Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na górną część klatki


Dodano: 07-03-2015 15:55
Popularność: 3186
Kategorie:Klatka piersiowa
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Klatka piersiowa

Ćwiczenia na górną część klatki piersiowej

Ćwiczenia, które wpływają na modelowanie klatki piersiowej zazwyczaj wpływają zarówno na jej dolną jak i górą część. Warto włączyć ćwiczenia na klatkę do treningu ogólnorozwojowego, który powinien być wykonywany 3 razy w tygodniu. Można ćwiczyć również częściej, to zależy już od nas. Poniżej zaprezentuję kilka ćwiczeń, które wpływają na klatkę, aktywując szczególnie górną partię mięśni.

  • Przy pierwszym ćwiczeniu polecam tradycyjne pompki. Zejdź na matę, przód ciała oprzyj na rękach lekko ugiętych w łokciu, nogi wyprostuj i oprzyj na palcach stóp. Ręce rozstaw na szerokość barków. W takiej pozycji uginając łokcie, schodź tułowiem w dół i później dźwigaj go w górę. Ćwiczysz zarówno dolną jak i górną część klatki. Dla kobiet można zmodyfikować to ćwiczenie do tzw. damskich pompek w czasie których kolana nóg można oprzeć na ziemi.
  • Zostań na ziemi w pozycji jak do pompek. Uginaj ręce obniżając swoje ciało, jednak do tego ruchu dodawaj ruch nogami – skieruj kolana w bok i uginając je, unoś w stronę klatki piersiowej. Przy prostowaniu rąk wracaj nogami do pozycji wyjściowej. Musisz utrzymać stabilną pozycję w trakcie tego ćwiczenia, nie zapomnij też o napięciu brzucha i pleców.
  • Na górne mięśnie klatki piersiowej jest polecane ćwiczenie zwane rozpiętkami. Można wykonywać je na maszynie zwanej motylkiem, jednak lepsze efekty przynosi w tym wypadku użycie hantli. Stań w lekkim rozkroku i wyprostuj plecy, weź do rąk hantle o wadze dopasowanej do Twoich możliwości. Zegnij ręce w łokciach, a ramiona unieś na wysokość barków. W takiej pozycji zbliżaj oba łokcie nad klatkę piersiową, po czym wracaj do pozycji wyjściowej rozpościerając je na bok.
  • Podobne rozpiętki można wykonywać leżąc na ławce. W tym ćwiczeniu mamy możliwość rozciągania klatki piersiowej, kiedy opuścimy dłonie z ciężarkami niżej niż na linię barków.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu kładziemy się na plecach na ławce i znów bierzemy w dłonie ciężarki. Uginamy ręce w łokciach, hantle trzymamy na linii barków, jednak nie niżej. Z takiej pozycji wyciskamy ciężar prostując  ręce nad głową, unikając jednak przeprostów.
  • Możesz wykonywać też unoszenia tułowia na specjalnej maszynie na siłowni. Wystarczy, że oprzesz swoje ręce na ramionach maszyny i będziesz wykonywać unoszenia ciała – dla stabilniejszej pozycji możesz ugiąć nogi w kolanach i skrzyżować je.

 

 

 

 

Ćwiczenia na ujędrnienie brzucha

Ćwiczenia na ujędrnienie brzucha

Ćwiczenia na ujędrnienie brzucha Jeśli Twojemu brzuchowi brakuje jędrności, możesz to zmienić. Na początek zastanów się czemu tak jest – jeśli masz zbędne kilogramy to post
Ćwiczenia na barki

Ćwiczenia na barki

Ćwiczenia na barki Mówiąc o ćwiczeniach na barki mamy na myśli trening mięśni ramiennych. Powinien on być włączony do ćwiczeń ogólnorozwojowych – trening warto wykon
Ćwiczenia na mięsień gruszkowaty

Ćwiczenia na mięsień gruszkowaty

Ćwiczenia na mięsień gruszkowaty Mięsień gruszkowaty jest niewielkim mięśniem, który bierze początek na powierzchni miedniczej kości krzyżowej. Odpowiada za rotację stawu biodrow
Ćwiczenia na łydki w domu

Ćwiczenia na łydki w domu

Ćwiczenia na łydki w domu Wiele osób wykonując trening nóg zapomina o kształtowaniu łydek. Warto włączyć do treningu ogólnorozwojowego również ćwiczenie łyde
Ćwiczenia na jędrne pośladki

Ćwiczenia na jędrne pośladki

Ćwiczenia na jędrne pośladki Pośladki są wizytówką każdej kobiety, stąd duża dbałość u pań o tę część ciała. Na siłowni można jednak spotkać panów którzy
Ćwiczenia na klatkę

Ćwiczenia na klatkę

Ćwiczenia na klatkę piersiową Ćwiczenia na klatkę mogą być wykonywane zarówno przez mężczyzn jak i przez kobiety. Wystarczą chęci i motywacja do ćwiczeń. Najlepiej jest włącz
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Klatka piersiowa

Ćwiczenia-Na na Facebook'u