Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na obręcz barkową


Dodano: 07-03-2015 16:10
Popularność: 4124
Kategorie:Barki
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Barki

Ćwiczenia na obręcz barkową

Obręcz barkowa jest to grupa mięśni obejmująca częściowo klatkę piersiową oraz plecy, a także kark. W szczególności mężczyźni dbają o to, by rozwijać mięśni obręczy barkowej. Jest kilka prostych ćwiczeń wzmacniających te partię mięśni, które zaprezentuję poniżej – większość z nich można wykonywać samodzielnie w domu.

  • Na obręcz barkową dobre jest ćwiczenie zwane pompkami szwedzkimi. Do jego wykonania są potrzebne dwie ławki. Na łatce przed sobą opieramy wyciągnięte nogi, a na drugiej ławce po przeciwnej stronie opieramy się na wyprostowanych rękach. Uginamy lekko łokcie i kierujemy ciało w dół, jedna nogi oparte o drugą ławkę pozostają nieruchome. Ćwiczenie to dobrze kształtuje ręce, jednak obciąża nadgarstki. O czym warto pamiętać.
  • Przy drugim ćwiczeniu weź do obu dłoni hantle, stań w lekkim rozkroku i pochyl klatkę piersiową do przodu, tak by utworzyła względem reszty ciała kąt prosty. Utrzymując taką pozycję, prostujesz ręce z hantlami tak, by utworzyły linię prostą względem pleców, po czym opuszczasz ręce do pozycji wyjściowej.
  • Kolejne ćwiczenie, które korzystnie wpływa na mięśnie obręczy barkowej, nóg i brzucha jest bardzo proste. Zejdź na ziemię na matę, oprzyj przód ciała na wyprostowanych rękach, tył na wyciągniętych nogach. Przód ciała utrzymuj nieruchomo, natomiast nogi ciągnij na przemian w stronę klatki piersiowej – tak jakbyś biegał.
  • Przy kolejnym prostym ćwiczeniu na obręcz barkową wystarczy stanąć i oprzeć się o ścianę, jedną rękę wyciągając w górę. Wystarczy zataczać nią szerokie koła w przód lub w tył, by pobudzić mięśnie – dla lepszego efektu możesz założyć na ręce obciążenie.
  • Do następnego ćwiczenia weź hantle, stań w lekkim rozkroku. Jedną rękę oprzyj na biodrze, w drugą weź hantlę – unoś tą rękę w bok, aż na wysokość barku, po czym wróć do pozycji wyjściowej. Takie samo ćwiczenie wykonuj dla drugiej ręki.
  • Ostatnie ćwiczenie jakie zaproponuje należy wykonywać przy wyciągu dolnym. Chwyć linkę wyciągu jedną ręką, drugą oprzyj na biodrze. Wykonaj wnoszenia prostego ramienia przed siebie, do linii barku, po czym opuszczaj rękę w dół. Ćwiczenie wykonuj dla każdej ręki.
  • Warto wspomnieć, że na obręcz barkową świetnie wpływa trening pływania. W Trakcie pływania angażujemy do pracy wszystkie mięśnie rąk, w tym również obręcz barkową. Jest to świetna metoda na wzrost masy mięśniowej rąk i pleców i przy okazji wysmuklenie całego ciała.

 

 

 

Ćwiczenia na boki brzucha

Ćwiczenia na boki brzucha

Ćwiczenia na boki brzucha Jest sporo ćwiczeń, które pozwalają na pracę skośnych mięśni brzucha. Pamiętaj jednak, że ćwicząc brzuch pobudzasz do pracy wszystkie jego mięśnie, n
Ćwiczenia na obręcz barkową

Ćwiczenia na obręcz barkową

Ćwiczenia na obręcz barkową Obręcz barkowa jest to grupa mięśni obejmująca częściowo klatkę piersiową oraz plecy, a także kark. W szczególności mężczyźni dbają o to, by roz
Ćwiczenia na kręgosłup lędźwiowy

Ćwiczenia na kręgosłup lędźwiowy

Ćwiczenia na kręgosłup lędźwiowy Kręgosłup lędźwiowy zlokalizowany jest na dole naszych pleców i wiele osób narzeka na dyskomfort tej partii kręgosłupa czy ból. Za
Ćwiczenia wzmacniające kolana

Ćwiczenia wzmacniające kolana

Ćwiczenia wzmacniające kolana Wiele osób boryka się z bólem kolan czy z niestabilnym chodem. Można skorzystać  zabiegów leczniczych na kolana, można też spró
Ćwiczenia na ładne pośladki

Ćwiczenia na ładne pośladki

Ćwiczenia na ładne pośladki Jest wiele ćwiczeń na ładne i kształtne pośladki. Na pewno pomogą one w uzyskaniu pełniejszych i krąglejszych kształtów. Możesz ćwiczyć zaró
Ćwiczenia na klatkę

Ćwiczenia na klatkę

Ćwiczenia na klatkę piersiową Ćwiczenia na klatkę mogą być wykonywane zarówno przez mężczyzn jak i przez kobiety. Wystarczą chęci i motywacja do ćwiczeń. Najlepiej jest włącz
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Barki

Ćwiczenia-Na na Facebook'u