Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na oponkę


Dodano: 07-03-2015 16:09
Popularność: 2277
Kategorie:Brzuch
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Brzuch

Ćwiczenia na oponkę

Oponką nazywa się potocznie nadmiar tkanki tłuszczowej na brzuchu. Nie jest łatwo się jej pozbyć, nawet najlepiej wyrzeźbiony kaloryfer zginie pod nadmiarem tłuszczu. Na początek polecałabym po prostu zrzucenie zbędnych kilogramów za pomocą ćwiczeń aerobowych na stepperze, orbitreku czy bieżni. Dopiero kiedy zrzucisz nieco tkanki tłuszczowej, przystąp do modelowania mięśni brzucha. Możesz spróbować poniższych ćwiczeń.

  • Na spalenie tłuszczu na brzuchu bardzo dobre są spięcia, które są alternatywą dla obciążających kręgosłup brzuszków. Połóż się na plecach na macie, unieś ugięte w kolanach nogi, ręce oprzyj o skronie i ugnij w łokciach. Siłą mięśni brzucha wykonuj spięcia i unoś lekko w górę klatkę piersiową. W trakcie ćwiczeń możesz też skręcać bark do przeciwległej nogi przez co działasz na mięśnie skośne brzucha.
  • Przy drugim ćwiczeniu zejdź na matę, oprzyj przód ciała na plecach, tył na napiętych palcach stóp. Przód ciała utrzymuj  nieruchomo, natomiast kolana podciągaj pod klatkę piersiową, jak w trakcie marszu. Możesz też podciągać nogi do przeciwległej ręki.
  • Połóż się na boku na macie, nogi wyciągnij prosto, przód ciała oprzyj na ugiętej ręce, drugą oprzyj na biodrach. Próbuj wypychać swoje ciało do góry – to ćwiczenie świetnie wpływa na tzw. boczki.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu połóż się na macie na plecach, wyciągnij prosto nogi, napnij brzuch. Unoś obie nogi jednocześnie w górę, bez podpierania się. Jeśli ćwiczenie wydaje Ci się zbyt ciężkie to spróbuj unosić nogi pojedynczo.
  • Kolejnym ćwiczeniem modelującym brzuch, ale również wszystkie partie mięśni ciała jest deska. Zejdź na matę do pozycji leżącej, oprzyj przód ciała na rękach zgiętych w łokciu, resztę ciała na napiętych nogach. Całe ciało ma być sztywne, musi utworzyć linię prostą. Utrzymuj napięcie przynajmniej przez 30 sekund.
  • Przy ostatnim ćwiczeniu połóż się na macie na plecach, podnieś wyprostowane nogi w górę. Rozkładaj nogi w bok, w tym samym momencie dźwigaj przód ciała w górę, trzymając ręce wyprostowane, po czym opadaj na matę.

Pamiętaj, że zanim przystąpisz do ćwiczeń modelujących brzuch, należy wykonać 10-minutową rozgrzewkę. Może być to trucht,  podskoki czy rozciąganie ciała. Jeśli jesteś już osobą zaawansowaną w ćwiczeniach brzucha, a chcesz jeszcze lepszych efektów to polecam wykonanie 42-dniowego programu ćwiczeń zwanych Szóstką Weidera. Są to ćwiczenia bardzo intensywne i wyczerpujące, jednak wyjątkowo skuteczne.

 

Ćwiczenia na brzuch z hantlami

Ćwiczenia na brzuch z hantlami

Ćwiczenia na brzuch z hantlami Jest sporo ćwiczeń na brzuch, które można wykonywać z dodatkowym obciążeniem. Dzięki hantlom ćwiczenie spowoduje, że mięśnie pracują mocniej i mo
Ćwiczenia na obręcz barkową

Ćwiczenia na obręcz barkową

Ćwiczenia na obręcz barkową Obręcz barkowa jest to grupa mięśni obejmująca częściowo klatkę piersiową oraz plecy, a także kark. W szczególności mężczyźni dbają o to, by roz
Ćwiczenia na odcinek szyjny kręgosłupa

Ćwiczenia na odcinek szyjny kręgosłupa

Ćwiczenia na odcinek szyjny kręgosłupa Jeśli cierpisz na ból czy zwyrodnienie kręgosłupa szyjnego to warto wzmocnić mięśnie poprzez ćwiczenia. Aktywność w okolicy odcinka szyjne
Ćwiczenia na pełniejsze łydki

Ćwiczenia na pełniejsze łydki

Ćwiczenia na pełniejsze łydki Jest naprawdę sporo dobrych ćwiczeń, które poprawiają kondycję łydek i rozbudowują ich mięśnie. Są one przeznaczone dla każdego, kto chciałby po
Ćwiczenia modelujące pośladki

Ćwiczenia modelujące pośladki

Ćwiczenia modelujące pośladki Szczególnie panie zainteresowane są ćwiczeniami, które modelują pośladki, poprawiają ich kształt i przy okazji pomagają zwalczać cellulit. Wy
Ćwiczenia na klate

Ćwiczenia na klate

Ćwiczenia na klatę Jest sporo ćwiczeń, które pomagają kształtować mięśnie klatki piersiowej. Wystarczy tylko nieco chęci i znalezienie  ok. 20 minut czasu dziennie, by ćwicz
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Brzuch

Ćwiczenia-Na na Facebook'u