Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na mięśnie brzucha


Dodano: 07-03-2015 16:03
Popularność: 1159
Kategorie:Brzuch
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Brzuch

Ćwiczenia na mięśnie brzucha

Brzuch jest tą partią mięśni, która jest ćwiczona najczęściej i przywiązujemy do tego dużą wagę. Szczególnie kobiety dbają o zgrabny brzuch, a każdy mężczyzna chciałby stać się posiadaczem tzw. kaloryfera. Aby to osiągnąć trzeba zmotywować się do ćwiczeń przynajmniej 3 razy w tygodniu. Poniżej zaprezentuję kilka prostych ćwiczeń, które można wykonywać samodzielnie w domu, a które świetnie modelują mięśnie brzucha.

  • Przy pierwszym ćwiczeniu połóż się na plecach na macie, ugnij nogi w kolanie, połóż stopy na ziemi. Ręce zegnij w łokciach, dłonie oprzyj o skronie. Wykonuj spięcia, które są alternatywą dla brzuszków. Siłą mięśni brzucha unoś lekko klatkę piersiową w górę, po czym opuszczaj ją kilka centymetrów nad ziemię.
  • Możesz zmodyfikować spięcia – rób je w taki sam sposób, jednak w trakcie unoszenia klatki piersiowej lekko skręcaj ciało i ciągnij je barkiem w stronę przeciwnej nogi, ćwicząc mięśnie skośne brzucha.
  • Kolejne ćwiczenie jest bardzo proste, połóż się na macie na ziemi, ręce wyciągnij wzdłuż ciała, wyprostuj nogi. Chodzi o to, by unosić jednocześnie w górę obie nogi, a następnie opuszczać je – zatrzymujesz ruch kilka centymetrów nad ziemią i znów unosisz nogi w górę.
  • Przy następnym ćwiczeniu połóż się na macie na boku, oprzyj ciało na ugiętej ręce, drugą rękę oprzyj na biodrze, wyprostuj nogi. Prostuj lekko rękę wypychając biodra w górę – przy tym ćwiczeniu pracują mięśnie skośne, odpowiedzialne za likwidację tzw. boczków.
  • Przystępując do następnego ćwiczenia znów połóż się na macie, wyciągnij nogi, ręce umieść za głową lub złap jakiś punkt dla lepszego oparcia. Z tej pozycji podciągasz jednocześnie oba kolana w stronę klatki piersiowej, po czym wracasz do pozycji wyjściowej. Ćwiczenie można też wykonywać kładąc się na ławce skośnej.
  • Przy następnym ćwiczeniu stań prosto w lekkim rozkroku i weź do ręki ciężarki. Opuść dłonie z ciężarkami wzdłuż ciała, następnie stojąc prosto wykonuj skłony ciała raz w kierunku jednej, raz drugiej ręki tak jakby to ciężarek „ciągnął” nas w dół.

Pamiętaj, że mięśnie brzucha potrzebują czasu na regenerację. Po treningu powinieneś pozostawić jeden dzień bez ćwiczeń, w czasie którego mięśnie odpoczywają. Najlepsze efekty przynosi intensywny trening, wykonywany 3 razy w tygodniu. resztę dni w tygodniu możesz poświęcić na ćwiczenia aerobowe czy związane z innymi partiami niż brzuch.

Ćwiczenia na jędrny brzuch po ciąży

Ćwiczenia na jędrny brzuch po ciąży

  Ćwiczenia na jędrny brzuch po ciąży Po ciąży skóra na brzuchu traci elastyczność, skóra może być zwiotczała, co jest strapieniem wielu kobiet. W 6 tygodni po poro
Ćwiczenia na obręcz barkową

Ćwiczenia na obręcz barkową

Ćwiczenia na obręcz barkową Obręcz barkowa jest to grupa mięśni obejmująca częściowo klatkę piersiową oraz plecy, a także kark. W szczególności mężczyźni dbają o to, by roz
Ćwiczenia na rozbudowanie pleców

Ćwiczenia na rozbudowanie pleców

Ćwiczenia na rozbudowanie pleców Rozbudowanie pleców jest jednym z elementów treningu ogólnorozwojowego, musimy bowiem rozwijać nasze ciało proporcjonalnie. Warto w
Ćwiczenia na pełniejsze łydki

Ćwiczenia na pełniejsze łydki

Ćwiczenia na pełniejsze łydki Jest naprawdę sporo dobrych ćwiczeń, które poprawiają kondycję łydek i rozbudowują ich mięśnie. Są one przeznaczone dla każdego, kto chciałby po
Ćwiczenia na jędrny tyłek

Ćwiczenia na jędrny tyłek

Ćwiczenia na jędrny tyłek Jest sporo fajnych ćwiczeń, które pozwalają kształtować nam mięśnie pośladków. Szczególnie panie zainteresowane są tym, by wzmacniać mi
Ćwiczenia na triceps

Ćwiczenia na triceps

Ćwiczenia na triceps Triceps, czyli mięsień trójgłowy ramienia znajduje się na tylnej powierzchni naszego ramienia. Warto pamiętać, że mięśnie rąk należy ćwiczyć równom
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Brzuch

Ćwiczenia-Na na Facebook'u