Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na mięsień brzuchaty łydki


Dodano: 10-04-2015 13:21
Popularność: 916
Kategorie:Nogi
Moderacja odpowiedzi: Czeka na akceptację


Nogi

Ćwiczenia na mięsień brzuchaty łydki

Mięsień brzuchaty łydki jest mięśniem dwugłowy, który odpowiednio ćwiczony wyraźnie zarysowuje się z tyłu naszych łydek. Jego nazwa bierze się stąd, że przypomina on nieco wybrzuszenie. Jest wiele ćwiczeń, które aktywują mięsień brzuchaty łydki do pracy, są to przede wszystkim ćwiczenia określane potocznie jako ćwiczenia na łydki. Poniżej zaprezentuję kilka z nich. Wystarczy wykonywać je przez 15 minut dziennie, by po pierwszym miesiącu ćwiczeń zauważyć efekty w postaci kształtniejszych i mocniej zarysowanych łydek.

  • Pierwszym, prostym ćwiczeniem na budowę mięśnia brzuchatego łydki są spięcia na palcach. Stań prosto i wykonuj wspięcia na palca, po czym wytrzymuj w  tej pozycji 3 sekundy i odkładaj stopy na ziemie. Wykonaj 20 powtórzeń. Zostając w tej samej pozycji wyjściowej następnie wykonuj spięcia na piętach, podobnie starając się wytrzymać w tej pozycji przez 3 sekundy, a  następnie opadać na ziemię. Również wykonaj 20 powtórzeń.
  • Ćwiczeniem, które silniej pobudza do rozwoju łydki jest spięcie na palcach, z tym że wykonywane na jednej nodze – stajesz na jednej nodze, drugą unosisz w górę. Wykonuj ćwiczenie 15 razy dla każdej nogi.
  • Spięcia na palcach zawsze działają budująco na łydki. Jeśli do ćwiczenia wykorzystasz dodatkowe obciążenie to silniej działać będą nogi. Możesz chwycić sztangę i trzymać ją nad karkiem czy przed klatkę, możesz trzymać też w dłoniach hantle. Wykonaj 20 powtórzeń ćwiczenia.
  • Kolejne ćwiczenie to tzw. ośle wspinanie. Stań na brzegu stepu, tak by część stopy spoczywała w powietrzu, a jej palce na platformie. Zegnij tułów i oprzyj ręce o coś stabilnego, np. o oparcie ławki. Na plecy załóż kamizelkę z obciążeniem. Z obciążeniem staraj się unosić stopy na palcach i wracać do poprzedniej pozycji. Dla osób, które chcą ćwiczyć jeszcze intensywniej jest wersja ćwiczenia w której zamiast kamizelki z obciążeniem ktoś powinien usiąść na plecach. Należy wykonać 15 powtórzeń.
  • Jeśli korzystasz z siłowni to polecam Ci skorzystanie z maszyny zwanej łydkownicą. Usiądź na niej wygodnie, oprzyj stopy o platformę i wykonuj ćwiczenie polegające na przekręcaniu stóp w dół napierając na platformę i wracaniu do pozycji wyjściowej.
  • Na łydki działają też podskoki wykonywane na palcach. Wystarczy, że będziesz podskakiwać w miejscu lub przy życiu skakanki. Należy wykonywać to ćwiczenie przez 1-2 minut.

 

 

 

Ćwiczenia na mięśnie brzucha

Ćwiczenia na mięśnie brzucha

Ćwiczenia na mięśnie brzucha Brzuch jest tą partią mięśni, która jest ćwiczona najczęściej i przywiązujemy do tego dużą wagę. Szczególnie kobiety dbają o zgrabny brzuc
Trening na barki

Trening na barki

Trening na barki Barki są częścią ciała, o której wiele osób zapomina w treningach. Pamiętajmy, że rozbudowujemy ciało zawsze proporcjonalne, najlepiej więc stosować trenin
Metoda Karskiego cwiczenia

Metoda Karskiego cwiczenia

Ćwiczenia metoda Karskiego Metoda karskiego jest dość kontrowersyjną metodą na leczenie skolioz. Metoda opiera się głównie na likwidowaniu przykurczów, które według pr
Ćwiczenia antycellulitowe

Ćwiczenia antycellulitowe

Ćwiczenia antycellulitowe Cellulit jest zmorą wielu kobiet, szczególnie po 30 roku życia. Tzw. pomarańczowa skórka znacznie szpeci wygląd nóg. Na szczęście z cellulitem
Ćwiczenia na tyłek

Ćwiczenia na tyłek

Proste ćwiczenia na pośladki Szczególnie panie są przewrażliwione na punkcie swoich pośladków, jednak do modelowania tej części ciała coraz częściej przystępują też pano
Ćwiczenia na górną część klatki

Ćwiczenia na górną część klatki

Ćwiczenia na górną część klatki piersiowej Ćwiczenia, które wpływają na modelowanie klatki piersiowej zazwyczaj wpływają zarówno na jej dolną jak i górą cz
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Nogi

Ćwiczenia-Na na Facebook'u