Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na kolana


Dodano: 07-03-2015 16:00
Popularność: 1319
Kategorie:Nogi
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Nogi

Ćwiczenia na kolana

Przy ćwiczeniach na kolana nie chodzi o to, by wzmocnić mięśnie nóg, ale o to, by poprawić stabilność, często też by wygrać z bólem kończyny. Jest wiele ćwiczeń wzmacniających kolana. Warto jednak wcześniej skonsultować się z fizjoterapeutą w jaki sposób ćwiczyć. Poniżej zaprezentuję kilka prostych ćwiczeń, które korzystnie wpływają na kolana. Wystarczy ćwiczyć około 10 minut dziennie, by zauważyć poprawę stanu kolan.

  • Przy pierwszym ćwiczeniu stań na jednej, zdrowej nodze, a drugą połóż na piszczeli na krześle, tak by spoczywała stabilnie i nie sprawiała Ci bólu. Rękę oprzyj o udo. Powoli uginaj zdrową nogę, tak jakbyś chciał na niej usiąść – schodź chociaż kilka centymetrów w dół. Chora noga ma spoczywać cały czas na krześle. Ćwiczenie staraj się powtórzyć 10 razy.
  • Przy drugim ćwiczeniu zrób wykrok w bok, oprzyj ręce na udzie chorej nogi. Staraj się na nią naciskać, jednocześnie pogłębiając wykrok. Kolano ugiętej nogi powinno znajdować się na linii stopy. Ćwiczenie wykonaj 10 razy.
  • Stań w lekkim rozkroku, ugnij lekko kolana i pochyl ciało do przodu. Twoja pozycja musi być jednak stabilna. Kręgosłup musi być prosty i w takiej pozycji wykonuj 10 przysiadów.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu stań w rozkroku, stopy powinny być rozstawione na szerokość bioder. W takiej pozycji oprzyj się rękami o krzesło i staraj się stawać na przemian na palcach stóp i na piętach. Wykonuj to ćwiczenie 10 razy.
  • Usiądź wygodnie na krześle, ustaw przy sobie stopy, a noga ma być zgięta w stawie kolanowych. W trakcie ćwiczenia oprzyj się wygodnie o oparcie krzesła. W takiej pozycji odsuwaj od siebie kolana i uda, jednak stopy muszą zostać nieruchomo na podłodze. Spróbuj wykonywać ćwiczenie 10 razy.
  • Usiądź wygodnie na krześle, stopy oprzyj na ziemi, nogi powinny być ugięte w stanie kolanowym. W trakcie ćwiczenia staraj się podnieść nogę na około 10 centymetrów, z jednoczesnym napięciem mięśni ud. Wytrzymaj z uniesioną nogą około 5 sekund. Powtórz ćwiczenie 15 razy.
  • Przyjmij pozycję w siadzie prostym, jedną nogę wyprostuj, drugą ugnij w kolanie i trzymaj blisko ciała. W takiej pozycji pochylaj się w stronę wyprostowanej nogi na tyle, na ile dasz radę. Pamiętaj, że w czasie ćwiczenia plecy muszą być proste, a mięśnie napięte. Staraj się wykonać powyższe ćwiczenie 10 do 15 razy.

 

 

Ćwiczenia na jędrny brzuch i pośladki

Ćwiczenia na jędrny brzuch i pośladki

Ćwiczenia na jędrny brzuch i pośladki Jest sporo ćwiczeń, które kształtują zarówno pośladki jak i brzuch. Trzeba jednak nieco samozaparcia, by ćwiczyć co dzień po około 1
Cwiczenia na barki dla mężczyzn

Cwiczenia na barki dla mężczyzn

Ćwiczenia na mięśnie barków dla mężczyzn Zarówno mężczyźni jak i kobiety mogą ćwiczyć mięśnie barków, z tym że u panów mogą być one bardziej rozbudowane
Ćwiczenia na dół pleców

Ćwiczenia na dół pleców

Ćwiczenia na dolną część pleców Wbrew pozorom, da się ćwiczyć dolną część pleców, o czym wielu ćwiczących zapomina, skupiając się głównie na grzbiecie. Lekki
Ćwiczenia na mięśnie nóg

Ćwiczenia na mięśnie nóg

Ćwiczenia na mięśnie nóg Nogi są tą częścią ciała, którą często trenujemy. Szczególnie panie dbają o to, by nogi były jędrne i zgrabne, w  czym pomagają ć
Ćwiczenia modelujące pośladki

Ćwiczenia modelujące pośladki

Ćwiczenia modelujące pośladki Szczególnie panie zainteresowane są ćwiczeniami, które modelują pośladki, poprawiają ich kształt i przy okazji pomagają zwalczać cellulit. Wy
Ćwiczenia na triceps

Ćwiczenia na triceps

Ćwiczenia na triceps Triceps, czyli mięsień trójgłowy ramienia znajduje się na tylnej powierzchni naszego ramienia. Warto pamiętać, że mięśnie rąk należy ćwiczyć równom
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Nogi

Ćwiczenia-Na na Facebook'u