Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na mięśnie brzucha


Dodano: 07-03-2015 16:03
Popularność: 1048
Kategorie:Brzuch
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Brzuch

Ćwiczenia na mięśnie brzucha

Brzuch jest tą partią mięśni, która jest ćwiczona najczęściej i przywiązujemy do tego dużą wagę. Szczególnie kobiety dbają o zgrabny brzuch, a każdy mężczyzna chciałby stać się posiadaczem tzw. kaloryfera. Aby to osiągnąć trzeba zmotywować się do ćwiczeń przynajmniej 3 razy w tygodniu. Poniżej zaprezentuję kilka prostych ćwiczeń, które można wykonywać samodzielnie w domu, a które świetnie modelują mięśnie brzucha.

  • Przy pierwszym ćwiczeniu połóż się na plecach na macie, ugnij nogi w kolanie, połóż stopy na ziemi. Ręce zegnij w łokciach, dłonie oprzyj o skronie. Wykonuj spięcia, które są alternatywą dla brzuszków. Siłą mięśni brzucha unoś lekko klatkę piersiową w górę, po czym opuszczaj ją kilka centymetrów nad ziemię.
  • Możesz zmodyfikować spięcia – rób je w taki sam sposób, jednak w trakcie unoszenia klatki piersiowej lekko skręcaj ciało i ciągnij je barkiem w stronę przeciwnej nogi, ćwicząc mięśnie skośne brzucha.
  • Kolejne ćwiczenie jest bardzo proste, połóż się na macie na ziemi, ręce wyciągnij wzdłuż ciała, wyprostuj nogi. Chodzi o to, by unosić jednocześnie w górę obie nogi, a następnie opuszczać je – zatrzymujesz ruch kilka centymetrów nad ziemią i znów unosisz nogi w górę.
  • Przy następnym ćwiczeniu połóż się na macie na boku, oprzyj ciało na ugiętej ręce, drugą rękę oprzyj na biodrze, wyprostuj nogi. Prostuj lekko rękę wypychając biodra w górę – przy tym ćwiczeniu pracują mięśnie skośne, odpowiedzialne za likwidację tzw. boczków.
  • Przystępując do następnego ćwiczenia znów połóż się na macie, wyciągnij nogi, ręce umieść za głową lub złap jakiś punkt dla lepszego oparcia. Z tej pozycji podciągasz jednocześnie oba kolana w stronę klatki piersiowej, po czym wracasz do pozycji wyjściowej. Ćwiczenie można też wykonywać kładąc się na ławce skośnej.
  • Przy następnym ćwiczeniu stań prosto w lekkim rozkroku i weź do ręki ciężarki. Opuść dłonie z ciężarkami wzdłuż ciała, następnie stojąc prosto wykonuj skłony ciała raz w kierunku jednej, raz drugiej ręki tak jakby to ciężarek „ciągnął” nas w dół.

Pamiętaj, że mięśnie brzucha potrzebują czasu na regenerację. Po treningu powinieneś pozostawić jeden dzień bez ćwiczeń, w czasie którego mięśnie odpoczywają. Najlepsze efekty przynosi intensywny trening, wykonywany 3 razy w tygodniu. resztę dni w tygodniu możesz poświęcić na ćwiczenia aerobowe czy związane z innymi partiami niż brzuch.

Ćwiczenia na jędrny brzuch

Ćwiczenia na jędrny brzuch

Ćwiczenia na jędrny brzuch Jest wiele ćwiczeń, które pozwalają na ćwiczenie mięśni brzucha. Zarówno mężczyźni jak i kobiety dbają o tę część ciała i poświęcają je
Ćwiczenia na obręcz barkową

Ćwiczenia na obręcz barkową

Ćwiczenia na obręcz barkową Obręcz barkowa jest to grupa mięśni obejmująca częściowo klatkę piersiową oraz plecy, a także kark. W szczególności mężczyźni dbają o to, by roz
Ćwiczenia na kręgosłup piersiowy

Ćwiczenia na kręgosłup piersiowy

Ćwiczenia na kręgosłup piersiowy Ćwiczenia na kręgosłup piersiowy zalecane są wtedy, kiedy pacjent odczuwa ból i napięcie w okolicach odcinka piersiowego. Proste ćwiczenia mogą po
Ćwiczenia na wysportowane łydki

Ćwiczenia na wysportowane łydki

Ćwiczenia na wysportowane łydki Wysportowane łydki maja ładny, wyraźnie zarysowany kształt i silne mięśnie. Wiele osób zapomina jednak, że w ramach treningu ogólnorozwojoweg
Ćwiczenia na mięsień pośladkowy

Ćwiczenia na mięsień pośladkowy

Ćwiczenia na mięsień pośladkowy W treningu na mięsień pośladkowy szczególne gustują panie. Wyćwiczenie pośladków gwarantuje bowiem ich napięcie, krągłość i pomaga w wa
Ćwiczenia na dolną część klatki piersiowej

Ćwiczenia na dolną część klatki piersiowej

Ćwiczenia na dolną część klatki piersiowej W trakcie ćwiczeń na klatkę piersiową aktywujesz do wysiłku większość mięśni, chociaż możesz wybierać ćwiczenia które będą mo
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Brzuch

Ćwiczenia-Na na Facebook'u