Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na dolne partie brzucha


Dodano: 07-03-2015 15:48
Popularność: 1339
Kategorie:Brzuch
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Brzuch

Ćwiczenia na dolne partie brzucha

Stwierdzenie dolne partie brzucha jest dość nieprecyzyjne – na brzuchu mamy mięsień prosty ciągnący się od chrząstek żebrowych aż po spojenie łonowe. Jeśli angażujemy go do pracy, ćwiczy w całości. Można jedynie dobrać takie ćwiczenia, które silniej angażują do pracy jego dolne partie. Poniżej zaprezentuję kilka ćwiczeń, które pomagają rzeźbić mięśnie brzucha, ale nie spalają tłuszczu – jeśli masz go zbyt wiele na brzuchu, pomyśl o spalaniu przy pomocy ćwiczeń aerobowych i dopiero przystąp do modelowania.

  • Dobrym ćwiczeniem angażującym do pracy dolne partie brzucha są podnoszenia nóg z pozycji leżącej. Połóż się na ma się na plecach, ręce wyciągnij wzdłuż tułowia, wyprostuj nogi. W takiej pozycji zacznij unosić złączone nogi w górę, po czym opuszczaj je, zatrzymuj ruch kilka centymetrów nad ziemią i znów unoś w górę.
  • Polecam również zmodyfikowaną wersję powyższego ćwiczenia. Połóż się na macie na plecach, wyprostuj ręce za głową, również nogi wyprostuj na macie. Jednocześnie unoś w górę wyprostowane ręce lekko dźwigając klatkę piersiową oraz obie nogi w górę. Ćwiczenie jest dobrze wykonane, jeśli Twoje dłonie są w stanie dotknąć nóg w trakcie ćwiczenia, po czym wróć do pozycji wyjściowej.
  • Kolejne ćwiczenie również wykonuj na macie. Usiądź na niej i weź do ręki piłkę, trzymając ją przy klatce piersiowej. Jednocześnie unieś wyprostowane nogi kilkanaście centymetrów na matę. Wykonuj unoszenie klatki piersiowej w momencie, w którym podciągniesz kolana pod piłkę, następnie odchylaj tułów w tył i prostuj nogi.
  • Dobrym ćwiczeniem na dolne partie brzucha są również spięcia – połóż się na macie na plecach, zegnij nogi w kolanie, a stopy oprzyj płasko o ziemię. Dłonie oprzyj o skronie. W takiej pozycji wykonuj lekkie unoszenia klatki piersiowej poprzez wykonywanie spięć brzucha.
  • Możesz też wykonywać unoszenia nóg  w podporze – ćwiczenie wykonuje się na specjalnej maszynie, na której ramionach opierasz ręce i w takiej pozycji unosisz w górę nogi, podciągając kolana w stronę klatki piersiowej.
  • Możesz też zmodyfikować powyższe ćwiczenie i wykonywać je na stabilnie umocowanym drążku – chwytasz drążek dłońmi, zastygasz w tej pozycji i podciągasz nogi pod klatkę piersiową. Jest to ćwiczenia kształtujące nie tylko mięśnie brzucha, ale również ud i pleców, jednak jest nieco męczące i nie jest polecane dla poczatkujących.

 

Ćwiczenia na mięsień prosty brzucha

Ćwiczenia na mięsień prosty brzucha

Ćwiczenia na mięsień prosty brzucha Mięsień prosty współpracuje z mięśniami płaskimi brzucha, a miejscem jego przyczepów są chrząstki żebrowe. Jeśli masz na brzuchu tzw.
Ćwiczenia na obręcz barkową

Ćwiczenia na obręcz barkową

Ćwiczenia na obręcz barkową Obręcz barkowa jest to grupa mięśni obejmująca częściowo klatkę piersiową oraz plecy, a także kark. W szczególności mężczyźni dbają o to, by roz
Ćwiczenia na dół pleców

Ćwiczenia na dół pleców

Ćwiczenia na dolną część pleców Wbrew pozorom, da się ćwiczyć dolną część pleców, o czym wielu ćwiczących zapomina, skupiając się głównie na grzbiecie. Lekki
Ćwiczenia na zbyt szczupłe uda

Ćwiczenia na zbyt szczupłe uda

Ćwiczenia na zbyt szczupłe uda Czasem nie tylko zbyt grube uda są problemem, nie dobrze jest mieć również zbyt szczupłe, słabo zarysowane uda. Wystarczy jednak nieco poćwiczyć, by
Ćwiczenia na ujędrnienie pośladków

Ćwiczenia na ujędrnienie pośladków

Ćwiczenia na ujędrnienie pośladków Jest sporo fajnych ćwiczeń, które pozwalają ujędrniać pośladki. Wystarczy 15-20 minut treningu dziennie, by już po miesiącu zobaczyć pi
Ćwiczenia na klate

Ćwiczenia na klate

Ćwiczenia na klatę Jest sporo ćwiczeń, które pomagają kształtować mięśnie klatki piersiowej. Wystarczy tylko nieco chęci i znalezienie  ok. 20 minut czasu dziennie, by ćwicz
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Brzuch

Ćwiczenia-Na na Facebook'u