Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na mięśnie brzucha


Dodano: 07-03-2015 16:03
Popularność: 1639
Kategorie:Brzuch
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Brzuch

Ćwiczenia na mięśnie brzucha

Brzuch jest tą partią mięśni, która jest ćwiczona najczęściej i przywiązujemy do tego dużą wagę. Szczególnie kobiety dbają o zgrabny brzuch, a każdy mężczyzna chciałby stać się posiadaczem tzw. kaloryfera. Aby to osiągnąć trzeba zmotywować się do ćwiczeń przynajmniej 3 razy w tygodniu. Poniżej zaprezentuję kilka prostych ćwiczeń, które można wykonywać samodzielnie w domu, a które świetnie modelują mięśnie brzucha.

  • Przy pierwszym ćwiczeniu połóż się na plecach na macie, ugnij nogi w kolanie, połóż stopy na ziemi. Ręce zegnij w łokciach, dłonie oprzyj o skronie. Wykonuj spięcia, które są alternatywą dla brzuszków. Siłą mięśni brzucha unoś lekko klatkę piersiową w górę, po czym opuszczaj ją kilka centymetrów nad ziemię.
  • Możesz zmodyfikować spięcia – rób je w taki sam sposób, jednak w trakcie unoszenia klatki piersiowej lekko skręcaj ciało i ciągnij je barkiem w stronę przeciwnej nogi, ćwicząc mięśnie skośne brzucha.
  • Kolejne ćwiczenie jest bardzo proste, połóż się na macie na ziemi, ręce wyciągnij wzdłuż ciała, wyprostuj nogi. Chodzi o to, by unosić jednocześnie w górę obie nogi, a następnie opuszczać je – zatrzymujesz ruch kilka centymetrów nad ziemią i znów unosisz nogi w górę.
  • Przy następnym ćwiczeniu połóż się na macie na boku, oprzyj ciało na ugiętej ręce, drugą rękę oprzyj na biodrze, wyprostuj nogi. Prostuj lekko rękę wypychając biodra w górę – przy tym ćwiczeniu pracują mięśnie skośne, odpowiedzialne za likwidację tzw. boczków.
  • Przystępując do następnego ćwiczenia znów połóż się na macie, wyciągnij nogi, ręce umieść za głową lub złap jakiś punkt dla lepszego oparcia. Z tej pozycji podciągasz jednocześnie oba kolana w stronę klatki piersiowej, po czym wracasz do pozycji wyjściowej. Ćwiczenie można też wykonywać kładąc się na ławce skośnej.
  • Przy następnym ćwiczeniu stań prosto w lekkim rozkroku i weź do ręki ciężarki. Opuść dłonie z ciężarkami wzdłuż ciała, następnie stojąc prosto wykonuj skłony ciała raz w kierunku jednej, raz drugiej ręki tak jakby to ciężarek „ciągnął” nas w dół.

Pamiętaj, że mięśnie brzucha potrzebują czasu na regenerację. Po treningu powinieneś pozostawić jeden dzień bez ćwiczeń, w czasie którego mięśnie odpoczywają. Najlepsze efekty przynosi intensywny trening, wykonywany 3 razy w tygodniu. resztę dni w tygodniu możesz poświęcić na ćwiczenia aerobowe czy związane z innymi partiami niż brzuch.

Ćwiczenia na brzuch na siłowni

Ćwiczenia na brzuch na siłowni

Ćwiczenia na brzuch na siłowni Siłownia jest miejscem,  którym możemy ćwiczyć mięśnie brzucha na wiele sposobów. Polecam wybrać większe siłownie, gdzie odpowiedniego
Ćwiczenia na obręcz barkową

Ćwiczenia na obręcz barkową

Ćwiczenia na obręcz barkową Obręcz barkowa jest to grupa mięśni obejmująca częściowo klatkę piersiową oraz plecy, a także kark. W szczególności mężczyźni dbają o to, by roz
Ćwiczenia na wady postawy

Ćwiczenia na wady postawy

Ćwiczenia na wady postawy Wad postaw jest wiele i większość z nich wiąże się z utrzymywaniem nieprawidłowej sylwetki w wyniku skrzywień kręgosłupa. Wiele osób żyje z wadami post
Ćwiczenia na jędrne uda w domu

Ćwiczenia na jędrne uda w domu

Ćwiczenia na uda w domu Wbrew pozorom aby ćwiczyć mięśnie nie trzeba od razu kupować karnetu na siłownię czy fitness. Jest wiele ćwiczeń, które można wykonywać w domu, liczy si
Ćwiczenia na okrągłe pośladki

Ćwiczenia na okrągłe pośladki

Ćwiczenia na okrągłe pośladki Mając na myśli okrągłe pośladki po prostu chodzi o jędrne, ładnie ukształtowane pośladki – taki efekt można osiągnąć poprzez systematyczne ćwi
Ćwiczenia na klatke w domu

Ćwiczenia na klatke w domu

Ćwiczenia na klatkę w domu Nie trzeba wcale chodzić na siłownię, po to żeby ćwiczyć klatkę piersiową. Równie dobrze, można zrobić to bez najmniejszego problemu we własnym domu.
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Brzuch

Ćwiczenia-Na na Facebook'u