Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na dolne partie brzucha


Dodano: 07-03-2015 15:48
Popularność: 878
Kategorie:Brzuch
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Brzuch

Ćwiczenia na dolne partie brzucha

Stwierdzenie dolne partie brzucha jest dość nieprecyzyjne – na brzuchu mamy mięsień prosty ciągnący się od chrząstek żebrowych aż po spojenie łonowe. Jeśli angażujemy go do pracy, ćwiczy w całości. Można jedynie dobrać takie ćwiczenia, które silniej angażują do pracy jego dolne partie. Poniżej zaprezentuję kilka ćwiczeń, które pomagają rzeźbić mięśnie brzucha, ale nie spalają tłuszczu – jeśli masz go zbyt wiele na brzuchu, pomyśl o spalaniu przy pomocy ćwiczeń aerobowych i dopiero przystąp do modelowania.

  • Dobrym ćwiczeniem angażującym do pracy dolne partie brzucha są podnoszenia nóg z pozycji leżącej. Połóż się na ma się na plecach, ręce wyciągnij wzdłuż tułowia, wyprostuj nogi. W takiej pozycji zacznij unosić złączone nogi w górę, po czym opuszczaj je, zatrzymuj ruch kilka centymetrów nad ziemią i znów unoś w górę.
  • Polecam również zmodyfikowaną wersję powyższego ćwiczenia. Połóż się na macie na plecach, wyprostuj ręce za głową, również nogi wyprostuj na macie. Jednocześnie unoś w górę wyprostowane ręce lekko dźwigając klatkę piersiową oraz obie nogi w górę. Ćwiczenie jest dobrze wykonane, jeśli Twoje dłonie są w stanie dotknąć nóg w trakcie ćwiczenia, po czym wróć do pozycji wyjściowej.
  • Kolejne ćwiczenie również wykonuj na macie. Usiądź na niej i weź do ręki piłkę, trzymając ją przy klatce piersiowej. Jednocześnie unieś wyprostowane nogi kilkanaście centymetrów na matę. Wykonuj unoszenie klatki piersiowej w momencie, w którym podciągniesz kolana pod piłkę, następnie odchylaj tułów w tył i prostuj nogi.
  • Dobrym ćwiczeniem na dolne partie brzucha są również spięcia – połóż się na macie na plecach, zegnij nogi w kolanie, a stopy oprzyj płasko o ziemię. Dłonie oprzyj o skronie. W takiej pozycji wykonuj lekkie unoszenia klatki piersiowej poprzez wykonywanie spięć brzucha.
  • Możesz też wykonywać unoszenia nóg  w podporze – ćwiczenie wykonuje się na specjalnej maszynie, na której ramionach opierasz ręce i w takiej pozycji unosisz w górę nogi, podciągając kolana w stronę klatki piersiowej.
  • Możesz też zmodyfikować powyższe ćwiczenie i wykonywać je na stabilnie umocowanym drążku – chwytasz drążek dłońmi, zastygasz w tej pozycji i podciągasz nogi pod klatkę piersiową. Jest to ćwiczenia kształtujące nie tylko mięśnie brzucha, ale również ud i pleców, jednak jest nieco męczące i nie jest polecane dla poczatkujących.

 

Ćwiczenia na kaloryfer

Ćwiczenia na kaloryfer

Ćwiczenia na kaloryfer Same ćwiczenia nie wystarczą by uzyskać tzw. kaloryfer, czyli widocznie zarysowane pod skóra mięśnie brzucha. Musisz zarówno wykonać rzeźbę jak i spal
Ćwiczenia na barki

Ćwiczenia na barki

Ćwiczenia na barki Mówiąc o ćwiczeniach na barki mamy na myśli trening mięśni ramiennych. Powinien on być włączony do ćwiczeń ogólnorozwojowych – trening warto wykon
Ćwiczenia na kręgosłup

Ćwiczenia na kręgosłup

Ćwiczenia na kręgosłup Z ćwiczeniami na kręgosłup nie ma żartów – zanim podejmiesz jakiekolwiek ćwiczenia, skonsultuj się z lekarzem lub z fizjoterapeutą. Dobór ćwic
Ćwiczenia na pełniejsze łydki

Ćwiczenia na pełniejsze łydki

Ćwiczenia na pełniejsze łydki Jest naprawdę sporo dobrych ćwiczeń, które poprawiają kondycję łydek i rozbudowują ich mięśnie. Są one przeznaczone dla każdego, kto chciałby po
Ćwiczenia na jędrne pośladki

Ćwiczenia na jędrne pośladki

Ćwiczenia na jędrne pośladki Pośladki są wizytówką każdej kobiety, stąd duża dbałość u pań o tę część ciała. Na siłowni można jednak spotkać panów którzy
Ćwiczenia na klatke w domu

Ćwiczenia na klatke w domu

Ćwiczenia na klatkę w domu Nie trzeba wcale chodzić na siłownię, po to żeby ćwiczyć klatkę piersiową. Równie dobrze, można zrobić to bez najmniejszego problemu we własnym domu.
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Brzuch

Ćwiczenia-Na na Facebook'u