Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na odcinek szyjny kręgosłupa


Dodano: 07-03-2015 16:10
Popularność: 1207
Kategorie:Plecy
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Plecy

Ćwiczenia na odcinek szyjny kręgosłupa

Jeśli cierpisz na ból czy zwyrodnienie kręgosłupa szyjnego to warto wzmocnić mięśnie poprzez ćwiczenia. Aktywność w okolicy odcinka szyjnego kręgosłupa zmniejsza napięcie mięśni i tym samym łagodzi ból, często również poprawia komfort życia. Ćwiczenia powinny być wykonywane pod okiem fizjoterapeuty, który dobierze odpowiednie zestawy ćwiczeń, również takie do wykonywania w domu. Fizjoterapeuta pokaże też jak poprawnie wykonywać ćwiczenia. Poniżej zaprezentuję kilka ćwiczeń korzystnie wpływających na odcinek szyny kręgosłupa.

  • Przy pierwszym ćwiczeniu połóż się na plecach na macie, pod głowę podłóż sobie poduszkę, ręce wyciągnij wzdłuż ciała. Podnoś głowę lekko w górę i opuszczaj, a następnie spróbuj lekko kręcić nią w lewo i w prawo, oczywiście o ile nie czujesz bólu. Zrób kilka takich powtórzeń.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu usiądź wygodnie na krześle z oparciem dla pleców. Spleć dłonie na potylicy i naciskaj na nie głową przed 5 sekund. Zrób przerwę i przystąp jeszcze raz do tego ćwiczenia. W sumie wykonaj 10 powtórzeń.
  • Stań prosto, wysuń brodę do przodu i próbuj lekko pochylać głowę do tyłu z równoczesnym ściągnięciem barków. Wykonaj takich 5 ćwiczeń.
  • Przy następnym ćwiczeniu stań przodem do ściany, właściwie „przyklej” się do niej podkładając pod czoło poduszkę. Przez 5 sekund napieraj głową na ścianę, rozluźnij i znów próbuj. Zrób 5 takich powtórzeń. W taki sam sposób możesz napierać na ścianę stojąc do niej tyłem.
  • Usiądź wygodnie na krześle z wyprostowanymi plecami, lewą rękę wyciągnij w bok, prawą skieruj  równolegle do niej. Obracaj powoli ręce zarówno w prawo jak i w lewo przy czym Twoja głowa musi być nieruchoma. Spróbuj wykonać ćwiczenie 10 razy.
  • Przy ostatnim ćwiczeniu usiądź sobie wygodnie na krześle z oparciem, wyprostuj plecy. Przyłóż prawą dłoń do prawego ucha po czym napieraj lekko głową na rękę, którą trzeba utrzymywać w jednym miejscu. Wykonaj ćwiczenie 5 razy po 5 sekund po czym zmień rękę na lewą i wykonuj to ćwiczenie dokładnie w taki sam sposób.

Jeśli będziesz wykonywać powyższe ćwiczenia chociaż raz dziennie to powinieneś odczuć wyraźną poprawę w stanie mięśni otaczających kręgosłup szyjny. Będą one rozluźnione przez co i odczuwanie bólu się zmniejszy, a komfort życia będzie większy. Jeśli w danym momencie odczuwasz ból kręgosłupa to przez kilka minut poćwicz, a szybko zobaczysz poprawę.

 

Ćwiczenia na uda i brzuch

Ćwiczenia na uda i brzuch

Ćwiczenia na uda i brzuch Jest wiele prostych ćwiczeń, które zbawiennie wpływają na stan naszych pośladków, ud i zwykle brzucha. Kto nie chce ćwiczyć samodzielnie w domu moż
Cwiczenia na barki dla mężczyzn

Cwiczenia na barki dla mężczyzn

Ćwiczenia na mięśnie barków dla mężczyzn Zarówno mężczyźni jak i kobiety mogą ćwiczyć mięśnie barków, z tym że u panów mogą być one bardziej rozbudowane
Ćwiczenia na wady postawy

Ćwiczenia na wady postawy

Ćwiczenia na wady postawy Wad postaw jest wiele i większość z nich wiąże się z utrzymywaniem nieprawidłowej sylwetki w wyniku skrzywień kręgosłupa. Wiele osób żyje z wadami post
Ćwiczenia na pełniejsze łydki

Ćwiczenia na pełniejsze łydki

Ćwiczenia na pełniejsze łydki Jest naprawdę sporo dobrych ćwiczeń, które poprawiają kondycję łydek i rozbudowują ich mięśnie. Są one przeznaczone dla każdego, kto chciałby po
Ćwiczenia na tyłek

Ćwiczenia na tyłek

Proste ćwiczenia na pośladki Szczególnie panie są przewrażliwione na punkcie swoich pośladków, jednak do modelowania tej części ciała coraz częściej przystępują też pano
Ćwiczenia na klatke w domu

Ćwiczenia na klatke w domu

Ćwiczenia na klatkę w domu Nie trzeba wcale chodzić na siłownię, po to żeby ćwiczyć klatkę piersiową. Równie dobrze, można zrobić to bez najmniejszego problemu we własnym domu.
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Plecy

Ćwiczenia-Na na Facebook'u