Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na mięsień gruszkowaty


Dodano: 10-04-2015 13:20
Popularność: 2020
Kategorie:Plecy
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Plecy

Ćwiczenia na mięsień gruszkowaty

Mięsień gruszkowaty jest niewielkim mięśniem, który bierze początek na powierzchni miedniczej kości krzyżowej. Odpowiada za rotację stawu biodrowego, a dodatkowo za odwodzenie i prostowanie uda. Mięsień pracuje również w trakcie pochylania miednicy w bok. Poniżej zaprezentuję kilka ćwiczeń na mięsień gruszkowaty, który zbytnio napięty może uciskać nerw kulszowy, powodując tym samym ból i dyskomfort.

  • Ćwiczenia mięśnia gruszkowatego polegają głównie na rozciąganiu i wchodzą w skład tzw. stretchingu. Przy pierwszym ćwiczeniu połóż się na macie na plecach, ręce wyciągnij wzdłuż tułowia, ugnij nogi w kolanie. Jedną stopę oprzyj na ziemi, drugą unieś i oprzyj nad kolanem, które pozostaje ugięte nad podłożem. W takiej pozycji chwyć udo ugiętej nogi spoczywającej na ziemi, oderwij nogę od podłoża i staraj się ją wyprostować. Zatrzymaj ruch na 3 sekundy, po czym wróć do pozycji wyjściowej. Takie samo ćwiczenie wykonuj dla drugiej nogi. W trakcie ćwiczenia staraj się nieco obniżać pozycję stopy znajdującej się na kolanie.
  • Przy drugim ćwiczeniu siądź na macie, jedną nogę wyprostuj, a drugą zegnij w kolanie. Staraj się wykonywać rozciągania, wyciągając przed siebie maksymalnie ręce i uginając przy tym tułów. Zastygnij w tej pozycji na 15 sekund, po czym wykonuj to ćwiczenie dla drugiej nogi.
  • Wykonując następne ćwiczenie usiądź znów na macie, jedną nogę wyprostuj, drugą zegnij w  kolanie i podciągnij pod pośladek. Tułów możesz lekko odciągnąć w tył. Staraj się zostać w takiej pozycji przez 15 sekund, po czym zmień nogę i tak samo wykonuj to ćwiczenie.
  • Ostatnie ćwiczenie jakie zaproponuje wykonuje się w pozycji stojącej, a przed sobą musisz mieć cos, na czym możesz oprzeć nogę. Może to być jakiś blat, który znajduje się na wysokości kolan lub ud. Oprzyj jedną nogę na blacie uginając kolano, drugą wyprostuj i wyciągnij nieco w tył. Staraj się wytrzymać w takiej pozycji przez 30 sekund, po czym powoli wracaj do normalnej pozycji i wykonuj to samo ćwiczenie kładąc na blacie drugą nogę ugiętą w kolanie.
  • Powyższe ćwiczenia powinno się wykonywać przez 5-15 minut dziennie, jako profilaktyka oraz jako metoda leczenia bólu. Rozciąganie mięśnia gruszkowatego powoduje zmniejszenie jego napięcia, a tym samym zmniejsza się ucisk na nerw kulszowy, co łagodzi ból.

 

 

Ćwiczenia na brzuch chodakowska

Ćwiczenia na brzuch chodakowska

Ćwiczenia na brzuch z Chodakowską Brzuch jest taką partią ciała, do której często przykładamy największą wagę podczas ćwiczeń. Szczególnie panie mają kłopot z brzuchem,
Cwiczenia na barki dla mężczyzn

Cwiczenia na barki dla mężczyzn

Ćwiczenia na mięśnie barków dla mężczyzn Zarówno mężczyźni jak i kobiety mogą ćwiczyć mięśnie barków, z tym że u panów mogą być one bardziej rozbudowane
Ćwiczenia na kręgosłup lędźwiowy

Ćwiczenia na kręgosłup lędźwiowy

Ćwiczenia na kręgosłup lędźwiowy Kręgosłup lędźwiowy zlokalizowany jest na dole naszych pleców i wiele osób narzeka na dyskomfort tej partii kręgosłupa czy ból. Za
Ćwiczenia wzmacniające kolana

Ćwiczenia wzmacniające kolana

Ćwiczenia wzmacniające kolana Wiele osób boryka się z bólem kolan czy z niestabilnym chodem. Można skorzystać  zabiegów leczniczych na kolana, można też spró
Ćwiczenia na jędrne pośladki w domu

Ćwiczenia na jędrne pośladki w domu

Ćwiczenia na jędrne pośladki, które możesz wykonać w domu Jest wiele ćwiczeń, które wykonywane w domu mogą przynieść efekty pod postacią jędrnych i wymodelowanych poślad
Ćwiczenia na klatke w domu

Ćwiczenia na klatke w domu

Ćwiczenia na klatkę w domu Nie trzeba wcale chodzić na siłownię, po to żeby ćwiczyć klatkę piersiową. Równie dobrze, można zrobić to bez najmniejszego problemu we własnym domu.
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Plecy

Ćwiczenia-Na na Facebook'u