Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na kręgosłup


Dodano: 07-03-2015 16:00
Popularność: 1109
Kategorie:Plecy
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Plecy

Ćwiczenia na kręgosłup

Z ćwiczeniami na kręgosłup nie ma żartów – zanim podejmiesz jakiekolwiek ćwiczenia, skonsultuj się z lekarzem lub z fizjoterapeutą. Dobór ćwiczeń musi być dopasowany do schorzenia kręgosłupa oraz musi być tak dobrany, by oddziaływać na chorą część, przy okazji nie szkodząc pacjentowi. Zaprezentuję kilka bezpiecznych ćwiczeń na kręgosłup, które można wykonywać samodzielnie w domu.

1.  Odcinek lędźwiowy

  • Jeśli odczuwasz ból dolnej części kręgosłupa, czyli odcinka lędźwiowego, połóż się na macie na boku. Jedną nogę ugnij w kolanie, drugą pozostaw wyprostowaną. Zginaj wyprostowaną nogę maksymalnie podciągając ją pod klatkę piersiowa i takie same ćwiczenie wykonuj leżąc na drugim boku. Możesz wykonać 10 powtórzeń.
  • Drugim ćwiczeniem na odcinek lędźwiowy jest zwykłe krążenie biodrami w prawo i w lewo. Stań prostu w lekkim rozkroku i wykonuj skręty tułowia. Wykonaj około 20 takich skrętów, jednak rób je powoli i przyjmij stabilną pozycję.

2.  Odcinek piersiowy

  • Dobrym ćwiczeniem na kręgosłup piersiowy jest tzw. koci grzbiet – przyjmij na ziemi pozycję na czworaka, oprzyj się na rękach, resztę ciała na czubkach palców wyprostowanych nóg. Wyginaj plecy w górę, tak jak robią to koty – stąd nazwa ćwiczenia. Spróbuj zrobić 10 kocich grzbietów.
  • Stań prosto i wyciągnij ręce po bokach ciała. Z tak wyciągniętymi rękami wykonuj głębokie skręty tułowia w prawo i w lewo. Następnie wróć do pozycji wyjściowej, opuść ręce wzdłuż ciała i wykonaj głębokie krążenia barków w przód i w tył.  Wykonuj oba ćwiczenia przez 30 sekund.

3.  Odcinek szyjny

  • Prostym i skutecznym ćwiczeniem wpływającym korzystnie na szyjny odcinek kręgosłupa są unoszenia głowy z pozycji leżącej. Połóż się na macie na plecach, ręce opuść wzdłuż ciała, podłóż pod głowę poduszkę. Trzymaj głowę prosto i lekko unoś ją po czym znów opuszczaj na poduszkę. Wykonaj 10 powtórzeń.
  •  Usiądź na krześle z oparciem, na którym wygodnie oprzesz wyprostowane plecy. Spleć ręce za głową, tak by łokcie pozostawały rozpostarte na boki. Próbuj napierać głową na ręce przez 5 sekund i wykonuj dwie takie serie 2 do 3 razy dziennie.

Przy ćwiczeniach na kręgosłup nie liczy się to, czy wykonasz tych ćwiczeń dużo, ale czy będą wykonywane dokładnie i w odpowiedni sposób. Wystarczy 10-15 minut ćwiczeń na kręgosłup dziennie.  Jeśli odczuwasz ból to na pewno po krótkich ćwiczeniach poczujesz ulgę, kiedy mięśnie pleców będą mogły się rozluźnić.

Ćwiczenia na dolne mięśnie brzucha

Ćwiczenia na dolne mięśnie brzucha

Ćwiczenia na dolne mięśnie brzucha Jeśli mówimy o dolnych mięśniach brzucha, używamy nieprecyzyjnego określenie. Na brzuchu od spojenia łonowego po żebra mamy mięsień prosty, kt
Cwiczenia na barki dla mężczyzn

Cwiczenia na barki dla mężczyzn

Ćwiczenia na mięśnie barków dla mężczyzn Zarówno mężczyźni jak i kobiety mogą ćwiczyć mięśnie barków, z tym że u panów mogą być one bardziej rozbudowane
Ćwiczenia na kręgosłup piersiowy

Ćwiczenia na kręgosłup piersiowy

Ćwiczenia na kręgosłup piersiowy Ćwiczenia na kręgosłup piersiowy zalecane są wtedy, kiedy pacjent odczuwa ból i napięcie w okolicach odcinka piersiowego. Proste ćwiczenia mogą po
Ćwiczenia na wysportowane łydki

Ćwiczenia na wysportowane łydki

Ćwiczenia na wysportowane łydki Wysportowane łydki maja ładny, wyraźnie zarysowany kształt i silne mięśnie. Wiele osób zapomina jednak, że w ramach treningu ogólnorozwojoweg
Ćwiczenia na jędrną pupę

Ćwiczenia na jędrną pupę

Ćwiczenia na jędrną pupę Pośladki są wizytówka każdej kobiety, dlatego warto myśleć o tym, by ćwiczyć tą część ciała. Jest wiele prostych ćwiczeń, które kształtuj
Ćwiczenia na dolną część klatki piersiowej

Ćwiczenia na dolną część klatki piersiowej

Ćwiczenia na dolną część klatki piersiowej W trakcie ćwiczeń na klatkę piersiową aktywujesz do wysiłku większość mięśni, chociaż możesz wybierać ćwiczenia które będą mo
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Plecy

Ćwiczenia-Na na Facebook'u