Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na mięśnie pleców


Dodano: 07-03-2015 16:05
Popularność: 1022
Kategorie:Plecy
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Plecy

Ćwiczenia na mięśnie pleców

Zaczynając jakiekolwiek treningi, nie możemy zapominać o tym, żeby najzwyczajniej w świecie rozgrzać wszystkie swoje mięśnie. W innym przypadku bardzo szybko będziemy mogli doprowadzić do nieprzyjemnych kontuzji. Nawet jeśli wydaje nam się, że mięśni pleców nie da się rozgrzać, to właśnie jesteśmy w bardzo dużym błędzie. Oto kilka ćwiczeń na sam początek, czyli na rozgrzewkę mięśni pleców, a następnie również na same mięśnie, które mają być po takim treningu coraz lepiej wyrzeźbione.

1.       Rozgrzewkę warto rozpocząć od kręcenia biodrami według wskazówek zegara. Obroty powinny być na tyle głębokie, żeby wprawić w ruch nasz tułów. Kręcąc biodrami do tyłu, wypychamy nasz tułów do przodu, a mając biodra „przed sobą” odginamy plecy do tyłu.

2.       Należy wykonać co najmniej po jednej lub dwie serie skłonów. Skłony proste, dotykając palcami od dłoni podłoża. A także skłony polegające a dotykaniu lewą dłonią prawej stopy i odwrotnie.

3.       Bardzo dobrym ćwiczeniem na rozgrzewkę zapewne będzie wykonywanie kociego grzbietu. Najlepiej jest go robić z pozycji klęczącej z podparciem dłoni o podłoże. W ten sposób wypychamy plecy ku górze, jednocześnie odchylając głowę między ramiona. A następnie chowamy plecy w dół, odginając tym samym głowę do tyłu.

4.       Na mięśnie pleców będą pomocne wszelkie ćwiczenia ze sztangielkami. Oprzyj swoje kolano a także dłoń o ławkę poziomą. Druga noga w tym samym czasie stoi podparta o ziemię. W wolnej ręce trzymaj sztangielkę. Plecy lekko pochylone w kierunku ławeczki. Rękę ze sztangielką podnosimy, zginając ją jednocześnie w łokciu.

5.       Innym ćwiczeniem, które można wykonywać z wykorzystaniem sztangielki, a także ławki poziomej, polega na położeniu się na plecach na ławce. W obu dłoniach trzymamy dopasowaną sztangielkę na wysokości swojej klatki piersiowej. Następnie przenosimy obie dłonie za głowę. Wytrzymujemy tak chwilę, po czym wracamy do pozycji wyjściowej.

6.       Należy pamiętać również o tym, że po skończonym treningu siłowym, niezwykle istotne jest to, aby rozluźnić wszystkie swoje mięśnie, które przed chwilą wykonywały bardzo ciężką pracę. W związku z tym tutaj pomocne okaże się rozciąganie, które wykonano na samym początku. Krążenia tułowiem, obroty ramion, wymachy rąk, skłony i parę mostków, powinno w zupełności wystarczyć. Jednak im bardziej intensywny trening był, tym trzeba dać więcej sobie czasu na rozluźnienie i odpoczynek. 

Trening na mięśnie brzucha

Trening na mięśnie brzucha

Trening na mięśnie brzucha Jest wiele ćwiczeń, które pozwalają modelować mięśnie brzucha. Wystarczy znaleźć czas i chcieć by je codziennie wykonywać – wystarczy zaledwie 1
Trening na barki

Trening na barki

Trening na barki Barki są częścią ciała, o której wiele osób zapomina w treningach. Pamiętajmy, że rozbudowujemy ciało zawsze proporcjonalne, najlepiej więc stosować trenin
Ćwiczenia na skoliozę

Ćwiczenia na skoliozę

Ćwiczenia na skoliozę Skolioza jest skrzywieniem bocznym kręgosłupa, który wygięty jest pod nienaturalnym kątem. Skoliozą określa się zniekształcenie wynoszące ponad 10° w p
Ćwiczenia na pozbycie się cellulitu

Ćwiczenia na pozbycie się cellulitu

Ćwiczenia na pozbycie się cellulitu Cellulit jest zmorą wielu kobiet, szczególnie tych, które zmagają się z nadwagą. Cellulit objawia się nieestetyczną, pomarszczoną sk&oacu
Ćwiczenia na ujędrnienie pośladków

Ćwiczenia na ujędrnienie pośladków

Ćwiczenia na ujędrnienie pośladków Jest sporo fajnych ćwiczeń, które pozwalają ujędrniać pośladki. Wystarczy 15-20 minut treningu dziennie, by już po miesiącu zobaczyć pi
Ćwiczenia na klatke w domu

Ćwiczenia na klatke w domu

Ćwiczenia na klatkę w domu Nie trzeba wcale chodzić na siłownię, po to żeby ćwiczyć klatkę piersiową. Równie dobrze, można zrobić to bez najmniejszego problemu we własnym domu.
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Plecy

Ćwiczenia-Na na Facebook'u