Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na mięsień brzuchaty łydki


Dodano: 10-04-2015 13:21
Popularność: 1247
Kategorie:Nogi
Moderacja odpowiedzi: Czeka na akceptację


Nogi

Ćwiczenia na mięsień brzuchaty łydki

Mięsień brzuchaty łydki jest mięśniem dwugłowy, który odpowiednio ćwiczony wyraźnie zarysowuje się z tyłu naszych łydek. Jego nazwa bierze się stąd, że przypomina on nieco wybrzuszenie. Jest wiele ćwiczeń, które aktywują mięsień brzuchaty łydki do pracy, są to przede wszystkim ćwiczenia określane potocznie jako ćwiczenia na łydki. Poniżej zaprezentuję kilka z nich. Wystarczy wykonywać je przez 15 minut dziennie, by po pierwszym miesiącu ćwiczeń zauważyć efekty w postaci kształtniejszych i mocniej zarysowanych łydek.

  • Pierwszym, prostym ćwiczeniem na budowę mięśnia brzuchatego łydki są spięcia na palcach. Stań prosto i wykonuj wspięcia na palca, po czym wytrzymuj w  tej pozycji 3 sekundy i odkładaj stopy na ziemie. Wykonaj 20 powtórzeń. Zostając w tej samej pozycji wyjściowej następnie wykonuj spięcia na piętach, podobnie starając się wytrzymać w tej pozycji przez 3 sekundy, a  następnie opadać na ziemię. Również wykonaj 20 powtórzeń.
  • Ćwiczeniem, które silniej pobudza do rozwoju łydki jest spięcie na palcach, z tym że wykonywane na jednej nodze – stajesz na jednej nodze, drugą unosisz w górę. Wykonuj ćwiczenie 15 razy dla każdej nogi.
  • Spięcia na palcach zawsze działają budująco na łydki. Jeśli do ćwiczenia wykorzystasz dodatkowe obciążenie to silniej działać będą nogi. Możesz chwycić sztangę i trzymać ją nad karkiem czy przed klatkę, możesz trzymać też w dłoniach hantle. Wykonaj 20 powtórzeń ćwiczenia.
  • Kolejne ćwiczenie to tzw. ośle wspinanie. Stań na brzegu stepu, tak by część stopy spoczywała w powietrzu, a jej palce na platformie. Zegnij tułów i oprzyj ręce o coś stabilnego, np. o oparcie ławki. Na plecy załóż kamizelkę z obciążeniem. Z obciążeniem staraj się unosić stopy na palcach i wracać do poprzedniej pozycji. Dla osób, które chcą ćwiczyć jeszcze intensywniej jest wersja ćwiczenia w której zamiast kamizelki z obciążeniem ktoś powinien usiąść na plecach. Należy wykonać 15 powtórzeń.
  • Jeśli korzystasz z siłowni to polecam Ci skorzystanie z maszyny zwanej łydkownicą. Usiądź na niej wygodnie, oprzyj stopy o platformę i wykonuj ćwiczenie polegające na przekręcaniu stóp w dół napierając na platformę i wracaniu do pozycji wyjściowej.
  • Na łydki działają też podskoki wykonywane na palcach. Wystarczy, że będziesz podskakiwać w miejscu lub przy życiu skakanki. Należy wykonywać to ćwiczenie przez 1-2 minut.

 

 

 

Ćwiczenia na wypukły brzuch

Ćwiczenia na wypukły brzuch

Ćwiczenia na wypukły brzuch Jeśli masz wypukły brzuch to najpierw poznaj tego przyczynę. Może to wiązać się z problemami trawienia lub z nadwagą.  W pierwszym przypadku trzeba podj
Ćwiczenia na obręcz barkową

Ćwiczenia na obręcz barkową

Ćwiczenia na obręcz barkową Obręcz barkowa jest to grupa mięśni obejmująca częściowo klatkę piersiową oraz plecy, a także kark. W szczególności mężczyźni dbają o to, by roz
Metoda Karskiego cwiczenia

Metoda Karskiego cwiczenia

Ćwiczenia metoda Karskiego Metoda karskiego jest dość kontrowersyjną metodą na leczenie skolioz. Metoda opiera się głównie na likwidowaniu przykurczów, które według pr
Ćwiczenia na wysmuklenie nóg

Ćwiczenia na wysmuklenie nóg

Ćwiczenia na wysmuklenie nóg Nogi są atrybutem kobiecości, dlatego większość pań marzy o smukłych i zgrabnych nogach. Na szczęście są na to sposoby, wystarczy w odpowiedni spos&o
Ćwiczenia na jędrne policzki

Ćwiczenia na jędrne policzki

Ćwiczenia na jędrne policzki Kto nie chce cieszyć się jędrnymi i pełnymi policzkami mimo upływu lat? Jest na to wiele sposobów. Możesz ujędrniać skórę za pomocą krem&oacu
Ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej

Ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej

Ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej Trening klatki piersiowej jest bardzo ważnym elementem ćwiczeń ogólnorozwojowych. Warto ćwiczyć klatkę piersiową 3 razy w tygodniu, pamięta
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Nogi

Ćwiczenia-Na na Facebook'u