Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na kręgosłup


Dodano: 07-03-2015 16:00
Popularność: 1424
Kategorie:Plecy
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Plecy

Ćwiczenia na kręgosłup

Z ćwiczeniami na kręgosłup nie ma żartów – zanim podejmiesz jakiekolwiek ćwiczenia, skonsultuj się z lekarzem lub z fizjoterapeutą. Dobór ćwiczeń musi być dopasowany do schorzenia kręgosłupa oraz musi być tak dobrany, by oddziaływać na chorą część, przy okazji nie szkodząc pacjentowi. Zaprezentuję kilka bezpiecznych ćwiczeń na kręgosłup, które można wykonywać samodzielnie w domu.

1.  Odcinek lędźwiowy

  • Jeśli odczuwasz ból dolnej części kręgosłupa, czyli odcinka lędźwiowego, połóż się na macie na boku. Jedną nogę ugnij w kolanie, drugą pozostaw wyprostowaną. Zginaj wyprostowaną nogę maksymalnie podciągając ją pod klatkę piersiowa i takie same ćwiczenie wykonuj leżąc na drugim boku. Możesz wykonać 10 powtórzeń.
  • Drugim ćwiczeniem na odcinek lędźwiowy jest zwykłe krążenie biodrami w prawo i w lewo. Stań prostu w lekkim rozkroku i wykonuj skręty tułowia. Wykonaj około 20 takich skrętów, jednak rób je powoli i przyjmij stabilną pozycję.

2.  Odcinek piersiowy

  • Dobrym ćwiczeniem na kręgosłup piersiowy jest tzw. koci grzbiet – przyjmij na ziemi pozycję na czworaka, oprzyj się na rękach, resztę ciała na czubkach palców wyprostowanych nóg. Wyginaj plecy w górę, tak jak robią to koty – stąd nazwa ćwiczenia. Spróbuj zrobić 10 kocich grzbietów.
  • Stań prosto i wyciągnij ręce po bokach ciała. Z tak wyciągniętymi rękami wykonuj głębokie skręty tułowia w prawo i w lewo. Następnie wróć do pozycji wyjściowej, opuść ręce wzdłuż ciała i wykonaj głębokie krążenia barków w przód i w tył.  Wykonuj oba ćwiczenia przez 30 sekund.

3.  Odcinek szyjny

  • Prostym i skutecznym ćwiczeniem wpływającym korzystnie na szyjny odcinek kręgosłupa są unoszenia głowy z pozycji leżącej. Połóż się na macie na plecach, ręce opuść wzdłuż ciała, podłóż pod głowę poduszkę. Trzymaj głowę prosto i lekko unoś ją po czym znów opuszczaj na poduszkę. Wykonaj 10 powtórzeń.
  •  Usiądź na krześle z oparciem, na którym wygodnie oprzesz wyprostowane plecy. Spleć ręce za głową, tak by łokcie pozostawały rozpostarte na boki. Próbuj napierać głową na ręce przez 5 sekund i wykonuj dwie takie serie 2 do 3 razy dziennie.

Przy ćwiczeniach na kręgosłup nie liczy się to, czy wykonasz tych ćwiczeń dużo, ale czy będą wykonywane dokładnie i w odpowiedni sposób. Wystarczy 10-15 minut ćwiczeń na kręgosłup dziennie.  Jeśli odczuwasz ból to na pewno po krótkich ćwiczeniach poczujesz ulgę, kiedy mięśnie pleców będą mogły się rozluźnić.

Ćwiczenia na ujędrnienie brzucha

Ćwiczenia na ujędrnienie brzucha

Ćwiczenia na ujędrnienie brzucha Jeśli Twojemu brzuchowi brakuje jędrności, możesz to zmienić. Na początek zastanów się czemu tak jest – jeśli masz zbędne kilogramy to post
Trening na barki

Trening na barki

Trening na barki Barki są częścią ciała, o której wiele osób zapomina w treningach. Pamiętajmy, że rozbudowujemy ciało zawsze proporcjonalne, najlepiej więc stosować trenin
Ćwiczenia na skoliozę

Ćwiczenia na skoliozę

Ćwiczenia na skoliozę Skolioza jest skrzywieniem bocznym kręgosłupa, który wygięty jest pod nienaturalnym kątem. Skoliozą określa się zniekształcenie wynoszące ponad 10° w p
Ćwiczenia na szczupłe uda

Ćwiczenia na szczupłe uda

Ćwiczenia na szczupłe uda Marzą Ci się szczupłe, jędrne uda? Plus tego marzenia jest taki, że można spokojnie go zrealizować. Trzeba włożyć w to jednak nieco wysiłku, a także systema
Ćwiczenia na fajny tyłek

Ćwiczenia na fajny tyłek

Ćwiczenia na fajny tyłek Szczególnie panie zainteresowane są tym, by mieć kształtną i jędrną pupę, bez oznak cellulitu. Jest wiele metod na osiągnięcie takiego efektu poprzez ćw
Ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej

Ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej

Ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej Trening klatki piersiowej jest bardzo ważnym elementem ćwiczeń ogólnorozwojowych. Warto ćwiczyć klatkę piersiową 3 razy w tygodniu, pamięta
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Plecy

Ćwiczenia-Na na Facebook'u