Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na mięśnie brzucha


Dodano: 07-03-2015 16:03
Popularność: 835
Kategorie:Brzuch
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Brzuch

Ćwiczenia na mięśnie brzucha

Brzuch jest tą partią mięśni, która jest ćwiczona najczęściej i przywiązujemy do tego dużą wagę. Szczególnie kobiety dbają o zgrabny brzuch, a każdy mężczyzna chciałby stać się posiadaczem tzw. kaloryfera. Aby to osiągnąć trzeba zmotywować się do ćwiczeń przynajmniej 3 razy w tygodniu. Poniżej zaprezentuję kilka prostych ćwiczeń, które można wykonywać samodzielnie w domu, a które świetnie modelują mięśnie brzucha.

  • Przy pierwszym ćwiczeniu połóż się na plecach na macie, ugnij nogi w kolanie, połóż stopy na ziemi. Ręce zegnij w łokciach, dłonie oprzyj o skronie. Wykonuj spięcia, które są alternatywą dla brzuszków. Siłą mięśni brzucha unoś lekko klatkę piersiową w górę, po czym opuszczaj ją kilka centymetrów nad ziemię.
  • Możesz zmodyfikować spięcia – rób je w taki sam sposób, jednak w trakcie unoszenia klatki piersiowej lekko skręcaj ciało i ciągnij je barkiem w stronę przeciwnej nogi, ćwicząc mięśnie skośne brzucha.
  • Kolejne ćwiczenie jest bardzo proste, połóż się na macie na ziemi, ręce wyciągnij wzdłuż ciała, wyprostuj nogi. Chodzi o to, by unosić jednocześnie w górę obie nogi, a następnie opuszczać je – zatrzymujesz ruch kilka centymetrów nad ziemią i znów unosisz nogi w górę.
  • Przy następnym ćwiczeniu połóż się na macie na boku, oprzyj ciało na ugiętej ręce, drugą rękę oprzyj na biodrze, wyprostuj nogi. Prostuj lekko rękę wypychając biodra w górę – przy tym ćwiczeniu pracują mięśnie skośne, odpowiedzialne za likwidację tzw. boczków.
  • Przystępując do następnego ćwiczenia znów połóż się na macie, wyciągnij nogi, ręce umieść za głową lub złap jakiś punkt dla lepszego oparcia. Z tej pozycji podciągasz jednocześnie oba kolana w stronę klatki piersiowej, po czym wracasz do pozycji wyjściowej. Ćwiczenie można też wykonywać kładąc się na ławce skośnej.
  • Przy następnym ćwiczeniu stań prosto w lekkim rozkroku i weź do ręki ciężarki. Opuść dłonie z ciężarkami wzdłuż ciała, następnie stojąc prosto wykonuj skłony ciała raz w kierunku jednej, raz drugiej ręki tak jakby to ciężarek „ciągnął” nas w dół.

Pamiętaj, że mięśnie brzucha potrzebują czasu na regenerację. Po treningu powinieneś pozostawić jeden dzień bez ćwiczeń, w czasie którego mięśnie odpoczywają. Najlepsze efekty przynosi intensywny trening, wykonywany 3 razy w tygodniu. resztę dni w tygodniu możesz poświęcić na ćwiczenia aerobowe czy związane z innymi partiami niż brzuch.

Ćwiczenia na płaski brzuch

Ćwiczenia na płaski brzuch

Ćwiczenia na płaski brzuch Każdy chciałby mieć płaski brzuch, jednak nie każdemu wystarcza na to samozaparcia i chęci do ćwiczeń. Jeśli przystępujesz do modelowania mięśni brzucha to
Cwiczenia na barki dla mężczyzn

Cwiczenia na barki dla mężczyzn

Ćwiczenia na mięśnie barków dla mężczyzn Zarówno mężczyźni jak i kobiety mogą ćwiczyć mięśnie barków, z tym że u panów mogą być one bardziej rozbudowane
Ćwiczenia na rozbudowanie pleców

Ćwiczenia na rozbudowanie pleców

Ćwiczenia na rozbudowanie pleców Rozbudowanie pleców jest jednym z elementów treningu ogólnorozwojowego, musimy bowiem rozwijać nasze ciało proporcjonalnie. Warto w
Ćwiczenia na odchudzanie nóg i brzucha

Ćwiczenia na odchudzanie nóg i brzucha

Ćwiczenia na odchudzanie nóg i brzucha Wiosna zbliża się coraz większymi krokami, w związku z tym coraz więcej osób myśli o poprawieniu nie tylko swojej kondycji, ale ró
Ćwiczenia na mięsień pośladkowy

Ćwiczenia na mięsień pośladkowy

Ćwiczenia na mięsień pośladkowy W treningu na mięsień pośladkowy szczególne gustują panie. Wyćwiczenie pośladków gwarantuje bowiem ich napięcie, krągłość i pomaga w wa
Ćwiczenia na górną część klatki

Ćwiczenia na górną część klatki

Ćwiczenia na górną część klatki piersiowej Ćwiczenia, które wpływają na modelowanie klatki piersiowej zazwyczaj wpływają zarówno na jej dolną jak i górą cz
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Brzuch

Ćwiczenia-Na na Facebook'u