Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na kolana


Dodano: 07-03-2015 16:00
Popularność: 1392
Kategorie:Nogi
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Nogi

Ćwiczenia na kolana

Przy ćwiczeniach na kolana nie chodzi o to, by wzmocnić mięśnie nóg, ale o to, by poprawić stabilność, często też by wygrać z bólem kończyny. Jest wiele ćwiczeń wzmacniających kolana. Warto jednak wcześniej skonsultować się z fizjoterapeutą w jaki sposób ćwiczyć. Poniżej zaprezentuję kilka prostych ćwiczeń, które korzystnie wpływają na kolana. Wystarczy ćwiczyć około 10 minut dziennie, by zauważyć poprawę stanu kolan.

  • Przy pierwszym ćwiczeniu stań na jednej, zdrowej nodze, a drugą połóż na piszczeli na krześle, tak by spoczywała stabilnie i nie sprawiała Ci bólu. Rękę oprzyj o udo. Powoli uginaj zdrową nogę, tak jakbyś chciał na niej usiąść – schodź chociaż kilka centymetrów w dół. Chora noga ma spoczywać cały czas na krześle. Ćwiczenie staraj się powtórzyć 10 razy.
  • Przy drugim ćwiczeniu zrób wykrok w bok, oprzyj ręce na udzie chorej nogi. Staraj się na nią naciskać, jednocześnie pogłębiając wykrok. Kolano ugiętej nogi powinno znajdować się na linii stopy. Ćwiczenie wykonaj 10 razy.
  • Stań w lekkim rozkroku, ugnij lekko kolana i pochyl ciało do przodu. Twoja pozycja musi być jednak stabilna. Kręgosłup musi być prosty i w takiej pozycji wykonuj 10 przysiadów.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu stań w rozkroku, stopy powinny być rozstawione na szerokość bioder. W takiej pozycji oprzyj się rękami o krzesło i staraj się stawać na przemian na palcach stóp i na piętach. Wykonuj to ćwiczenie 10 razy.
  • Usiądź wygodnie na krześle, ustaw przy sobie stopy, a noga ma być zgięta w stawie kolanowych. W trakcie ćwiczenia oprzyj się wygodnie o oparcie krzesła. W takiej pozycji odsuwaj od siebie kolana i uda, jednak stopy muszą zostać nieruchomo na podłodze. Spróbuj wykonywać ćwiczenie 10 razy.
  • Usiądź wygodnie na krześle, stopy oprzyj na ziemi, nogi powinny być ugięte w stanie kolanowym. W trakcie ćwiczenia staraj się podnieść nogę na około 10 centymetrów, z jednoczesnym napięciem mięśni ud. Wytrzymaj z uniesioną nogą około 5 sekund. Powtórz ćwiczenie 15 razy.
  • Przyjmij pozycję w siadzie prostym, jedną nogę wyprostuj, drugą ugnij w kolanie i trzymaj blisko ciała. W takiej pozycji pochylaj się w stronę wyprostowanej nogi na tyle, na ile dasz radę. Pamiętaj, że w czasie ćwiczenia plecy muszą być proste, a mięśnie napięte. Staraj się wykonać powyższe ćwiczenie 10 do 15 razy.

 

 

Ćwiczenia na brzuch po ciąży

Ćwiczenia na brzuch po ciąży

Ćwiczenia na brzuch po ciąży Wiele kobiet chce po porodzie wrócić do dawnej formy, dlatego decydują się na ćwiczenia. Wiadomo jednak, że aby ćwiczyć brzuch, organizm po ciąży mu
Ćwiczenia na barki

Ćwiczenia na barki

Ćwiczenia na barki Mówiąc o ćwiczeniach na barki mamy na myśli trening mięśni ramiennych. Powinien on być włączony do ćwiczeń ogólnorozwojowych – trening warto wykon
Ćwiczenia na garbienie się

Ćwiczenia na garbienie się

Ćwiczenia na garbienie się Wiele osób ma tendencję do garbienia się i często wykonuje to bezwiednie. Przyjmujemy pozycję w której jest nam wygodnie, co nie zawsze jest odpowied
Ćwiczenia antycellulitowe

Ćwiczenia antycellulitowe

Ćwiczenia antycellulitowe Cellulit jest zmorą wielu kobiet, szczególnie po 30 roku życia. Tzw. pomarańczowa skórka znacznie szpeci wygląd nóg. Na szczęście z cellulitem
Ćwiczenia na tyłek

Ćwiczenia na tyłek

Proste ćwiczenia na pośladki Szczególnie panie są przewrażliwione na punkcie swoich pośladków, jednak do modelowania tej części ciała coraz częściej przystępują też pano
Ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej

Ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej

Ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej Trening klatki piersiowej jest bardzo ważnym elementem ćwiczeń ogólnorozwojowych. Warto ćwiczyć klatkę piersiową 3 razy w tygodniu, pamięta
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Nogi

Ćwiczenia-Na na Facebook'u