Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na odcinek szyjny kręgosłupa


Dodano: 07-03-2015 16:10
Popularność: 2598
Kategorie:Plecy
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Plecy

Ćwiczenia na odcinek szyjny kręgosłupa

Jeśli cierpisz na ból czy zwyrodnienie kręgosłupa szyjnego to warto wzmocnić mięśnie poprzez ćwiczenia. Aktywność w okolicy odcinka szyjnego kręgosłupa zmniejsza napięcie mięśni i tym samym łagodzi ból, często również poprawia komfort życia. Ćwiczenia powinny być wykonywane pod okiem fizjoterapeuty, który dobierze odpowiednie zestawy ćwiczeń, również takie do wykonywania w domu. Fizjoterapeuta pokaże też jak poprawnie wykonywać ćwiczenia. Poniżej zaprezentuję kilka ćwiczeń korzystnie wpływających na odcinek szyny kręgosłupa.

  • Przy pierwszym ćwiczeniu połóż się na plecach na macie, pod głowę podłóż sobie poduszkę, ręce wyciągnij wzdłuż ciała. Podnoś głowę lekko w górę i opuszczaj, a następnie spróbuj lekko kręcić nią w lewo i w prawo, oczywiście o ile nie czujesz bólu. Zrób kilka takich powtórzeń.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu usiądź wygodnie na krześle z oparciem dla pleców. Spleć dłonie na potylicy i naciskaj na nie głową przed 5 sekund. Zrób przerwę i przystąp jeszcze raz do tego ćwiczenia. W sumie wykonaj 10 powtórzeń.
  • Stań prosto, wysuń brodę do przodu i próbuj lekko pochylać głowę do tyłu z równoczesnym ściągnięciem barków. Wykonaj takich 5 ćwiczeń.
  • Przy następnym ćwiczeniu stań przodem do ściany, właściwie „przyklej” się do niej podkładając pod czoło poduszkę. Przez 5 sekund napieraj głową na ścianę, rozluźnij i znów próbuj. Zrób 5 takich powtórzeń. W taki sam sposób możesz napierać na ścianę stojąc do niej tyłem.
  • Usiądź wygodnie na krześle z wyprostowanymi plecami, lewą rękę wyciągnij w bok, prawą skieruj  równolegle do niej. Obracaj powoli ręce zarówno w prawo jak i w lewo przy czym Twoja głowa musi być nieruchoma. Spróbuj wykonać ćwiczenie 10 razy.
  • Przy ostatnim ćwiczeniu usiądź sobie wygodnie na krześle z oparciem, wyprostuj plecy. Przyłóż prawą dłoń do prawego ucha po czym napieraj lekko głową na rękę, którą trzeba utrzymywać w jednym miejscu. Wykonaj ćwiczenie 5 razy po 5 sekund po czym zmień rękę na lewą i wykonuj to ćwiczenie dokładnie w taki sam sposób.

Jeśli będziesz wykonywać powyższe ćwiczenia chociaż raz dziennie to powinieneś odczuć wyraźną poprawę w stanie mięśni otaczających kręgosłup szyjny. Będą one rozluźnione przez co i odczuwanie bólu się zmniejszy, a komfort życia będzie większy. Jeśli w danym momencie odczuwasz ból kręgosłupa to przez kilka minut poćwicz, a szybko zobaczysz poprawę.

 

Ćwiczenia na mięsień prosty brzucha

Ćwiczenia na mięsień prosty brzucha

Ćwiczenia na mięsień prosty brzucha Mięsień prosty współpracuje z mięśniami płaskimi brzucha, a miejscem jego przyczepów są chrząstki żebrowe. Jeśli masz na brzuchu tzw.
Ćwiczenia na barki

Ćwiczenia na barki

Ćwiczenia na barki Mówiąc o ćwiczeniach na barki mamy na myśli trening mięśni ramiennych. Powinien on być włączony do ćwiczeń ogólnorozwojowych – trening warto wykon
Ćwiczenia na zdrowy kręgosłup

Ćwiczenia na zdrowy kręgosłup

Ćwiczenia na zdrowy kręgosłup Siedzący tryb życia, jaki prowadzimy coraz częściej powoduje, że niestety nasze kręgosłupy pozostawiają naprawdę wiele do życzenia. Dlatego nie zapominaj
Ćwiczenia na uda w domu

Ćwiczenia na uda w domu

Ćwiczenia na uda w domu Jest wiele ćwiczeń, które pozwolą na kształtowanie mięśni ud w domu, bez konieczności zapisywania się na fitness czy siłownię. Wystarczy znaleźć 15-20 m
Ćwiczenia na dupe

Ćwiczenia na dupe

Ćwiczenia na dupę Pośladki są bardzo ważną częścią ciała,  szczególnie dla kobiet, które dbają o to, by pupa była jędrna i zgrabna. Jest to wizytówka ciała
Ćwiczenia na klatkę

Ćwiczenia na klatkę

Ćwiczenia na klatkę piersiową Ćwiczenia na klatkę mogą być wykonywane zarówno przez mężczyzn jak i przez kobiety. Wystarczą chęci i motywacja do ćwiczeń. Najlepiej jest włącz
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Plecy

Ćwiczenia-Na na Facebook'u