Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na grzbiet


Dodano: 07-03-2015 15:54
Popularność: 1421
Kategorie:Plecy
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Plecy

Ćwiczenia na grzbiet

Jeśli mowa o grzbiecie, to chodzi o całość mięśni pleców. Szczególnie panowie dbają o to, by te patie ciała były odpowiednio ćwiczone, co gwarantuje szerokie ramiona i ładnie umięśnione plecy. Jest wiele ćwiczeń, które kształtują mięśnie grzbietu i można wykonywać je zarówno w domu jak i na siłowni włączając w ramy treningu ogólnorozwojowego. Poniżej zaprezentuję kilka z nich.

  • Przy pierwszym ćwiczeniu skorzystaj ze stabilnego drążka – złap go w szerokim nachwycie i uginając łokcie staraj się dźwignąć swoje ciało w górę. Spróbuj wykonać chociaż 10 podciągnięć na drążku. Nogi możesz zarówno ugiąć jak i zostawić wyprostowane.
  • Drugie ćwiczenie wykonuje się ze sztangą, którą chwytasz w dłonie. Stajesz prosto w lekkim rozkroku, pochylasz swój tułów w przód. W takiej pozycji dźwigasz sztangę z ziemi pod klatkę piersiową, po czym wracasz do pozycji wyjściowej. Staraj się unieść ciężar 15 razy.
  • Do kolejnego ćwiczenia weź jedną hantlę o wadze 2 do 4 kilogramów, oprzyj jedną rękę na ławce, stań stabilnie na nogach, do drugiej ręki chwyć ciężar. Podnoś z nad ziemi ciężar w ręce, która nie opiera się o ławkę i uginając łokieć zbliżaj ciężar do swojego boku, po czym wracaj do pozycji wyjściowej.
  • Polecam też wykorzystanie do ćwiczeń maszyny zwanej wyciągiem, którą można znaleźć na siłowni. Siadamy wygodnie w siadzie płaskim i chwytamy rączkę wyciągu. Nogi stabilnie zapieramy. Ciągniemy linkę wyciągu w swoją stronę, prostując przy tym plecy – ruch ma nieco imitować wiosłowanie.
  • W wyciągu górnym chwytamy ramię maszyny obiema dłońmi w szerokim uchwycie nad karkiem. W pozycji wyjściowej ręce nad głową mają być wyprostowane, po czym odchylasz tułów nieco w tył i podciągasz ramię wyciągu przed klatkę piersiową. Na koniec wracasz do pozycji wyjściowej.
  • Możesz też zmodyfikować powyższe ćwiczenie, chwytając drążek przed klatką piersiową i w takiej pozycji ciągnąc go do siebie – w pozycji wyjściowej prostujesz ręce z drążkiem nad głową.
  • Na koniec możesz spróbować innego ćwiczenia, wykonywanego leżąc na plecach na macie lub na ławce. Weź w obie dłonie jedną hantlę, o wadze 4 kilogramów lub więcej, w zależności od Twoich możliwości siłowych. Prostujesz ręce z ciężarem za głową, następnie wyprostowane ręce przenosisz nad klatkę piersiową, po czym wracasz w tym ćwiczeniu do pozycji wyjściowej. Nie przenosisz ciężaru dalej niż nad klatkę.

 

 

 

 

Ćwiczenia na dolne partie brzucha

Ćwiczenia na dolne partie brzucha

Ćwiczenia na dolne partie brzucha Stwierdzenie dolne partie brzucha jest dość nieprecyzyjne – na brzuchu mamy mięsień prosty ciągnący się od chrząstek żebrowych aż po spojenie ło
Trening na barki

Trening na barki

Trening na barki Barki są częścią ciała, o której wiele osób zapomina w treningach. Pamiętajmy, że rozbudowujemy ciało zawsze proporcjonalne, najlepiej więc stosować trenin
Ćwiczenia na garba

Ćwiczenia na garba

Ćwiczenia na garba Nie ma co ukrywać, że w dzisiejszych czasach praktycznie całkowicie jesteśmy skazani na krzywe kręgosłupy. Oczywiście brzmi to jak wyrocznia, jednak należy potraktować
Ćwiczenia na uda pośladki i brzuch

Ćwiczenia na uda pośladki i brzuch

Ćwiczenia na uda, brzuch i pośladki W walce o ładnie wyrzeźbioną sylwetkę ćwiczenia powinny iść zawsze w parze z odpowiednią dietą. Musisz pamiętać , że efekty przynosi systematyczno
Ćwiczenia na ładne pośladki

Ćwiczenia na ładne pośladki

Ćwiczenia na ładne pośladki Jest wiele ćwiczeń na ładne i kształtne pośladki. Na pewno pomogą one w uzyskaniu pełniejszych i krąglejszych kształtów. Możesz ćwiczyć zaró
Ćwiczenia na klatkę

Ćwiczenia na klatkę

Ćwiczenia na klatkę piersiową Ćwiczenia na klatkę mogą być wykonywane zarówno przez mężczyzn jak i przez kobiety. Wystarczą chęci i motywacja do ćwiczeń. Najlepiej jest włącz
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Plecy

Ćwiczenia-Na na Facebook'u