Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na obręcz barkową


Dodano: 07-03-2015 16:10
Popularność: 7727
Kategorie:Barki
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Barki

Ćwiczenia na obręcz barkową

Obręcz barkowa jest to grupa mięśni obejmująca częściowo klatkę piersiową oraz plecy, a także kark. W szczególności mężczyźni dbają o to, by rozwijać mięśni obręczy barkowej. Jest kilka prostych ćwiczeń wzmacniających te partię mięśni, które zaprezentuję poniżej – większość z nich można wykonywać samodzielnie w domu.

  • Na obręcz barkową dobre jest ćwiczenie zwane pompkami szwedzkimi. Do jego wykonania są potrzebne dwie ławki. Na łatce przed sobą opieramy wyciągnięte nogi, a na drugiej ławce po przeciwnej stronie opieramy się na wyprostowanych rękach. Uginamy lekko łokcie i kierujemy ciało w dół, jedna nogi oparte o drugą ławkę pozostają nieruchome. Ćwiczenie to dobrze kształtuje ręce, jednak obciąża nadgarstki. O czym warto pamiętać.
  • Przy drugim ćwiczeniu weź do obu dłoni hantle, stań w lekkim rozkroku i pochyl klatkę piersiową do przodu, tak by utworzyła względem reszty ciała kąt prosty. Utrzymując taką pozycję, prostujesz ręce z hantlami tak, by utworzyły linię prostą względem pleców, po czym opuszczasz ręce do pozycji wyjściowej.
  • Kolejne ćwiczenie, które korzystnie wpływa na mięśnie obręczy barkowej, nóg i brzucha jest bardzo proste. Zejdź na ziemię na matę, oprzyj przód ciała na wyprostowanych rękach, tył na wyciągniętych nogach. Przód ciała utrzymuj nieruchomo, natomiast nogi ciągnij na przemian w stronę klatki piersiowej – tak jakbyś biegał.
  • Przy kolejnym prostym ćwiczeniu na obręcz barkową wystarczy stanąć i oprzeć się o ścianę, jedną rękę wyciągając w górę. Wystarczy zataczać nią szerokie koła w przód lub w tył, by pobudzić mięśnie – dla lepszego efektu możesz założyć na ręce obciążenie.
  • Do następnego ćwiczenia weź hantle, stań w lekkim rozkroku. Jedną rękę oprzyj na biodrze, w drugą weź hantlę – unoś tą rękę w bok, aż na wysokość barku, po czym wróć do pozycji wyjściowej. Takie samo ćwiczenie wykonuj dla drugiej ręki.
  • Ostatnie ćwiczenie jakie zaproponuje należy wykonywać przy wyciągu dolnym. Chwyć linkę wyciągu jedną ręką, drugą oprzyj na biodrze. Wykonaj wnoszenia prostego ramienia przed siebie, do linii barku, po czym opuszczaj rękę w dół. Ćwiczenie wykonuj dla każdej ręki.
  • Warto wspomnieć, że na obręcz barkową świetnie wpływa trening pływania. W Trakcie pływania angażujemy do pracy wszystkie mięśnie rąk, w tym również obręcz barkową. Jest to świetna metoda na wzrost masy mięśniowej rąk i pleców i przy okazji wysmuklenie całego ciała.

 

 

 

Ćwiczenia modelujące brzuch

Ćwiczenia modelujące brzuch

Ćwiczenia modelujące brzuch Jest sporo fajnych ćwiczeń, które korzystnie wpływają na kondycję naszego brzucha. Można wykonywać je zarówno na siłowni jak i w domu, nie ma co
Ćwiczenia na barki

Ćwiczenia na barki

Ćwiczenia na barki Mówiąc o ćwiczeniach na barki mamy na myśli trening mięśni ramiennych. Powinien on być włączony do ćwiczeń ogólnorozwojowych – trening warto wykon
Ćwiczenia na wady postawy

Ćwiczenia na wady postawy

Ćwiczenia na wady postawy Wad postaw jest wiele i większość z nich wiąże się z utrzymywaniem nieprawidłowej sylwetki w wyniku skrzywień kręgosłupa. Wiele osób żyje z wadami post
Ćwiczenia na odchudzanie nóg i brzucha

Ćwiczenia na odchudzanie nóg i brzucha

Ćwiczenia na odchudzanie nóg i brzucha Wiosna zbliża się coraz większymi krokami, w związku z tym coraz więcej osób myśli o poprawieniu nie tylko swojej kondycji, ale ró
Ćwiczenia na ujędrnienie pośladków

Ćwiczenia na ujędrnienie pośladków

Ćwiczenia na ujędrnienie pośladków Jest sporo fajnych ćwiczeń, które pozwalają ujędrniać pośladki. Wystarczy 15-20 minut treningu dziennie, by już po miesiącu zobaczyć pi
Ćwiczenia na górną część klatki

Ćwiczenia na górną część klatki

Ćwiczenia na górną część klatki piersiowej Ćwiczenia, które wpływają na modelowanie klatki piersiowej zazwyczaj wpływają zarówno na jej dolną jak i górą cz
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Barki

Ćwiczenia-Na na Facebook'u