Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej


Dodano: 07-03-2015 16:06
Popularność: 1769
Kategorie:Klatka piersiowa
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Klatka piersiowa

Ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej

Trening klatki piersiowej jest bardzo ważnym elementem ćwiczeń ogólnorozwojowych. Warto ćwiczyć klatkę piersiową 3 razy w tygodniu, pamiętając o pozostawieniu 1 dnia odpoczynku między treningami. Klatkę piersiową mogą ćwiczyć zarówno mężczyźni jak i kobiety – poniżej zaprezentuję kilka prostych ćwiczeń, które pomagają kształtować mięśnie klatki piersiowej. Pamiętaj, że w trakcie treningu ćwiczymy wszystkie partie mięśni, tak by nasza sylwetka była rozwinięta proporcjonalnie.

  • Pierwszym ćwiczeniem jest wyciskanie sztangi na ławce poziomej. Połóż się na ławce, chwyć sztangę tak, by kciuk znajdował się ponad gryfem. Prostujemy ręce i podnosimy sztangę po czym ją opuszczamy. Przy opuszczaniu ciężaru, ramiona wraz z przedramionami mają tworzyć względem sztangi kąt prosty.
  • W podobny sposób możesz wykonywać ćwiczenie z hantlami – bierzesz dwie hantle w dłonie i kładziesz się na plecach na ławce. Masz prostować ręce przed siebie, wypychając ciężar, po czym uginasz łokcie tak, by ciężarki znalazły się na linii barków. W taki sam sposób można wyciskać ciężar leżąc na ławce skośnej głową w dół.
  • Kolejne ćwiczenie to rozpiętki ze sztanglami w pozycji leżącej na ławce poziomej. Kładziesz się na plecach na ławce, wyciągasz ręce w bok, uginasz je w łokciu, chwytasz sztangle. Przy tak ugiętych łokciach kierujesz obie ręce tak, by spotkały się nad klatką piersiową, po czym wracasz do pozycji wyjściowej.
  • Trudniejsze ćwiczenie na mięśnie klatki piersiowej polega na tym, by wziąć hantle i położyć się na ławce na plecach. Lekko ugnij ręce w łokciu i wyciągnij ręce przed siebie. Pozostając w tej pozycji skieruj ręce z ciężarem za głowę, zatrzymaj chwilę mięśnie w napięciu, po czym wróć do pozycji wyjściowej.
  • Na mięśnie klatki piersiowej dobrze wpływają też pompki na poręczach, które można wykonywać na siłowni. Stajesz na maszynie, opierasz ręce na bocznych drążkach i starasz się podciągnąć ciało w górę, jednak tułów nie zmienia pozycji. Dla lepszego napięcia mięśni klatki piersiowej, nie prostuj całkiem rąk w trakcie ćwiczenia.
  • Skorzystaj też z maszyny nazywanej motylkiem, na której wykonuje się tzw. rozpiętki. Chodzi o to by przyciągać i następnie odciągać od klatki piersiowej ramiona maszyny, dobierając przy tym odpowiednie obciążenie. Motylek występuje w kilku wariantach, są więc różne metody ćwiczeń na tej maszynie.

 

Ćwiczenia na oponkę

Ćwiczenia na oponkę

Ćwiczenia na oponkę Oponką nazywa się potocznie nadmiar tkanki tłuszczowej na brzuchu. Nie jest łatwo się jej pozbyć, nawet najlepiej wyrzeźbiony kaloryfer zginie pod nadmiarem tłuszczu.
Trening na barki

Trening na barki

Trening na barki Barki są częścią ciała, o której wiele osób zapomina w treningach. Pamiętajmy, że rozbudowujemy ciało zawsze proporcjonalne, najlepiej więc stosować trenin
Metoda Karskiego cwiczenia

Metoda Karskiego cwiczenia

Ćwiczenia metoda Karskiego Metoda karskiego jest dość kontrowersyjną metodą na leczenie skolioz. Metoda opiera się głównie na likwidowaniu przykurczów, które według pr
Ćwiczenia modelujące uda

Ćwiczenia modelujące uda

Ćwiczenia modelujące uda Ćwiczenia na modelowanie ud głównie są wykonywane przez panie, ale coraz częściej korzystają z nich również panowie. Nie są one trudne, wystarczy p
Ćwiczenia na jędrne pośladki w domu

Ćwiczenia na jędrne pośladki w domu

Ćwiczenia na jędrne pośladki, które możesz wykonać w domu Jest wiele ćwiczeń, które wykonywane w domu mogą przynieść efekty pod postacią jędrnych i wymodelowanych poślad
Ćwiczenia na dolną część klatki piersiowej

Ćwiczenia na dolną część klatki piersiowej

Ćwiczenia na dolną część klatki piersiowej W trakcie ćwiczeń na klatkę piersiową aktywujesz do wysiłku większość mięśni, chociaż możesz wybierać ćwiczenia które będą mo
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Klatka piersiowa

Ćwiczenia-Na na Facebook'u