Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na mięsień prosty brzucha


Dodano: 05-04-2015 13:48
Popularność: 1474
Kategorie:Brzuch
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Brzuch

Ćwiczenia na mięsień prosty brzucha

Mięsień prosty współpracuje z mięśniami płaskimi brzucha, a miejscem jego przyczepów są chrząstki żebrowe. Jeśli masz na brzuchu tzw. kaloryfer, to mięsień prosty znajduje się między widocznymi partiami mięśni. Przy każdym ćwiczeniu brzucha pracuje mięsień prosty, można go jednak nieco mocniej pobudzać do pracy. Poniżej zaprezentuję kilka ćwiczeń na mięsień prosty brzucha. Wystarczy ćwiczyć około 20 minut dziennie, by zobaczyć efekty po pierwszym miesiącu treningu.

  • Do ćwiczenia mięśnia prostego brzucha bardzo dobrze nadaje się duża piłka do fitnessu. Zegnij nogi w kolanach, oprzyj stopy płasko na ziemi, a plecy oprzyj o piłkę. Dla lepszego efektu ćwiczenia możesz spleść dłonie na klatce trzymając w nich kettla. W takiej pozycji wykonujesz lekkie unoszenia i opuszczania klatki piersiowej na piłce. Staraj się wykonać ćwiczenie 20 razy.
  • Zostając w powyższej pozycji na piłce możesz wykonać kolejne ćwiczenie polegające na podnoszeniu w górę raz jednej, raz drugiej nogi. Dodaj do ćwiczenia spięcie brzucha, cały czas trzymając kettla na  klatce piersiowej. Wykonaj 20 powtórzeń.
  • Następnym ćwiczeniem aktywującym do pracy praktycznie wszystkie mięśnie brzucha są spięcia. Połóż się na macie na plecach, oprzyj dłonie o skronie lub o kark, nogi zegnij w kolanach, a stopy oprzyj płasko na ziemi. W takiej pozycji wykonuj spięcia brzucha unoszące lekko klatkę piersiową. Możesz w trakcie spięcia skręcać tułów do przeciwległego kolana, wtedy dodatkowo ćwiczysz mięśnie skośne.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu zostań na macie na plecach, wyprostuj nogi i podnieś je w górę. W takiej pozycji unoś lekko klatkę piersiową starając się dotknąć palcami rąk swoich stóp. Wykonuj 8 powtórzeń ćwiczenia w 3 seriach.
  • Do kolejnego ćwiczenia weź jedną hantelkę, połóż się na macie na plecach, chwyć hantle w obie dłonie i wyprostuj je za głową. Nogi również wyprostuj na macie. W takiej pozycji wykonuj unoszenia raz jednej, raz drugiej nogi, jednocześnie podnosząc hantle nad klatkę piersiową. Kiedy opuszczasz nogę również ręce wracają do pozycji wyjściowej. Wykonaj 20 powtórzeń.
  • Na koniec staraj się wykonywać unoszenia prostych nóg na macie, z pozycji leżącej na plecach. Unosisz w górę jednocześnie obie złączone nogi, jednak zatrzymujesz ruch kilka centymetrów nad ziemią, a nie opuszczasz ich całkowicie, chyba że już po zakończeniu ćwiczenia.

 

 

 

 

Ćwiczenia na brzuch z hantlami

Ćwiczenia na brzuch z hantlami

Ćwiczenia na brzuch z hantlami Jest sporo ćwiczeń na brzuch, które można wykonywać z dodatkowym obciążeniem. Dzięki hantlom ćwiczenie spowoduje, że mięśnie pracują mocniej i mo
Ćwiczenia na obręcz barkową

Ćwiczenia na obręcz barkową

Ćwiczenia na obręcz barkową Obręcz barkowa jest to grupa mięśni obejmująca częściowo klatkę piersiową oraz plecy, a także kark. W szczególności mężczyźni dbają o to, by roz
Metoda Karskiego cwiczenia

Metoda Karskiego cwiczenia

Ćwiczenia metoda Karskiego Metoda karskiego jest dość kontrowersyjną metodą na leczenie skolioz. Metoda opiera się głównie na likwidowaniu przykurczów, które według pr
Ćwiczenia na odchudzanie nóg i brzucha

Ćwiczenia na odchudzanie nóg i brzucha

Ćwiczenia na odchudzanie nóg i brzucha Wiosna zbliża się coraz większymi krokami, w związku z tym coraz więcej osób myśli o poprawieniu nie tylko swojej kondycji, ale ró
Ćwiczenia na jędrne policzki

Ćwiczenia na jędrne policzki

Ćwiczenia na jędrne policzki Kto nie chce cieszyć się jędrnymi i pełnymi policzkami mimo upływu lat? Jest na to wiele sposobów. Możesz ujędrniać skórę za pomocą krem&oacu
Ćwiczenia na klatkę

Ćwiczenia na klatkę

Ćwiczenia na klatkę piersiową Ćwiczenia na klatkę mogą być wykonywane zarówno przez mężczyzn jak i przez kobiety. Wystarczą chęci i motywacja do ćwiczeń. Najlepiej jest włącz
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Brzuch

Ćwiczenia-Na na Facebook'u