Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na kolana


Dodano: 07-03-2015 16:00
Popularność: 2006
Kategorie:Nogi
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Nogi

Ćwiczenia na kolana

Przy ćwiczeniach na kolana nie chodzi o to, by wzmocnić mięśnie nóg, ale o to, by poprawić stabilność, często też by wygrać z bólem kończyny. Jest wiele ćwiczeń wzmacniających kolana. Warto jednak wcześniej skonsultować się z fizjoterapeutą w jaki sposób ćwiczyć. Poniżej zaprezentuję kilka prostych ćwiczeń, które korzystnie wpływają na kolana. Wystarczy ćwiczyć około 10 minut dziennie, by zauważyć poprawę stanu kolan.

  • Przy pierwszym ćwiczeniu stań na jednej, zdrowej nodze, a drugą połóż na piszczeli na krześle, tak by spoczywała stabilnie i nie sprawiała Ci bólu. Rękę oprzyj o udo. Powoli uginaj zdrową nogę, tak jakbyś chciał na niej usiąść – schodź chociaż kilka centymetrów w dół. Chora noga ma spoczywać cały czas na krześle. Ćwiczenie staraj się powtórzyć 10 razy.
  • Przy drugim ćwiczeniu zrób wykrok w bok, oprzyj ręce na udzie chorej nogi. Staraj się na nią naciskać, jednocześnie pogłębiając wykrok. Kolano ugiętej nogi powinno znajdować się na linii stopy. Ćwiczenie wykonaj 10 razy.
  • Stań w lekkim rozkroku, ugnij lekko kolana i pochyl ciało do przodu. Twoja pozycja musi być jednak stabilna. Kręgosłup musi być prosty i w takiej pozycji wykonuj 10 przysiadów.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu stań w rozkroku, stopy powinny być rozstawione na szerokość bioder. W takiej pozycji oprzyj się rękami o krzesło i staraj się stawać na przemian na palcach stóp i na piętach. Wykonuj to ćwiczenie 10 razy.
  • Usiądź wygodnie na krześle, ustaw przy sobie stopy, a noga ma być zgięta w stawie kolanowych. W trakcie ćwiczenia oprzyj się wygodnie o oparcie krzesła. W takiej pozycji odsuwaj od siebie kolana i uda, jednak stopy muszą zostać nieruchomo na podłodze. Spróbuj wykonywać ćwiczenie 10 razy.
  • Usiądź wygodnie na krześle, stopy oprzyj na ziemi, nogi powinny być ugięte w stanie kolanowym. W trakcie ćwiczenia staraj się podnieść nogę na około 10 centymetrów, z jednoczesnym napięciem mięśni ud. Wytrzymaj z uniesioną nogą około 5 sekund. Powtórz ćwiczenie 15 razy.
  • Przyjmij pozycję w siadzie prostym, jedną nogę wyprostuj, drugą ugnij w kolanie i trzymaj blisko ciała. W takiej pozycji pochylaj się w stronę wyprostowanej nogi na tyle, na ile dasz radę. Pamiętaj, że w czasie ćwiczenia plecy muszą być proste, a mięśnie napięte. Staraj się wykonać powyższe ćwiczenie 10 do 15 razy.

 

 

Ćwiczenia na brzuch nie obciążające kręgosłupa

Ćwiczenia na brzuch nie obciążające kręgosłupa

Ćwiczenia na brzuch nie obciążające kręgosłupa Niestety, nie zawsze ćwiczenia na brzuch nie obciążają kręgosłupa. W wielu przypadkach jest wręcz odwrotnie. Problemem może być też n
Trening na barki

Trening na barki

Trening na barki Barki są częścią ciała, o której wiele osób zapomina w treningach. Pamiętajmy, że rozbudowujemy ciało zawsze proporcjonalne, najlepiej więc stosować trenin
Ćwiczenia na zdrowy kręgosłup

Ćwiczenia na zdrowy kręgosłup

Ćwiczenia na zdrowy kręgosłup Siedzący tryb życia, jaki prowadzimy coraz częściej powoduje, że niestety nasze kręgosłupy pozostawiają naprawdę wiele do życzenia. Dlatego nie zapominaj
Ćwiczenia na odchudzanie ud

Ćwiczenia na odchudzanie ud

Ćwiczenia na odchudzanie ud Odchudzanie ud nie jest sprawą prostą. Nie wystarczą same ćwiczenia, należałoby zrzucić zbędne kilogramy i jednocześnie modelować mięśnie ud. Dodatkowo pom
Ćwiczenia modelujące pośladki

Ćwiczenia modelujące pośladki

Ćwiczenia modelujące pośladki Szczególnie panie zainteresowane są ćwiczeniami, które modelują pośladki, poprawiają ich kształt i przy okazji pomagają zwalczać cellulit. Wy
Ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej

Ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej

Ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej Trening klatki piersiowej jest bardzo ważnym elementem ćwiczeń ogólnorozwojowych. Warto ćwiczyć klatkę piersiową 3 razy w tygodniu, pamięta
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Nogi

Ćwiczenia-Na na Facebook'u