Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na grzbiet


Dodano: 07-03-2015 15:54
Popularność: 2479
Kategorie:Plecy
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Plecy

Ćwiczenia na grzbiet

Jeśli mowa o grzbiecie, to chodzi o całość mięśni pleców. Szczególnie panowie dbają o to, by te patie ciała były odpowiednio ćwiczone, co gwarantuje szerokie ramiona i ładnie umięśnione plecy. Jest wiele ćwiczeń, które kształtują mięśnie grzbietu i można wykonywać je zarówno w domu jak i na siłowni włączając w ramy treningu ogólnorozwojowego. Poniżej zaprezentuję kilka z nich.

  • Przy pierwszym ćwiczeniu skorzystaj ze stabilnego drążka – złap go w szerokim nachwycie i uginając łokcie staraj się dźwignąć swoje ciało w górę. Spróbuj wykonać chociaż 10 podciągnięć na drążku. Nogi możesz zarówno ugiąć jak i zostawić wyprostowane.
  • Drugie ćwiczenie wykonuje się ze sztangą, którą chwytasz w dłonie. Stajesz prosto w lekkim rozkroku, pochylasz swój tułów w przód. W takiej pozycji dźwigasz sztangę z ziemi pod klatkę piersiową, po czym wracasz do pozycji wyjściowej. Staraj się unieść ciężar 15 razy.
  • Do kolejnego ćwiczenia weź jedną hantlę o wadze 2 do 4 kilogramów, oprzyj jedną rękę na ławce, stań stabilnie na nogach, do drugiej ręki chwyć ciężar. Podnoś z nad ziemi ciężar w ręce, która nie opiera się o ławkę i uginając łokieć zbliżaj ciężar do swojego boku, po czym wracaj do pozycji wyjściowej.
  • Polecam też wykorzystanie do ćwiczeń maszyny zwanej wyciągiem, którą można znaleźć na siłowni. Siadamy wygodnie w siadzie płaskim i chwytamy rączkę wyciągu. Nogi stabilnie zapieramy. Ciągniemy linkę wyciągu w swoją stronę, prostując przy tym plecy – ruch ma nieco imitować wiosłowanie.
  • W wyciągu górnym chwytamy ramię maszyny obiema dłońmi w szerokim uchwycie nad karkiem. W pozycji wyjściowej ręce nad głową mają być wyprostowane, po czym odchylasz tułów nieco w tył i podciągasz ramię wyciągu przed klatkę piersiową. Na koniec wracasz do pozycji wyjściowej.
  • Możesz też zmodyfikować powyższe ćwiczenie, chwytając drążek przed klatką piersiową i w takiej pozycji ciągnąc go do siebie – w pozycji wyjściowej prostujesz ręce z drążkiem nad głową.
  • Na koniec możesz spróbować innego ćwiczenia, wykonywanego leżąc na plecach na macie lub na ławce. Weź w obie dłonie jedną hantlę, o wadze 4 kilogramów lub więcej, w zależności od Twoich możliwości siłowych. Prostujesz ręce z ciężarem za głową, następnie wyprostowane ręce przenosisz nad klatkę piersiową, po czym wracasz w tym ćwiczeniu do pozycji wyjściowej. Nie przenosisz ciężaru dalej niż nad klatkę.

 

 

 

 

Ćwiczenia na brzuch chodakowska

Ćwiczenia na brzuch chodakowska

Ćwiczenia na brzuch z Chodakowską Brzuch jest taką partią ciała, do której często przykładamy największą wagę podczas ćwiczeń. Szczególnie panie mają kłopot z brzuchem,
Trening na barki

Trening na barki

Trening na barki Barki są częścią ciała, o której wiele osób zapomina w treningach. Pamiętajmy, że rozbudowujemy ciało zawsze proporcjonalne, najlepiej więc stosować trenin
Ćwiczenia na mięsień gruszkowaty

Ćwiczenia na mięsień gruszkowaty

Ćwiczenia na mięsień gruszkowaty Mięsień gruszkowaty jest niewielkim mięśniem, który bierze początek na powierzchni miedniczej kości krzyżowej. Odpowiada za rotację stawu biodrow
Trening na mięśnie nóg

Trening na mięśnie nóg

Trening na mięśnie nóg Jest sporo bardzo fajnych ćwiczeń, które pozwalają kształtować nam mięśnie nóg. Dzięki temu nogi są zgrabniejsze, jędrniejsze i szczuplejsze
Ćwiczenia na jędrne policzki

Ćwiczenia na jędrne policzki

Ćwiczenia na jędrne policzki Kto nie chce cieszyć się jędrnymi i pełnymi policzkami mimo upływu lat? Jest na to wiele sposobów. Możesz ujędrniać skórę za pomocą krem&oacu
Ćwiczenia na dolną część klatki piersiowej

Ćwiczenia na dolną część klatki piersiowej

Ćwiczenia na dolną część klatki piersiowej W trakcie ćwiczeń na klatkę piersiową aktywujesz do wysiłku większość mięśni, chociaż możesz wybierać ćwiczenia które będą mo
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Plecy

Ćwiczenia-Na na Facebook'u