Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na dolne partie brzucha


Dodano: 07-03-2015 15:48
Popularność: 822
Kategorie:Brzuch
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Brzuch

Ćwiczenia na dolne partie brzucha

Stwierdzenie dolne partie brzucha jest dość nieprecyzyjne – na brzuchu mamy mięsień prosty ciągnący się od chrząstek żebrowych aż po spojenie łonowe. Jeśli angażujemy go do pracy, ćwiczy w całości. Można jedynie dobrać takie ćwiczenia, które silniej angażują do pracy jego dolne partie. Poniżej zaprezentuję kilka ćwiczeń, które pomagają rzeźbić mięśnie brzucha, ale nie spalają tłuszczu – jeśli masz go zbyt wiele na brzuchu, pomyśl o spalaniu przy pomocy ćwiczeń aerobowych i dopiero przystąp do modelowania.

  • Dobrym ćwiczeniem angażującym do pracy dolne partie brzucha są podnoszenia nóg z pozycji leżącej. Połóż się na ma się na plecach, ręce wyciągnij wzdłuż tułowia, wyprostuj nogi. W takiej pozycji zacznij unosić złączone nogi w górę, po czym opuszczaj je, zatrzymuj ruch kilka centymetrów nad ziemią i znów unoś w górę.
  • Polecam również zmodyfikowaną wersję powyższego ćwiczenia. Połóż się na macie na plecach, wyprostuj ręce za głową, również nogi wyprostuj na macie. Jednocześnie unoś w górę wyprostowane ręce lekko dźwigając klatkę piersiową oraz obie nogi w górę. Ćwiczenie jest dobrze wykonane, jeśli Twoje dłonie są w stanie dotknąć nóg w trakcie ćwiczenia, po czym wróć do pozycji wyjściowej.
  • Kolejne ćwiczenie również wykonuj na macie. Usiądź na niej i weź do ręki piłkę, trzymając ją przy klatce piersiowej. Jednocześnie unieś wyprostowane nogi kilkanaście centymetrów na matę. Wykonuj unoszenie klatki piersiowej w momencie, w którym podciągniesz kolana pod piłkę, następnie odchylaj tułów w tył i prostuj nogi.
  • Dobrym ćwiczeniem na dolne partie brzucha są również spięcia – połóż się na macie na plecach, zegnij nogi w kolanie, a stopy oprzyj płasko o ziemię. Dłonie oprzyj o skronie. W takiej pozycji wykonuj lekkie unoszenia klatki piersiowej poprzez wykonywanie spięć brzucha.
  • Możesz też wykonywać unoszenia nóg  w podporze – ćwiczenie wykonuje się na specjalnej maszynie, na której ramionach opierasz ręce i w takiej pozycji unosisz w górę nogi, podciągając kolana w stronę klatki piersiowej.
  • Możesz też zmodyfikować powyższe ćwiczenie i wykonywać je na stabilnie umocowanym drążku – chwytasz drążek dłońmi, zastygasz w tej pozycji i podciągasz nogi pod klatkę piersiową. Jest to ćwiczenia kształtujące nie tylko mięśnie brzucha, ale również ud i pleców, jednak jest nieco męczące i nie jest polecane dla poczatkujących.

 

Ćwiczenia na sześciopak

Ćwiczenia na sześciopak

Ćwiczenia na sześciopak Ćwiczenia na sześciopak to nic innego jak ćwiczenia na wyrobienie tzw. kaloryfera na brzuchu. Wystarczy ćwiczyć brzuch systematycznie i w odpowiedni sposób, b
Cwiczenia na barki dla mężczyzn

Cwiczenia na barki dla mężczyzn

Ćwiczenia na mięśnie barków dla mężczyzn Zarówno mężczyźni jak i kobiety mogą ćwiczyć mięśnie barków, z tym że u panów mogą być one bardziej rozbudowane
Ćwiczenia na zdrowy kręgosłup

Ćwiczenia na zdrowy kręgosłup

Ćwiczenia na zdrowy kręgosłup Siedzący tryb życia, jaki prowadzimy coraz częściej powoduje, że niestety nasze kręgosłupy pozostawiają naprawdę wiele do życzenia. Dlatego nie zapominaj
Ćwiczenia na pozbycie się cellulitu

Ćwiczenia na pozbycie się cellulitu

Ćwiczenia na pozbycie się cellulitu Cellulit jest zmorą wielu kobiet, szczególnie tych, które zmagają się z nadwagą. Cellulit objawia się nieestetyczną, pomarszczoną sk&oacu
Ćwiczenia na dupe

Ćwiczenia na dupe

Ćwiczenia na dupę Pośladki są bardzo ważną częścią ciała,  szczególnie dla kobiet, które dbają o to, by pupa była jędrna i zgrabna. Jest to wizytówka ciała
Ćwiczenia na klatke w domu

Ćwiczenia na klatke w domu

Ćwiczenia na klatkę w domu Nie trzeba wcale chodzić na siłownię, po to żeby ćwiczyć klatkę piersiową. Równie dobrze, można zrobić to bez najmniejszego problemu we własnym domu.
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Brzuch

Ćwiczenia-Na na Facebook'u