Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na dół pleców


Dodano: 07-03-2015 15:50
Popularność: 2046
Kategorie:Plecy
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Plecy

Ćwiczenia na dolną część pleców

Wbrew pozorom, da się ćwiczyć dolną część pleców, o czym wielu ćwiczących zapomina, skupiając się głównie na grzbiecie. Lekki trening dolnych partii pleców powinien być jednak włączony w trening ogólnorozwojowy, który warto wykonywać 3 razy w  tygodniu. Poniżej zaprezentuję kilka ćwiczeń modelujących mięśnie znajdujące się w dolnej części pleców. Nie tylko rozwiniesz mięśnie, ale złagodzisz ból odczuwany w dole pleców.

  • Przy pierwszym ćwiczeniu połóż się na brzuchu na macie, wyprostuj nogi, a ręce oprzyj o głowę. W takiej pozycji staraj się lekko unosić w górę klatkę piersiową, dodając do tego podnoszenia nóg. Staraj się wykonać 20 powtórzeń. W zmodyfikowanej wersji tego ćwiczenia możesz położyć się na piłce do ćwiczeń – dzięki temu więcej pracy wkładasz w ćwiczenie, ponieważ musisz jeszcze utrzymać się na piłce.
  • Zejdź na matę, połóż się na brzuchu, unieś w górę jednocześnie obie nogi i ręce. Wykonuj w powietrzu unoszenia raz jednej, raz drugiej ręki i podobnie nóg – masz przecinać nimi powietrze. Wykonaj 20 powtórzeń.
  • Do kolejnego ćwiczenia znów połóż się na macie, oprzyj plecy, ręce wyciągnij wzdłuż tułowia. Nogi ugnij w kolanie, stopy oprzyj płasko o ziemię. Podnieś do góry biodra, dzięki czemu stworzysz mostek – w tej pozycji zastygnij na 30 sekund.
  • Spróbuj też położyć się na brzuchu na ławce skośnej, a nogi oprzyj o podpórki. Ręce spleć pod brodą – w takiej pozycji wykonuj prostowania pleców, poprzez unoszenie ich w górę. Staraj się wykonać 15 powtórzeń.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu weź sztangę lub sam gryf, w zależności od Twoich możliwości siłowych. Usiądź wygodnie na ławce, wyprostuj plecy, zegnij łokieć i oprzyj sztangę na karku. W takiej pozycji wykonuj prostowania rąk w górę, podnosząc jednocześnie ciężar. Unikaj jednak wykonywania przeprostów. Powtórz ćwiczenie 15 razy.
  • Na ćwiczenie dolnych partii mięśni pleców dobry jest martwy ciąg. Stań prosto w lekkim rozkroku i pochylaj w przód tułów, tak by rękami można było prawie dotknąć podłogi. Następnie wyprostuj się do pozycji wyjściowej. Możesz do ćwiczenia dodać unoszenia hantli z tej pozycji, co znacznie wzmocni prace mięśni pleców.
  • Na koniec ćwiczeń zrób kilka razy koci grzbiet z pozycji na macie, co pozwoli na rozluźnienie mięśni i na ich ostatnią pracę. Na pewno poczujesz różnicę, szczególnie jeśli wcześniej cierpiałeś na bóle kręgosłupa w dolnej części pleców.

 

Ćwiczenia na chudy brzuch

Ćwiczenia na chudy brzuch

Ćwiczenia na chudy brzuch Jeśli uważasz, że masz chudy i nieestetyczny brzuch to po prostu nie jest odpowiednio wyćwiczony. Szczupłe osoby mają ten plus, że nie muszą zrzucać tłuszczu z
Cwiczenia na barki dla mężczyzn

Cwiczenia na barki dla mężczyzn

Ćwiczenia na mięśnie barków dla mężczyzn Zarówno mężczyźni jak i kobiety mogą ćwiczyć mięśnie barków, z tym że u panów mogą być one bardziej rozbudowane
Ćwiczenia na kręgosłup lędźwiowy

Ćwiczenia na kręgosłup lędźwiowy

Ćwiczenia na kręgosłup lędźwiowy Kręgosłup lędźwiowy zlokalizowany jest na dole naszych pleców i wiele osób narzeka na dyskomfort tej partii kręgosłupa czy ból. Za
Ćwiczenia na szczupłe uda

Ćwiczenia na szczupłe uda

Ćwiczenia na szczupłe uda Marzą Ci się szczupłe, jędrne uda? Plus tego marzenia jest taki, że można spokojnie go zrealizować. Trzeba włożyć w to jednak nieco wysiłku, a także systema
Ćwiczenia modelujące pośladki

Ćwiczenia modelujące pośladki

Ćwiczenia modelujące pośladki Szczególnie panie zainteresowane są ćwiczeniami, które modelują pośladki, poprawiają ich kształt i przy okazji pomagają zwalczać cellulit. Wy
Ćwiczenia na klatke w domu

Ćwiczenia na klatke w domu

Ćwiczenia na klatkę w domu Nie trzeba wcale chodzić na siłownię, po to żeby ćwiczyć klatkę piersiową. Równie dobrze, można zrobić to bez najmniejszego problemu we własnym domu.
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Plecy

Ćwiczenia-Na na Facebook'u