Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na garbienie się


Dodano: 14-04-2015 17:18
Popularność: 1160
Kategorie:Plecy
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Plecy

Ćwiczenia na garbienie się

Wiele osób ma tendencję do garbienia się i często wykonuje to bezwiednie. Przyjmujemy pozycję w której jest nam wygodnie, co nie zawsze jest odpowiednie dla kręgosłupa. Szczególnie dzieci powinno się uczyć tego jak unikać garbienia się lub ewentualnie należy wdrożyć ćwiczenia korekcyjne. Poniżej zaprezentuje prosty zestaw ćwiczeń, które korzystanie wpływają na plecy garbiących się osób i pomagają utrzymywać prawidłową sylwetkę.

  • Na początek wykorzystaj do ćwiczeń futrynę – stań między drzwiami i oprzyj ręce o futrynę powoli przesuwając je w górę, tak by zostały wyprostowane. Stań na palcach i staraj się sięgnąć najdalej jak to jest możliwe. Zostań w tej pozycji 10 sekund, po czym wróć do pozycji wyjściowej. Wykonaj ćwiczenie 5 razy.
  • Do kolejnego ćwiczenia również wykorzystaj futrynę, oprzyj się o jedną z jej części ustawiając ciało przodem do niej. Jedną nogę oprzyj o jeden kąt futryny, drugą o drugi. Wyprostuj obie ręce do góry i przesuń je maksymalnie do góry, wytrzymując w tej pozycji 10 sekund. Wykonaj 5 powtórzeń.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu przyda ci się gumowa piłka. Stań prosto, chwyć piłkę i trzymaj ją za głową w lekkim ugięciu łokci. Staraj się prostować ręce i trzymać je maksymalnie wyciągnięte z piłką przez 5 sekund, po czym wracaj do pozycji wyjściowej. Wykonaj ćwiczenie 5 razy.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu znów weź w dłonie piłkę i stań przed ścianą w odległości około 0,5 metra. Wyprostuj ręce nad głową trzymając w nich piłkę i staraj się lekko opadać na ścianę trzymając napięte nogi i plecy.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu połóż się na macie na brzuchu, wyciągnij ręce po bokach ciała i w tej pozycji staraj się wykonywać lekkie unoszenia klatki piersiowej w górę. Zatrzymaj ruch na 3 sekundy. W sumie wykonaj 10 powtórzeń.
  • Przy następnym ćwiczeniu zostań w leżeniu na macie, z tym że połóż się na plecach. Jedną nogę wyprostuj, drugą zegnij w kolanie i staraj się przyciągać ją do klatki piersiowej, zatrzymując ruch na 3 sekundy. Wykonaj w sumie po 5 powtórzeń dla każdej nogi.
  • Kolejne ćwiczenie wykonuj w takiej samej pozycji jak powyższe, z tą różnicą że przyciągasz do klatki piersiowej obie nogi, zatrzymujesz ruch na 5 sekund po czym je prostujesz. Wykonuj ćwiczenie w sumie 10 razy.

 

 

 

Ćwiczenia na szybki trening brzucha

Ćwiczenia na szybki trening brzucha

Ćwiczenia na szybki trening brzucha Wiele osób nie ma czasu na to, by poświęcać treningowi kilka godzin w tygodniu. Jeśli jednak będziesz prowadzić intensywne ćwiczenia, to wystarcz
Ćwiczenia na obręcz barkową

Ćwiczenia na obręcz barkową

Ćwiczenia na obręcz barkową Obręcz barkowa jest to grupa mięśni obejmująca częściowo klatkę piersiową oraz plecy, a także kark. W szczególności mężczyźni dbają o to, by roz
Metoda Karskiego cwiczenia

Metoda Karskiego cwiczenia

Ćwiczenia metoda Karskiego Metoda karskiego jest dość kontrowersyjną metodą na leczenie skolioz. Metoda opiera się głównie na likwidowaniu przykurczów, które według pr
Ćwiczenia modelujące uda

Ćwiczenia modelujące uda

Ćwiczenia modelujące uda Ćwiczenia na modelowanie ud głównie są wykonywane przez panie, ale coraz częściej korzystają z nich również panowie. Nie są one trudne, wystarczy p
Ćwiczenia na dupe

Ćwiczenia na dupe

Ćwiczenia na dupę Pośladki są bardzo ważną częścią ciała,  szczególnie dla kobiet, które dbają o to, by pupa była jędrna i zgrabna. Jest to wizytówka ciała
Ćwiczenia na dolną część klatki piersiowej

Ćwiczenia na dolną część klatki piersiowej

Ćwiczenia na dolną część klatki piersiowej W trakcie ćwiczeń na klatkę piersiową aktywujesz do wysiłku większość mięśni, chociaż możesz wybierać ćwiczenia które będą mo
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Plecy

Ćwiczenia-Na na Facebook'u