Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na kondycję dla kobiet w ciąży


Dodano: 16-04-2015 08:42
Popularność: 1404
Kategorie:Inne
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Inne

Ćwiczenia na kondycję dla kobiet w ciąży

W ciąży można ćwiczyć, do czego przekonuje się coraz większa liczba kobiet. Ważne jest, by ćwiczenia były wykonywane pod okiem trenera lub fizjoterapeuty. Aktywność w trakcie ciąży pomaga wzmocnić kondycję, polepsza krążenie, przy okazji wzmacnia organizm co przydaje się w trakcie porodu. Aktywność jest wskazana z umiarem, bez wykonywania nadmiernie obciążających ćwiczeń. Poniżej zaprezentuję kilka ćwiczeń, które można wykonywać w ciąży, już od pierwszego trymestru.

  • Kiedy brzuch nie jest jeszcze widoczny i nie przeszkadza, kobiety mogą wykonywać ćwiczenia aerobowe na siłowni – na rowerku, bieżni czy orbitreku. Oczywiście nie mamy ustawiać dużego obciążenia, ruchy maja być wykonywane bez nadmiernego wysiłku.
  • Możesz spróbować też unoszenia sztangielek w różnych pozycjach np. wykonując uginania przedramion czy tzw. rozpiętki, dzięki czemu wzmocnisz ręce oraz plecy. Dobierz do treningu lekki ciężarek o wadze 0,5-1 kilograma.
  • W trakcie ciąży możesz wykonywać na macie ćwiczenia takie jak koci grzbiet, kulenie tułowia, wykonywanie unoszenia tułowia leżąc na boku. Nie zaleca się na pewno wszelkich ćwiczeń, które powodują zbytnie napięcia mięśni brzucha i zgięcia tułowia takie jak brzuszki, skręty czy unoszenia nóg leżąc na plecach.
  • Dla przykładu, możesz wykonywać ćwiczenie, które polega na wyciąganiu rąk nad głowę i przechylaniu tułowia bardzo lekko w bok czy zostając na macie unoszenie prawej nogi i lewej ręki i zatrzymywanie ruchu na kilka sekund. Możesz także leżąc na boku na macie unosić w górę jedną nogę lub wykonywać nią krążenie. Oczywiście trenujesz obie nogi, zmieniając bok. Takie ćwiczenia są w pełni bezpieczne.
  • Możesz też w leżeniu na boku unieść jedną nogę w górę i zastygnąć w tej pozycji na kilka sekund, przez co ćwiczysz nogi wykorzystując tylko napięcie mięśni.
  • Ważne jest, by każda ciężarna co dzień wzmacniała mięśnie Kegla. Może to być napinanie i rozluźnianie tych mięśni ewentualnie oddawanie moczu przerywanym strumieniem. Ważne jest by chociaż przez 5 minut dziennie wzmacniać te mięśnie, ważne podczas ciąży i porodu.
  • W III trymestrze ciąży brzuch coraz bardziej przeszkadza, kobieta jest też często zmęczona. Nie polecam wtedy ćwiczeń na które często nie ma siły, a jedynie codzienne spacery, które dotlenią organizm i przy okazji zmniejsza opuchliznę nóg. Nadal możesz ćwiczyć jednak mięśnie Kegla, co jest wskazane.

Ćwiczenia na ujędrnienie bioder

Ćwiczenia na ujędrnienie bioder

Ćwiczenia na ujędrnienie bioder Wiele pań marzy o jędrnych, szczupłych biodrach i wąskiej talii. Pamiętaj jednak, ze jeśli masz zbędne kilogramy to najpierw musisz je zrzucić, bowiem pod
Trening na barki

Trening na barki

Trening na barki Barki są częścią ciała, o której wiele osób zapomina w treningach. Pamiętajmy, że rozbudowujemy ciało zawsze proporcjonalne, najlepiej więc stosować trenin
Ćwiczenia na plecy

Ćwiczenia na plecy

Ćwiczenia na plecy Ćwiczenia na plecy można podzielić na co najmniej kilka odmian. Wśród nich będą tylko te przeznaczone wyłącznie dla mężczyzn, do których wykonywania pot
Ćwiczenia na trening ud

Ćwiczenia na trening ud

Ćwiczenia na trening ud Trening ud jest jednym z ważniejszych elementów ćwiczeń ogólnorozwojowych, praktykowanych zarówno przez kobiety jak i przez mężczyzn. Wystarczy p
Ćwiczenia na dużą pupę

Ćwiczenia na dużą pupę

Ćwiczenia na dużą pupę Wielkość pośladków jest uwarunkowana poprzez geny – samymi ćwiczeniami nie da się znacznie powiększyć pośladków, natomiast można wzmocnić i
Ćwiczenia na triceps

Ćwiczenia na triceps

Ćwiczenia na triceps Triceps, czyli mięsień trójgłowy ramienia znajduje się na tylnej powierzchni naszego ramienia. Warto pamiętać, że mięśnie rąk należy ćwiczyć równom
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Inne

Ćwiczenia-Na na Facebook'u