Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na najszersze grzbietu


Dodano: 07-03-2015 16:08
Popularność: 987
Kategorie:Plecy
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Plecy

Ćwiczenia na mięsień najszerszy grzbietu

Mięsień najszerszy grzbietu ma największą powierzchnię spośród wszystkich mięśni w ciele człowieka. Mamy dwa mięśnie najszersze grzbietu, które są położone bo obu stronach kręgosłupa. Odpowiednie wyćwiczenie tych mięśni wzmacnia siłę i wytrzymałość rąk, pomaga też w utrzymaniu prawidłowej postawy. Poniżej zaprezentuję kilka ćwiczeń, które pozwolą rozbudować mięsień najszerszy grzbietu.

  • Na mięsień najszerszy grzbietu bardzo dobre jest podciąganie się. Możesz użyć do tego drążka na siłowni i podciągać się zarówno w wąskim jak i w szerokim nachwycie. Spróbuj wykonać chociaż 10 podciągnięć.
  • Przy drugim ćwiczeniu połóż się na ławce, w  dłonie weź jedną hantlę, o wadze dopasowanej do Twoich możliwości. Nie zmieniasz pozycji ciała, jedynie przenosisz hantlę za głowę i znów ręce wyciągasz przed siebie.
  • Takie samo ćwiczenie możesz wykonać trzymając sztangę – wyciągasz ją przed siebie, następnie przenosisz w chwycie oburącz za głowę.
  • Weź w rękę hantlę, oprzyj jedną ugiętą nogę na ławce, drugą wyciągnij na ziemi w tył. Jedną ręką opieraj się na ławce, w drugą chwyć ciężar. Staraj się podciągać rękę z hantlą pod klatkę piersiową, uginając przy tym łokieć. Po 20 powtórzeniach wykonaj to samo ćwiczenie dla drugiej ręki.
  • Połóż się na ławce skośnej na brzuchu, weź dwie hantle w dłonie, które opuść luźno przy ławce. Wykonując ćwiczenie staraj się podciągać rękę tak, by ramię znalazło się w linii prostej z barkami.
  • Do kolejnego ćwiczenia weź sztangę, stań w rozkroku, lekko ugnij kolana i klatkę piersiową. Sztangę złap podchwytem, unieś delikatnie tułów, który jednak ma być ugięty – podnosimy same ręce, podciągając sztangę w linii kolan do linii klatki piersiowej. Pracują wyłącznie ręce, ciało pozostaje nieruchome.
  • Ostatnie ćwiczenie, które zaproponuję wykonuje się na wyciągu. Chwytasz drążek i wykonujesz półprzysiad, środek ciężkości powinien być przeniesiony w tył. Tułów musi być lekko pochylony, ale wyprostowany. Na wyprostowanych rękach ciągniemy drążek w dół, do poziomu ud.

Pamiętaj, że należy ćwiczyć nie tylko wybrane partie mięśni, ale całe ciało – chodzi nam przecież o to, by sylwetka była proporcjonalna. Włącz ćwiczenia na mięsień najszerszy grzbietu do zestawu ćwiczeń ogólnorozwojowych lub zaplanuj osobny dzień na trening tylko tej partii + np. rąk. Takie ćwiczenia dają dobre rezultaty, o ile wykonujesz je systematycznie i masz motywację do aktywności.

 

 

Ćwiczenia na jędrny i płaski brzuch

Ćwiczenia na jędrny i płaski brzuch

Ćwiczenia na jędrny i płaski brzuch Nawet najszczuplejsze osoby mogą nie mieć ładnego i jędrnego brzucha, o ile o niego odpowiednio nie zadbają. Ćwiczenia pozwalają nie tyko na spłaszcz
Ćwiczenia na barki

Ćwiczenia na barki

Ćwiczenia na barki Mówiąc o ćwiczeniach na barki mamy na myśli trening mięśni ramiennych. Powinien on być włączony do ćwiczeń ogólnorozwojowych – trening warto wykon
Ćwiczenia na garba

Ćwiczenia na garba

Ćwiczenia na garba Nie ma co ukrywać, że w dzisiejszych czasach praktycznie całkowicie jesteśmy skazani na krzywe kręgosłupy. Oczywiście brzmi to jak wyrocznia, jednak należy potraktować
Ćwiczenia na zgrabne uda

Ćwiczenia na zgrabne uda

Ćwiczenia na zgrabne uda Zakładanie krótkich spódniczek lub szortów zobowiązuje. Jeszcze przed sezonem letnim wszystkie dziewczyny, a także kobiety, powinny robić wszystk
Ćwiczenia modelujące pośladki

Ćwiczenia modelujące pośladki

Ćwiczenia modelujące pośladki Szczególnie panie zainteresowane są ćwiczeniami, które modelują pośladki, poprawiają ich kształt i przy okazji pomagają zwalczać cellulit. Wy
Ćwiczenia na dolną część klatki piersiowej

Ćwiczenia na dolną część klatki piersiowej

Ćwiczenia na dolną część klatki piersiowej W trakcie ćwiczeń na klatkę piersiową aktywujesz do wysiłku większość mięśni, chociaż możesz wybierać ćwiczenia które będą mo
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Plecy

Ćwiczenia-Na na Facebook'u