Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na obręcz barkową


Dodano: 07-03-2015 16:10
Popularność: 8784
Kategorie:Barki
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Barki

Ćwiczenia na obręcz barkową

Obręcz barkowa jest to grupa mięśni obejmująca częściowo klatkę piersiową oraz plecy, a także kark. W szczególności mężczyźni dbają o to, by rozwijać mięśni obręczy barkowej. Jest kilka prostych ćwiczeń wzmacniających te partię mięśni, które zaprezentuję poniżej – większość z nich można wykonywać samodzielnie w domu.

  • Na obręcz barkową dobre jest ćwiczenie zwane pompkami szwedzkimi. Do jego wykonania są potrzebne dwie ławki. Na łatce przed sobą opieramy wyciągnięte nogi, a na drugiej ławce po przeciwnej stronie opieramy się na wyprostowanych rękach. Uginamy lekko łokcie i kierujemy ciało w dół, jedna nogi oparte o drugą ławkę pozostają nieruchome. Ćwiczenie to dobrze kształtuje ręce, jednak obciąża nadgarstki. O czym warto pamiętać.
  • Przy drugim ćwiczeniu weź do obu dłoni hantle, stań w lekkim rozkroku i pochyl klatkę piersiową do przodu, tak by utworzyła względem reszty ciała kąt prosty. Utrzymując taką pozycję, prostujesz ręce z hantlami tak, by utworzyły linię prostą względem pleców, po czym opuszczasz ręce do pozycji wyjściowej.
  • Kolejne ćwiczenie, które korzystnie wpływa na mięśnie obręczy barkowej, nóg i brzucha jest bardzo proste. Zejdź na ziemię na matę, oprzyj przód ciała na wyprostowanych rękach, tył na wyciągniętych nogach. Przód ciała utrzymuj nieruchomo, natomiast nogi ciągnij na przemian w stronę klatki piersiowej – tak jakbyś biegał.
  • Przy kolejnym prostym ćwiczeniu na obręcz barkową wystarczy stanąć i oprzeć się o ścianę, jedną rękę wyciągając w górę. Wystarczy zataczać nią szerokie koła w przód lub w tył, by pobudzić mięśnie – dla lepszego efektu możesz założyć na ręce obciążenie.
  • Do następnego ćwiczenia weź hantle, stań w lekkim rozkroku. Jedną rękę oprzyj na biodrze, w drugą weź hantlę – unoś tą rękę w bok, aż na wysokość barku, po czym wróć do pozycji wyjściowej. Takie samo ćwiczenie wykonuj dla drugiej ręki.
  • Ostatnie ćwiczenie jakie zaproponuje należy wykonywać przy wyciągu dolnym. Chwyć linkę wyciągu jedną ręką, drugą oprzyj na biodrze. Wykonaj wnoszenia prostego ramienia przed siebie, do linii barku, po czym opuszczaj rękę w dół. Ćwiczenie wykonuj dla każdej ręki.
  • Warto wspomnieć, że na obręcz barkową świetnie wpływa trening pływania. W Trakcie pływania angażujemy do pracy wszystkie mięśnie rąk, w tym również obręcz barkową. Jest to świetna metoda na wzrost masy mięśniowej rąk i pleców i przy okazji wysmuklenie całego ciała.

 

 

 

Ćwiczenia na brzuch

Ćwiczenia na brzuch

Ćwiczenia na brzuch Jest wiele prostych ćwiczeń, które bez wielkiego wysiłku pozwalają nam kształtować mięśnie brzucha. Ćwiczenia można wykonywać zarówno na siłowni jak
Ćwiczenia na obręcz barkową

Ćwiczenia na obręcz barkową

Ćwiczenia na obręcz barkową Obręcz barkowa jest to grupa mięśni obejmująca częściowo klatkę piersiową oraz plecy, a także kark. W szczególności mężczyźni dbają o to, by roz
Ćwiczenia na garbienie się

Ćwiczenia na garbienie się

Ćwiczenia na garbienie się Wiele osób ma tendencję do garbienia się i często wykonuje to bezwiednie. Przyjmujemy pozycję w której jest nam wygodnie, co nie zawsze jest odpowied
Ćwiczenia na mięśnie nóg

Ćwiczenia na mięśnie nóg

Ćwiczenia na mięśnie nóg Nogi są tą częścią ciała, którą często trenujemy. Szczególnie panie dbają o to, by nogi były jędrne i zgrabne, w  czym pomagają ć
Ćwiczenia na jędrne pośladki

Ćwiczenia na jędrne pośladki

Ćwiczenia na jędrne pośladki Pośladki są wizytówką każdej kobiety, stąd duża dbałość u pań o tę część ciała. Na siłowni można jednak spotkać panów którzy
Ćwiczenia na górną część klatki

Ćwiczenia na górną część klatki

Ćwiczenia na górną część klatki piersiowej Ćwiczenia, które wpływają na modelowanie klatki piersiowej zazwyczaj wpływają zarówno na jej dolną jak i górą cz
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Barki

Ćwiczenia-Na na Facebook'u