Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na mięsień prosty i skośne brzucha


Dodano: 10-04-2015 13:19
Popularność: 1325
Kategorie:Brzuch
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Brzuch

Ćwiczenia na mięsień prosty i skośne brzucha

Mięsień prosty brzucha oraz mięśnie skośne powinny być ćwiczone podczas jednego treningu. Możesz wykonywać takie ćwiczenia, które kształtują obie partie. Poniżej postaram się zaprezentować kilka z nich. Pamiętaj, że wystarczy ćwiczyć przez 15 do 20 minut dziennie, by już po miesiącu zauważyć pierwsze efekty.

  • Na początek polecam Ci wykonywanie spięć brzucha na macie. Połóż się na plecach, zegnij nogi w kolanie, a stopy oprzyj płasko na ziemi. Ręce spleć pod głową lub oprzyj je o skronie. Wykonuj spięcia brzucha unosząc lekko klatkę piersiową, zatrzymuj ruch w maksymalnym napięciu 3 sekundy i odkładaj klatkę.
  • Jeśli powyższe ćwiczenie odpowiednio zmodyfikujesz to będziesz ćwiczyć również mięśnie skośne brzucha. Wystarczy, że w trakcie ćwiczenia skręcisz tułów starając się sięgnąć prawym łokcie do lewego kolana i na odwrót.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu zostań w leżeniu na plecach na macie, wyprostuj nogi i unieś je w górę. W takiej pozycji staraj się unosić lekko klatkę piersiową wyciągając dłonie w stronę stóp. Wykonuj pulsowania w powietrzu. Jeśli zaczniesz sięgać w lewą lub w prawą stronę skręcając lekko tułów, aktywujesz do pracy mięśnie skośne.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu połóż się na macie, wyprostuj nogi, a ręce wyciągnij wzdłuż tułowia. Wykonuj unoszenia nóg w górę, następnie odkładaj je kilka centymetrów nad ziemię i znów powtarzaj unoszenie. Następnie zmodyfikuj to ćwiczenie, unieś lekko w górę obie nogi i staraj się przekładać je w prawą i lewą stronę, dotykając nimi ziemi.
  • Zostań na macie w leżeniu na plecach i staraj się wykonać nożyce pionowe i poziome, unosząc nogi kilkanaście centymetrów nad matę. Im niżej będziesz trzymać nogi, tym silniej będą pracować mięśnie brzucha. Wykonuj ruch przypominający cięcie nożyczkami, przekładając swoje nogi na przemian.
  • Na zakończenie ćwiczeń zaproponuję Ci tzw. deskę czyi ćwiczenie zwane plank. Jest to element treningu ogólnorozwojowego,  który aktywuje do pracy nie tylko mięsnie brzucha, ale również mięsnie ud i pośladków. Zejdź na matę, oprzyj przód ciała na ugiętych w łokciach rękach, nogi wyciągnij do tyłu. Zostając w takiej pozycji maksymalnie napnij mięśnie, pamiętaj też o tym by plecy trzymać prosto. Staraj się wytrzymać w tej pozycji przez 30 sekund, lub nawet przez minutę o ile będziesz w stanie.

 

 

Ćwiczenia na brzuch w domu

Ćwiczenia na brzuch w domu

Ćwiczenia na brzuch w domu Wbrew pozorom, brzuch można ćwiczyć nie tylko na siłowni i z użyciem profesjonalnego sprzętu. Jeśli tylko masz chęci i chcesz poprawić wygląd swojego brzucha,
Ćwiczenia na barki

Ćwiczenia na barki

Ćwiczenia na barki Mówiąc o ćwiczeniach na barki mamy na myśli trening mięśni ramiennych. Powinien on być włączony do ćwiczeń ogólnorozwojowych – trening warto wykon
Ćwiczenia na rozbudowanie pleców

Ćwiczenia na rozbudowanie pleców

Ćwiczenia na rozbudowanie pleców Rozbudowanie pleców jest jednym z elementów treningu ogólnorozwojowego, musimy bowiem rozwijać nasze ciało proporcjonalnie. Warto w
Ćwiczenia na odchudzanie ud

Ćwiczenia na odchudzanie ud

Ćwiczenia na odchudzanie ud Odchudzanie ud nie jest sprawą prostą. Nie wystarczą same ćwiczenia, należałoby zrzucić zbędne kilogramy i jednocześnie modelować mięśnie ud. Dodatkowo pom
Ćwiczenia na fajny tyłek

Ćwiczenia na fajny tyłek

Ćwiczenia na fajny tyłek Szczególnie panie zainteresowane są tym, by mieć kształtną i jędrną pupę, bez oznak cellulitu. Jest wiele metod na osiągnięcie takiego efektu poprzez ćw
Ćwiczenia na klate

Ćwiczenia na klate

Ćwiczenia na klatę Jest sporo ćwiczeń, które pomagają kształtować mięśnie klatki piersiowej. Wystarczy tylko nieco chęci i znalezienie  ok. 20 minut czasu dziennie, by ćwicz
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Brzuch

Ćwiczenia-Na na Facebook'u