Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej


Dodano: 07-03-2015 16:06
Popularność: 1492
Kategorie:Klatka piersiowa
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Klatka piersiowa

Ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej

Trening klatki piersiowej jest bardzo ważnym elementem ćwiczeń ogólnorozwojowych. Warto ćwiczyć klatkę piersiową 3 razy w tygodniu, pamiętając o pozostawieniu 1 dnia odpoczynku między treningami. Klatkę piersiową mogą ćwiczyć zarówno mężczyźni jak i kobiety – poniżej zaprezentuję kilka prostych ćwiczeń, które pomagają kształtować mięśnie klatki piersiowej. Pamiętaj, że w trakcie treningu ćwiczymy wszystkie partie mięśni, tak by nasza sylwetka była rozwinięta proporcjonalnie.

  • Pierwszym ćwiczeniem jest wyciskanie sztangi na ławce poziomej. Połóż się na ławce, chwyć sztangę tak, by kciuk znajdował się ponad gryfem. Prostujemy ręce i podnosimy sztangę po czym ją opuszczamy. Przy opuszczaniu ciężaru, ramiona wraz z przedramionami mają tworzyć względem sztangi kąt prosty.
  • W podobny sposób możesz wykonywać ćwiczenie z hantlami – bierzesz dwie hantle w dłonie i kładziesz się na plecach na ławce. Masz prostować ręce przed siebie, wypychając ciężar, po czym uginasz łokcie tak, by ciężarki znalazły się na linii barków. W taki sam sposób można wyciskać ciężar leżąc na ławce skośnej głową w dół.
  • Kolejne ćwiczenie to rozpiętki ze sztanglami w pozycji leżącej na ławce poziomej. Kładziesz się na plecach na ławce, wyciągasz ręce w bok, uginasz je w łokciu, chwytasz sztangle. Przy tak ugiętych łokciach kierujesz obie ręce tak, by spotkały się nad klatką piersiową, po czym wracasz do pozycji wyjściowej.
  • Trudniejsze ćwiczenie na mięśnie klatki piersiowej polega na tym, by wziąć hantle i położyć się na ławce na plecach. Lekko ugnij ręce w łokciu i wyciągnij ręce przed siebie. Pozostając w tej pozycji skieruj ręce z ciężarem za głowę, zatrzymaj chwilę mięśnie w napięciu, po czym wróć do pozycji wyjściowej.
  • Na mięśnie klatki piersiowej dobrze wpływają też pompki na poręczach, które można wykonywać na siłowni. Stajesz na maszynie, opierasz ręce na bocznych drążkach i starasz się podciągnąć ciało w górę, jednak tułów nie zmienia pozycji. Dla lepszego napięcia mięśni klatki piersiowej, nie prostuj całkiem rąk w trakcie ćwiczenia.
  • Skorzystaj też z maszyny nazywanej motylkiem, na której wykonuje się tzw. rozpiętki. Chodzi o to by przyciągać i następnie odciągać od klatki piersiowej ramiona maszyny, dobierając przy tym odpowiednie obciążenie. Motylek występuje w kilku wariantach, są więc różne metody ćwiczeń na tej maszynie.

 

Ćwiczenia na jędrny i płaski brzuch

Ćwiczenia na jędrny i płaski brzuch

Ćwiczenia na jędrny i płaski brzuch Nawet najszczuplejsze osoby mogą nie mieć ładnego i jędrnego brzucha, o ile o niego odpowiednio nie zadbają. Ćwiczenia pozwalają nie tyko na spłaszcz
Ćwiczenia na barki

Ćwiczenia na barki

Ćwiczenia na barki Mówiąc o ćwiczeniach na barki mamy na myśli trening mięśni ramiennych. Powinien on być włączony do ćwiczeń ogólnorozwojowych – trening warto wykon
Ćwiczenia na dół pleców

Ćwiczenia na dół pleców

Ćwiczenia na dolną część pleców Wbrew pozorom, da się ćwiczyć dolną część pleców, o czym wielu ćwiczących zapomina, skupiając się głównie na grzbiecie. Lekki
Ćwiczenia na odchudzanie nóg i brzucha

Ćwiczenia na odchudzanie nóg i brzucha

Ćwiczenia na odchudzanie nóg i brzucha Wiosna zbliża się coraz większymi krokami, w związku z tym coraz więcej osób myśli o poprawieniu nie tylko swojej kondycji, ale ró
Ćwiczenia na dużą pupę

Ćwiczenia na dużą pupę

Ćwiczenia na dużą pupę Wielkość pośladków jest uwarunkowana poprzez geny – samymi ćwiczeniami nie da się znacznie powiększyć pośladków, natomiast można wzmocnić i
Ćwiczenia na klate

Ćwiczenia na klate

Ćwiczenia na klatę Jest sporo ćwiczeń, które pomagają kształtować mięśnie klatki piersiowej. Wystarczy tylko nieco chęci i znalezienie  ok. 20 minut czasu dziennie, by ćwicz
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Klatka piersiowa

Ćwiczenia-Na na Facebook'u