening warto wykon
Ćwiczenia na dół pleców

Ćwiczenia na dół pleców

Ćwiczenia na dolną część pleców Wbrew pozorom, da się ćwiczyć dolną część pleców, o czym wielu ćwiczących zapomina, skupiając się głównie na grzbiecie. Lekki
Ćwiczenia na kolana koślawe

Ćwiczenia na kolana koślawe

Ćwiczenia na koślawe kolana Koślawe kolana są schorzeniem, które może występować u dzieci. Objawia się tym, że nogi układane są w literę X, a dziecko chodzi chwiejnym, niepewnym
Ćwiczenia na tyłek

Ćwiczenia na tyłek

Proste ćwiczenia na pośladki Szczególnie panie są przewrażliwione na punkcie swoich pośladków, jednak do modelowania tej części ciała coraz częściej przystępują też pano
Ćwiczenia na klatke w domu

Ćwiczenia na klatke w domu

Ćwiczenia na klatkę w domu Nie trzeba wcale chodzić na siłownię, po to żeby ćwiczyć klatkę piersiową. Równie dobrze, można zrobić to bez najmniejszego problemu we własnym domu.
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Nogi

Ćwiczenia-Na na Facebook'u