Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na kolana koślawe


Dodano: 07-03-2015 16:01
Popularność: 1127
Kategorie:Nogi
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Nogi

Ćwiczenia na koślawe kolana

Koślawe kolana są schorzeniem, które może występować u dzieci. Objawia się tym, że nogi układane są w literę X, a dziecko chodzi chwiejnym, niepewnym krokiem. Przyczyn koślawych kolan może być wiele – zarówno wady wrodzone jak i urazy np. załamania czy otyłość. Walka z koślawymi kolanami polega na likwidacji ich przyczyny i wdrożeniu leczenia, również rehabilitacji. Poniżej zaprezentuję kilka ćwiczeń, które pomagają w walce z koślawymi kolanami u dzieci.

  • Osoba mająca koślawe kolana powinna wykonywać wszystkie ćwiczenia, które odciążają stawy kolanowe. Możesz spróbować lekkiego rozpychania kolan w trakcie siadu po turecku.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu dziecko powinno położyć się na macie i ruszać w bok nogami wyprostowanymi w kolanach.
  • Następne ćwiczenie polega na tym, by dziecko usiadło na krześle ze złączonymi nogami i między kolana włożyło materiałowy wałeczek. Powinno ćwiczyć wstawanie z krzesła i ponowne siadanie na nim tak, by materiałowy wałeczek nie wypadł spomiędzy kolan.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu dziecko powinno położyć się na plecach na macie, z wyciągniętymi nogami, gdzie między stopami będzie miało włożoną piłkę. Ćwiczenie polega na tym, by podnieść nogi wraz z piłką i „podać” ją tak, by dziecko mogło złapać ją w ręce i przenieść za głowę. Później chwyta piłkę w ręce i wkłada między nogi, po czym opuszcza je na ziemię.
  • Jeszcze inne proste ćwiczenie polega na tym, by stanąć prosto i między kolana włożyć piłkę. Należy lekko podskakiwać, tak aby piłka nie wypadła spomiędzy kolan.
  • Jeszcze inne ćwiczenie korekcyjne polega na tym, że dziecko staje i traktuje swoją stopę jako „gąbkę”. Stopą jak gąbką należy przesuwać po drugiej nodze, następnie należy zmienić nogę i wykonywać ćwiczenie w dokładnie ten sam sposób.
  • Ostatnie ćwiczenie jakie zaproponuję polega na siadzie skrzyżnym tak, aby stopy stykały się ze sobą, następnie należy spodami stóp „klaskać” – po prostu trzeba zbliżać do siebie stopy, następnie oddalać je od siebie, w  trakcie ćwiczenia warto też napierać stopami na siebie.

Powyższe ćwiczenia nie są trudne i dziecko może wykonywać je w domu pod opieką rodziców. Dołączenie do ćwiczeń piłki pomaga wprowadzić w elementy gimnastyki korekcyjnej również zabawę. Rodzic może wykonywać ćwiczenia razem z dzieckiem i włączyć do zabawy również rodzeństwo – choremu dziecku ćwiczenia powinny się kojarzyć z czymś przyjemnym.

Ćwiczenia na ekspresowy trening brzucha

Ćwiczenia na ekspresowy trening brzucha

Ćwiczenia na ekspresowy trening brzucha Ekspresowy trening brzucha to tzw. ABS. Są to ćwiczenia trwające od 8 do 15 minut, mające na celu bardzo intensywne kształtowanie mięśni brzucha i s
Trening na barki

Trening na barki

Trening na barki Barki są częścią ciała, o której wiele osób zapomina w treningach. Pamiętajmy, że rozbudowujemy ciało zawsze proporcjonalne, najlepiej więc stosować trenin
Ćwiczenia na zdrowy kręgosłup

Ćwiczenia na zdrowy kręgosłup

Ćwiczenia na zdrowy kręgosłup Siedzący tryb życia, jaki prowadzimy coraz częściej powoduje, że niestety nasze kręgosłupy pozostawiają naprawdę wiele do życzenia. Dlatego nie zapominaj
Ćwiczenia na wysportowane uda

Ćwiczenia na wysportowane uda

Ćwiczenia na wysportowane uda Wysportowane uda są marzeniem wielu osób. Dobrze wyglądają zarysowane mięśnie, napięta skóra, a w przypadku pań brak cellulitu. Taki efekt da si
Ćwiczenia na jędrną pupę

Ćwiczenia na jędrną pupę

Ćwiczenia na jędrną pupę Pośladki są wizytówka każdej kobiety, dlatego warto myśleć o tym, by ćwiczyć tą część ciała. Jest wiele prostych ćwiczeń, które kształtuj
Ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej

Ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej

Ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej Trening klatki piersiowej jest bardzo ważnym elementem ćwiczeń ogólnorozwojowych. Warto ćwiczyć klatkę piersiową 3 razy w tygodniu, pamięta
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Nogi

Ćwiczenia-Na na Facebook'u