Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na mięsień brzuchaty łydki


Dodano: 10-04-2015 13:21
Popularność: 1588
Kategorie:Nogi
Moderacja odpowiedzi: Czeka na akceptację


Nogi

Ćwiczenia na mięsień brzuchaty łydki

Mięsień brzuchaty łydki jest mięśniem dwugłowy, który odpowiednio ćwiczony wyraźnie zarysowuje się z tyłu naszych łydek. Jego nazwa bierze się stąd, że przypomina on nieco wybrzuszenie. Jest wiele ćwiczeń, które aktywują mięsień brzuchaty łydki do pracy, są to przede wszystkim ćwiczenia określane potocznie jako ćwiczenia na łydki. Poniżej zaprezentuję kilka z nich. Wystarczy wykonywać je przez 15 minut dziennie, by po pierwszym miesiącu ćwiczeń zauważyć efekty w postaci kształtniejszych i mocniej zarysowanych łydek.

  • Pierwszym, prostym ćwiczeniem na budowę mięśnia brzuchatego łydki są spięcia na palcach. Stań prosto i wykonuj wspięcia na palca, po czym wytrzymuj w  tej pozycji 3 sekundy i odkładaj stopy na ziemie. Wykonaj 20 powtórzeń. Zostając w tej samej pozycji wyjściowej następnie wykonuj spięcia na piętach, podobnie starając się wytrzymać w tej pozycji przez 3 sekundy, a  następnie opadać na ziemię. Również wykonaj 20 powtórzeń.
  • Ćwiczeniem, które silniej pobudza do rozwoju łydki jest spięcie na palcach, z tym że wykonywane na jednej nodze – stajesz na jednej nodze, drugą unosisz w górę. Wykonuj ćwiczenie 15 razy dla każdej nogi.
  • Spięcia na palcach zawsze działają budująco na łydki. Jeśli do ćwiczenia wykorzystasz dodatkowe obciążenie to silniej działać będą nogi. Możesz chwycić sztangę i trzymać ją nad karkiem czy przed klatkę, możesz trzymać też w dłoniach hantle. Wykonaj 20 powtórzeń ćwiczenia.
  • Kolejne ćwiczenie to tzw. ośle wspinanie. Stań na brzegu stepu, tak by część stopy spoczywała w powietrzu, a jej palce na platformie. Zegnij tułów i oprzyj ręce o coś stabilnego, np. o oparcie ławki. Na plecy załóż kamizelkę z obciążeniem. Z obciążeniem staraj się unosić stopy na palcach i wracać do poprzedniej pozycji. Dla osób, które chcą ćwiczyć jeszcze intensywniej jest wersja ćwiczenia w której zamiast kamizelki z obciążeniem ktoś powinien usiąść na plecach. Należy wykonać 15 powtórzeń.
  • Jeśli korzystasz z siłowni to polecam Ci skorzystanie z maszyny zwanej łydkownicą. Usiądź na niej wygodnie, oprzyj stopy o platformę i wykonuj ćwiczenie polegające na przekręcaniu stóp w dół napierając na platformę i wracaniu do pozycji wyjściowej.
  • Na łydki działają też podskoki wykonywane na palcach. Wystarczy, że będziesz podskakiwać w miejscu lub przy życiu skakanki. Należy wykonywać to ćwiczenie przez 1-2 minut.

 

 

 

Ćwiczenia na zgrabne biodra

Ćwiczenia na zgrabne biodra

Ćwiczenia na zgrabne biodra Jeśli masz nieco zbyt dużo centymetrów w biodrach to możesz zająć się odpowiednimi ćwiczeniami, które to zniwelują. Jest sporo ćwiczeń, kt&oacu
Trening na barki

Trening na barki

Trening na barki Barki są częścią ciała, o której wiele osób zapomina w treningach. Pamiętajmy, że rozbudowujemy ciało zawsze proporcjonalne, najlepiej więc stosować trenin
Ćwiczenia na grzbiet

Ćwiczenia na grzbiet

Ćwiczenia na grzbiet Jeśli mowa o grzbiecie, to chodzi o całość mięśni pleców. Szczególnie panowie dbają o to, by te patie ciała były odpowiednio ćwiczone, co gwarantuje s
Ćwiczenia na jędrne uda w domu

Ćwiczenia na jędrne uda w domu

Ćwiczenia na uda w domu Wbrew pozorom aby ćwiczyć mięśnie nie trzeba od razu kupować karnetu na siłownię czy fitness. Jest wiele ćwiczeń, które można wykonywać w domu, liczy si
Ćwiczenia na pośladki

Ćwiczenia na pośladki

Ćwiczenia na pośladki Pośladki to część ciała o którą szczególnie dbają panie, jednak do modelowania pośladków coraz częściej sięgają też mężczyźni. Jest spo
Ćwiczenia na dolną część klatki piersiowej

Ćwiczenia na dolną część klatki piersiowej

Ćwiczenia na dolną część klatki piersiowej W trakcie ćwiczeń na klatkę piersiową aktywujesz do wysiłku większość mięśni, chociaż możesz wybierać ćwiczenia które będą mo
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Nogi

Ćwiczenia-Na na Facebook'u