Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na dolną część klatki piersiowej


Dodano: 07-03-2015 15:50
Popularność: 3621
Kategorie:Klatka piersiowa
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Klatka piersiowa

Ćwiczenia na dolną część klatki piersiowej

W trakcie ćwiczeń na klatkę piersiową aktywujesz do wysiłku większość mięśni, chociaż możesz wybierać ćwiczenia które będą mocniej oddziaływały na dolną część klatki. Jest sporo takiej aktywności, którą warto włączyć do ogólnorozwojowego treningu, który powinien być prowadzony 3 razy w tygodniu. Poniżej zaprezentuję kilka ćwiczeń wpływających na dolną część klatki piersiowej.

  • Do pierwszego ćwiczenia weź matę i jedną, cięższą hantelkę, jednak jej wagę dopasuj do swoich możliwości, nie przesadzając. Połóż się na ławce, oprzyj nogi swobodnie na ziemi, po obu stronach ławki. Chwyć hantlę w obie dłonie, które przenieś za głowę. W takiej pozycji, przy lekko ugiętych łokciach przenoś hantlę nad klatkę, po czym odkładaj ją za głowę. Wykonuj 20 powtórzeń.
  • Dobrym ćwiczeniem, przy którym pracuje szczególnie dolna część klatki, są pompki na poręczach. Opierasz ręce na ramionach maszyny, tak by znajdowały się nieco za linią tułowia. Odrywasz nogi od ziemi i krzyżujesz je, lekko uginając. W takiej pozycji opuszczasz ciało w dół i znów wracasz do pozycji wyjściowej. Staraj się wykonać 10 powtórzeń.
  • Możesz też wykonywać rozpiętki. Połóż się na ławce skośnej tak, by Twoja głowa była pochylona w dół. Taka pozycja jest najlepsza dla kształtowania dolnych partii klatki piersiowej. Weź do obu rąk po jednej hantli, rozłóż ręce na boki lekko uginając je w łokciu. Wykonaj 20 powtórzeń.
  • Na dolną część klatki piersiowej wypróbuj także zwykłe pompki. Zejdź na matę, oprzyj przód ciała na rękach z lekko ugiętym łokciem, nogi wyciągnij w tył i oprzyj ciężar na palcach stóp. W takiej pozycji uginając łokieć zniżaj swój tułów w dół, następnie wracając do pozycji wyjściowej. Wykonaj 15 pompek.
  • Polecam Ci też rozpiętki na stojąco. Stań w lekkim rozkroku, weź w dłonie hantle, zegnij łokieć i unieś rękę tak, by łokcie znajdowały się na linii barków, a przedramiona mają tworzyć kąt prosty względem reszty ręki. W takiej pozycji, trzymając hantle  ściągaj łokcie ku sobie, nad klatkę piersiową, po czym wykonując odwrotny ruch wracaj do pozycji wyjściowej. Jest to dobre ćwiczenie na zakończenie treningu klatki, ponieważ aktywuje wiele partii mięśniowych. Staraj się wykonać 20 powtórzeń.
  • Powyższe ćwiczenie wykonuj na początek w jednej serii, z czasem zwiększ ilość serii podczas treningu do 2 lub 3.

Ćwiczenia na brzuch i uda

Ćwiczenia na brzuch i uda

Ćwiczenia na brzuch i nogi Jest sporo fajnych i przyjemnych ćwiczeń, dzięki którym możemy kształtować mięśnie nóg oraz brzucha. Jeżeli tylko masz motywację i chęć do ćw
Ćwiczenia na barki

Ćwiczenia na barki

Ćwiczenia na barki Mówiąc o ćwiczeniach na barki mamy na myśli trening mięśni ramiennych. Powinien on być włączony do ćwiczeń ogólnorozwojowych – trening warto wykon
Ćwiczenia na wady postawy

Ćwiczenia na wady postawy

Ćwiczenia na wady postawy Wad postaw jest wiele i większość z nich wiąże się z utrzymywaniem nieprawidłowej sylwetki w wyniku skrzywień kręgosłupa. Wiele osób żyje z wadami post
Ćwiczenia antycellulitowe

Ćwiczenia antycellulitowe

Ćwiczenia antycellulitowe Cellulit jest zmorą wielu kobiet, szczególnie po 30 roku życia. Tzw. pomarańczowa skórka znacznie szpeci wygląd nóg. Na szczęście z cellulitem
Ćwiczenia na dużą pupę

Ćwiczenia na dużą pupę

Ćwiczenia na dużą pupę Wielkość pośladków jest uwarunkowana poprzez geny – samymi ćwiczeniami nie da się znacznie powiększyć pośladków, natomiast można wzmocnić i
Ćwiczenia na triceps

Ćwiczenia na triceps

Ćwiczenia na triceps Triceps, czyli mięsień trójgłowy ramienia znajduje się na tylnej powierzchni naszego ramienia. Warto pamiętać, że mięśnie rąk należy ćwiczyć równom
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Klatka piersiowa

Ćwiczenia-Na na Facebook'u