Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na kolana koślawe


Dodano: 07-03-2015 16:01
Popularność: 1594
Kategorie:Nogi
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Nogi

Ćwiczenia na koślawe kolana

Koślawe kolana są schorzeniem, które może występować u dzieci. Objawia się tym, że nogi układane są w literę X, a dziecko chodzi chwiejnym, niepewnym krokiem. Przyczyn koślawych kolan może być wiele – zarówno wady wrodzone jak i urazy np. załamania czy otyłość. Walka z koślawymi kolanami polega na likwidacji ich przyczyny i wdrożeniu leczenia, również rehabilitacji. Poniżej zaprezentuję kilka ćwiczeń, które pomagają w walce z koślawymi kolanami u dzieci.

  • Osoba mająca koślawe kolana powinna wykonywać wszystkie ćwiczenia, które odciążają stawy kolanowe. Możesz spróbować lekkiego rozpychania kolan w trakcie siadu po turecku.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu dziecko powinno położyć się na macie i ruszać w bok nogami wyprostowanymi w kolanach.
  • Następne ćwiczenie polega na tym, by dziecko usiadło na krześle ze złączonymi nogami i między kolana włożyło materiałowy wałeczek. Powinno ćwiczyć wstawanie z krzesła i ponowne siadanie na nim tak, by materiałowy wałeczek nie wypadł spomiędzy kolan.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu dziecko powinno położyć się na plecach na macie, z wyciągniętymi nogami, gdzie między stopami będzie miało włożoną piłkę. Ćwiczenie polega na tym, by podnieść nogi wraz z piłką i „podać” ją tak, by dziecko mogło złapać ją w ręce i przenieść za głowę. Później chwyta piłkę w ręce i wkłada między nogi, po czym opuszcza je na ziemię.
  • Jeszcze inne proste ćwiczenie polega na tym, by stanąć prosto i między kolana włożyć piłkę. Należy lekko podskakiwać, tak aby piłka nie wypadła spomiędzy kolan.
  • Jeszcze inne ćwiczenie korekcyjne polega na tym, że dziecko staje i traktuje swoją stopę jako „gąbkę”. Stopą jak gąbką należy przesuwać po drugiej nodze, następnie należy zmienić nogę i wykonywać ćwiczenie w dokładnie ten sam sposób.
  • Ostatnie ćwiczenie jakie zaproponuję polega na siadzie skrzyżnym tak, aby stopy stykały się ze sobą, następnie należy spodami stóp „klaskać” – po prostu trzeba zbliżać do siebie stopy, następnie oddalać je od siebie, w  trakcie ćwiczenia warto też napierać stopami na siebie.

Powyższe ćwiczenia nie są trudne i dziecko może wykonywać je w domu pod opieką rodziców. Dołączenie do ćwiczeń piłki pomaga wprowadzić w elementy gimnastyki korekcyjnej również zabawę. Rodzic może wykonywać ćwiczenia razem z dzieckiem i włączyć do zabawy również rodzeństwo – choremu dziecku ćwiczenia powinny się kojarzyć z czymś przyjemnym.

Ćwiczenia na brzuch

Ćwiczenia na brzuch

Ćwiczenia na brzuch Jest wiele prostych ćwiczeń, które bez wielkiego wysiłku pozwalają nam kształtować mięśnie brzucha. Ćwiczenia można wykonywać zarówno na siłowni jak
Ćwiczenia na barki

Ćwiczenia na barki

Ćwiczenia na barki Mówiąc o ćwiczeniach na barki mamy na myśli trening mięśni ramiennych. Powinien on być włączony do ćwiczeń ogólnorozwojowych – trening warto wykon
Ćwiczenia na kręgosłup lędźwiowy

Ćwiczenia na kręgosłup lędźwiowy

Ćwiczenia na kręgosłup lędźwiowy Kręgosłup lędźwiowy zlokalizowany jest na dole naszych pleców i wiele osób narzeka na dyskomfort tej partii kręgosłupa czy ból. Za
Ćwiczenia na płaskostopie

Ćwiczenia na płaskostopie

Ćwiczenia na płaskostopie Płaskostopie jest zniekształceniem stopy, które polega na obniżeniu jej sklepień. Wiele osób cierpi na to schorzenie, nawet o tym nie wiedząc, bowiem
Ćwiczenia na ładne pośladki

Ćwiczenia na ładne pośladki

Ćwiczenia na ładne pośladki Jest wiele ćwiczeń na ładne i kształtne pośladki. Na pewno pomogą one w uzyskaniu pełniejszych i krąglejszych kształtów. Możesz ćwiczyć zaró
Ćwiczenia na klate

Ćwiczenia na klate

Ćwiczenia na klatę Jest sporo ćwiczeń, które pomagają kształtować mięśnie klatki piersiowej. Wystarczy tylko nieco chęci i znalezienie  ok. 20 minut czasu dziennie, by ćwicz
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Nogi

Ćwiczenia-Na na Facebook'u