Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na odcinek szyjny kręgosłupa


Dodano: 07-03-2015 16:10
Popularność: 2025
Kategorie:Plecy
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Plecy

Ćwiczenia na odcinek szyjny kręgosłupa

Jeśli cierpisz na ból czy zwyrodnienie kręgosłupa szyjnego to warto wzmocnić mięśnie poprzez ćwiczenia. Aktywność w okolicy odcinka szyjnego kręgosłupa zmniejsza napięcie mięśni i tym samym łagodzi ból, często również poprawia komfort życia. Ćwiczenia powinny być wykonywane pod okiem fizjoterapeuty, który dobierze odpowiednie zestawy ćwiczeń, również takie do wykonywania w domu. Fizjoterapeuta pokaże też jak poprawnie wykonywać ćwiczenia. Poniżej zaprezentuję kilka ćwiczeń korzystnie wpływających na odcinek szyny kręgosłupa.

  • Przy pierwszym ćwiczeniu połóż się na plecach na macie, pod głowę podłóż sobie poduszkę, ręce wyciągnij wzdłuż ciała. Podnoś głowę lekko w górę i opuszczaj, a następnie spróbuj lekko kręcić nią w lewo i w prawo, oczywiście o ile nie czujesz bólu. Zrób kilka takich powtórzeń.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu usiądź wygodnie na krześle z oparciem dla pleców. Spleć dłonie na potylicy i naciskaj na nie głową przed 5 sekund. Zrób przerwę i przystąp jeszcze raz do tego ćwiczenia. W sumie wykonaj 10 powtórzeń.
  • Stań prosto, wysuń brodę do przodu i próbuj lekko pochylać głowę do tyłu z równoczesnym ściągnięciem barków. Wykonaj takich 5 ćwiczeń.
  • Przy następnym ćwiczeniu stań przodem do ściany, właściwie „przyklej” się do niej podkładając pod czoło poduszkę. Przez 5 sekund napieraj głową na ścianę, rozluźnij i znów próbuj. Zrób 5 takich powtórzeń. W taki sam sposób możesz napierać na ścianę stojąc do niej tyłem.
  • Usiądź wygodnie na krześle z wyprostowanymi plecami, lewą rękę wyciągnij w bok, prawą skieruj  równolegle do niej. Obracaj powoli ręce zarówno w prawo jak i w lewo przy czym Twoja głowa musi być nieruchoma. Spróbuj wykonać ćwiczenie 10 razy.
  • Przy ostatnim ćwiczeniu usiądź sobie wygodnie na krześle z oparciem, wyprostuj plecy. Przyłóż prawą dłoń do prawego ucha po czym napieraj lekko głową na rękę, którą trzeba utrzymywać w jednym miejscu. Wykonaj ćwiczenie 5 razy po 5 sekund po czym zmień rękę na lewą i wykonuj to ćwiczenie dokładnie w taki sam sposób.

Jeśli będziesz wykonywać powyższe ćwiczenia chociaż raz dziennie to powinieneś odczuć wyraźną poprawę w stanie mięśni otaczających kręgosłup szyjny. Będą one rozluźnione przez co i odczuwanie bólu się zmniejszy, a komfort życia będzie większy. Jeśli w danym momencie odczuwasz ból kręgosłupa to przez kilka minut poćwicz, a szybko zobaczysz poprawę.

 

Ćwiczenia na mięsień prosty brzucha

Ćwiczenia na mięsień prosty brzucha

Ćwiczenia na mięsień prosty brzucha Mięsień prosty współpracuje z mięśniami płaskimi brzucha, a miejscem jego przyczepów są chrząstki żebrowe. Jeśli masz na brzuchu tzw.
Trening na barki

Trening na barki

Trening na barki Barki są częścią ciała, o której wiele osób zapomina w treningach. Pamiętajmy, że rozbudowujemy ciało zawsze proporcjonalne, najlepiej więc stosować trenin
Ćwiczenia na grzbiet

Ćwiczenia na grzbiet

Ćwiczenia na grzbiet Jeśli mowa o grzbiecie, to chodzi o całość mięśni pleców. Szczególnie panowie dbają o to, by te patie ciała były odpowiednio ćwiczone, co gwarantuje s
Ćwiczenia na uda w domu

Ćwiczenia na uda w domu

Ćwiczenia na uda w domu Jest wiele ćwiczeń, które pozwolą na kształtowanie mięśni ud w domu, bez konieczności zapisywania się na fitness czy siłownię. Wystarczy znaleźć 15-20 m
Ćwiczenia na uda i pośladki

Ćwiczenia na uda i pośladki

Ćwiczenia na pośladki i uda Za zgrabnymi i wymodelowanymi pośladkami i udami szczególnie podążają kobiety. Jest wiele prostych ćwiczeń, które wykonywane regularnie mogą przy
Ćwiczenia na dolną część klatki piersiowej

Ćwiczenia na dolną część klatki piersiowej

Ćwiczenia na dolną część klatki piersiowej W trakcie ćwiczeń na klatkę piersiową aktywujesz do wysiłku większość mięśni, chociaż możesz wybierać ćwiczenia które będą mo
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Plecy

Ćwiczenia-Na na Facebook'u