Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na kondycję dla kobiet w ciąży


Dodano: 16-04-2015 08:42
Popularność: 1280
Kategorie:Inne
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Inne

Ćwiczenia na kondycję dla kobiet w ciąży

W ciąży można ćwiczyć, do czego przekonuje się coraz większa liczba kobiet. Ważne jest, by ćwiczenia były wykonywane pod okiem trenera lub fizjoterapeuty. Aktywność w trakcie ciąży pomaga wzmocnić kondycję, polepsza krążenie, przy okazji wzmacnia organizm co przydaje się w trakcie porodu. Aktywność jest wskazana z umiarem, bez wykonywania nadmiernie obciążających ćwiczeń. Poniżej zaprezentuję kilka ćwiczeń, które można wykonywać w ciąży, już od pierwszego trymestru.

  • Kiedy brzuch nie jest jeszcze widoczny i nie przeszkadza, kobiety mogą wykonywać ćwiczenia aerobowe na siłowni – na rowerku, bieżni czy orbitreku. Oczywiście nie mamy ustawiać dużego obciążenia, ruchy maja być wykonywane bez nadmiernego wysiłku.
  • Możesz spróbować też unoszenia sztangielek w różnych pozycjach np. wykonując uginania przedramion czy tzw. rozpiętki, dzięki czemu wzmocnisz ręce oraz plecy. Dobierz do treningu lekki ciężarek o wadze 0,5-1 kilograma.
  • W trakcie ciąży możesz wykonywać na macie ćwiczenia takie jak koci grzbiet, kulenie tułowia, wykonywanie unoszenia tułowia leżąc na boku. Nie zaleca się na pewno wszelkich ćwiczeń, które powodują zbytnie napięcia mięśni brzucha i zgięcia tułowia takie jak brzuszki, skręty czy unoszenia nóg leżąc na plecach.
  • Dla przykładu, możesz wykonywać ćwiczenie, które polega na wyciąganiu rąk nad głowę i przechylaniu tułowia bardzo lekko w bok czy zostając na macie unoszenie prawej nogi i lewej ręki i zatrzymywanie ruchu na kilka sekund. Możesz także leżąc na boku na macie unosić w górę jedną nogę lub wykonywać nią krążenie. Oczywiście trenujesz obie nogi, zmieniając bok. Takie ćwiczenia są w pełni bezpieczne.
  • Możesz też w leżeniu na boku unieść jedną nogę w górę i zastygnąć w tej pozycji na kilka sekund, przez co ćwiczysz nogi wykorzystując tylko napięcie mięśni.
  • Ważne jest, by każda ciężarna co dzień wzmacniała mięśnie Kegla. Może to być napinanie i rozluźnianie tych mięśni ewentualnie oddawanie moczu przerywanym strumieniem. Ważne jest by chociaż przez 5 minut dziennie wzmacniać te mięśnie, ważne podczas ciąży i porodu.
  • W III trymestrze ciąży brzuch coraz bardziej przeszkadza, kobieta jest też często zmęczona. Nie polecam wtedy ćwiczeń na które często nie ma siły, a jedynie codzienne spacery, które dotlenią organizm i przy okazji zmniejsza opuchliznę nóg. Nadal możesz ćwiczyć jednak mięśnie Kegla, co jest wskazane.

Ćwiczenia na gruby brzuch

Ćwiczenia na gruby brzuch

Ćwiczenia na gruby brzuch Niestety, jeśli chcesz walczyć z grubym brzuchem to najpierw zacznij od diety. Musisz zmienić swoje nawyki żywieniowe i dodatkowo zacznij ćwiczyć, by zrzucić nadm
Ćwiczenia na barki

Ćwiczenia na barki

Ćwiczenia na barki Mówiąc o ćwiczeniach na barki mamy na myśli trening mięśni ramiennych. Powinien on być włączony do ćwiczeń ogólnorozwojowych – trening warto wykon
Ćwiczenia na kręgosłup piersiowy

Ćwiczenia na kręgosłup piersiowy

Ćwiczenia na kręgosłup piersiowy Ćwiczenia na kręgosłup piersiowy zalecane są wtedy, kiedy pacjent odczuwa ból i napięcie w okolicach odcinka piersiowego. Proste ćwiczenia mogą po
Trening na mięśnie nóg

Trening na mięśnie nóg

Trening na mięśnie nóg Jest sporo bardzo fajnych ćwiczeń, które pozwalają kształtować nam mięśnie nóg. Dzięki temu nogi są zgrabniejsze, jędrniejsze i szczuplejsze
Ćwiczenia na tyłek

Ćwiczenia na tyłek

Proste ćwiczenia na pośladki Szczególnie panie są przewrażliwione na punkcie swoich pośladków, jednak do modelowania tej części ciała coraz częściej przystępują też pano
Ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej

Ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej

Ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej Trening klatki piersiowej jest bardzo ważnym elementem ćwiczeń ogólnorozwojowych. Warto ćwiczyć klatkę piersiową 3 razy w tygodniu, pamięta
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Inne

Ćwiczenia-Na na Facebook'u