Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na kondycję dla kobiet w ciąży


Dodano: 16-04-2015 08:42
Popularność: 1517
Kategorie:Inne
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Inne

Ćwiczenia na kondycję dla kobiet w ciąży

W ciąży można ćwiczyć, do czego przekonuje się coraz większa liczba kobiet. Ważne jest, by ćwiczenia były wykonywane pod okiem trenera lub fizjoterapeuty. Aktywność w trakcie ciąży pomaga wzmocnić kondycję, polepsza krążenie, przy okazji wzmacnia organizm co przydaje się w trakcie porodu. Aktywność jest wskazana z umiarem, bez wykonywania nadmiernie obciążających ćwiczeń. Poniżej zaprezentuję kilka ćwiczeń, które można wykonywać w ciąży, już od pierwszego trymestru.

  • Kiedy brzuch nie jest jeszcze widoczny i nie przeszkadza, kobiety mogą wykonywać ćwiczenia aerobowe na siłowni – na rowerku, bieżni czy orbitreku. Oczywiście nie mamy ustawiać dużego obciążenia, ruchy maja być wykonywane bez nadmiernego wysiłku.
  • Możesz spróbować też unoszenia sztangielek w różnych pozycjach np. wykonując uginania przedramion czy tzw. rozpiętki, dzięki czemu wzmocnisz ręce oraz plecy. Dobierz do treningu lekki ciężarek o wadze 0,5-1 kilograma.
  • W trakcie ciąży możesz wykonywać na macie ćwiczenia takie jak koci grzbiet, kulenie tułowia, wykonywanie unoszenia tułowia leżąc na boku. Nie zaleca się na pewno wszelkich ćwiczeń, które powodują zbytnie napięcia mięśni brzucha i zgięcia tułowia takie jak brzuszki, skręty czy unoszenia nóg leżąc na plecach.
  • Dla przykładu, możesz wykonywać ćwiczenie, które polega na wyciąganiu rąk nad głowę i przechylaniu tułowia bardzo lekko w bok czy zostając na macie unoszenie prawej nogi i lewej ręki i zatrzymywanie ruchu na kilka sekund. Możesz także leżąc na boku na macie unosić w górę jedną nogę lub wykonywać nią krążenie. Oczywiście trenujesz obie nogi, zmieniając bok. Takie ćwiczenia są w pełni bezpieczne.
  • Możesz też w leżeniu na boku unieść jedną nogę w górę i zastygnąć w tej pozycji na kilka sekund, przez co ćwiczysz nogi wykorzystując tylko napięcie mięśni.
  • Ważne jest, by każda ciężarna co dzień wzmacniała mięśnie Kegla. Może to być napinanie i rozluźnianie tych mięśni ewentualnie oddawanie moczu przerywanym strumieniem. Ważne jest by chociaż przez 5 minut dziennie wzmacniać te mięśnie, ważne podczas ciąży i porodu.
  • W III trymestrze ciąży brzuch coraz bardziej przeszkadza, kobieta jest też często zmęczona. Nie polecam wtedy ćwiczeń na które często nie ma siły, a jedynie codzienne spacery, które dotlenią organizm i przy okazji zmniejsza opuchliznę nóg. Nadal możesz ćwiczyć jednak mięśnie Kegla, co jest wskazane.

Ćwiczenia na boki brzucha

Ćwiczenia na boki brzucha

Ćwiczenia na boki brzucha Jest sporo ćwiczeń, które pozwalają na pracę skośnych mięśni brzucha. Pamiętaj jednak, że ćwicząc brzuch pobudzasz do pracy wszystkie jego mięśnie, n
Ćwiczenia na obręcz barkową

Ćwiczenia na obręcz barkową

Ćwiczenia na obręcz barkową Obręcz barkowa jest to grupa mięśni obejmująca częściowo klatkę piersiową oraz plecy, a także kark. W szczególności mężczyźni dbają o to, by roz
Ćwiczenia na dół pleców

Ćwiczenia na dół pleców

Ćwiczenia na dolną część pleców Wbrew pozorom, da się ćwiczyć dolną część pleców, o czym wielu ćwiczących zapomina, skupiając się głównie na grzbiecie. Lekki
Ćwiczenia na łydki w domu

Ćwiczenia na łydki w domu

Ćwiczenia na łydki w domu Wiele osób wykonując trening nóg zapomina o kształtowaniu łydek. Warto włączyć do treningu ogólnorozwojowego również ćwiczenie łyde
Ćwiczenia modelujące pośladki

Ćwiczenia modelujące pośladki

Ćwiczenia modelujące pośladki Szczególnie panie zainteresowane są ćwiczeniami, które modelują pośladki, poprawiają ich kształt i przy okazji pomagają zwalczać cellulit. Wy
Ćwiczenia na dolną część klatki piersiowej

Ćwiczenia na dolną część klatki piersiowej

Ćwiczenia na dolną część klatki piersiowej W trakcie ćwiczeń na klatkę piersiową aktywujesz do wysiłku większość mięśni, chociaż możesz wybierać ćwiczenia które będą mo
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Inne

Ćwiczenia-Na na Facebook'u