Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na kolana koślawe


Dodano: 07-03-2015 16:01
Popularność: 1176
Kategorie:Nogi
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Nogi

Ćwiczenia na koślawe kolana

Koślawe kolana są schorzeniem, które może występować u dzieci. Objawia się tym, że nogi układane są w literę X, a dziecko chodzi chwiejnym, niepewnym krokiem. Przyczyn koślawych kolan może być wiele – zarówno wady wrodzone jak i urazy np. załamania czy otyłość. Walka z koślawymi kolanami polega na likwidacji ich przyczyny i wdrożeniu leczenia, również rehabilitacji. Poniżej zaprezentuję kilka ćwiczeń, które pomagają w walce z koślawymi kolanami u dzieci.

  • Osoba mająca koślawe kolana powinna wykonywać wszystkie ćwiczenia, które odciążają stawy kolanowe. Możesz spróbować lekkiego rozpychania kolan w trakcie siadu po turecku.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu dziecko powinno położyć się na macie i ruszać w bok nogami wyprostowanymi w kolanach.
  • Następne ćwiczenie polega na tym, by dziecko usiadło na krześle ze złączonymi nogami i między kolana włożyło materiałowy wałeczek. Powinno ćwiczyć wstawanie z krzesła i ponowne siadanie na nim tak, by materiałowy wałeczek nie wypadł spomiędzy kolan.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu dziecko powinno położyć się na plecach na macie, z wyciągniętymi nogami, gdzie między stopami będzie miało włożoną piłkę. Ćwiczenie polega na tym, by podnieść nogi wraz z piłką i „podać” ją tak, by dziecko mogło złapać ją w ręce i przenieść za głowę. Później chwyta piłkę w ręce i wkłada między nogi, po czym opuszcza je na ziemię.
  • Jeszcze inne proste ćwiczenie polega na tym, by stanąć prosto i między kolana włożyć piłkę. Należy lekko podskakiwać, tak aby piłka nie wypadła spomiędzy kolan.
  • Jeszcze inne ćwiczenie korekcyjne polega na tym, że dziecko staje i traktuje swoją stopę jako „gąbkę”. Stopą jak gąbką należy przesuwać po drugiej nodze, następnie należy zmienić nogę i wykonywać ćwiczenie w dokładnie ten sam sposób.
  • Ostatnie ćwiczenie jakie zaproponuję polega na siadzie skrzyżnym tak, aby stopy stykały się ze sobą, następnie należy spodami stóp „klaskać” – po prostu trzeba zbliżać do siebie stopy, następnie oddalać je od siebie, w  trakcie ćwiczenia warto też napierać stopami na siebie.

Powyższe ćwiczenia nie są trudne i dziecko może wykonywać je w domu pod opieką rodziców. Dołączenie do ćwiczeń piłki pomaga wprowadzić w elementy gimnastyki korekcyjnej również zabawę. Rodzic może wykonywać ćwiczenia razem z dzieckiem i włączyć do zabawy również rodzeństwo – choremu dziecku ćwiczenia powinny się kojarzyć z czymś przyjemnym.

Ćwiczenia na szybki trening brzucha

Ćwiczenia na szybki trening brzucha

Ćwiczenia na szybki trening brzucha Wiele osób nie ma czasu na to, by poświęcać treningowi kilka godzin w tygodniu. Jeśli jednak będziesz prowadzić intensywne ćwiczenia, to wystarcz
Cwiczenia na barki dla mężczyzn

Cwiczenia na barki dla mężczyzn

Ćwiczenia na mięśnie barków dla mężczyzn Zarówno mężczyźni jak i kobiety mogą ćwiczyć mięśnie barków, z tym że u panów mogą być one bardziej rozbudowane
Ćwiczenia na kręgosłup piersiowy

Ćwiczenia na kręgosłup piersiowy

Ćwiczenia na kręgosłup piersiowy Ćwiczenia na kręgosłup piersiowy zalecane są wtedy, kiedy pacjent odczuwa ból i napięcie w okolicach odcinka piersiowego. Proste ćwiczenia mogą po
Ćwiczenia na pełniejsze łydki

Ćwiczenia na pełniejsze łydki

Ćwiczenia na pełniejsze łydki Jest naprawdę sporo dobrych ćwiczeń, które poprawiają kondycję łydek i rozbudowują ich mięśnie. Są one przeznaczone dla każdego, kto chciałby po
Ćwiczenia na dużą pupę

Ćwiczenia na dużą pupę

Ćwiczenia na dużą pupę Wielkość pośladków jest uwarunkowana poprzez geny – samymi ćwiczeniami nie da się znacznie powiększyć pośladków, natomiast można wzmocnić i
Ćwiczenia na dolną część klatki piersiowej

Ćwiczenia na dolną część klatki piersiowej

Ćwiczenia na dolną część klatki piersiowej W trakcie ćwiczeń na klatkę piersiową aktywujesz do wysiłku większość mięśni, chociaż możesz wybierać ćwiczenia które będą mo
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Nogi

Ćwiczenia-Na na Facebook'u