Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na kręgosłup piersiowy


Dodano: 17-04-2015 07:53
Popularność: 2747
Kategorie:Plecy
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Plecy

Ćwiczenia na kręgosłup piersiowy

Ćwiczenia na kręgosłup piersiowy zalecane są wtedy, kiedy pacjent odczuwa ból i napięcie w okolicach odcinka piersiowego. Proste ćwiczenia mogą pomóc w zmniejszeniu napięcia, a tym samym łagodzą ból i dyskomfort. Wystarczy ćwiczyć 10 minut dziennie, by po miesiącu zobaczyć różnicę. Przy bólach kręgosłupa warto wzmacniać mięśnie pleców i brzucha,  dzięki czemu sylwetka będzie stabilniejsza.

  • Przy pierwszym ćwiczeniu weź małą poduszkę, połóż się na macie i podłóż ją pod głowę. Lekko ściągnij brodę i powoli  obracaj głowę w prawą i w lewą stronę. Wykonaj ćwiczenie 6 razy.
  • Zostań w powyższej pozycji leżąc  poduszką pod głową i z lekko ściągnięta brodą. Staraj się napierać na poduszkę potylicą przez kilka sekund, po czym rozluźnij i powtarzaj ćwiczenie w sumie 5 razy.
  • Usiądź wygodnie na krześle z oparciem o oprzyj na nim plecy. Spleć obie dłonie na potylicy i naciskaj dłońmi na głowę przez 5 sekund, następnie rób 5 sekund przerwy i znów wykonuj ćwiczenie, w sumie 5 razy.
  • Zostań w powyższej pozycji na krześle i połóż prawą lub lewą rękę na czole. Staraj się naciskać ręką na czoło, a głową stawiać temu opór. Wykonuj ćwiczenie przez 5 sekund, zrób 5 sekund przerwy i znów przystąp do ćwiczenia, w sumie wykonując je 5 razy.
  • Do kolejnego ćwiczenia stań w lekkim rozkroku lub usiądź wygodnie na krześle. Ściągnij łopatki i spleć ręce na plecach, równocześnie odginając głowę ku tyłowi. Zostań w tej pozycji 10 sekund.
  • Dobrym ćwiczeniem na odcinek piersiowy kręgosłupa jest tzw. koci grzbiet. Zejdź na matę, oprzyj przód ciała na wyprostowanych rękach, wyciągnij nogi. Staraj się wygiąć plecy ku górze,  tworząc z nich kształt łukowaty. Po 5 sekundach wracasz do pozycji wyjściowej. W sumie wykonuj ćwiczenie 5 razy.
  • Do kolejnego ćwiczenia połóż się na macie na brzuchu, wyprostuj nogi do tyłu, ręce wyciągnij i wyprostuj po bokach ciała. W takiej pozycji, trzymając ręce po bokach ciała, unoś klatkę piersiową w górę, zatrzymuj ruch na kilka sekund, po czym wracaj do pozycji wyjściowej. Wykonaj 5 powtórzeń ćwiczenia.
  • Przy ostatnim ćwiczeniu stań prosto w lekkim rozkroku, wyprostuj ręce za głową i wykonuj lekkie pochylenia ciała raz w prawą, raz w lewą stronę. Wykonuj w sumie 10 powtórzeń.

 

Ćwiczenia na brzuch z piłką

Ćwiczenia na brzuch z piłką

Ćwiczenia na brzuch z piłką Ćwiczenia a brzuch z piłką są bardzo skuteczne, jednak wcale nie wymagają ogromnego wysiłku, stąd głównie wybierają je kobiety. Piłka pomaga modelow
Trening na barki

Trening na barki

Trening na barki Barki są częścią ciała, o której wiele osób zapomina w treningach. Pamiętajmy, że rozbudowujemy ciało zawsze proporcjonalne, najlepiej więc stosować trenin
Ćwiczenia na plecy w domu

Ćwiczenia na plecy w domu

Ćwiczenia na plecy Rozbudowywanie pleców powinno być elementem każdego treningu ogólnorozwojowego. Aby uzyskać dobre efekty, taki trening powinien być przeprowadzany 3 razy dzie
Ćwiczenia na uda

Ćwiczenia na uda

Ćwiczenia na uda Uda to część ciała, którą mogą ćwiczyć nie tylko kobiety. Dobrze wymodelowane uda są jędrne, nie pojawia się na nich cellulit. Jest kilka prostych ćwiczeń, kt
Ćwiczenia na pośladki i uda

Ćwiczenia na pośladki i uda

Ćwiczenia na pośladki i uda Jeśli jest tylko taka możliwość to wiele osób bardzo chętnie łączy ćwiczenia, które wpływają na pośladki i uda jednocześnie. Tak naprawdę j
Ćwiczenia na dolną część klatki piersiowej

Ćwiczenia na dolną część klatki piersiowej

Ćwiczenia na dolną część klatki piersiowej W trakcie ćwiczeń na klatkę piersiową aktywujesz do wysiłku większość mięśni, chociaż możesz wybierać ćwiczenia które będą mo
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Plecy

Ćwiczenia-Na na Facebook'u