Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na grzbiet


Dodano: 07-03-2015 15:54
Popularność: 1960
Kategorie:Plecy
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Plecy

Ćwiczenia na grzbiet

Jeśli mowa o grzbiecie, to chodzi o całość mięśni pleców. Szczególnie panowie dbają o to, by te patie ciała były odpowiednio ćwiczone, co gwarantuje szerokie ramiona i ładnie umięśnione plecy. Jest wiele ćwiczeń, które kształtują mięśnie grzbietu i można wykonywać je zarówno w domu jak i na siłowni włączając w ramy treningu ogólnorozwojowego. Poniżej zaprezentuję kilka z nich.

  • Przy pierwszym ćwiczeniu skorzystaj ze stabilnego drążka – złap go w szerokim nachwycie i uginając łokcie staraj się dźwignąć swoje ciało w górę. Spróbuj wykonać chociaż 10 podciągnięć na drążku. Nogi możesz zarówno ugiąć jak i zostawić wyprostowane.
  • Drugie ćwiczenie wykonuje się ze sztangą, którą chwytasz w dłonie. Stajesz prosto w lekkim rozkroku, pochylasz swój tułów w przód. W takiej pozycji dźwigasz sztangę z ziemi pod klatkę piersiową, po czym wracasz do pozycji wyjściowej. Staraj się unieść ciężar 15 razy.
  • Do kolejnego ćwiczenia weź jedną hantlę o wadze 2 do 4 kilogramów, oprzyj jedną rękę na ławce, stań stabilnie na nogach, do drugiej ręki chwyć ciężar. Podnoś z nad ziemi ciężar w ręce, która nie opiera się o ławkę i uginając łokieć zbliżaj ciężar do swojego boku, po czym wracaj do pozycji wyjściowej.
  • Polecam też wykorzystanie do ćwiczeń maszyny zwanej wyciągiem, którą można znaleźć na siłowni. Siadamy wygodnie w siadzie płaskim i chwytamy rączkę wyciągu. Nogi stabilnie zapieramy. Ciągniemy linkę wyciągu w swoją stronę, prostując przy tym plecy – ruch ma nieco imitować wiosłowanie.
  • W wyciągu górnym chwytamy ramię maszyny obiema dłońmi w szerokim uchwycie nad karkiem. W pozycji wyjściowej ręce nad głową mają być wyprostowane, po czym odchylasz tułów nieco w tył i podciągasz ramię wyciągu przed klatkę piersiową. Na koniec wracasz do pozycji wyjściowej.
  • Możesz też zmodyfikować powyższe ćwiczenie, chwytając drążek przed klatką piersiową i w takiej pozycji ciągnąc go do siebie – w pozycji wyjściowej prostujesz ręce z drążkiem nad głową.
  • Na koniec możesz spróbować innego ćwiczenia, wykonywanego leżąc na plecach na macie lub na ławce. Weź w obie dłonie jedną hantlę, o wadze 4 kilogramów lub więcej, w zależności od Twoich możliwości siłowych. Prostujesz ręce z ciężarem za głową, następnie wyprostowane ręce przenosisz nad klatkę piersiową, po czym wracasz w tym ćwiczeniu do pozycji wyjściowej. Nie przenosisz ciężaru dalej niż nad klatkę.

 

 

 

 

Ćwiczenia na ładny brzuch

Ćwiczenia na ładny brzuch

Ćwiczenia na ładny brzuch Jest wiele fajnych ćwiczeń, które bez wielkiego wysiłku pozwalają kształtować mięśnie brzucha. Wystarczy ćwiczyć przez 15-20 minut dziennie, by zobaczy
Ćwiczenia na barki

Ćwiczenia na barki

Ćwiczenia na barki Mówiąc o ćwiczeniach na barki mamy na myśli trening mięśni ramiennych. Powinien on być włączony do ćwiczeń ogólnorozwojowych – trening warto wykon
Ćwiczenia na plecy

Ćwiczenia na plecy

Ćwiczenia na plecy Ćwiczenia na plecy można podzielić na co najmniej kilka odmian. Wśród nich będą tylko te przeznaczone wyłącznie dla mężczyzn, do których wykonywania pot
Ćwiczenia na kolana koślawe

Ćwiczenia na kolana koślawe

Ćwiczenia na koślawe kolana Koślawe kolana są schorzeniem, które może występować u dzieci. Objawia się tym, że nogi układane są w literę X, a dziecko chodzi chwiejnym, niepewnym
Ćwiczenia na pośladki i uda

Ćwiczenia na pośladki i uda

Ćwiczenia na pośladki i uda Jeśli jest tylko taka możliwość to wiele osób bardzo chętnie łączy ćwiczenia, które wpływają na pośladki i uda jednocześnie. Tak naprawdę j
Ćwiczenia na triceps

Ćwiczenia na triceps

Ćwiczenia na triceps Triceps, czyli mięsień trójgłowy ramienia znajduje się na tylnej powierzchni naszego ramienia. Warto pamiętać, że mięśnie rąk należy ćwiczyć równom
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Plecy

Ćwiczenia-Na na Facebook'u