Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na dolne mięśnie brzucha


Dodano: 07-03-2015 15:49
Popularność: 951
Kategorie:Brzuch
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Brzuch

Ćwiczenia na dolne mięśnie brzucha

Jeśli mówimy o dolnych mięśniach brzucha, używamy nieprecyzyjnego określenie. Na brzuchu od spojenia łonowego po żebra mamy mięsień prosty, który poddawany ćwiczeniu pracuje cały. Odpowiednimi ćwiczeniami możemy jedynie pobudzać do pracy głównie jego dolne partie. Poniżej zaprezentuję kilka ćwiczeń, które pomagają modelować mięśnie brzucha.

  • Na początek pamiętaj, że jeśli masz nadmiar tłuszczu to modelowanie mięśni nic nie da, musisz spalić zbędne kilogramy, najlepiej za pomocą ćwiczeń aerobowych. Nawet kaloryfer nie będzie widoczny pod nadmiarem tkanki tłuszczowej.
  • Pierwsze ćwiczenie na dolne partie brzucha to spięcia, zastępujące tradycyjne brzuszki. Połóż się na plecach na macie, zegnij nogi w kolanie, oprzyj stopy płasko na ziemi, a dłonie na skroniach. W takiej pozycji wykonuj lekkie unoszenia klatki piersiowej, za pomocą spięć mięśni brzucha. Ćwiczenie jest proste i bardzo skuteczne.
  • Kolejne ćwiczenie polega na tym, by unosić nogi z leżenia na plecach. Połóż się na plecach na macie, wyprostuj nogi, ręce ułóż wzdłuż ciała. W takiej pozycji unoś w górę obie wyprostowane nogi, następnie opuszczaj je kilka centymetrów nad ziemię i znów unoś. Możesz też zmodyfikować ćwiczenie i unosić każdą nogę osobno.
  • Na dolne partie brzucha dobrym ćwiczeniem są nożyce pionowe lub poziome. Połóż się na macie na plecach i unieś nogi na kilka centymetrów, następnie wykonuj ruch imitujący tnące nożyczki. W trakcie ćwiczenia silnie pracują mięśnie brzucha.
  • Spróbuj też kolejnego ćwiczenia – usiądź na krześle, chwyć krawędzie siedzenia i w tej pozycji podnoś kolana do klatki piersiowej – nie opuszczaj nóg całkiem na ziemię, lecz zatrzymuj ruch kilka centymetrów nad nią.
  • Połóż się na macie na plecach, dłonie podłuż pod pośladki, podnieś wyprostowane nogi w górę. W takiej pozycji staraj się lekko unosić biodra w górę, nie wyżej jednak niż na kilka centymetrów.
  • Do kolejnego ćwiczenia połóż się na macie w takiej pozycji, w jakiej wykonuje się spięcia. Różnica polega na tym, że nogi masz ugiąć w kolanie i unieść je w górę. Brzuch zastyga w spięciu, a Ty musisz opuszczać na ziemię i podnosić raz jedną, raz drugą nogę. Staraj się wytrzymać w tej pozycji przez 30 sekund, a jeśli ćwiczenie jest dla Ciebie zbyt ciężkie to wykonuj je bez spięcia brzucha, unosząc i opuszczając tylko nogi.

Ćwiczenia na mięsień prosty i skośne brzucha

Ćwiczenia na mięsień prosty i skośne brzucha

Ćwiczenia na mięsień prosty i skośne brzucha Mięsień prosty brzucha oraz mięśnie skośne powinny być ćwiczone podczas jednego treningu. Możesz wykonywać takie ćwiczenia, które
Ćwiczenia na obręcz barkową

Ćwiczenia na obręcz barkową

Ćwiczenia na obręcz barkową Obręcz barkowa jest to grupa mięśni obejmująca częściowo klatkę piersiową oraz plecy, a także kark. W szczególności mężczyźni dbają o to, by roz
Metoda Karskiego cwiczenia

Metoda Karskiego cwiczenia

Ćwiczenia metoda Karskiego Metoda karskiego jest dość kontrowersyjną metodą na leczenie skolioz. Metoda opiera się głównie na likwidowaniu przykurczów, które według pr
Ćwiczenia na szczupłe uda

Ćwiczenia na szczupłe uda

Ćwiczenia na szczupłe uda Marzą Ci się szczupłe, jędrne uda? Plus tego marzenia jest taki, że można spokojnie go zrealizować. Trzeba włożyć w to jednak nieco wysiłku, a także systema
Ćwiczenia na jędrny tyłek

Ćwiczenia na jędrny tyłek

Ćwiczenia na jędrny tyłek Jest sporo fajnych ćwiczeń, które pozwalają kształtować nam mięśnie pośladków. Szczególnie panie zainteresowane są tym, by wzmacniać mi
Ćwiczenia na dolną część klatki piersiowej

Ćwiczenia na dolną część klatki piersiowej

Ćwiczenia na dolną część klatki piersiowej W trakcie ćwiczeń na klatkę piersiową aktywujesz do wysiłku większość mięśni, chociaż możesz wybierać ćwiczenia które będą mo
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Brzuch

Ćwiczenia-Na na Facebook'u