Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na kręgosłup lędźwiowy


Dodano: 09-04-2015 15:33
Popularność: 2585
Kategorie:Plecy
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Plecy

Ćwiczenia na kręgosłup lędźwiowy

Kręgosłup lędźwiowy zlokalizowany jest na dole naszych pleców i wiele osób narzeka na dyskomfort tej partii kręgosłupa czy ból. Za pomocą ćwiczeń można łagodzić dolegliwości, jednak trening powinien być omówiony z fizjoterapeutą lub z lekarzem. Poniżej postaram się zaprezentować kilka prostych ćwiczeń, które poprawią stan kręgosłupa lędźwiowego i wzmocnią znajdujące się obok niego mięśnie.

  • Przy bólach kręgosłupa lędźwiowego czy nieprawidłowej postawie ważne jest wzmocnienie mięśni brzucha oraz pleców. Brzuch można wzmacniać wykonując spięcia, które nie obciążają kręgosłupa. Polecam spróbować wykonywania ćwiczenia zwanego potocznie deską.
  • Przy pierwszym ćwiczeniu na odcinek lędźwiowy kręgosłupa kładziesz się na macie na plecach, zginasz kolana, unosisz nogi w górę i przyciągasz je do klatki piersiowej. Pozostając w takiej pozycji wraz z każdym wdechem podnieś odcinek lędźwiowy pleców, wraz z wydechem opuszczaj go z powrotem na matę. Wykonuj ćwiczenie 10 razy.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu połóż się na macie, wyprostuj ręce wzdłuż tułowia, wyprostuj też nogi. Wykonuj ćwiczenie przyciągając prawą nogę w stronę lewego ramienia, następnie to samo ćwiczenie wykonuj dla drugiej nogi. Wykonaj 15 powtórzeń.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu połóż się na plecach, wyprostuj nogi. Przyciśnij mocno lędźwie i biodra do maty, ręce skrzyżuj za głową i jednocześnie unieś klatkę piersiową. Wytrzymaj w tej pozycji przez 15 sekund i wykonaj ćwiczenie 3 razy.
  • Połóż się na macie na plecach, wyprostuj ręce i rozłóż je na boki, nogi zegnij w kolanach i przyciągnij w stronę klatki piersiowej. W takiej pozycji nie przemieszczając tułowia przenoś nogi raz do jednego, raz do drugiego boku, wykonując w sumie 20 powtórzeń.
  • Klęknij na macie, ciało oprzyj na wyprostowanych rękach, nogi zegnij w kolanach i oprzyj na macie. W takiej pozycji wykonuj ćwiczenie polegające na lekkim przechylaniu ciała i przenoszeniu jego ciężaru z prawej nogi na lewą i na odwrót. Staraj się wykonać 20 powtórzeń.
  • Przy ostatnim ćwiczeniu jakie mogę zaproponować zejdź na matę, oprzyj ciało na wyprostowanych rękach i nogach ugiętych w kolanie. W takiej pozycji wykonuj spięcia pleców kierując je lekko w górę, czyli wykonując tzw. koci grzbiet, następnie wracaj do pozycji wyjściowej. Staraj się wykonać ćwiczenie 15 razy.
  • Powyższe ćwiczenia stosuj jeden raz dziennie przez 15-20 minut, a już po tygodniu ćwiczeń powinieneś zauważyć poprawę i zmniejszenie napięcia wokół odcinka lędźwiowego.

 

 

 

 

Ćwiczenia na brzuch chodakowska

Ćwiczenia na brzuch chodakowska

Ćwiczenia na brzuch z Chodakowską Brzuch jest taką partią ciała, do której często przykładamy największą wagę podczas ćwiczeń. Szczególnie panie mają kłopot z brzuchem,
Trening na barki

Trening na barki

Trening na barki Barki są częścią ciała, o której wiele osób zapomina w treningach. Pamiętajmy, że rozbudowujemy ciało zawsze proporcjonalne, najlepiej więc stosować trenin
Ćwiczenia na kręgosłup piersiowy

Ćwiczenia na kręgosłup piersiowy

Ćwiczenia na kręgosłup piersiowy Ćwiczenia na kręgosłup piersiowy zalecane są wtedy, kiedy pacjent odczuwa ból i napięcie w okolicach odcinka piersiowego. Proste ćwiczenia mogą po
Ćwiczenia na zbyt szczupłe uda

Ćwiczenia na zbyt szczupłe uda

Ćwiczenia na zbyt szczupłe uda Czasem nie tylko zbyt grube uda są problemem, nie dobrze jest mieć również zbyt szczupłe, słabo zarysowane uda. Wystarczy jednak nieco poćwiczyć, by
Ćwiczenia na jędrne pośladki w domu

Ćwiczenia na jędrne pośladki w domu

Ćwiczenia na jędrne pośladki, które możesz wykonać w domu Jest wiele ćwiczeń, które wykonywane w domu mogą przynieść efekty pod postacią jędrnych i wymodelowanych poślad
Ćwiczenia na klatke w domu

Ćwiczenia na klatke w domu

Ćwiczenia na klatkę w domu Nie trzeba wcale chodzić na siłownię, po to żeby ćwiczyć klatkę piersiową. Równie dobrze, można zrobić to bez najmniejszego problemu we własnym domu.
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Plecy

Ćwiczenia-Na na Facebook'u