Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na mięsień gruszkowaty


Dodano: 10-04-2015 13:20
Popularność: 952
Kategorie:Plecy
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Plecy

Ćwiczenia na mięsień gruszkowaty

Mięsień gruszkowaty jest niewielkim mięśniem, który bierze początek na powierzchni miedniczej kości krzyżowej. Odpowiada za rotację stawu biodrowego, a dodatkowo za odwodzenie i prostowanie uda. Mięsień pracuje również w trakcie pochylania miednicy w bok. Poniżej zaprezentuję kilka ćwiczeń na mięsień gruszkowaty, który zbytnio napięty może uciskać nerw kulszowy, powodując tym samym ból i dyskomfort.

  • Ćwiczenia mięśnia gruszkowatego polegają głównie na rozciąganiu i wchodzą w skład tzw. stretchingu. Przy pierwszym ćwiczeniu połóż się na macie na plecach, ręce wyciągnij wzdłuż tułowia, ugnij nogi w kolanie. Jedną stopę oprzyj na ziemi, drugą unieś i oprzyj nad kolanem, które pozostaje ugięte nad podłożem. W takiej pozycji chwyć udo ugiętej nogi spoczywającej na ziemi, oderwij nogę od podłoża i staraj się ją wyprostować. Zatrzymaj ruch na 3 sekundy, po czym wróć do pozycji wyjściowej. Takie samo ćwiczenie wykonuj dla drugiej nogi. W trakcie ćwiczenia staraj się nieco obniżać pozycję stopy znajdującej się na kolanie.
  • Przy drugim ćwiczeniu siądź na macie, jedną nogę wyprostuj, a drugą zegnij w kolanie. Staraj się wykonywać rozciągania, wyciągając przed siebie maksymalnie ręce i uginając przy tym tułów. Zastygnij w tej pozycji na 15 sekund, po czym wykonuj to ćwiczenie dla drugiej nogi.
  • Wykonując następne ćwiczenie usiądź znów na macie, jedną nogę wyprostuj, drugą zegnij w  kolanie i podciągnij pod pośladek. Tułów możesz lekko odciągnąć w tył. Staraj się zostać w takiej pozycji przez 15 sekund, po czym zmień nogę i tak samo wykonuj to ćwiczenie.
  • Ostatnie ćwiczenie jakie zaproponuje wykonuje się w pozycji stojącej, a przed sobą musisz mieć cos, na czym możesz oprzeć nogę. Może to być jakiś blat, który znajduje się na wysokości kolan lub ud. Oprzyj jedną nogę na blacie uginając kolano, drugą wyprostuj i wyciągnij nieco w tył. Staraj się wytrzymać w takiej pozycji przez 30 sekund, po czym powoli wracaj do normalnej pozycji i wykonuj to samo ćwiczenie kładąc na blacie drugą nogę ugiętą w kolanie.
  • Powyższe ćwiczenia powinno się wykonywać przez 5-15 minut dziennie, jako profilaktyka oraz jako metoda leczenia bólu. Rozciąganie mięśnia gruszkowatego powoduje zmniejszenie jego napięcia, a tym samym zmniejsza się ucisk na nerw kulszowy, co łagodzi ból.

 

 

Ćwiczenia na ekspresowy trening brzucha

Ćwiczenia na ekspresowy trening brzucha

Ćwiczenia na ekspresowy trening brzucha Ekspresowy trening brzucha to tzw. ABS. Są to ćwiczenia trwające od 8 do 15 minut, mające na celu bardzo intensywne kształtowanie mięśni brzucha i s
Trening na barki

Trening na barki

Trening na barki Barki są częścią ciała, o której wiele osób zapomina w treningach. Pamiętajmy, że rozbudowujemy ciało zawsze proporcjonalne, najlepiej więc stosować trenin
Ćwiczenia na najszersze grzbietu

Ćwiczenia na najszersze grzbietu

Ćwiczenia na mięsień najszerszy grzbietu Mięsień najszerszy grzbietu ma największą powierzchnię spośród wszystkich mięśni w ciele człowieka. Mamy dwa mięśnie najszersze grzbie
Ćwiczenia na uda pośladki i brzuch

Ćwiczenia na uda pośladki i brzuch

Ćwiczenia na uda, brzuch i pośladki W walce o ładnie wyrzeźbioną sylwetkę ćwiczenia powinny iść zawsze w parze z odpowiednią dietą. Musisz pamiętać , że efekty przynosi systematyczno
Ćwiczenia na okrągłe pośladki

Ćwiczenia na okrągłe pośladki

Ćwiczenia na okrągłe pośladki Mając na myśli okrągłe pośladki po prostu chodzi o jędrne, ładnie ukształtowane pośladki – taki efekt można osiągnąć poprzez systematyczne ćwi
Ćwiczenia na klatkę

Ćwiczenia na klatkę

Ćwiczenia na klatkę piersiową Ćwiczenia na klatkę mogą być wykonywane zarówno przez mężczyzn jak i przez kobiety. Wystarczą chęci i motywacja do ćwiczeń. Najlepiej jest włącz
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Plecy

Ćwiczenia-Na na Facebook'u