Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na mięsień Kegla


Dodano: 10-04-2015 13:21
Popularność: 1323
Kategorie:Inne
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Inne

Ćwiczenia na mięśnie Kegla

Mięsień Kegla to nic innego jak mięsień łonowo-guziczny dna miednicy. Nazwa mięśni wzięła się stąd, iż w latach 40 - XX wieku Arnold Kegel zaprojektował ćwiczenia, wzmacniające te partie. Głównie ćwiczenie mięśni Kegla jest prowadzone przez kobiety, ale mięśnie te posiadają również mężczyźni. Poniżej zaprezentuję kilka ćwiczeń wzmacniających mięśnie Kegla.

  • Pamiętaj, że ćwiczenia mięśni Kegla muszą być wykonywane systematycznie przez 5-10 minut dziennie, wtedy przynoszą skutek.
  • Na początek naucz się napinać mięśnie Kegla. Są to mięśnie których napięcie odczuwamy w trakcie oddawania moczu, postaraj się więc je napiąć dokładnie w taki sam sposób. Wykonuj ćwiczenie polegające na napinaniu mięśni przez minutę. W trakcie ćwiczenia utrzymuj napięcie mięśni przez około 3 sekundy, dopiero następnie je rozluźniaj.
  • Połóż się na plecach na macie, ugnij nogi w kolanach i unieś je w górę, podciągając pod klatkę. W takiej pozycji staraj się zaciskać mięśnie Kegla tak jakbyś chciała „wciągnąć” je do środka, po czym powoli rozluźniaj napięcie. Wykonuj 10 powtórzeń.
  • Oprócz samych ćwiczeń, można pomagać sobie specjalnymi kulkami gejszy, które umieszcza się w pochwie na kilka godzin, można też na cały dzień. Kobieta nie czuje iż nosi te kulki, a one same powodują stałe napinanie się mięśni Kegla. Kulki można stosować także w trakcie powyższych ćwiczeń.
  • Alternatywą dla kulek gejszy jest noszenie specjalnego ciężarka dopochwowego, który zalecany jest w trakcie wykonywania spięć mięśni kegla, wzmacniając natężenie ćwiczeń.
  • Możesz ćwiczyć również podczas oddawania moczu, napinając i rozluźniając przy tym mięśnie dna miednicy, starając się przerwać jego strumień kilka razy.
  • Mięśnie Kegla mogą też ćwiczyć mężczyźni, jest to wskazane szczególnie w przypadku leczenia przedwczesnego wytrysku. Wystarczy, że co dzień będą zaciskać i rozluźniać mięśnie. Mogą również zastosować metodę przerywania strumienia moczu w trakcie oddawania moczu. Obie metody są skuteczne zarówno u kobiet jak i u mężczyzn.
  • Należy pamiętać, że nie należy ćwiczyć mięśni Kegla co dzień, trzeba dać im co najmniej 1 dzień przerwy na regenerację. Aby zobaczyć pierwsze efekty wzmocnienia mięśni, należy ćwiczyć co dzień przez 5-10 minut w ciągu 3 miesięcy. Pamiętaj jednak o systematyczności treningu. Z czasem możesz zwiększać ilość ćwiczeń i wydłużać czas zaciśnięcia mięśni np. do 5 skeund.

 

 

 

Ćwiczenia na brzuch i uda

Ćwiczenia na brzuch i uda

Ćwiczenia na brzuch i nogi Jest sporo fajnych i przyjemnych ćwiczeń, dzięki którym możemy kształtować mięśnie nóg oraz brzucha. Jeżeli tylko masz motywację i chęć do ćw
Ćwiczenia na obręcz barkową

Ćwiczenia na obręcz barkową

Ćwiczenia na obręcz barkową Obręcz barkowa jest to grupa mięśni obejmująca częściowo klatkę piersiową oraz plecy, a także kark. W szczególności mężczyźni dbają o to, by roz
Ćwiczenia na mięsień gruszkowaty

Ćwiczenia na mięsień gruszkowaty

Ćwiczenia na mięsień gruszkowaty Mięsień gruszkowaty jest niewielkim mięśniem, który bierze początek na powierzchni miedniczej kości krzyżowej. Odpowiada za rotację stawu biodrow
Ćwiczenia na trening ud

Ćwiczenia na trening ud

Ćwiczenia na trening ud Trening ud jest jednym z ważniejszych elementów ćwiczeń ogólnorozwojowych, praktykowanych zarówno przez kobiety jak i przez mężczyzn. Wystarczy p
Ćwiczenia na ładne pośladki

Ćwiczenia na ładne pośladki

Ćwiczenia na ładne pośladki Jest wiele ćwiczeń na ładne i kształtne pośladki. Na pewno pomogą one w uzyskaniu pełniejszych i krąglejszych kształtów. Możesz ćwiczyć zaró
Ćwiczenia na triceps

Ćwiczenia na triceps

Ćwiczenia na triceps Triceps, czyli mięsień trójgłowy ramienia znajduje się na tylnej powierzchni naszego ramienia. Warto pamiętać, że mięśnie rąk należy ćwiczyć równom
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Inne

Ćwiczenia-Na na Facebook'u