Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na kręgosłup lędźwiowy


Dodano: 09-04-2015 15:33
Popularność: 2454
Kategorie:Plecy
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Plecy

Ćwiczenia na kręgosłup lędźwiowy

Kręgosłup lędźwiowy zlokalizowany jest na dole naszych pleców i wiele osób narzeka na dyskomfort tej partii kręgosłupa czy ból. Za pomocą ćwiczeń można łagodzić dolegliwości, jednak trening powinien być omówiony z fizjoterapeutą lub z lekarzem. Poniżej postaram się zaprezentować kilka prostych ćwiczeń, które poprawią stan kręgosłupa lędźwiowego i wzmocnią znajdujące się obok niego mięśnie.

  • Przy bólach kręgosłupa lędźwiowego czy nieprawidłowej postawie ważne jest wzmocnienie mięśni brzucha oraz pleców. Brzuch można wzmacniać wykonując spięcia, które nie obciążają kręgosłupa. Polecam spróbować wykonywania ćwiczenia zwanego potocznie deską.
  • Przy pierwszym ćwiczeniu na odcinek lędźwiowy kręgosłupa kładziesz się na macie na plecach, zginasz kolana, unosisz nogi w górę i przyciągasz je do klatki piersiowej. Pozostając w takiej pozycji wraz z każdym wdechem podnieś odcinek lędźwiowy pleców, wraz z wydechem opuszczaj go z powrotem na matę. Wykonuj ćwiczenie 10 razy.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu połóż się na macie, wyprostuj ręce wzdłuż tułowia, wyprostuj też nogi. Wykonuj ćwiczenie przyciągając prawą nogę w stronę lewego ramienia, następnie to samo ćwiczenie wykonuj dla drugiej nogi. Wykonaj 15 powtórzeń.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu połóż się na plecach, wyprostuj nogi. Przyciśnij mocno lędźwie i biodra do maty, ręce skrzyżuj za głową i jednocześnie unieś klatkę piersiową. Wytrzymaj w tej pozycji przez 15 sekund i wykonaj ćwiczenie 3 razy.
  • Połóż się na macie na plecach, wyprostuj ręce i rozłóż je na boki, nogi zegnij w kolanach i przyciągnij w stronę klatki piersiowej. W takiej pozycji nie przemieszczając tułowia przenoś nogi raz do jednego, raz do drugiego boku, wykonując w sumie 20 powtórzeń.
  • Klęknij na macie, ciało oprzyj na wyprostowanych rękach, nogi zegnij w kolanach i oprzyj na macie. W takiej pozycji wykonuj ćwiczenie polegające na lekkim przechylaniu ciała i przenoszeniu jego ciężaru z prawej nogi na lewą i na odwrót. Staraj się wykonać 20 powtórzeń.
  • Przy ostatnim ćwiczeniu jakie mogę zaproponować zejdź na matę, oprzyj ciało na wyprostowanych rękach i nogach ugiętych w kolanie. W takiej pozycji wykonuj spięcia pleców kierując je lekko w górę, czyli wykonując tzw. koci grzbiet, następnie wracaj do pozycji wyjściowej. Staraj się wykonać ćwiczenie 15 razy.
  • Powyższe ćwiczenia stosuj jeden raz dziennie przez 15-20 minut, a już po tygodniu ćwiczeń powinieneś zauważyć poprawę i zmniejszenie napięcia wokół odcinka lędźwiowego.

 

 

 

 

Ćwiczenia na ekspresowy trening brzucha

Ćwiczenia na ekspresowy trening brzucha

Ćwiczenia na ekspresowy trening brzucha Ekspresowy trening brzucha to tzw. ABS. Są to ćwiczenia trwające od 8 do 15 minut, mające na celu bardzo intensywne kształtowanie mięśni brzucha i s
Ćwiczenia na barki

Ćwiczenia na barki

Ćwiczenia na barki Mówiąc o ćwiczeniach na barki mamy na myśli trening mięśni ramiennych. Powinien on być włączony do ćwiczeń ogólnorozwojowych – trening warto wykon
Ćwiczenia na mięsień gruszkowaty

Ćwiczenia na mięsień gruszkowaty

Ćwiczenia na mięsień gruszkowaty Mięsień gruszkowaty jest niewielkim mięśniem, który bierze początek na powierzchni miedniczej kości krzyżowej. Odpowiada za rotację stawu biodrow
Ćwiczenia na mięsień brzuchaty łydki

Ćwiczenia na mięsień brzuchaty łydki

Ćwiczenia na mięsień brzuchaty łydki Mięsień brzuchaty łydki jest mięśniem dwugłowy, który odpowiednio ćwiczony wyraźnie zarysowuje się z tyłu naszych łydek. Jego nazwa bierz
Ćwiczenia na jędrne pośladki w domu

Ćwiczenia na jędrne pośladki w domu

Ćwiczenia na jędrne pośladki, które możesz wykonać w domu Jest wiele ćwiczeń, które wykonywane w domu mogą przynieść efekty pod postacią jędrnych i wymodelowanych poślad
Ćwiczenia na klate

Ćwiczenia na klate

Ćwiczenia na klatę Jest sporo ćwiczeń, które pomagają kształtować mięśnie klatki piersiowej. Wystarczy tylko nieco chęci i znalezienie  ok. 20 minut czasu dziennie, by ćwicz
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Plecy

Ćwiczenia-Na na Facebook'u