Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na mięsień prosty brzucha


Dodano: 05-04-2015 13:48
Popularność: 1300
Kategorie:Brzuch
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Brzuch

Ćwiczenia na mięsień prosty brzucha

Mięsień prosty współpracuje z mięśniami płaskimi brzucha, a miejscem jego przyczepów są chrząstki żebrowe. Jeśli masz na brzuchu tzw. kaloryfer, to mięsień prosty znajduje się między widocznymi partiami mięśni. Przy każdym ćwiczeniu brzucha pracuje mięsień prosty, można go jednak nieco mocniej pobudzać do pracy. Poniżej zaprezentuję kilka ćwiczeń na mięsień prosty brzucha. Wystarczy ćwiczyć około 20 minut dziennie, by zobaczyć efekty po pierwszym miesiącu treningu.

  • Do ćwiczenia mięśnia prostego brzucha bardzo dobrze nadaje się duża piłka do fitnessu. Zegnij nogi w kolanach, oprzyj stopy płasko na ziemi, a plecy oprzyj o piłkę. Dla lepszego efektu ćwiczenia możesz spleść dłonie na klatce trzymając w nich kettla. W takiej pozycji wykonujesz lekkie unoszenia i opuszczania klatki piersiowej na piłce. Staraj się wykonać ćwiczenie 20 razy.
  • Zostając w powyższej pozycji na piłce możesz wykonać kolejne ćwiczenie polegające na podnoszeniu w górę raz jednej, raz drugiej nogi. Dodaj do ćwiczenia spięcie brzucha, cały czas trzymając kettla na  klatce piersiowej. Wykonaj 20 powtórzeń.
  • Następnym ćwiczeniem aktywującym do pracy praktycznie wszystkie mięśnie brzucha są spięcia. Połóż się na macie na plecach, oprzyj dłonie o skronie lub o kark, nogi zegnij w kolanach, a stopy oprzyj płasko na ziemi. W takiej pozycji wykonuj spięcia brzucha unoszące lekko klatkę piersiową. Możesz w trakcie spięcia skręcać tułów do przeciwległego kolana, wtedy dodatkowo ćwiczysz mięśnie skośne.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu zostań na macie na plecach, wyprostuj nogi i podnieś je w górę. W takiej pozycji unoś lekko klatkę piersiową starając się dotknąć palcami rąk swoich stóp. Wykonuj 8 powtórzeń ćwiczenia w 3 seriach.
  • Do kolejnego ćwiczenia weź jedną hantelkę, połóż się na macie na plecach, chwyć hantle w obie dłonie i wyprostuj je za głową. Nogi również wyprostuj na macie. W takiej pozycji wykonuj unoszenia raz jednej, raz drugiej nogi, jednocześnie podnosząc hantle nad klatkę piersiową. Kiedy opuszczasz nogę również ręce wracają do pozycji wyjściowej. Wykonaj 20 powtórzeń.
  • Na koniec staraj się wykonywać unoszenia prostych nóg na macie, z pozycji leżącej na plecach. Unosisz w górę jednocześnie obie złączone nogi, jednak zatrzymujesz ruch kilka centymetrów nad ziemią, a nie opuszczasz ich całkowicie, chyba że już po zakończeniu ćwiczenia.

 

 

 

 

Ćwiczenia na brzuch i uda dla dziewczyn w domu

Ćwiczenia na brzuch i uda dla dziewczyn w domu

Ćwiczenia na brzuch i uda dla dziewczyn w domu Każda kobieta dąży do tego, by mieć ładne i jędrne ciało. Szczególnie dużą uwagę zazwyczaj przykładamy do brzucha oraz ud, gdzie n
Cwiczenia na barki dla mężczyzn

Cwiczenia na barki dla mężczyzn

Ćwiczenia na mięśnie barków dla mężczyzn Zarówno mężczyźni jak i kobiety mogą ćwiczyć mięśnie barków, z tym że u panów mogą być one bardziej rozbudowane
Ćwiczenia na odcinek szyjny kręgosłupa

Ćwiczenia na odcinek szyjny kręgosłupa

Ćwiczenia na odcinek szyjny kręgosłupa Jeśli cierpisz na ból czy zwyrodnienie kręgosłupa szyjnego to warto wzmocnić mięśnie poprzez ćwiczenia. Aktywność w okolicy odcinka szyjne
Ćwiczenia na odchudzanie nóg i brzucha

Ćwiczenia na odchudzanie nóg i brzucha

Ćwiczenia na odchudzanie nóg i brzucha Wiosna zbliża się coraz większymi krokami, w związku z tym coraz więcej osób myśli o poprawieniu nie tylko swojej kondycji, ale ró
Ćwiczenia na jędrne pośladki w domu

Ćwiczenia na jędrne pośladki w domu

Ćwiczenia na jędrne pośladki, które możesz wykonać w domu Jest wiele ćwiczeń, które wykonywane w domu mogą przynieść efekty pod postacią jędrnych i wymodelowanych poślad
Ćwiczenia na dolną część klatki piersiowej

Ćwiczenia na dolną część klatki piersiowej

Ćwiczenia na dolną część klatki piersiowej W trakcie ćwiczeń na klatkę piersiową aktywujesz do wysiłku większość mięśni, chociaż możesz wybierać ćwiczenia które będą mo
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Brzuch

Ćwiczenia-Na na Facebook'u