Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na kręgosłup piersiowy


Dodano: 17-04-2015 07:53
Popularność: 927
Kategorie:Plecy
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Plecy

Ćwiczenia na kręgosłup piersiowy

Ćwiczenia na kręgosłup piersiowy zalecane są wtedy, kiedy pacjent odczuwa ból i napięcie w okolicach odcinka piersiowego. Proste ćwiczenia mogą pomóc w zmniejszeniu napięcia, a tym samym łagodzą ból i dyskomfort. Wystarczy ćwiczyć 10 minut dziennie, by po miesiącu zobaczyć różnicę. Przy bólach kręgosłupa warto wzmacniać mięśnie pleców i brzucha,  dzięki czemu sylwetka będzie stabilniejsza.

  • Przy pierwszym ćwiczeniu weź małą poduszkę, połóż się na macie i podłóż ją pod głowę. Lekko ściągnij brodę i powoli  obracaj głowę w prawą i w lewą stronę. Wykonaj ćwiczenie 6 razy.
  • Zostań w powyższej pozycji leżąc  poduszką pod głową i z lekko ściągnięta brodą. Staraj się napierać na poduszkę potylicą przez kilka sekund, po czym rozluźnij i powtarzaj ćwiczenie w sumie 5 razy.
  • Usiądź wygodnie na krześle z oparciem o oprzyj na nim plecy. Spleć obie dłonie na potylicy i naciskaj dłońmi na głowę przez 5 sekund, następnie rób 5 sekund przerwy i znów wykonuj ćwiczenie, w sumie 5 razy.
  • Zostań w powyższej pozycji na krześle i połóż prawą lub lewą rękę na czole. Staraj się naciskać ręką na czoło, a głową stawiać temu opór. Wykonuj ćwiczenie przez 5 sekund, zrób 5 sekund przerwy i znów przystąp do ćwiczenia, w sumie wykonując je 5 razy.
  • Do kolejnego ćwiczenia stań w lekkim rozkroku lub usiądź wygodnie na krześle. Ściągnij łopatki i spleć ręce na plecach, równocześnie odginając głowę ku tyłowi. Zostań w tej pozycji 10 sekund.
  • Dobrym ćwiczeniem na odcinek piersiowy kręgosłupa jest tzw. koci grzbiet. Zejdź na matę, oprzyj przód ciała na wyprostowanych rękach, wyciągnij nogi. Staraj się wygiąć plecy ku górze,  tworząc z nich kształt łukowaty. Po 5 sekundach wracasz do pozycji wyjściowej. W sumie wykonuj ćwiczenie 5 razy.
  • Do kolejnego ćwiczenia połóż się na macie na brzuchu, wyprostuj nogi do tyłu, ręce wyciągnij i wyprostuj po bokach ciała. W takiej pozycji, trzymając ręce po bokach ciała, unoś klatkę piersiową w górę, zatrzymuj ruch na kilka sekund, po czym wracaj do pozycji wyjściowej. Wykonaj 5 powtórzeń ćwiczenia.
  • Przy ostatnim ćwiczeniu stań prosto w lekkim rozkroku, wyprostuj ręce za głową i wykonuj lekkie pochylenia ciała raz w prawą, raz w lewą stronę. Wykonuj w sumie 10 powtórzeń.

 

Ćwiczenia na brzuch po ciąży

Ćwiczenia na brzuch po ciąży

Ćwiczenia na brzuch po ciąży Wiele kobiet chce po porodzie wrócić do dawnej formy, dlatego decydują się na ćwiczenia. Wiadomo jednak, że aby ćwiczyć brzuch, organizm po ciąży mu
Cwiczenia na barki dla mężczyzn

Cwiczenia na barki dla mężczyzn

Ćwiczenia na mięśnie barków dla mężczyzn Zarówno mężczyźni jak i kobiety mogą ćwiczyć mięśnie barków, z tym że u panów mogą być one bardziej rozbudowane
Ćwiczenia na mięsień gruszkowaty

Ćwiczenia na mięsień gruszkowaty

Ćwiczenia na mięsień gruszkowaty Mięsień gruszkowaty jest niewielkim mięśniem, który bierze początek na powierzchni miedniczej kości krzyżowej. Odpowiada za rotację stawu biodrow
Ćwiczenia na zgrabne uda

Ćwiczenia na zgrabne uda

Ćwiczenia na zgrabne uda Zakładanie krótkich spódniczek lub szortów zobowiązuje. Jeszcze przed sezonem letnim wszystkie dziewczyny, a także kobiety, powinny robić wszystk
Ćwiczenia na jędrne pośladki w domu

Ćwiczenia na jędrne pośladki w domu

Ćwiczenia na jędrne pośladki, które możesz wykonać w domu Jest wiele ćwiczeń, które wykonywane w domu mogą przynieść efekty pod postacią jędrnych i wymodelowanych poślad
Ćwiczenia na klate

Ćwiczenia na klate

Ćwiczenia na klatę Jest sporo ćwiczeń, które pomagają kształtować mięśnie klatki piersiowej. Wystarczy tylko nieco chęci i znalezienie  ok. 20 minut czasu dziennie, by ćwicz
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Plecy

Ćwiczenia-Na na Facebook'u