Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na garba


Dodano: 07-03-2015 15:55
Popularność: 1833
Kategorie:Plecy
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Plecy

Ćwiczenia na garba

Nie ma co ukrywać, że w dzisiejszych czasach praktycznie całkowicie jesteśmy skazani na krzywe kręgosłupy. Oczywiście brzmi to jak wyrocznia, jednak należy potraktować to stwierdzenie jako mocne ostrzeżenie przed różnymi urazami, a także dysfunkcjami naszego kostnego fundamentu.

W takim razie, jeśli znajdujesz się w dość dużej grupie ryzyka, że garb również będzie Ciebie dotyczył, to wtedy po prostu musisz dbać o swój kręgosłup każdego dnia. Pamiętaj, żeby nie wykonywać jakichkolwiek ćwiczeń, które będą za bardzo obciążały Twój kręgosłup. Ponieważ można bardzo szybko sobie bardziej zaszkodzić niż pomóc. A to z pewnością nie będzie nic dobrego dla Twojego kręgosłupa.

Każdy wysiłek fizyczny zaczynaj od delikatnej rozgrzewki. Nawet jeśli rozciąganie wydaje Ci się bardzo spokojnym i mało męczącym ćwiczeniem. Naruszenie sobie stawów, mięśni bez ich wcześniejszego rozgrzania skończy się co najmniej sporym bólem, nie mówiąc już tutaj o poważniejszych konsekwencjach. Ćwiczenia idealne na rozgrzewkę:

  1. Należy stanąć prosto lekko rozchylając nogi. Ręce i ramiona wyprostuj mocno na boki, tak by się znalazły równolegle do ziemi. Następnie prostuj ręce przed siebie, jednocześnie robiąc koci grzbiet na stojąco, a potem prostuj ręce do tyłu, chowając je za plecy, a tym samym wypinając klatkę piersiową przed siebie.
  2. Stój prosto w lekkim rozkroku. Swoje dłonie spleć za swoimi pośladkami. Następnie oddalaj swoje dłonie od pośladka, aż do poczucia pierwszego oporu, a także napięcia mięśni. Utrzymaj ręce w takiej pozycji przez kilkanaście sekund, a następnie rozluźnij mięśnie. Ćwiczenie wykonaj co najmniej kilkakrotnie.
  3. Świetnym ćwiczeniem będzie położenie się na plecach na twardej, płaskiej powierzchni. Może to być karimata. Następnie podeprzyj się łokciami i wypieraj do góry swoją klatkę piersiową do góry. Jednocześnie zostawiając głowę odchyloną do tyłu. Po kilkunastu sekundach rozluźnij swoje mięśnie, wracając do poprzedniej pozycji, czyli leżenia na wznak.
  4. Innym ćwiczeniem jest uklęknięcie i siedzenie na swoich stopach. Na początku staraj się z tej pozycji wysunąć jak najdalej swoje dłonie na podłodze, tak jakby się miało zrobić pokłon. Chowając głowę między ramionami, prawie czołem dotykając ziemi. Dla równowagi należy wykonać ćwiczenie w drugą stronę. Czyli z tej pozycji należy przejść do tyłu, tak aby położyć plecy na rozchylonych swoich stopach. Ręce połóż za głową. 

Ćwiczenia na ładny brzuch

Ćwiczenia na ładny brzuch

Ćwiczenia na ładny brzuch Jest wiele fajnych ćwiczeń, które bez wielkiego wysiłku pozwalają kształtować mięśnie brzucha. Wystarczy ćwiczyć przez 15-20 minut dziennie, by zobaczy
Cwiczenia na barki dla mężczyzn

Cwiczenia na barki dla mężczyzn

Ćwiczenia na mięśnie barków dla mężczyzn Zarówno mężczyźni jak i kobiety mogą ćwiczyć mięśnie barków, z tym że u panów mogą być one bardziej rozbudowane
Ćwiczenia na plecy w domu

Ćwiczenia na plecy w domu

Ćwiczenia na plecy Rozbudowywanie pleców powinno być elementem każdego treningu ogólnorozwojowego. Aby uzyskać dobre efekty, taki trening powinien być przeprowadzany 3 razy dzie
Ćwiczenia na mięśnie nóg

Ćwiczenia na mięśnie nóg

Ćwiczenia na mięśnie nóg Nogi są tą częścią ciała, którą często trenujemy. Szczególnie panie dbają o to, by nogi były jędrne i zgrabne, w  czym pomagają ć
Ćwiczenia na okrągłe pośladki

Ćwiczenia na okrągłe pośladki

Ćwiczenia na okrągłe pośladki Mając na myśli okrągłe pośladki po prostu chodzi o jędrne, ładnie ukształtowane pośladki – taki efekt można osiągnąć poprzez systematyczne ćwi
Ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej

Ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej

Ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej Trening klatki piersiowej jest bardzo ważnym elementem ćwiczeń ogólnorozwojowych. Warto ćwiczyć klatkę piersiową 3 razy w tygodniu, pamięta
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Plecy

Ćwiczenia-Na na Facebook'u