Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na garbienie się


Dodano: 14-04-2015 17:18
Popularność: 1417
Kategorie:Plecy
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Plecy

Ćwiczenia na garbienie się

Wiele osób ma tendencję do garbienia się i często wykonuje to bezwiednie. Przyjmujemy pozycję w której jest nam wygodnie, co nie zawsze jest odpowiednie dla kręgosłupa. Szczególnie dzieci powinno się uczyć tego jak unikać garbienia się lub ewentualnie należy wdrożyć ćwiczenia korekcyjne. Poniżej zaprezentuje prosty zestaw ćwiczeń, które korzystanie wpływają na plecy garbiących się osób i pomagają utrzymywać prawidłową sylwetkę.

  • Na początek wykorzystaj do ćwiczeń futrynę – stań między drzwiami i oprzyj ręce o futrynę powoli przesuwając je w górę, tak by zostały wyprostowane. Stań na palcach i staraj się sięgnąć najdalej jak to jest możliwe. Zostań w tej pozycji 10 sekund, po czym wróć do pozycji wyjściowej. Wykonaj ćwiczenie 5 razy.
  • Do kolejnego ćwiczenia również wykorzystaj futrynę, oprzyj się o jedną z jej części ustawiając ciało przodem do niej. Jedną nogę oprzyj o jeden kąt futryny, drugą o drugi. Wyprostuj obie ręce do góry i przesuń je maksymalnie do góry, wytrzymując w tej pozycji 10 sekund. Wykonaj 5 powtórzeń.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu przyda ci się gumowa piłka. Stań prosto, chwyć piłkę i trzymaj ją za głową w lekkim ugięciu łokci. Staraj się prostować ręce i trzymać je maksymalnie wyciągnięte z piłką przez 5 sekund, po czym wracaj do pozycji wyjściowej. Wykonaj ćwiczenie 5 razy.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu znów weź w dłonie piłkę i stań przed ścianą w odległości około 0,5 metra. Wyprostuj ręce nad głową trzymając w nich piłkę i staraj się lekko opadać na ścianę trzymając napięte nogi i plecy.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu połóż się na macie na brzuchu, wyciągnij ręce po bokach ciała i w tej pozycji staraj się wykonywać lekkie unoszenia klatki piersiowej w górę. Zatrzymaj ruch na 3 sekundy. W sumie wykonaj 10 powtórzeń.
  • Przy następnym ćwiczeniu zostań w leżeniu na macie, z tym że połóż się na plecach. Jedną nogę wyprostuj, drugą zegnij w kolanie i staraj się przyciągać ją do klatki piersiowej, zatrzymując ruch na 3 sekundy. Wykonaj w sumie po 5 powtórzeń dla każdej nogi.
  • Kolejne ćwiczenie wykonuj w takiej samej pozycji jak powyższe, z tą różnicą że przyciągasz do klatki piersiowej obie nogi, zatrzymujesz ruch na 5 sekund po czym je prostujesz. Wykonuj ćwiczenie w sumie 10 razy.

 

 

 

Ćwiczenia na dolne partie brzucha

Ćwiczenia na dolne partie brzucha

Ćwiczenia na dolne partie brzucha Stwierdzenie dolne partie brzucha jest dość nieprecyzyjne – na brzuchu mamy mięsień prosty ciągnący się od chrząstek żebrowych aż po spojenie ło
Cwiczenia na barki dla mężczyzn

Cwiczenia na barki dla mężczyzn

Ćwiczenia na mięśnie barków dla mężczyzn Zarówno mężczyźni jak i kobiety mogą ćwiczyć mięśnie barków, z tym że u panów mogą być one bardziej rozbudowane
Ćwiczenia na kręgosłup piersiowy

Ćwiczenia na kręgosłup piersiowy

Ćwiczenia na kręgosłup piersiowy Ćwiczenia na kręgosłup piersiowy zalecane są wtedy, kiedy pacjent odczuwa ból i napięcie w okolicach odcinka piersiowego. Proste ćwiczenia mogą po
Trening na mięśnie nóg

Trening na mięśnie nóg

Trening na mięśnie nóg Jest sporo bardzo fajnych ćwiczeń, które pozwalają kształtować nam mięśnie nóg. Dzięki temu nogi są zgrabniejsze, jędrniejsze i szczuplejsze
Ćwiczenia na jędrną pupę

Ćwiczenia na jędrną pupę

Ćwiczenia na jędrną pupę Pośladki są wizytówka każdej kobiety, dlatego warto myśleć o tym, by ćwiczyć tą część ciała. Jest wiele prostych ćwiczeń, które kształtuj
Ćwiczenia na klatkę

Ćwiczenia na klatkę

Ćwiczenia na klatkę piersiową Ćwiczenia na klatkę mogą być wykonywane zarówno przez mężczyzn jak i przez kobiety. Wystarczą chęci i motywacja do ćwiczeń. Najlepiej jest włącz
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Plecy

Ćwiczenia-Na na Facebook'u