Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na garba


Dodano: 07-03-2015 15:55
Popularność: 3453
Kategorie:Plecy
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Plecy

Ćwiczenia na garba

Nie ma co ukrywać, że w dzisiejszych czasach praktycznie całkowicie jesteśmy skazani na krzywe kręgosłupy. Oczywiście brzmi to jak wyrocznia, jednak należy potraktować to stwierdzenie jako mocne ostrzeżenie przed różnymi urazami, a także dysfunkcjami naszego kostnego fundamentu.

W takim razie, jeśli znajdujesz się w dość dużej grupie ryzyka, że garb również będzie Ciebie dotyczył, to wtedy po prostu musisz dbać o swój kręgosłup każdego dnia. Pamiętaj, żeby nie wykonywać jakichkolwiek ćwiczeń, które będą za bardzo obciążały Twój kręgosłup. Ponieważ można bardzo szybko sobie bardziej zaszkodzić niż pomóc. A to z pewnością nie będzie nic dobrego dla Twojego kręgosłupa.

Każdy wysiłek fizyczny zaczynaj od delikatnej rozgrzewki. Nawet jeśli rozciąganie wydaje Ci się bardzo spokojnym i mało męczącym ćwiczeniem. Naruszenie sobie stawów, mięśni bez ich wcześniejszego rozgrzania skończy się co najmniej sporym bólem, nie mówiąc już tutaj o poważniejszych konsekwencjach. Ćwiczenia idealne na rozgrzewkę:

  1. Należy stanąć prosto lekko rozchylając nogi. Ręce i ramiona wyprostuj mocno na boki, tak by się znalazły równolegle do ziemi. Następnie prostuj ręce przed siebie, jednocześnie robiąc koci grzbiet na stojąco, a potem prostuj ręce do tyłu, chowając je za plecy, a tym samym wypinając klatkę piersiową przed siebie.
  2. Stój prosto w lekkim rozkroku. Swoje dłonie spleć za swoimi pośladkami. Następnie oddalaj swoje dłonie od pośladka, aż do poczucia pierwszego oporu, a także napięcia mięśni. Utrzymaj ręce w takiej pozycji przez kilkanaście sekund, a następnie rozluźnij mięśnie. Ćwiczenie wykonaj co najmniej kilkakrotnie.
  3. Świetnym ćwiczeniem będzie położenie się na plecach na twardej, płaskiej powierzchni. Może to być karimata. Następnie podeprzyj się łokciami i wypieraj do góry swoją klatkę piersiową do góry. Jednocześnie zostawiając głowę odchyloną do tyłu. Po kilkunastu sekundach rozluźnij swoje mięśnie, wracając do poprzedniej pozycji, czyli leżenia na wznak.
  4. Innym ćwiczeniem jest uklęknięcie i siedzenie na swoich stopach. Na początku staraj się z tej pozycji wysunąć jak najdalej swoje dłonie na podłodze, tak jakby się miało zrobić pokłon. Chowając głowę między ramionami, prawie czołem dotykając ziemi. Dla równowagi należy wykonać ćwiczenie w drugą stronę. Czyli z tej pozycji należy przejść do tyłu, tak aby położyć plecy na rozchylonych swoich stopach. Ręce połóż za głową. 

Ćwiczenia na brzuch w domu

Ćwiczenia na brzuch w domu

Ćwiczenia na brzuch w domu Wbrew pozorom, brzuch można ćwiczyć nie tylko na siłowni i z użyciem profesjonalnego sprzętu. Jeśli tylko masz chęci i chcesz poprawić wygląd swojego brzucha,
Ćwiczenia na barki

Ćwiczenia na barki

Ćwiczenia na barki Mówiąc o ćwiczeniach na barki mamy na myśli trening mięśni ramiennych. Powinien on być włączony do ćwiczeń ogólnorozwojowych – trening warto wykon
Ćwiczenia na zdrowy kręgosłup

Ćwiczenia na zdrowy kręgosłup

Ćwiczenia na zdrowy kręgosłup Siedzący tryb życia, jaki prowadzimy coraz częściej powoduje, że niestety nasze kręgosłupy pozostawiają naprawdę wiele do życzenia. Dlatego nie zapominaj
Ćwiczenia na zbyt szczupłe uda

Ćwiczenia na zbyt szczupłe uda

Ćwiczenia na zbyt szczupłe uda Czasem nie tylko zbyt grube uda są problemem, nie dobrze jest mieć również zbyt szczupłe, słabo zarysowane uda. Wystarczy jednak nieco poćwiczyć, by
Ćwiczenia na jędrne policzki

Ćwiczenia na jędrne policzki

Ćwiczenia na jędrne policzki Kto nie chce cieszyć się jędrnymi i pełnymi policzkami mimo upływu lat? Jest na to wiele sposobów. Możesz ujędrniać skórę za pomocą krem&oacu
Ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej

Ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej

Ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej Trening klatki piersiowej jest bardzo ważnym elementem ćwiczeń ogólnorozwojowych. Warto ćwiczyć klatkę piersiową 3 razy w tygodniu, pamięta
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Plecy

Ćwiczenia-Na na Facebook'u