Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej


Dodano: 07-03-2015 16:06
Popularność: 1402
Kategorie:Klatka piersiowa
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Klatka piersiowa

Ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej

Trening klatki piersiowej jest bardzo ważnym elementem ćwiczeń ogólnorozwojowych. Warto ćwiczyć klatkę piersiową 3 razy w tygodniu, pamiętając o pozostawieniu 1 dnia odpoczynku między treningami. Klatkę piersiową mogą ćwiczyć zarówno mężczyźni jak i kobiety – poniżej zaprezentuję kilka prostych ćwiczeń, które pomagają kształtować mięśnie klatki piersiowej. Pamiętaj, że w trakcie treningu ćwiczymy wszystkie partie mięśni, tak by nasza sylwetka była rozwinięta proporcjonalnie.

  • Pierwszym ćwiczeniem jest wyciskanie sztangi na ławce poziomej. Połóż się na ławce, chwyć sztangę tak, by kciuk znajdował się ponad gryfem. Prostujemy ręce i podnosimy sztangę po czym ją opuszczamy. Przy opuszczaniu ciężaru, ramiona wraz z przedramionami mają tworzyć względem sztangi kąt prosty.
  • W podobny sposób możesz wykonywać ćwiczenie z hantlami – bierzesz dwie hantle w dłonie i kładziesz się na plecach na ławce. Masz prostować ręce przed siebie, wypychając ciężar, po czym uginasz łokcie tak, by ciężarki znalazły się na linii barków. W taki sam sposób można wyciskać ciężar leżąc na ławce skośnej głową w dół.
  • Kolejne ćwiczenie to rozpiętki ze sztanglami w pozycji leżącej na ławce poziomej. Kładziesz się na plecach na ławce, wyciągasz ręce w bok, uginasz je w łokciu, chwytasz sztangle. Przy tak ugiętych łokciach kierujesz obie ręce tak, by spotkały się nad klatką piersiową, po czym wracasz do pozycji wyjściowej.
  • Trudniejsze ćwiczenie na mięśnie klatki piersiowej polega na tym, by wziąć hantle i położyć się na ławce na plecach. Lekko ugnij ręce w łokciu i wyciągnij ręce przed siebie. Pozostając w tej pozycji skieruj ręce z ciężarem za głowę, zatrzymaj chwilę mięśnie w napięciu, po czym wróć do pozycji wyjściowej.
  • Na mięśnie klatki piersiowej dobrze wpływają też pompki na poręczach, które można wykonywać na siłowni. Stajesz na maszynie, opierasz ręce na bocznych drążkach i starasz się podciągnąć ciało w górę, jednak tułów nie zmienia pozycji. Dla lepszego napięcia mięśni klatki piersiowej, nie prostuj całkiem rąk w trakcie ćwiczenia.
  • Skorzystaj też z maszyny nazywanej motylkiem, na której wykonuje się tzw. rozpiętki. Chodzi o to by przyciągać i następnie odciągać od klatki piersiowej ramiona maszyny, dobierając przy tym odpowiednie obciążenie. Motylek występuje w kilku wariantach, są więc różne metody ćwiczeń na tej maszynie.

 

Ćwiczenia na dolne partie brzucha

Ćwiczenia na dolne partie brzucha

Ćwiczenia na dolne partie brzucha Stwierdzenie dolne partie brzucha jest dość nieprecyzyjne – na brzuchu mamy mięsień prosty ciągnący się od chrząstek żebrowych aż po spojenie ło
Ćwiczenia na obręcz barkową

Ćwiczenia na obręcz barkową

Ćwiczenia na obręcz barkową Obręcz barkowa jest to grupa mięśni obejmująca częściowo klatkę piersiową oraz plecy, a także kark. W szczególności mężczyźni dbają o to, by roz
Ćwiczenia na kręgosłup piersiowy

Ćwiczenia na kręgosłup piersiowy

Ćwiczenia na kręgosłup piersiowy Ćwiczenia na kręgosłup piersiowy zalecane są wtedy, kiedy pacjent odczuwa ból i napięcie w okolicach odcinka piersiowego. Proste ćwiczenia mogą po
Ćwiczenia na łydki w domu

Ćwiczenia na łydki w domu

Ćwiczenia na łydki w domu Wiele osób wykonując trening nóg zapomina o kształtowaniu łydek. Warto włączyć do treningu ogólnorozwojowego również ćwiczenie łyde
Ćwiczenia na dużą pupę

Ćwiczenia na dużą pupę

Ćwiczenia na dużą pupę Wielkość pośladków jest uwarunkowana poprzez geny – samymi ćwiczeniami nie da się znacznie powiększyć pośladków, natomiast można wzmocnić i
Ćwiczenia na klatkę

Ćwiczenia na klatkę

Ćwiczenia na klatkę piersiową Ćwiczenia na klatkę mogą być wykonywane zarówno przez mężczyzn jak i przez kobiety. Wystarczą chęci i motywacja do ćwiczeń. Najlepiej jest włącz
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Klatka piersiowa

Ćwiczenia-Na na Facebook'u