Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej


Dodano: 07-03-2015 16:06
Popularność: 3262
Kategorie:Klatka piersiowa
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Klatka piersiowa

Ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej

Trening klatki piersiowej jest bardzo ważnym elementem ćwiczeń ogólnorozwojowych. Warto ćwiczyć klatkę piersiową 3 razy w tygodniu, pamiętając o pozostawieniu 1 dnia odpoczynku między treningami. Klatkę piersiową mogą ćwiczyć zarówno mężczyźni jak i kobiety – poniżej zaprezentuję kilka prostych ćwiczeń, które pomagają kształtować mięśnie klatki piersiowej. Pamiętaj, że w trakcie treningu ćwiczymy wszystkie partie mięśni, tak by nasza sylwetka była rozwinięta proporcjonalnie.

  • Pierwszym ćwiczeniem jest wyciskanie sztangi na ławce poziomej. Połóż się na ławce, chwyć sztangę tak, by kciuk znajdował się ponad gryfem. Prostujemy ręce i podnosimy sztangę po czym ją opuszczamy. Przy opuszczaniu ciężaru, ramiona wraz z przedramionami mają tworzyć względem sztangi kąt prosty.
  • W podobny sposób możesz wykonywać ćwiczenie z hantlami – bierzesz dwie hantle w dłonie i kładziesz się na plecach na ławce. Masz prostować ręce przed siebie, wypychając ciężar, po czym uginasz łokcie tak, by ciężarki znalazły się na linii barków. W taki sam sposób można wyciskać ciężar leżąc na ławce skośnej głową w dół.
  • Kolejne ćwiczenie to rozpiętki ze sztanglami w pozycji leżącej na ławce poziomej. Kładziesz się na plecach na ławce, wyciągasz ręce w bok, uginasz je w łokciu, chwytasz sztangle. Przy tak ugiętych łokciach kierujesz obie ręce tak, by spotkały się nad klatką piersiową, po czym wracasz do pozycji wyjściowej.
  • Trudniejsze ćwiczenie na mięśnie klatki piersiowej polega na tym, by wziąć hantle i położyć się na ławce na plecach. Lekko ugnij ręce w łokciu i wyciągnij ręce przed siebie. Pozostając w tej pozycji skieruj ręce z ciężarem za głowę, zatrzymaj chwilę mięśnie w napięciu, po czym wróć do pozycji wyjściowej.
  • Na mięśnie klatki piersiowej dobrze wpływają też pompki na poręczach, które można wykonywać na siłowni. Stajesz na maszynie, opierasz ręce na bocznych drążkach i starasz się podciągnąć ciało w górę, jednak tułów nie zmienia pozycji. Dla lepszego napięcia mięśni klatki piersiowej, nie prostuj całkiem rąk w trakcie ćwiczenia.
  • Skorzystaj też z maszyny nazywanej motylkiem, na której wykonuje się tzw. rozpiętki. Chodzi o to by przyciągać i następnie odciągać od klatki piersiowej ramiona maszyny, dobierając przy tym odpowiednie obciążenie. Motylek występuje w kilku wariantach, są więc różne metody ćwiczeń na tej maszynie.

 

Ćwiczenia na jędrny brzuch

Ćwiczenia na jędrny brzuch

Ćwiczenia na jędrny brzuch Jest wiele ćwiczeń, które pozwalają na ćwiczenie mięśni brzucha. Zarówno mężczyźni jak i kobiety dbają o tę część ciała i poświęcają je
Cwiczenia na barki dla mężczyzn

Cwiczenia na barki dla mężczyzn

Ćwiczenia na mięśnie barków dla mężczyzn Zarówno mężczyźni jak i kobiety mogą ćwiczyć mięśnie barków, z tym że u panów mogą być one bardziej rozbudowane
Ćwiczenia na plecy

Ćwiczenia na plecy

Ćwiczenia na plecy Ćwiczenia na plecy można podzielić na co najmniej kilka odmian. Wśród nich będą tylko te przeznaczone wyłącznie dla mężczyzn, do których wykonywania pot
Ćwiczenia na pozbycie się cellulitu

Ćwiczenia na pozbycie się cellulitu

Ćwiczenia na pozbycie się cellulitu Cellulit jest zmorą wielu kobiet, szczególnie tych, które zmagają się z nadwagą. Cellulit objawia się nieestetyczną, pomarszczoną sk&oacu
Ćwiczenia na tyłek

Ćwiczenia na tyłek

Proste ćwiczenia na pośladki Szczególnie panie są przewrażliwione na punkcie swoich pośladków, jednak do modelowania tej części ciała coraz częściej przystępują też pano
Ćwiczenia na klatkę

Ćwiczenia na klatkę

Ćwiczenia na klatkę piersiową Ćwiczenia na klatkę mogą być wykonywane zarówno przez mężczyzn jak i przez kobiety. Wystarczą chęci i motywacja do ćwiczeń. Najlepiej jest włącz
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Klatka piersiowa

Ćwiczenia-Na na Facebook'u