Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na dół pleców


Dodano: 07-03-2015 15:50
Popularność: 2193
Kategorie:Plecy
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Plecy

Ćwiczenia na dolną część pleców

Wbrew pozorom, da się ćwiczyć dolną część pleców, o czym wielu ćwiczących zapomina, skupiając się głównie na grzbiecie. Lekki trening dolnych partii pleców powinien być jednak włączony w trening ogólnorozwojowy, który warto wykonywać 3 razy w  tygodniu. Poniżej zaprezentuję kilka ćwiczeń modelujących mięśnie znajdujące się w dolnej części pleców. Nie tylko rozwiniesz mięśnie, ale złagodzisz ból odczuwany w dole pleców.

  • Przy pierwszym ćwiczeniu połóż się na brzuchu na macie, wyprostuj nogi, a ręce oprzyj o głowę. W takiej pozycji staraj się lekko unosić w górę klatkę piersiową, dodając do tego podnoszenia nóg. Staraj się wykonać 20 powtórzeń. W zmodyfikowanej wersji tego ćwiczenia możesz położyć się na piłce do ćwiczeń – dzięki temu więcej pracy wkładasz w ćwiczenie, ponieważ musisz jeszcze utrzymać się na piłce.
  • Zejdź na matę, połóż się na brzuchu, unieś w górę jednocześnie obie nogi i ręce. Wykonuj w powietrzu unoszenia raz jednej, raz drugiej ręki i podobnie nóg – masz przecinać nimi powietrze. Wykonaj 20 powtórzeń.
  • Do kolejnego ćwiczenia znów połóż się na macie, oprzyj plecy, ręce wyciągnij wzdłuż tułowia. Nogi ugnij w kolanie, stopy oprzyj płasko o ziemię. Podnieś do góry biodra, dzięki czemu stworzysz mostek – w tej pozycji zastygnij na 30 sekund.
  • Spróbuj też położyć się na brzuchu na ławce skośnej, a nogi oprzyj o podpórki. Ręce spleć pod brodą – w takiej pozycji wykonuj prostowania pleców, poprzez unoszenie ich w górę. Staraj się wykonać 15 powtórzeń.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu weź sztangę lub sam gryf, w zależności od Twoich możliwości siłowych. Usiądź wygodnie na ławce, wyprostuj plecy, zegnij łokieć i oprzyj sztangę na karku. W takiej pozycji wykonuj prostowania rąk w górę, podnosząc jednocześnie ciężar. Unikaj jednak wykonywania przeprostów. Powtórz ćwiczenie 15 razy.
  • Na ćwiczenie dolnych partii mięśni pleców dobry jest martwy ciąg. Stań prosto w lekkim rozkroku i pochylaj w przód tułów, tak by rękami można było prawie dotknąć podłogi. Następnie wyprostuj się do pozycji wyjściowej. Możesz do ćwiczenia dodać unoszenia hantli z tej pozycji, co znacznie wzmocni prace mięśni pleców.
  • Na koniec ćwiczeń zrób kilka razy koci grzbiet z pozycji na macie, co pozwoli na rozluźnienie mięśni i na ich ostatnią pracę. Na pewno poczujesz różnicę, szczególnie jeśli wcześniej cierpiałeś na bóle kręgosłupa w dolnej części pleców.

 

Ćwiczenia na obwisły brzuch

Ćwiczenia na obwisły brzuch

Ćwiczenia na obwisły brzuch Obwisły brzuch można ujędrnić o ile brak napięcia skóry nie wynika z jej nadmiaru, co może pojawiać się w wyniku zbyt szybkiej utraty kilogramów
Ćwiczenia na obręcz barkową

Ćwiczenia na obręcz barkową

Ćwiczenia na obręcz barkową Obręcz barkowa jest to grupa mięśni obejmująca częściowo klatkę piersiową oraz plecy, a także kark. W szczególności mężczyźni dbają o to, by roz
Metoda Karskiego cwiczenia

Metoda Karskiego cwiczenia

Ćwiczenia metoda Karskiego Metoda karskiego jest dość kontrowersyjną metodą na leczenie skolioz. Metoda opiera się głównie na likwidowaniu przykurczów, które według pr
Ćwiczenia na pełniejsze łydki

Ćwiczenia na pełniejsze łydki

Ćwiczenia na pełniejsze łydki Jest naprawdę sporo dobrych ćwiczeń, które poprawiają kondycję łydek i rozbudowują ich mięśnie. Są one przeznaczone dla każdego, kto chciałby po
Ćwiczenia na pośladki

Ćwiczenia na pośladki

Ćwiczenia na pośladki Pośladki to część ciała o którą szczególnie dbają panie, jednak do modelowania pośladków coraz częściej sięgają też mężczyźni. Jest spo
Ćwiczenia na klatke w domu

Ćwiczenia na klatke w domu

Ćwiczenia na klatkę w domu Nie trzeba wcale chodzić na siłownię, po to żeby ćwiczyć klatkę piersiową. Równie dobrze, można zrobić to bez najmniejszego problemu we własnym domu.
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Plecy

Ćwiczenia-Na na Facebook'u