Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na mięśnie skośne brzucha


Dodano: 07-03-2015 16:06
Popularność: 1778
Kategorie:Brzuch
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Brzuch

Ćwiczenia na mięśnie skośne brzucha

W trakcie ćwiczeń mięśni brzucha, często zaniedbywana jest partia mięśni skośnych, a przecież jest wiele ćwiczeń, które pomagają likwidować tzw. boczki i wysmuklają talię. Dodatkowym plusem jest fakt, że większość z nich można ćwiczyć samodzielnie w domu. Poniżej zaprezentuję kilka takich prostych ćwiczeń.

Zacznij od prostych spięć, które angażują wszystkie partie mięśni brzucha. Połóż się na macie na plecach, ugnij nogi w kolanie, stopy złącz i oprzyj na ziemi. Ręce ugięte w łokciach oprzyj na skroniach i siłą mięśni brzucha unoś lekko klatkę piersiową. Jeśli będziesz kierować łopatki do przeciwległych nóg w trakcie spięcia to będziesz ćwiczyć typowo mięśnie skośne brzucha.

  • Spróbuj ćwiczenia przy wyciągu, przyjmij przy nim pozycję klęczącą, drążek wyciągu umieść przy głowie. Pociągnij drążek w dół wykonując przy okazji ściągniecie ciała do dołu, tak jakbyś chciał się skulić, następnie wróć do pozycji wyjściowej.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu połóż się na plecach na macie, wyciągnij wyprostowane nogi w górę, tak by utworzyły kąt prosty względem reszty ciała. Wyprostowane ręce umieść pod pośladkami. W tej pozycji lekko unieś miednicę i wykonuj skręt nóg prawo, następnie wróć do pozycji wyjściowej i skręć w ten sam sposób nogi w lewo.
  • Świetnym ćwiczeniem na płaski brzuch, które angażuje wszystkie partie mięśni jest tzw. deska. Zejdź na matę, oprzyj przód ciała na ugiętych w łokciach rękach, tył ciała na wyciągniętych nogach. Napnij całe ciało, lekko opuść miednicę w dół (ciało ma jednak mieć pozycję zbliżoną do linii prostej). W napięciu wszystkich mięśni wytrzymaj przez 30 sekund.
  • Kolejne ćwiczenie idealnie wpływa na pozbycie się tzw. boczków. Połóż się na macie na boku, jedną rękę oprzyj na biodrze, na drugiej ugiętej w łokciu oprzyj przód ciała. Nogi wyprostowane oprzyj na macie. Prostuj w łokciu rękę i unoś dzięki temu biodra lekko w górę – nogi powinny pozostawać nieruchomo na macie. W trakcie wykonywania ćwiczenia na pewno poczujesz jak silnie pracują mięśnie skośne brzucha.

Wystarczy ćwiczyć 15-20 minut dziennie, by cieszyć się ładnym brzuchem. Pamiętaj, że trzeba ćwiczyć nie tylko same mięśnie skośne, ale również wszystkie partie mięśniowe brzucha, najlepiej urozmaicając ćwiczenia. Brzuch będzie wyglądał ładnie, jeśli zajmiemy się modelowaniem wszystkich mięśni, które wpływają na jego kształt i rzeźbę.

Ćwiczenia na jędrny brzuch po ciąży

Ćwiczenia na jędrny brzuch po ciąży

  Ćwiczenia na jędrny brzuch po ciąży Po ciąży skóra na brzuchu traci elastyczność, skóra może być zwiotczała, co jest strapieniem wielu kobiet. W 6 tygodni po poro
Ćwiczenia na barki

Ćwiczenia na barki

Ćwiczenia na barki Mówiąc o ćwiczeniach na barki mamy na myśli trening mięśni ramiennych. Powinien on być włączony do ćwiczeń ogólnorozwojowych – trening warto wykon
Ćwiczenia na odcinek szyjny kręgosłupa

Ćwiczenia na odcinek szyjny kręgosłupa

Ćwiczenia na odcinek szyjny kręgosłupa Jeśli cierpisz na ból czy zwyrodnienie kręgosłupa szyjnego to warto wzmocnić mięśnie poprzez ćwiczenia. Aktywność w okolicy odcinka szyjne
Ćwiczenia na jędrne uda

Ćwiczenia na jędrne uda

Ćwiczenia na jędrne uda Ćwiczeniami, które zwiększą jędrność ud poprzez modelowanie mięśni zazwyczaj zainteresowane są panie. Jest wiele ćwiczeń, które wzmacniają mię
Ćwiczenia na jędrny tyłek

Ćwiczenia na jędrny tyłek

Ćwiczenia na jędrny tyłek Jest sporo fajnych ćwiczeń, które pozwalają kształtować nam mięśnie pośladków. Szczególnie panie zainteresowane są tym, by wzmacniać mi
Ćwiczenia na triceps

Ćwiczenia na triceps

Ćwiczenia na triceps Triceps, czyli mięsień trójgłowy ramienia znajduje się na tylnej powierzchni naszego ramienia. Warto pamiętać, że mięśnie rąk należy ćwiczyć równom
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Brzuch

Ćwiczenia-Na na Facebook'u