Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na mięśnie pleców


Dodano: 07-03-2015 16:05
Popularność: 1835
Kategorie:Plecy
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Plecy

Ćwiczenia na mięśnie pleców

Zaczynając jakiekolwiek treningi, nie możemy zapominać o tym, żeby najzwyczajniej w świecie rozgrzać wszystkie swoje mięśnie. W innym przypadku bardzo szybko będziemy mogli doprowadzić do nieprzyjemnych kontuzji. Nawet jeśli wydaje nam się, że mięśni pleców nie da się rozgrzać, to właśnie jesteśmy w bardzo dużym błędzie. Oto kilka ćwiczeń na sam początek, czyli na rozgrzewkę mięśni pleców, a następnie również na same mięśnie, które mają być po takim treningu coraz lepiej wyrzeźbione.

1.       Rozgrzewkę warto rozpocząć od kręcenia biodrami według wskazówek zegara. Obroty powinny być na tyle głębokie, żeby wprawić w ruch nasz tułów. Kręcąc biodrami do tyłu, wypychamy nasz tułów do przodu, a mając biodra „przed sobą” odginamy plecy do tyłu.

2.       Należy wykonać co najmniej po jednej lub dwie serie skłonów. Skłony proste, dotykając palcami od dłoni podłoża. A także skłony polegające a dotykaniu lewą dłonią prawej stopy i odwrotnie.

3.       Bardzo dobrym ćwiczeniem na rozgrzewkę zapewne będzie wykonywanie kociego grzbietu. Najlepiej jest go robić z pozycji klęczącej z podparciem dłoni o podłoże. W ten sposób wypychamy plecy ku górze, jednocześnie odchylając głowę między ramiona. A następnie chowamy plecy w dół, odginając tym samym głowę do tyłu.

4.       Na mięśnie pleców będą pomocne wszelkie ćwiczenia ze sztangielkami. Oprzyj swoje kolano a także dłoń o ławkę poziomą. Druga noga w tym samym czasie stoi podparta o ziemię. W wolnej ręce trzymaj sztangielkę. Plecy lekko pochylone w kierunku ławeczki. Rękę ze sztangielką podnosimy, zginając ją jednocześnie w łokciu.

5.       Innym ćwiczeniem, które można wykonywać z wykorzystaniem sztangielki, a także ławki poziomej, polega na położeniu się na plecach na ławce. W obu dłoniach trzymamy dopasowaną sztangielkę na wysokości swojej klatki piersiowej. Następnie przenosimy obie dłonie za głowę. Wytrzymujemy tak chwilę, po czym wracamy do pozycji wyjściowej.

6.       Należy pamiętać również o tym, że po skończonym treningu siłowym, niezwykle istotne jest to, aby rozluźnić wszystkie swoje mięśnie, które przed chwilą wykonywały bardzo ciężką pracę. W związku z tym tutaj pomocne okaże się rozciąganie, które wykonano na samym początku. Krążenia tułowiem, obroty ramion, wymachy rąk, skłony i parę mostków, powinno w zupełności wystarczyć. Jednak im bardziej intensywny trening był, tym trzeba dać więcej sobie czasu na rozluźnienie i odpoczynek. 

Ćwiczenia na mięśnie skośne brzucha

Ćwiczenia na mięśnie skośne brzucha

Ćwiczenia na mięśnie skośne brzucha W trakcie ćwiczeń mięśni brzucha, często zaniedbywana jest partia mięśni skośnych, a przecież jest wiele ćwiczeń, które pomagają likwidow
Ćwiczenia na obręcz barkową

Ćwiczenia na obręcz barkową

Ćwiczenia na obręcz barkową Obręcz barkowa jest to grupa mięśni obejmująca częściowo klatkę piersiową oraz plecy, a także kark. W szczególności mężczyźni dbają o to, by roz
Ćwiczenia na plecy w domu

Ćwiczenia na plecy w domu

Ćwiczenia na plecy Rozbudowywanie pleców powinno być elementem każdego treningu ogólnorozwojowego. Aby uzyskać dobre efekty, taki trening powinien być przeprowadzany 3 razy dzie
Ćwiczenia na mięsień dwugłowy uda

Ćwiczenia na mięsień dwugłowy uda

Ćwiczenia na mięsień dwugłowy uda Mięsień dwugłowy uda znajduje się w przedniej części uda, pełni funkcję prostownika kolana, zginacza stawu łokciowego. Jest sporo ćwiczeń, kt&oacut
Ćwiczenia na mięsień pośladkowy

Ćwiczenia na mięsień pośladkowy

Ćwiczenia na mięsień pośladkowy W treningu na mięsień pośladkowy szczególne gustują panie. Wyćwiczenie pośladków gwarantuje bowiem ich napięcie, krągłość i pomaga w wa
Ćwiczenia na triceps

Ćwiczenia na triceps

Ćwiczenia na triceps Triceps, czyli mięsień trójgłowy ramienia znajduje się na tylnej powierzchni naszego ramienia. Warto pamiętać, że mięśnie rąk należy ćwiczyć równom
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Plecy

Ćwiczenia-Na na Facebook'u