Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na mięsień brzuchaty łydki


Dodano: 10-04-2015 13:21
Popularność: 867
Kategorie:Nogi
Moderacja odpowiedzi: Czeka na akceptację


Nogi

Ćwiczenia na mięsień brzuchaty łydki

Mięsień brzuchaty łydki jest mięśniem dwugłowy, który odpowiednio ćwiczony wyraźnie zarysowuje się z tyłu naszych łydek. Jego nazwa bierze się stąd, że przypomina on nieco wybrzuszenie. Jest wiele ćwiczeń, które aktywują mięsień brzuchaty łydki do pracy, są to przede wszystkim ćwiczenia określane potocznie jako ćwiczenia na łydki. Poniżej zaprezentuję kilka z nich. Wystarczy wykonywać je przez 15 minut dziennie, by po pierwszym miesiącu ćwiczeń zauważyć efekty w postaci kształtniejszych i mocniej zarysowanych łydek.

  • Pierwszym, prostym ćwiczeniem na budowę mięśnia brzuchatego łydki są spięcia na palcach. Stań prosto i wykonuj wspięcia na palca, po czym wytrzymuj w  tej pozycji 3 sekundy i odkładaj stopy na ziemie. Wykonaj 20 powtórzeń. Zostając w tej samej pozycji wyjściowej następnie wykonuj spięcia na piętach, podobnie starając się wytrzymać w tej pozycji przez 3 sekundy, a  następnie opadać na ziemię. Również wykonaj 20 powtórzeń.
  • Ćwiczeniem, które silniej pobudza do rozwoju łydki jest spięcie na palcach, z tym że wykonywane na jednej nodze – stajesz na jednej nodze, drugą unosisz w górę. Wykonuj ćwiczenie 15 razy dla każdej nogi.
  • Spięcia na palcach zawsze działają budująco na łydki. Jeśli do ćwiczenia wykorzystasz dodatkowe obciążenie to silniej działać będą nogi. Możesz chwycić sztangę i trzymać ją nad karkiem czy przed klatkę, możesz trzymać też w dłoniach hantle. Wykonaj 20 powtórzeń ćwiczenia.
  • Kolejne ćwiczenie to tzw. ośle wspinanie. Stań na brzegu stepu, tak by część stopy spoczywała w powietrzu, a jej palce na platformie. Zegnij tułów i oprzyj ręce o coś stabilnego, np. o oparcie ławki. Na plecy załóż kamizelkę z obciążeniem. Z obciążeniem staraj się unosić stopy na palcach i wracać do poprzedniej pozycji. Dla osób, które chcą ćwiczyć jeszcze intensywniej jest wersja ćwiczenia w której zamiast kamizelki z obciążeniem ktoś powinien usiąść na plecach. Należy wykonać 15 powtórzeń.
  • Jeśli korzystasz z siłowni to polecam Ci skorzystanie z maszyny zwanej łydkownicą. Usiądź na niej wygodnie, oprzyj stopy o platformę i wykonuj ćwiczenie polegające na przekręcaniu stóp w dół napierając na platformę i wracaniu do pozycji wyjściowej.
  • Na łydki działają też podskoki wykonywane na palcach. Wystarczy, że będziesz podskakiwać w miejscu lub przy życiu skakanki. Należy wykonywać to ćwiczenie przez 1-2 minut.

 

 

 

Ćwiczenia na dolne partie brzucha

Ćwiczenia na dolne partie brzucha

Ćwiczenia na dolne partie brzucha Stwierdzenie dolne partie brzucha jest dość nieprecyzyjne – na brzuchu mamy mięsień prosty ciągnący się od chrząstek żebrowych aż po spojenie ło
Cwiczenia na barki dla mężczyzn

Cwiczenia na barki dla mężczyzn

Ćwiczenia na mięśnie barków dla mężczyzn Zarówno mężczyźni jak i kobiety mogą ćwiczyć mięśnie barków, z tym że u panów mogą być one bardziej rozbudowane
Ćwiczenia na garba

Ćwiczenia na garba

Ćwiczenia na garba Nie ma co ukrywać, że w dzisiejszych czasach praktycznie całkowicie jesteśmy skazani na krzywe kręgosłupy. Oczywiście brzmi to jak wyrocznia, jednak należy potraktować
Ćwiczenia na wewnętrzną stronę ud

Ćwiczenia na wewnętrzną stronę ud

Ćwiczenia na wewnętrzną stronę ud Ostatnio bardzo popularne stało się rzucanie sobie różnych wyzwań. Do nich zaliczają się chociażby 30-dniowe treningi, które mają na cel
Ćwiczenia na ładne pośladki

Ćwiczenia na ładne pośladki

Ćwiczenia na ładne pośladki Jest wiele ćwiczeń na ładne i kształtne pośladki. Na pewno pomogą one w uzyskaniu pełniejszych i krąglejszych kształtów. Możesz ćwiczyć zaró
Ćwiczenia na klate

Ćwiczenia na klate

Ćwiczenia na klatę Jest sporo ćwiczeń, które pomagają kształtować mięśnie klatki piersiowej. Wystarczy tylko nieco chęci i znalezienie  ok. 20 minut czasu dziennie, by ćwicz
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Nogi

Ćwiczenia-Na na Facebook'u