Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na dół pleców


Dodano: 07-03-2015 15:50
Popularność: 1653
Kategorie:Plecy
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Plecy

Ćwiczenia na dolną część pleców

Wbrew pozorom, da się ćwiczyć dolną część pleców, o czym wielu ćwiczących zapomina, skupiając się głównie na grzbiecie. Lekki trening dolnych partii pleców powinien być jednak włączony w trening ogólnorozwojowy, który warto wykonywać 3 razy w  tygodniu. Poniżej zaprezentuję kilka ćwiczeń modelujących mięśnie znajdujące się w dolnej części pleców. Nie tylko rozwiniesz mięśnie, ale złagodzisz ból odczuwany w dole pleców.

  • Przy pierwszym ćwiczeniu połóż się na brzuchu na macie, wyprostuj nogi, a ręce oprzyj o głowę. W takiej pozycji staraj się lekko unosić w górę klatkę piersiową, dodając do tego podnoszenia nóg. Staraj się wykonać 20 powtórzeń. W zmodyfikowanej wersji tego ćwiczenia możesz położyć się na piłce do ćwiczeń – dzięki temu więcej pracy wkładasz w ćwiczenie, ponieważ musisz jeszcze utrzymać się na piłce.
  • Zejdź na matę, połóż się na brzuchu, unieś w górę jednocześnie obie nogi i ręce. Wykonuj w powietrzu unoszenia raz jednej, raz drugiej ręki i podobnie nóg – masz przecinać nimi powietrze. Wykonaj 20 powtórzeń.
  • Do kolejnego ćwiczenia znów połóż się na macie, oprzyj plecy, ręce wyciągnij wzdłuż tułowia. Nogi ugnij w kolanie, stopy oprzyj płasko o ziemię. Podnieś do góry biodra, dzięki czemu stworzysz mostek – w tej pozycji zastygnij na 30 sekund.
  • Spróbuj też położyć się na brzuchu na ławce skośnej, a nogi oprzyj o podpórki. Ręce spleć pod brodą – w takiej pozycji wykonuj prostowania pleców, poprzez unoszenie ich w górę. Staraj się wykonać 15 powtórzeń.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu weź sztangę lub sam gryf, w zależności od Twoich możliwości siłowych. Usiądź wygodnie na ławce, wyprostuj plecy, zegnij łokieć i oprzyj sztangę na karku. W takiej pozycji wykonuj prostowania rąk w górę, podnosząc jednocześnie ciężar. Unikaj jednak wykonywania przeprostów. Powtórz ćwiczenie 15 razy.
  • Na ćwiczenie dolnych partii mięśni pleców dobry jest martwy ciąg. Stań prosto w lekkim rozkroku i pochylaj w przód tułów, tak by rękami można było prawie dotknąć podłogi. Następnie wyprostuj się do pozycji wyjściowej. Możesz do ćwiczenia dodać unoszenia hantli z tej pozycji, co znacznie wzmocni prace mięśni pleców.
  • Na koniec ćwiczeń zrób kilka razy koci grzbiet z pozycji na macie, co pozwoli na rozluźnienie mięśni i na ich ostatnią pracę. Na pewno poczujesz różnicę, szczególnie jeśli wcześniej cierpiałeś na bóle kręgosłupa w dolnej części pleców.

 

Ćwiczenia na mięsień prosty brzucha

Ćwiczenia na mięsień prosty brzucha

Ćwiczenia na mięsień prosty brzucha Mięsień prosty współpracuje z mięśniami płaskimi brzucha, a miejscem jego przyczepów są chrząstki żebrowe. Jeśli masz na brzuchu tzw.
Trening na barki

Trening na barki

Trening na barki Barki są częścią ciała, o której wiele osób zapomina w treningach. Pamiętajmy, że rozbudowujemy ciało zawsze proporcjonalne, najlepiej więc stosować trenin
Metoda Karskiego cwiczenia

Metoda Karskiego cwiczenia

Ćwiczenia metoda Karskiego Metoda karskiego jest dość kontrowersyjną metodą na leczenie skolioz. Metoda opiera się głównie na likwidowaniu przykurczów, które według pr
Ćwiczenia na pozbycie się cellulitu

Ćwiczenia na pozbycie się cellulitu

Ćwiczenia na pozbycie się cellulitu Cellulit jest zmorą wielu kobiet, szczególnie tych, które zmagają się z nadwagą. Cellulit objawia się nieestetyczną, pomarszczoną sk&oacu
Ćwiczenia na jędrne policzki

Ćwiczenia na jędrne policzki

Ćwiczenia na jędrne policzki Kto nie chce cieszyć się jędrnymi i pełnymi policzkami mimo upływu lat? Jest na to wiele sposobów. Możesz ujędrniać skórę za pomocą krem&oacu
Ćwiczenia na klatkę

Ćwiczenia na klatkę

Ćwiczenia na klatkę piersiową Ćwiczenia na klatkę mogą być wykonywane zarówno przez mężczyzn jak i przez kobiety. Wystarczą chęci i motywacja do ćwiczeń. Najlepiej jest włącz
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Plecy

Ćwiczenia-Na na Facebook'u