Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na kręgosłup piersiowy


Dodano: 17-04-2015 07:53
Popularność: 1603
Kategorie:Plecy
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Plecy

Ćwiczenia na kręgosłup piersiowy

Ćwiczenia na kręgosłup piersiowy zalecane są wtedy, kiedy pacjent odczuwa ból i napięcie w okolicach odcinka piersiowego. Proste ćwiczenia mogą pomóc w zmniejszeniu napięcia, a tym samym łagodzą ból i dyskomfort. Wystarczy ćwiczyć 10 minut dziennie, by po miesiącu zobaczyć różnicę. Przy bólach kręgosłupa warto wzmacniać mięśnie pleców i brzucha,  dzięki czemu sylwetka będzie stabilniejsza.

  • Przy pierwszym ćwiczeniu weź małą poduszkę, połóż się na macie i podłóż ją pod głowę. Lekko ściągnij brodę i powoli  obracaj głowę w prawą i w lewą stronę. Wykonaj ćwiczenie 6 razy.
  • Zostań w powyższej pozycji leżąc  poduszką pod głową i z lekko ściągnięta brodą. Staraj się napierać na poduszkę potylicą przez kilka sekund, po czym rozluźnij i powtarzaj ćwiczenie w sumie 5 razy.
  • Usiądź wygodnie na krześle z oparciem o oprzyj na nim plecy. Spleć obie dłonie na potylicy i naciskaj dłońmi na głowę przez 5 sekund, następnie rób 5 sekund przerwy i znów wykonuj ćwiczenie, w sumie 5 razy.
  • Zostań w powyższej pozycji na krześle i połóż prawą lub lewą rękę na czole. Staraj się naciskać ręką na czoło, a głową stawiać temu opór. Wykonuj ćwiczenie przez 5 sekund, zrób 5 sekund przerwy i znów przystąp do ćwiczenia, w sumie wykonując je 5 razy.
  • Do kolejnego ćwiczenia stań w lekkim rozkroku lub usiądź wygodnie na krześle. Ściągnij łopatki i spleć ręce na plecach, równocześnie odginając głowę ku tyłowi. Zostań w tej pozycji 10 sekund.
  • Dobrym ćwiczeniem na odcinek piersiowy kręgosłupa jest tzw. koci grzbiet. Zejdź na matę, oprzyj przód ciała na wyprostowanych rękach, wyciągnij nogi. Staraj się wygiąć plecy ku górze,  tworząc z nich kształt łukowaty. Po 5 sekundach wracasz do pozycji wyjściowej. W sumie wykonuj ćwiczenie 5 razy.
  • Do kolejnego ćwiczenia połóż się na macie na brzuchu, wyprostuj nogi do tyłu, ręce wyciągnij i wyprostuj po bokach ciała. W takiej pozycji, trzymając ręce po bokach ciała, unoś klatkę piersiową w górę, zatrzymuj ruch na kilka sekund, po czym wracaj do pozycji wyjściowej. Wykonaj 5 powtórzeń ćwiczenia.
  • Przy ostatnim ćwiczeniu stań prosto w lekkim rozkroku, wyprostuj ręce za głową i wykonuj lekkie pochylenia ciała raz w prawą, raz w lewą stronę. Wykonuj w sumie 10 powtórzeń.

 

Ćwiczenia na brzuch kaloryfer

Ćwiczenia na brzuch kaloryfer

Ćwiczenia na kaloryfer Każdy mężczyzna chciałby na swoim brzuchu wyrobić kaloryfer, a o ładnie zarysowane mięsnie brzucha walczą też panie. Podstawą jest jednak spalenie zbędnego tłus
Trening na barki

Trening na barki

Trening na barki Barki są częścią ciała, o której wiele osób zapomina w treningach. Pamiętajmy, że rozbudowujemy ciało zawsze proporcjonalne, najlepiej więc stosować trenin
Ćwiczenia na skoliozę

Ćwiczenia na skoliozę

Ćwiczenia na skoliozę Skolioza jest skrzywieniem bocznym kręgosłupa, który wygięty jest pod nienaturalnym kątem. Skoliozą określa się zniekształcenie wynoszące ponad 10° w p
Ćwiczenia na zgrabne uda

Ćwiczenia na zgrabne uda

Ćwiczenia na zgrabne uda Zakładanie krótkich spódniczek lub szortów zobowiązuje. Jeszcze przed sezonem letnim wszystkie dziewczyny, a także kobiety, powinny robić wszystk
Ćwiczenia na pośladki

Ćwiczenia na pośladki

Ćwiczenia na pośladki Pośladki to część ciała o którą szczególnie dbają panie, jednak do modelowania pośladków coraz częściej sięgają też mężczyźni. Jest spo
Ćwiczenia na klatkę

Ćwiczenia na klatkę

Ćwiczenia na klatkę piersiową Ćwiczenia na klatkę mogą być wykonywane zarówno przez mężczyzn jak i przez kobiety. Wystarczą chęci i motywacja do ćwiczeń. Najlepiej jest włącz
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Plecy

Ćwiczenia-Na na Facebook'u