Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na mięsień gruszkowaty


Dodano: 10-04-2015 13:20
Popularność: 2736
Kategorie:Plecy
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Plecy

Ćwiczenia na mięsień gruszkowaty

Mięsień gruszkowaty jest niewielkim mięśniem, który bierze początek na powierzchni miedniczej kości krzyżowej. Odpowiada za rotację stawu biodrowego, a dodatkowo za odwodzenie i prostowanie uda. Mięsień pracuje również w trakcie pochylania miednicy w bok. Poniżej zaprezentuję kilka ćwiczeń na mięsień gruszkowaty, który zbytnio napięty może uciskać nerw kulszowy, powodując tym samym ból i dyskomfort.

  • Ćwiczenia mięśnia gruszkowatego polegają głównie na rozciąganiu i wchodzą w skład tzw. stretchingu. Przy pierwszym ćwiczeniu połóż się na macie na plecach, ręce wyciągnij wzdłuż tułowia, ugnij nogi w kolanie. Jedną stopę oprzyj na ziemi, drugą unieś i oprzyj nad kolanem, które pozostaje ugięte nad podłożem. W takiej pozycji chwyć udo ugiętej nogi spoczywającej na ziemi, oderwij nogę od podłoża i staraj się ją wyprostować. Zatrzymaj ruch na 3 sekundy, po czym wróć do pozycji wyjściowej. Takie samo ćwiczenie wykonuj dla drugiej nogi. W trakcie ćwiczenia staraj się nieco obniżać pozycję stopy znajdującej się na kolanie.
  • Przy drugim ćwiczeniu siądź na macie, jedną nogę wyprostuj, a drugą zegnij w kolanie. Staraj się wykonywać rozciągania, wyciągając przed siebie maksymalnie ręce i uginając przy tym tułów. Zastygnij w tej pozycji na 15 sekund, po czym wykonuj to ćwiczenie dla drugiej nogi.
  • Wykonując następne ćwiczenie usiądź znów na macie, jedną nogę wyprostuj, drugą zegnij w  kolanie i podciągnij pod pośladek. Tułów możesz lekko odciągnąć w tył. Staraj się zostać w takiej pozycji przez 15 sekund, po czym zmień nogę i tak samo wykonuj to ćwiczenie.
  • Ostatnie ćwiczenie jakie zaproponuje wykonuje się w pozycji stojącej, a przed sobą musisz mieć cos, na czym możesz oprzeć nogę. Może to być jakiś blat, który znajduje się na wysokości kolan lub ud. Oprzyj jedną nogę na blacie uginając kolano, drugą wyprostuj i wyciągnij nieco w tył. Staraj się wytrzymać w takiej pozycji przez 30 sekund, po czym powoli wracaj do normalnej pozycji i wykonuj to samo ćwiczenie kładąc na blacie drugą nogę ugiętą w kolanie.
  • Powyższe ćwiczenia powinno się wykonywać przez 5-15 minut dziennie, jako profilaktyka oraz jako metoda leczenia bólu. Rozciąganie mięśnia gruszkowatego powoduje zmniejszenie jego napięcia, a tym samym zmniejsza się ucisk na nerw kulszowy, co łagodzi ból.

 

 

Ćwiczenia na mięśnie skośne brzucha

Ćwiczenia na mięśnie skośne brzucha

Ćwiczenia na mięśnie skośne brzucha W trakcie ćwiczeń mięśni brzucha, często zaniedbywana jest partia mięśni skośnych, a przecież jest wiele ćwiczeń, które pomagają likwidow
Ćwiczenia na barki

Ćwiczenia na barki

Ćwiczenia na barki Mówiąc o ćwiczeniach na barki mamy na myśli trening mięśni ramiennych. Powinien on być włączony do ćwiczeń ogólnorozwojowych – trening warto wykon
Ćwiczenia na skoliozę

Ćwiczenia na skoliozę

Ćwiczenia na skoliozę Skolioza jest skrzywieniem bocznym kręgosłupa, który wygięty jest pod nienaturalnym kątem. Skoliozą określa się zniekształcenie wynoszące ponad 10° w p
Ćwiczenia na szczupłe uda

Ćwiczenia na szczupłe uda

Ćwiczenia na szczupłe uda Marzą Ci się szczupłe, jędrne uda? Plus tego marzenia jest taki, że można spokojnie go zrealizować. Trzeba włożyć w to jednak nieco wysiłku, a także systema
Ćwiczenia na ładne pośladki

Ćwiczenia na ładne pośladki

Ćwiczenia na ładne pośladki Jest wiele ćwiczeń na ładne i kształtne pośladki. Na pewno pomogą one w uzyskaniu pełniejszych i krąglejszych kształtów. Możesz ćwiczyć zaró
Ćwiczenia na triceps

Ćwiczenia na triceps

Ćwiczenia na triceps Triceps, czyli mięsień trójgłowy ramienia znajduje się na tylnej powierzchni naszego ramienia. Warto pamiętać, że mięśnie rąk należy ćwiczyć równom
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Plecy

Ćwiczenia-Na na Facebook'u