Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na mięsień prosty brzucha


Dodano: 05-04-2015 13:48
Popularność: 907
Kategorie:Brzuch
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Brzuch

Ćwiczenia na mięsień prosty brzucha

Mięsień prosty współpracuje z mięśniami płaskimi brzucha, a miejscem jego przyczepów są chrząstki żebrowe. Jeśli masz na brzuchu tzw. kaloryfer, to mięsień prosty znajduje się między widocznymi partiami mięśni. Przy każdym ćwiczeniu brzucha pracuje mięsień prosty, można go jednak nieco mocniej pobudzać do pracy. Poniżej zaprezentuję kilka ćwiczeń na mięsień prosty brzucha. Wystarczy ćwiczyć około 20 minut dziennie, by zobaczyć efekty po pierwszym miesiącu treningu.

  • Do ćwiczenia mięśnia prostego brzucha bardzo dobrze nadaje się duża piłka do fitnessu. Zegnij nogi w kolanach, oprzyj stopy płasko na ziemi, a plecy oprzyj o piłkę. Dla lepszego efektu ćwiczenia możesz spleść dłonie na klatce trzymając w nich kettla. W takiej pozycji wykonujesz lekkie unoszenia i opuszczania klatki piersiowej na piłce. Staraj się wykonać ćwiczenie 20 razy.
  • Zostając w powyższej pozycji na piłce możesz wykonać kolejne ćwiczenie polegające na podnoszeniu w górę raz jednej, raz drugiej nogi. Dodaj do ćwiczenia spięcie brzucha, cały czas trzymając kettla na  klatce piersiowej. Wykonaj 20 powtórzeń.
  • Następnym ćwiczeniem aktywującym do pracy praktycznie wszystkie mięśnie brzucha są spięcia. Połóż się na macie na plecach, oprzyj dłonie o skronie lub o kark, nogi zegnij w kolanach, a stopy oprzyj płasko na ziemi. W takiej pozycji wykonuj spięcia brzucha unoszące lekko klatkę piersiową. Możesz w trakcie spięcia skręcać tułów do przeciwległego kolana, wtedy dodatkowo ćwiczysz mięśnie skośne.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu zostań na macie na plecach, wyprostuj nogi i podnieś je w górę. W takiej pozycji unoś lekko klatkę piersiową starając się dotknąć palcami rąk swoich stóp. Wykonuj 8 powtórzeń ćwiczenia w 3 seriach.
  • Do kolejnego ćwiczenia weź jedną hantelkę, połóż się na macie na plecach, chwyć hantle w obie dłonie i wyprostuj je za głową. Nogi również wyprostuj na macie. W takiej pozycji wykonuj unoszenia raz jednej, raz drugiej nogi, jednocześnie podnosząc hantle nad klatkę piersiową. Kiedy opuszczasz nogę również ręce wracają do pozycji wyjściowej. Wykonaj 20 powtórzeń.
  • Na koniec staraj się wykonywać unoszenia prostych nóg na macie, z pozycji leżącej na plecach. Unosisz w górę jednocześnie obie złączone nogi, jednak zatrzymujesz ruch kilka centymetrów nad ziemią, a nie opuszczasz ich całkowicie, chyba że już po zakończeniu ćwiczenia.

 

 

 

 

Ćwiczenia na ujędrnienie bioder

Ćwiczenia na ujędrnienie bioder

Ćwiczenia na ujędrnienie bioder Wiele pań marzy o jędrnych, szczupłych biodrach i wąskiej talii. Pamiętaj jednak, ze jeśli masz zbędne kilogramy to najpierw musisz je zrzucić, bowiem pod
Cwiczenia na barki dla mężczyzn

Cwiczenia na barki dla mężczyzn

Ćwiczenia na mięśnie barków dla mężczyzn Zarówno mężczyźni jak i kobiety mogą ćwiczyć mięśnie barków, z tym że u panów mogą być one bardziej rozbudowane
Ćwiczenia na mięsień gruszkowaty

Ćwiczenia na mięsień gruszkowaty

Ćwiczenia na mięsień gruszkowaty Mięsień gruszkowaty jest niewielkim mięśniem, który bierze początek na powierzchni miedniczej kości krzyżowej. Odpowiada za rotację stawu biodrow
Ćwiczenia na uda

Ćwiczenia na uda

Ćwiczenia na uda Uda to część ciała, którą mogą ćwiczyć nie tylko kobiety. Dobrze wymodelowane uda są jędrne, nie pojawia się na nich cellulit. Jest kilka prostych ćwiczeń, kt
Ćwiczenia na mięsień pośladkowy

Ćwiczenia na mięsień pośladkowy

Ćwiczenia na mięsień pośladkowy W treningu na mięsień pośladkowy szczególne gustują panie. Wyćwiczenie pośladków gwarantuje bowiem ich napięcie, krągłość i pomaga w wa
Ćwiczenia na klate

Ćwiczenia na klate

Ćwiczenia na klatę Jest sporo ćwiczeń, które pomagają kształtować mięśnie klatki piersiowej. Wystarczy tylko nieco chęci i znalezienie  ok. 20 minut czasu dziennie, by ćwicz
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Brzuch

Ćwiczenia-Na na Facebook'u