Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na kręgosłup


Dodano: 07-03-2015 16:00
Popularność: 2897
Kategorie:Plecy
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Plecy

Ćwiczenia na kręgosłup

Z ćwiczeniami na kręgosłup nie ma żartów – zanim podejmiesz jakiekolwiek ćwiczenia, skonsultuj się z lekarzem lub z fizjoterapeutą. Dobór ćwiczeń musi być dopasowany do schorzenia kręgosłupa oraz musi być tak dobrany, by oddziaływać na chorą część, przy okazji nie szkodząc pacjentowi. Zaprezentuję kilka bezpiecznych ćwiczeń na kręgosłup, które można wykonywać samodzielnie w domu.

1.  Odcinek lędźwiowy

  • Jeśli odczuwasz ból dolnej części kręgosłupa, czyli odcinka lędźwiowego, połóż się na macie na boku. Jedną nogę ugnij w kolanie, drugą pozostaw wyprostowaną. Zginaj wyprostowaną nogę maksymalnie podciągając ją pod klatkę piersiowa i takie same ćwiczenie wykonuj leżąc na drugim boku. Możesz wykonać 10 powtórzeń.
  • Drugim ćwiczeniem na odcinek lędźwiowy jest zwykłe krążenie biodrami w prawo i w lewo. Stań prostu w lekkim rozkroku i wykonuj skręty tułowia. Wykonaj około 20 takich skrętów, jednak rób je powoli i przyjmij stabilną pozycję.

2.  Odcinek piersiowy

  • Dobrym ćwiczeniem na kręgosłup piersiowy jest tzw. koci grzbiet – przyjmij na ziemi pozycję na czworaka, oprzyj się na rękach, resztę ciała na czubkach palców wyprostowanych nóg. Wyginaj plecy w górę, tak jak robią to koty – stąd nazwa ćwiczenia. Spróbuj zrobić 10 kocich grzbietów.
  • Stań prosto i wyciągnij ręce po bokach ciała. Z tak wyciągniętymi rękami wykonuj głębokie skręty tułowia w prawo i w lewo. Następnie wróć do pozycji wyjściowej, opuść ręce wzdłuż ciała i wykonaj głębokie krążenia barków w przód i w tył.  Wykonuj oba ćwiczenia przez 30 sekund.

3.  Odcinek szyjny

  • Prostym i skutecznym ćwiczeniem wpływającym korzystnie na szyjny odcinek kręgosłupa są unoszenia głowy z pozycji leżącej. Połóż się na macie na plecach, ręce opuść wzdłuż ciała, podłóż pod głowę poduszkę. Trzymaj głowę prosto i lekko unoś ją po czym znów opuszczaj na poduszkę. Wykonaj 10 powtórzeń.
  •  Usiądź na krześle z oparciem, na którym wygodnie oprzesz wyprostowane plecy. Spleć ręce za głową, tak by łokcie pozostawały rozpostarte na boki. Próbuj napierać głową na ręce przez 5 sekund i wykonuj dwie takie serie 2 do 3 razy dziennie.

Przy ćwiczeniach na kręgosłup nie liczy się to, czy wykonasz tych ćwiczeń dużo, ale czy będą wykonywane dokładnie i w odpowiedni sposób. Wystarczy 10-15 minut ćwiczeń na kręgosłup dziennie.  Jeśli odczuwasz ból to na pewno po krótkich ćwiczeniach poczujesz ulgę, kiedy mięśnie pleców będą mogły się rozluźnić.

Ćwiczenia na wypukły brzuch

Ćwiczenia na wypukły brzuch

Ćwiczenia na wypukły brzuch Jeśli masz wypukły brzuch to najpierw poznaj tego przyczynę. Może to wiązać się z problemami trawienia lub z nadwagą.  W pierwszym przypadku trzeba podj
Cwiczenia na barki dla mężczyzn

Cwiczenia na barki dla mężczyzn

Ćwiczenia na mięśnie barków dla mężczyzn Zarówno mężczyźni jak i kobiety mogą ćwiczyć mięśnie barków, z tym że u panów mogą być one bardziej rozbudowane
Metoda Karskiego cwiczenia

Metoda Karskiego cwiczenia

Ćwiczenia metoda Karskiego Metoda karskiego jest dość kontrowersyjną metodą na leczenie skolioz. Metoda opiera się głównie na likwidowaniu przykurczów, które według pr
Ćwiczenia na zgrabne uda

Ćwiczenia na zgrabne uda

Ćwiczenia na zgrabne uda Zakładanie krótkich spódniczek lub szortów zobowiązuje. Jeszcze przed sezonem letnim wszystkie dziewczyny, a także kobiety, powinny robić wszystk
Ćwiczenia na pośladki i uda

Ćwiczenia na pośladki i uda

Ćwiczenia na pośladki i uda Jeśli jest tylko taka możliwość to wiele osób bardzo chętnie łączy ćwiczenia, które wpływają na pośladki i uda jednocześnie. Tak naprawdę j
Ćwiczenia na dolną część klatki piersiowej

Ćwiczenia na dolną część klatki piersiowej

Ćwiczenia na dolną część klatki piersiowej W trakcie ćwiczeń na klatkę piersiową aktywujesz do wysiłku większość mięśni, chociaż możesz wybierać ćwiczenia które będą mo
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Plecy

Ćwiczenia-Na na Facebook'u