Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na mięsień prosty i skośne brzucha


Dodano: 10-04-2015 13:19
Popularność: 1780
Kategorie:Brzuch
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Brzuch

Ćwiczenia na mięsień prosty i skośne brzucha

Mięsień prosty brzucha oraz mięśnie skośne powinny być ćwiczone podczas jednego treningu. Możesz wykonywać takie ćwiczenia, które kształtują obie partie. Poniżej postaram się zaprezentować kilka z nich. Pamiętaj, że wystarczy ćwiczyć przez 15 do 20 minut dziennie, by już po miesiącu zauważyć pierwsze efekty.

  • Na początek polecam Ci wykonywanie spięć brzucha na macie. Połóż się na plecach, zegnij nogi w kolanie, a stopy oprzyj płasko na ziemi. Ręce spleć pod głową lub oprzyj je o skronie. Wykonuj spięcia brzucha unosząc lekko klatkę piersiową, zatrzymuj ruch w maksymalnym napięciu 3 sekundy i odkładaj klatkę.
  • Jeśli powyższe ćwiczenie odpowiednio zmodyfikujesz to będziesz ćwiczyć również mięśnie skośne brzucha. Wystarczy, że w trakcie ćwiczenia skręcisz tułów starając się sięgnąć prawym łokcie do lewego kolana i na odwrót.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu zostań w leżeniu na plecach na macie, wyprostuj nogi i unieś je w górę. W takiej pozycji staraj się unosić lekko klatkę piersiową wyciągając dłonie w stronę stóp. Wykonuj pulsowania w powietrzu. Jeśli zaczniesz sięgać w lewą lub w prawą stronę skręcając lekko tułów, aktywujesz do pracy mięśnie skośne.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu połóż się na macie, wyprostuj nogi, a ręce wyciągnij wzdłuż tułowia. Wykonuj unoszenia nóg w górę, następnie odkładaj je kilka centymetrów nad ziemię i znów powtarzaj unoszenie. Następnie zmodyfikuj to ćwiczenie, unieś lekko w górę obie nogi i staraj się przekładać je w prawą i lewą stronę, dotykając nimi ziemi.
  • Zostań na macie w leżeniu na plecach i staraj się wykonać nożyce pionowe i poziome, unosząc nogi kilkanaście centymetrów nad matę. Im niżej będziesz trzymać nogi, tym silniej będą pracować mięśnie brzucha. Wykonuj ruch przypominający cięcie nożyczkami, przekładając swoje nogi na przemian.
  • Na zakończenie ćwiczeń zaproponuję Ci tzw. deskę czyi ćwiczenie zwane plank. Jest to element treningu ogólnorozwojowego,  który aktywuje do pracy nie tylko mięsnie brzucha, ale również mięsnie ud i pośladków. Zejdź na matę, oprzyj przód ciała na ugiętych w łokciach rękach, nogi wyciągnij do tyłu. Zostając w takiej pozycji maksymalnie napnij mięśnie, pamiętaj też o tym by plecy trzymać prosto. Staraj się wytrzymać w tej pozycji przez 30 sekund, lub nawet przez minutę o ile będziesz w stanie.

 

 

Cwiczenia na brzuch i pupe

Cwiczenia na brzuch i pupe

Ćwiczenia na brzuch i pupę Jest wiele ciekawych ćwiczeń, które mogą wpływać korzystnie zarówno na brzuch jak i pośladki, można ćwiczyć te partie również osobno. Ka
Ćwiczenia na obręcz barkową

Ćwiczenia na obręcz barkową

Ćwiczenia na obręcz barkową Obręcz barkowa jest to grupa mięśni obejmująca częściowo klatkę piersiową oraz plecy, a także kark. W szczególności mężczyźni dbają o to, by roz
Ćwiczenia na rozbudowanie pleców

Ćwiczenia na rozbudowanie pleców

Ćwiczenia na rozbudowanie pleców Rozbudowanie pleców jest jednym z elementów treningu ogólnorozwojowego, musimy bowiem rozwijać nasze ciało proporcjonalnie. Warto w
Ćwiczenia na grube uda

Ćwiczenia na grube uda

Ćwiczenia na grube uda Jeśli twierdzisz, że masz grube uda to odpowiedz sobie na pytanie, czy nie masz nadmiaru zbędnych kilogramów. Jeśli tak jest to najpierw musisz zastosować diet
Ćwiczenia na dużą pupę

Ćwiczenia na dużą pupę

Ćwiczenia na dużą pupę Wielkość pośladków jest uwarunkowana poprzez geny – samymi ćwiczeniami nie da się znacznie powiększyć pośladków, natomiast można wzmocnić i
Ćwiczenia na klate

Ćwiczenia na klate

Ćwiczenia na klatę Jest sporo ćwiczeń, które pomagają kształtować mięśnie klatki piersiowej. Wystarczy tylko nieco chęci i znalezienie  ok. 20 minut czasu dziennie, by ćwicz
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Brzuch

Ćwiczenia-Na na Facebook'u