Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na mięśnie brzucha


Dodano: 07-03-2015 16:03
Popularność: 890
Kategorie:Brzuch
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Brzuch

Ćwiczenia na mięśnie brzucha

Brzuch jest tą partią mięśni, która jest ćwiczona najczęściej i przywiązujemy do tego dużą wagę. Szczególnie kobiety dbają o zgrabny brzuch, a każdy mężczyzna chciałby stać się posiadaczem tzw. kaloryfera. Aby to osiągnąć trzeba zmotywować się do ćwiczeń przynajmniej 3 razy w tygodniu. Poniżej zaprezentuję kilka prostych ćwiczeń, które można wykonywać samodzielnie w domu, a które świetnie modelują mięśnie brzucha.

  • Przy pierwszym ćwiczeniu połóż się na plecach na macie, ugnij nogi w kolanie, połóż stopy na ziemi. Ręce zegnij w łokciach, dłonie oprzyj o skronie. Wykonuj spięcia, które są alternatywą dla brzuszków. Siłą mięśni brzucha unoś lekko klatkę piersiową w górę, po czym opuszczaj ją kilka centymetrów nad ziemię.
  • Możesz zmodyfikować spięcia – rób je w taki sam sposób, jednak w trakcie unoszenia klatki piersiowej lekko skręcaj ciało i ciągnij je barkiem w stronę przeciwnej nogi, ćwicząc mięśnie skośne brzucha.
  • Kolejne ćwiczenie jest bardzo proste, połóż się na macie na ziemi, ręce wyciągnij wzdłuż ciała, wyprostuj nogi. Chodzi o to, by unosić jednocześnie w górę obie nogi, a następnie opuszczać je – zatrzymujesz ruch kilka centymetrów nad ziemią i znów unosisz nogi w górę.
  • Przy następnym ćwiczeniu połóż się na macie na boku, oprzyj ciało na ugiętej ręce, drugą rękę oprzyj na biodrze, wyprostuj nogi. Prostuj lekko rękę wypychając biodra w górę – przy tym ćwiczeniu pracują mięśnie skośne, odpowiedzialne za likwidację tzw. boczków.
  • Przystępując do następnego ćwiczenia znów połóż się na macie, wyciągnij nogi, ręce umieść za głową lub złap jakiś punkt dla lepszego oparcia. Z tej pozycji podciągasz jednocześnie oba kolana w stronę klatki piersiowej, po czym wracasz do pozycji wyjściowej. Ćwiczenie można też wykonywać kładąc się na ławce skośnej.
  • Przy następnym ćwiczeniu stań prosto w lekkim rozkroku i weź do ręki ciężarki. Opuść dłonie z ciężarkami wzdłuż ciała, następnie stojąc prosto wykonuj skłony ciała raz w kierunku jednej, raz drugiej ręki tak jakby to ciężarek „ciągnął” nas w dół.

Pamiętaj, że mięśnie brzucha potrzebują czasu na regenerację. Po treningu powinieneś pozostawić jeden dzień bez ćwiczeń, w czasie którego mięśnie odpoczywają. Najlepsze efekty przynosi intensywny trening, wykonywany 3 razy w tygodniu. resztę dni w tygodniu możesz poświęcić na ćwiczenia aerobowe czy związane z innymi partiami niż brzuch.

Ćwiczenia na trening brzucha

Ćwiczenia na trening brzucha

Ćwiczenia na trening brzucha Brzuch jest jedną z najczęściej ćwiczonych partii mięśniowych. Panuje teraz moda na posiadanie płaskiego brzucha, na którym zarysowane są mięśnie. Pa
Ćwiczenia na barki

Ćwiczenia na barki

Ćwiczenia na barki Mówiąc o ćwiczeniach na barki mamy na myśli trening mięśni ramiennych. Powinien on być włączony do ćwiczeń ogólnorozwojowych – trening warto wykon
Ćwiczenia na wady postawy

Ćwiczenia na wady postawy

Ćwiczenia na wady postawy Wad postaw jest wiele i większość z nich wiąże się z utrzymywaniem nieprawidłowej sylwetki w wyniku skrzywień kręgosłupa. Wiele osób żyje z wadami post
Ćwiczenia na stopy

Ćwiczenia na stopy

Ćwiczenia na stopy Ćwiczenia na stopy mogą nie tylko wzmocnić pracę naszych stóp i stawy. Stosuje się je bardzo często w celu likwidowania wad postawy takich jak np. płaskostopie. J
Ćwiczenia na jędrne policzki

Ćwiczenia na jędrne policzki

Ćwiczenia na jędrne policzki Kto nie chce cieszyć się jędrnymi i pełnymi policzkami mimo upływu lat? Jest na to wiele sposobów. Możesz ujędrniać skórę za pomocą krem&oacu
Ćwiczenia na klatkę

Ćwiczenia na klatkę

Ćwiczenia na klatkę piersiową Ćwiczenia na klatkę mogą być wykonywane zarówno przez mężczyzn jak i przez kobiety. Wystarczą chęci i motywacja do ćwiczeń. Najlepiej jest włącz
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Brzuch

Ćwiczenia-Na na Facebook'u