Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na kręgosłup lędźwiowy


Dodano: 09-04-2015 15:33
Popularność: 1071
Kategorie:Plecy
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Plecy

Ćwiczenia na kręgosłup lędźwiowy

Kręgosłup lędźwiowy zlokalizowany jest na dole naszych pleców i wiele osób narzeka na dyskomfort tej partii kręgosłupa czy ból. Za pomocą ćwiczeń można łagodzić dolegliwości, jednak trening powinien być omówiony z fizjoterapeutą lub z lekarzem. Poniżej postaram się zaprezentować kilka prostych ćwiczeń, które poprawią stan kręgosłupa lędźwiowego i wzmocnią znajdujące się obok niego mięśnie.

  • Przy bólach kręgosłupa lędźwiowego czy nieprawidłowej postawie ważne jest wzmocnienie mięśni brzucha oraz pleców. Brzuch można wzmacniać wykonując spięcia, które nie obciążają kręgosłupa. Polecam spróbować wykonywania ćwiczenia zwanego potocznie deską.
  • Przy pierwszym ćwiczeniu na odcinek lędźwiowy kręgosłupa kładziesz się na macie na plecach, zginasz kolana, unosisz nogi w górę i przyciągasz je do klatki piersiowej. Pozostając w takiej pozycji wraz z każdym wdechem podnieś odcinek lędźwiowy pleców, wraz z wydechem opuszczaj go z powrotem na matę. Wykonuj ćwiczenie 10 razy.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu połóż się na macie, wyprostuj ręce wzdłuż tułowia, wyprostuj też nogi. Wykonuj ćwiczenie przyciągając prawą nogę w stronę lewego ramienia, następnie to samo ćwiczenie wykonuj dla drugiej nogi. Wykonaj 15 powtórzeń.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu połóż się na plecach, wyprostuj nogi. Przyciśnij mocno lędźwie i biodra do maty, ręce skrzyżuj za głową i jednocześnie unieś klatkę piersiową. Wytrzymaj w tej pozycji przez 15 sekund i wykonaj ćwiczenie 3 razy.
  • Połóż się na macie na plecach, wyprostuj ręce i rozłóż je na boki, nogi zegnij w kolanach i przyciągnij w stronę klatki piersiowej. W takiej pozycji nie przemieszczając tułowia przenoś nogi raz do jednego, raz do drugiego boku, wykonując w sumie 20 powtórzeń.
  • Klęknij na macie, ciało oprzyj na wyprostowanych rękach, nogi zegnij w kolanach i oprzyj na macie. W takiej pozycji wykonuj ćwiczenie polegające na lekkim przechylaniu ciała i przenoszeniu jego ciężaru z prawej nogi na lewą i na odwrót. Staraj się wykonać 20 powtórzeń.
  • Przy ostatnim ćwiczeniu jakie mogę zaproponować zejdź na matę, oprzyj ciało na wyprostowanych rękach i nogach ugiętych w kolanie. W takiej pozycji wykonuj spięcia pleców kierując je lekko w górę, czyli wykonując tzw. koci grzbiet, następnie wracaj do pozycji wyjściowej. Staraj się wykonać ćwiczenie 15 razy.
  • Powyższe ćwiczenia stosuj jeden raz dziennie przez 15-20 minut, a już po tygodniu ćwiczeń powinieneś zauważyć poprawę i zmniejszenie napięcia wokół odcinka lędźwiowego.

 

 

 

 

Ćwiczenia modelujące brzuch

Ćwiczenia modelujące brzuch

Ćwiczenia modelujące brzuch Jest sporo fajnych ćwiczeń, które korzystnie wpływają na kondycję naszego brzucha. Można wykonywać je zarówno na siłowni jak i w domu, nie ma co
Cwiczenia na barki dla mężczyzn

Cwiczenia na barki dla mężczyzn

Ćwiczenia na mięśnie barków dla mężczyzn Zarówno mężczyźni jak i kobiety mogą ćwiczyć mięśnie barków, z tym że u panów mogą być one bardziej rozbudowane
Ćwiczenia na zdrowy kręgosłup

Ćwiczenia na zdrowy kręgosłup

Ćwiczenia na zdrowy kręgosłup Siedzący tryb życia, jaki prowadzimy coraz częściej powoduje, że niestety nasze kręgosłupy pozostawiają naprawdę wiele do życzenia. Dlatego nie zapominaj
Ćwiczenia na mięsień dwugłowy uda

Ćwiczenia na mięsień dwugłowy uda

Ćwiczenia na mięsień dwugłowy uda Mięsień dwugłowy uda znajduje się w przedniej części uda, pełni funkcję prostownika kolana, zginacza stawu łokciowego. Jest sporo ćwiczeń, kt&oacut
Ćwiczenia na pośladki w domu

Ćwiczenia na pośladki w domu

Ćwiczenia na pośladki w domu Jeśli masz zastrzeżenia co do stanu Twoich pośladków to po prostu zacznij ćwiczyć. Wystarczy wykonywać co dzień 15-20 minut treningu, by cieszyć się
Ćwiczenia na klatkę

Ćwiczenia na klatkę

Ćwiczenia na klatkę piersiową Ćwiczenia na klatkę mogą być wykonywane zarówno przez mężczyzn jak i przez kobiety. Wystarczą chęci i motywacja do ćwiczeń. Najlepiej jest włącz
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Plecy

Ćwiczenia-Na na Facebook'u