Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na kręgosłup piersiowy


Dodano: 17-04-2015 07:53
Popularność: 1084
Kategorie:Plecy
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Plecy

Ćwiczenia na kręgosłup piersiowy

Ćwiczenia na kręgosłup piersiowy zalecane są wtedy, kiedy pacjent odczuwa ból i napięcie w okolicach odcinka piersiowego. Proste ćwiczenia mogą pomóc w zmniejszeniu napięcia, a tym samym łagodzą ból i dyskomfort. Wystarczy ćwiczyć 10 minut dziennie, by po miesiącu zobaczyć różnicę. Przy bólach kręgosłupa warto wzmacniać mięśnie pleców i brzucha,  dzięki czemu sylwetka będzie stabilniejsza.

  • Przy pierwszym ćwiczeniu weź małą poduszkę, połóż się na macie i podłóż ją pod głowę. Lekko ściągnij brodę i powoli  obracaj głowę w prawą i w lewą stronę. Wykonaj ćwiczenie 6 razy.
  • Zostań w powyższej pozycji leżąc  poduszką pod głową i z lekko ściągnięta brodą. Staraj się napierać na poduszkę potylicą przez kilka sekund, po czym rozluźnij i powtarzaj ćwiczenie w sumie 5 razy.
  • Usiądź wygodnie na krześle z oparciem o oprzyj na nim plecy. Spleć obie dłonie na potylicy i naciskaj dłońmi na głowę przez 5 sekund, następnie rób 5 sekund przerwy i znów wykonuj ćwiczenie, w sumie 5 razy.
  • Zostań w powyższej pozycji na krześle i połóż prawą lub lewą rękę na czole. Staraj się naciskać ręką na czoło, a głową stawiać temu opór. Wykonuj ćwiczenie przez 5 sekund, zrób 5 sekund przerwy i znów przystąp do ćwiczenia, w sumie wykonując je 5 razy.
  • Do kolejnego ćwiczenia stań w lekkim rozkroku lub usiądź wygodnie na krześle. Ściągnij łopatki i spleć ręce na plecach, równocześnie odginając głowę ku tyłowi. Zostań w tej pozycji 10 sekund.
  • Dobrym ćwiczeniem na odcinek piersiowy kręgosłupa jest tzw. koci grzbiet. Zejdź na matę, oprzyj przód ciała na wyprostowanych rękach, wyciągnij nogi. Staraj się wygiąć plecy ku górze,  tworząc z nich kształt łukowaty. Po 5 sekundach wracasz do pozycji wyjściowej. W sumie wykonuj ćwiczenie 5 razy.
  • Do kolejnego ćwiczenia połóż się na macie na brzuchu, wyprostuj nogi do tyłu, ręce wyciągnij i wyprostuj po bokach ciała. W takiej pozycji, trzymając ręce po bokach ciała, unoś klatkę piersiową w górę, zatrzymuj ruch na kilka sekund, po czym wracaj do pozycji wyjściowej. Wykonaj 5 powtórzeń ćwiczenia.
  • Przy ostatnim ćwiczeniu stań prosto w lekkim rozkroku, wyprostuj ręce za głową i wykonuj lekkie pochylenia ciała raz w prawą, raz w lewą stronę. Wykonuj w sumie 10 powtórzeń.

 

Ćwiczenia na mięśnie skośne brzucha

Ćwiczenia na mięśnie skośne brzucha

Ćwiczenia na mięśnie skośne brzucha W trakcie ćwiczeń mięśni brzucha, często zaniedbywana jest partia mięśni skośnych, a przecież jest wiele ćwiczeń, które pomagają likwidow
Ćwiczenia na obręcz barkową

Ćwiczenia na obręcz barkową

Ćwiczenia na obręcz barkową Obręcz barkowa jest to grupa mięśni obejmująca częściowo klatkę piersiową oraz plecy, a także kark. W szczególności mężczyźni dbają o to, by roz
Ćwiczenia na rozbudowanie pleców

Ćwiczenia na rozbudowanie pleców

Ćwiczenia na rozbudowanie pleców Rozbudowanie pleców jest jednym z elementów treningu ogólnorozwojowego, musimy bowiem rozwijać nasze ciało proporcjonalnie. Warto w
Ćwiczenia na kolana

Ćwiczenia na kolana

Ćwiczenia na kolana Przy ćwiczeniach na kolana nie chodzi o to, by wzmocnić mięśnie nóg, ale o to, by poprawić stabilność, często też by wygrać z bólem kończyny. Jest wie
Ćwiczenia na fajny tyłek

Ćwiczenia na fajny tyłek

Ćwiczenia na fajny tyłek Szczególnie panie zainteresowane są tym, by mieć kształtną i jędrną pupę, bez oznak cellulitu. Jest wiele metod na osiągnięcie takiego efektu poprzez ćw
Ćwiczenia na klatkę

Ćwiczenia na klatkę

Ćwiczenia na klatkę piersiową Ćwiczenia na klatkę mogą być wykonywane zarówno przez mężczyzn jak i przez kobiety. Wystarczą chęci i motywacja do ćwiczeń. Najlepiej jest włącz
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Plecy

Ćwiczenia-Na na Facebook'u