Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na najszersze grzbietu


Dodano: 07-03-2015 16:08
Popularność: 1098
Kategorie:Plecy
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Plecy

Ćwiczenia na mięsień najszerszy grzbietu

Mięsień najszerszy grzbietu ma największą powierzchnię spośród wszystkich mięśni w ciele człowieka. Mamy dwa mięśnie najszersze grzbietu, które są położone bo obu stronach kręgosłupa. Odpowiednie wyćwiczenie tych mięśni wzmacnia siłę i wytrzymałość rąk, pomaga też w utrzymaniu prawidłowej postawy. Poniżej zaprezentuję kilka ćwiczeń, które pozwolą rozbudować mięsień najszerszy grzbietu.

  • Na mięsień najszerszy grzbietu bardzo dobre jest podciąganie się. Możesz użyć do tego drążka na siłowni i podciągać się zarówno w wąskim jak i w szerokim nachwycie. Spróbuj wykonać chociaż 10 podciągnięć.
  • Przy drugim ćwiczeniu połóż się na ławce, w  dłonie weź jedną hantlę, o wadze dopasowanej do Twoich możliwości. Nie zmieniasz pozycji ciała, jedynie przenosisz hantlę za głowę i znów ręce wyciągasz przed siebie.
  • Takie samo ćwiczenie możesz wykonać trzymając sztangę – wyciągasz ją przed siebie, następnie przenosisz w chwycie oburącz za głowę.
  • Weź w rękę hantlę, oprzyj jedną ugiętą nogę na ławce, drugą wyciągnij na ziemi w tył. Jedną ręką opieraj się na ławce, w drugą chwyć ciężar. Staraj się podciągać rękę z hantlą pod klatkę piersiową, uginając przy tym łokieć. Po 20 powtórzeniach wykonaj to samo ćwiczenie dla drugiej ręki.
  • Połóż się na ławce skośnej na brzuchu, weź dwie hantle w dłonie, które opuść luźno przy ławce. Wykonując ćwiczenie staraj się podciągać rękę tak, by ramię znalazło się w linii prostej z barkami.
  • Do kolejnego ćwiczenia weź sztangę, stań w rozkroku, lekko ugnij kolana i klatkę piersiową. Sztangę złap podchwytem, unieś delikatnie tułów, który jednak ma być ugięty – podnosimy same ręce, podciągając sztangę w linii kolan do linii klatki piersiowej. Pracują wyłącznie ręce, ciało pozostaje nieruchome.
  • Ostatnie ćwiczenie, które zaproponuję wykonuje się na wyciągu. Chwytasz drążek i wykonujesz półprzysiad, środek ciężkości powinien być przeniesiony w tył. Tułów musi być lekko pochylony, ale wyprostowany. Na wyprostowanych rękach ciągniemy drążek w dół, do poziomu ud.

Pamiętaj, że należy ćwiczyć nie tylko wybrane partie mięśni, ale całe ciało – chodzi nam przecież o to, by sylwetka była proporcjonalna. Włącz ćwiczenia na mięsień najszerszy grzbietu do zestawu ćwiczeń ogólnorozwojowych lub zaplanuj osobny dzień na trening tylko tej partii + np. rąk. Takie ćwiczenia dają dobre rezultaty, o ile wykonujesz je systematycznie i masz motywację do aktywności.

 

 

Aerobiczna 6 weidera

Aerobiczna 6 weidera

Aerobiczna Szóstka Weidera Każdy, kto zna się na ćwiczeniach brzucha wie, że szansą na posiadanie na brzuchu tzw. „kaloryfera” jest między innymi wykonanie aerobicznej Sz&
Ćwiczenia na obręcz barkową

Ćwiczenia na obręcz barkową

Ćwiczenia na obręcz barkową Obręcz barkowa jest to grupa mięśni obejmująca częściowo klatkę piersiową oraz plecy, a także kark. W szczególności mężczyźni dbają o to, by roz
Ćwiczenia na kręgosłup lędźwiowy

Ćwiczenia na kręgosłup lędźwiowy

Ćwiczenia na kręgosłup lędźwiowy Kręgosłup lędźwiowy zlokalizowany jest na dole naszych pleców i wiele osób narzeka na dyskomfort tej partii kręgosłupa czy ból. Za
Ćwiczenia na wysportowane łydki

Ćwiczenia na wysportowane łydki

Ćwiczenia na wysportowane łydki Wysportowane łydki maja ładny, wyraźnie zarysowany kształt i silne mięśnie. Wiele osób zapomina jednak, że w ramach treningu ogólnorozwojoweg
Ćwiczenia na mięsień pośladkowy

Ćwiczenia na mięsień pośladkowy

Ćwiczenia na mięsień pośladkowy W treningu na mięsień pośladkowy szczególne gustują panie. Wyćwiczenie pośladków gwarantuje bowiem ich napięcie, krągłość i pomaga w wa
Ćwiczenia na górną część klatki

Ćwiczenia na górną część klatki

Ćwiczenia na górną część klatki piersiowej Ćwiczenia, które wpływają na modelowanie klatki piersiowej zazwyczaj wpływają zarówno na jej dolną jak i górą cz
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Plecy

Ćwiczenia-Na na Facebook'u