Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na kolana


Dodano: 07-03-2015 16:00
Popularność: 1507
Kategorie:Nogi
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Nogi

Ćwiczenia na kolana

Przy ćwiczeniach na kolana nie chodzi o to, by wzmocnić mięśnie nóg, ale o to, by poprawić stabilność, często też by wygrać z bólem kończyny. Jest wiele ćwiczeń wzmacniających kolana. Warto jednak wcześniej skonsultować się z fizjoterapeutą w jaki sposób ćwiczyć. Poniżej zaprezentuję kilka prostych ćwiczeń, które korzystnie wpływają na kolana. Wystarczy ćwiczyć około 10 minut dziennie, by zauważyć poprawę stanu kolan.

  • Przy pierwszym ćwiczeniu stań na jednej, zdrowej nodze, a drugą połóż na piszczeli na krześle, tak by spoczywała stabilnie i nie sprawiała Ci bólu. Rękę oprzyj o udo. Powoli uginaj zdrową nogę, tak jakbyś chciał na niej usiąść – schodź chociaż kilka centymetrów w dół. Chora noga ma spoczywać cały czas na krześle. Ćwiczenie staraj się powtórzyć 10 razy.
  • Przy drugim ćwiczeniu zrób wykrok w bok, oprzyj ręce na udzie chorej nogi. Staraj się na nią naciskać, jednocześnie pogłębiając wykrok. Kolano ugiętej nogi powinno znajdować się na linii stopy. Ćwiczenie wykonaj 10 razy.
  • Stań w lekkim rozkroku, ugnij lekko kolana i pochyl ciało do przodu. Twoja pozycja musi być jednak stabilna. Kręgosłup musi być prosty i w takiej pozycji wykonuj 10 przysiadów.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu stań w rozkroku, stopy powinny być rozstawione na szerokość bioder. W takiej pozycji oprzyj się rękami o krzesło i staraj się stawać na przemian na palcach stóp i na piętach. Wykonuj to ćwiczenie 10 razy.
  • Usiądź wygodnie na krześle, ustaw przy sobie stopy, a noga ma być zgięta w stawie kolanowych. W trakcie ćwiczenia oprzyj się wygodnie o oparcie krzesła. W takiej pozycji odsuwaj od siebie kolana i uda, jednak stopy muszą zostać nieruchomo na podłodze. Spróbuj wykonywać ćwiczenie 10 razy.
  • Usiądź wygodnie na krześle, stopy oprzyj na ziemi, nogi powinny być ugięte w stanie kolanowym. W trakcie ćwiczenia staraj się podnieść nogę na około 10 centymetrów, z jednoczesnym napięciem mięśni ud. Wytrzymaj z uniesioną nogą około 5 sekund. Powtórz ćwiczenie 15 razy.
  • Przyjmij pozycję w siadzie prostym, jedną nogę wyprostuj, drugą ugnij w kolanie i trzymaj blisko ciała. W takiej pozycji pochylaj się w stronę wyprostowanej nogi na tyle, na ile dasz radę. Pamiętaj, że w czasie ćwiczenia plecy muszą być proste, a mięśnie napięte. Staraj się wykonać powyższe ćwiczenie 10 do 15 razy.

 

 

Ćwiczenia na jędrny brzuch i pośladki

Ćwiczenia na jędrny brzuch i pośladki

Ćwiczenia na jędrny brzuch i pośladki Jest sporo ćwiczeń, które kształtują zarówno pośladki jak i brzuch. Trzeba jednak nieco samozaparcia, by ćwiczyć co dzień po około 1
Trening na barki

Trening na barki

Trening na barki Barki są częścią ciała, o której wiele osób zapomina w treningach. Pamiętajmy, że rozbudowujemy ciało zawsze proporcjonalne, najlepiej więc stosować trenin
Ćwiczenia na garba

Ćwiczenia na garba

Ćwiczenia na garba Nie ma co ukrywać, że w dzisiejszych czasach praktycznie całkowicie jesteśmy skazani na krzywe kręgosłupy. Oczywiście brzmi to jak wyrocznia, jednak należy potraktować
Ćwiczenia na łydki

Ćwiczenia na łydki

Ćwiczenia na łydki Łydki są częścią nóg, o których wiele osób dbających o swoje mięśnie i ciało zapomina. Skupiamy się ogólnie na ćwiczeniach nóg, z
Ćwiczenia na jędrne policzki

Ćwiczenia na jędrne policzki

Ćwiczenia na jędrne policzki Kto nie chce cieszyć się jędrnymi i pełnymi policzkami mimo upływu lat? Jest na to wiele sposobów. Możesz ujędrniać skórę za pomocą krem&oacu
Ćwiczenia na dolną część klatki piersiowej

Ćwiczenia na dolną część klatki piersiowej

Ćwiczenia na dolną część klatki piersiowej W trakcie ćwiczeń na klatkę piersiową aktywujesz do wysiłku większość mięśni, chociaż możesz wybierać ćwiczenia które będą mo
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Nogi

Ćwiczenia-Na na Facebook'u