Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na kręgosłup lędźwiowy


Dodano: 09-04-2015 15:33
Popularność: 1206
Kategorie:Plecy
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Plecy

Ćwiczenia na kręgosłup lędźwiowy

Kręgosłup lędźwiowy zlokalizowany jest na dole naszych pleców i wiele osób narzeka na dyskomfort tej partii kręgosłupa czy ból. Za pomocą ćwiczeń można łagodzić dolegliwości, jednak trening powinien być omówiony z fizjoterapeutą lub z lekarzem. Poniżej postaram się zaprezentować kilka prostych ćwiczeń, które poprawią stan kręgosłupa lędźwiowego i wzmocnią znajdujące się obok niego mięśnie.

  • Przy bólach kręgosłupa lędźwiowego czy nieprawidłowej postawie ważne jest wzmocnienie mięśni brzucha oraz pleców. Brzuch można wzmacniać wykonując spięcia, które nie obciążają kręgosłupa. Polecam spróbować wykonywania ćwiczenia zwanego potocznie deską.
  • Przy pierwszym ćwiczeniu na odcinek lędźwiowy kręgosłupa kładziesz się na macie na plecach, zginasz kolana, unosisz nogi w górę i przyciągasz je do klatki piersiowej. Pozostając w takiej pozycji wraz z każdym wdechem podnieś odcinek lędźwiowy pleców, wraz z wydechem opuszczaj go z powrotem na matę. Wykonuj ćwiczenie 10 razy.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu połóż się na macie, wyprostuj ręce wzdłuż tułowia, wyprostuj też nogi. Wykonuj ćwiczenie przyciągając prawą nogę w stronę lewego ramienia, następnie to samo ćwiczenie wykonuj dla drugiej nogi. Wykonaj 15 powtórzeń.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu połóż się na plecach, wyprostuj nogi. Przyciśnij mocno lędźwie i biodra do maty, ręce skrzyżuj za głową i jednocześnie unieś klatkę piersiową. Wytrzymaj w tej pozycji przez 15 sekund i wykonaj ćwiczenie 3 razy.
  • Połóż się na macie na plecach, wyprostuj ręce i rozłóż je na boki, nogi zegnij w kolanach i przyciągnij w stronę klatki piersiowej. W takiej pozycji nie przemieszczając tułowia przenoś nogi raz do jednego, raz do drugiego boku, wykonując w sumie 20 powtórzeń.
  • Klęknij na macie, ciało oprzyj na wyprostowanych rękach, nogi zegnij w kolanach i oprzyj na macie. W takiej pozycji wykonuj ćwiczenie polegające na lekkim przechylaniu ciała i przenoszeniu jego ciężaru z prawej nogi na lewą i na odwrót. Staraj się wykonać 20 powtórzeń.
  • Przy ostatnim ćwiczeniu jakie mogę zaproponować zejdź na matę, oprzyj ciało na wyprostowanych rękach i nogach ugiętych w kolanie. W takiej pozycji wykonuj spięcia pleców kierując je lekko w górę, czyli wykonując tzw. koci grzbiet, następnie wracaj do pozycji wyjściowej. Staraj się wykonać ćwiczenie 15 razy.
  • Powyższe ćwiczenia stosuj jeden raz dziennie przez 15-20 minut, a już po tygodniu ćwiczeń powinieneś zauważyć poprawę i zmniejszenie napięcia wokół odcinka lędźwiowego.

 

 

 

 

Ćwiczenia na kaloryfer

Ćwiczenia na kaloryfer

Ćwiczenia na kaloryfer Same ćwiczenia nie wystarczą by uzyskać tzw. kaloryfer, czyli widocznie zarysowane pod skóra mięśnie brzucha. Musisz zarówno wykonać rzeźbę jak i spal
Ćwiczenia na obręcz barkową

Ćwiczenia na obręcz barkową

Ćwiczenia na obręcz barkową Obręcz barkowa jest to grupa mięśni obejmująca częściowo klatkę piersiową oraz plecy, a także kark. W szczególności mężczyźni dbają o to, by roz
Ćwiczenia na plecy

Ćwiczenia na plecy

Ćwiczenia na plecy Ćwiczenia na plecy można podzielić na co najmniej kilka odmian. Wśród nich będą tylko te przeznaczone wyłącznie dla mężczyzn, do których wykonywania pot
Ćwiczenia na łydki w domu

Ćwiczenia na łydki w domu

Ćwiczenia na łydki w domu Wiele osób wykonując trening nóg zapomina o kształtowaniu łydek. Warto włączyć do treningu ogólnorozwojowego również ćwiczenie łyde
Ćwiczenia na okrągłe pośladki

Ćwiczenia na okrągłe pośladki

Ćwiczenia na okrągłe pośladki Mając na myśli okrągłe pośladki po prostu chodzi o jędrne, ładnie ukształtowane pośladki – taki efekt można osiągnąć poprzez systematyczne ćwi
Ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej

Ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej

Ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej Trening klatki piersiowej jest bardzo ważnym elementem ćwiczeń ogólnorozwojowych. Warto ćwiczyć klatkę piersiową 3 razy w tygodniu, pamięta
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Plecy

Ćwiczenia-Na na Facebook'u