Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na kręgosłup lędźwiowy


Dodano: 09-04-2015 15:33
Popularność: 2059
Kategorie:Plecy
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Plecy

Ćwiczenia na kręgosłup lędźwiowy

Kręgosłup lędźwiowy zlokalizowany jest na dole naszych pleców i wiele osób narzeka na dyskomfort tej partii kręgosłupa czy ból. Za pomocą ćwiczeń można łagodzić dolegliwości, jednak trening powinien być omówiony z fizjoterapeutą lub z lekarzem. Poniżej postaram się zaprezentować kilka prostych ćwiczeń, które poprawią stan kręgosłupa lędźwiowego i wzmocnią znajdujące się obok niego mięśnie.

  • Przy bólach kręgosłupa lędźwiowego czy nieprawidłowej postawie ważne jest wzmocnienie mięśni brzucha oraz pleców. Brzuch można wzmacniać wykonując spięcia, które nie obciążają kręgosłupa. Polecam spróbować wykonywania ćwiczenia zwanego potocznie deską.
  • Przy pierwszym ćwiczeniu na odcinek lędźwiowy kręgosłupa kładziesz się na macie na plecach, zginasz kolana, unosisz nogi w górę i przyciągasz je do klatki piersiowej. Pozostając w takiej pozycji wraz z każdym wdechem podnieś odcinek lędźwiowy pleców, wraz z wydechem opuszczaj go z powrotem na matę. Wykonuj ćwiczenie 10 razy.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu połóż się na macie, wyprostuj ręce wzdłuż tułowia, wyprostuj też nogi. Wykonuj ćwiczenie przyciągając prawą nogę w stronę lewego ramienia, następnie to samo ćwiczenie wykonuj dla drugiej nogi. Wykonaj 15 powtórzeń.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu połóż się na plecach, wyprostuj nogi. Przyciśnij mocno lędźwie i biodra do maty, ręce skrzyżuj za głową i jednocześnie unieś klatkę piersiową. Wytrzymaj w tej pozycji przez 15 sekund i wykonaj ćwiczenie 3 razy.
  • Połóż się na macie na plecach, wyprostuj ręce i rozłóż je na boki, nogi zegnij w kolanach i przyciągnij w stronę klatki piersiowej. W takiej pozycji nie przemieszczając tułowia przenoś nogi raz do jednego, raz do drugiego boku, wykonując w sumie 20 powtórzeń.
  • Klęknij na macie, ciało oprzyj na wyprostowanych rękach, nogi zegnij w kolanach i oprzyj na macie. W takiej pozycji wykonuj ćwiczenie polegające na lekkim przechylaniu ciała i przenoszeniu jego ciężaru z prawej nogi na lewą i na odwrót. Staraj się wykonać 20 powtórzeń.
  • Przy ostatnim ćwiczeniu jakie mogę zaproponować zejdź na matę, oprzyj ciało na wyprostowanych rękach i nogach ugiętych w kolanie. W takiej pozycji wykonuj spięcia pleców kierując je lekko w górę, czyli wykonując tzw. koci grzbiet, następnie wracaj do pozycji wyjściowej. Staraj się wykonać ćwiczenie 15 razy.
  • Powyższe ćwiczenia stosuj jeden raz dziennie przez 15-20 minut, a już po tygodniu ćwiczeń powinieneś zauważyć poprawę i zmniejszenie napięcia wokół odcinka lędźwiowego.

 

 

 

 

Ćwiczenia na brzuch i boczki

Ćwiczenia na brzuch i boczki

Ćwiczenia na brzuch i boczki Jest sporo fajnych i skutecznych ćwiczeń, które zredukują tłuszcz na brzuchu i boczkach, przy okazji modelując mięśnie. Pamiętaj jednak, że jeśli mas
Ćwiczenia na obręcz barkową

Ćwiczenia na obręcz barkową

Ćwiczenia na obręcz barkową Obręcz barkowa jest to grupa mięśni obejmująca częściowo klatkę piersiową oraz plecy, a także kark. W szczególności mężczyźni dbają o to, by roz
Ćwiczenia na plecy w domu

Ćwiczenia na plecy w domu

Ćwiczenia na plecy Rozbudowywanie pleców powinno być elementem każdego treningu ogólnorozwojowego. Aby uzyskać dobre efekty, taki trening powinien być przeprowadzany 3 razy dzie
Ćwiczenia na płaskostopie

Ćwiczenia na płaskostopie

Ćwiczenia na płaskostopie Płaskostopie jest zniekształceniem stopy, które polega na obniżeniu jej sklepień. Wiele osób cierpi na to schorzenie, nawet o tym nie wiedząc, bowiem
Ćwiczenia na pośladki w domu

Ćwiczenia na pośladki w domu

Ćwiczenia na pośladki w domu Jeśli masz zastrzeżenia co do stanu Twoich pośladków to po prostu zacznij ćwiczyć. Wystarczy wykonywać co dzień 15-20 minut treningu, by cieszyć się
Ćwiczenia na dolną część klatki piersiowej

Ćwiczenia na dolną część klatki piersiowej

Ćwiczenia na dolną część klatki piersiowej W trakcie ćwiczeń na klatkę piersiową aktywujesz do wysiłku większość mięśni, chociaż możesz wybierać ćwiczenia które będą mo
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Plecy

Ćwiczenia-Na na Facebook'u