Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na dół pleców


Dodano: 07-03-2015 15:50
Popularność: 1472
Kategorie:Plecy
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Plecy

Ćwiczenia na dolną część pleców

Wbrew pozorom, da się ćwiczyć dolną część pleców, o czym wielu ćwiczących zapomina, skupiając się głównie na grzbiecie. Lekki trening dolnych partii pleców powinien być jednak włączony w trening ogólnorozwojowy, który warto wykonywać 3 razy w  tygodniu. Poniżej zaprezentuję kilka ćwiczeń modelujących mięśnie znajdujące się w dolnej części pleców. Nie tylko rozwiniesz mięśnie, ale złagodzisz ból odczuwany w dole pleców.

  • Przy pierwszym ćwiczeniu połóż się na brzuchu na macie, wyprostuj nogi, a ręce oprzyj o głowę. W takiej pozycji staraj się lekko unosić w górę klatkę piersiową, dodając do tego podnoszenia nóg. Staraj się wykonać 20 powtórzeń. W zmodyfikowanej wersji tego ćwiczenia możesz położyć się na piłce do ćwiczeń – dzięki temu więcej pracy wkładasz w ćwiczenie, ponieważ musisz jeszcze utrzymać się na piłce.
  • Zejdź na matę, połóż się na brzuchu, unieś w górę jednocześnie obie nogi i ręce. Wykonuj w powietrzu unoszenia raz jednej, raz drugiej ręki i podobnie nóg – masz przecinać nimi powietrze. Wykonaj 20 powtórzeń.
  • Do kolejnego ćwiczenia znów połóż się na macie, oprzyj plecy, ręce wyciągnij wzdłuż tułowia. Nogi ugnij w kolanie, stopy oprzyj płasko o ziemię. Podnieś do góry biodra, dzięki czemu stworzysz mostek – w tej pozycji zastygnij na 30 sekund.
  • Spróbuj też położyć się na brzuchu na ławce skośnej, a nogi oprzyj o podpórki. Ręce spleć pod brodą – w takiej pozycji wykonuj prostowania pleców, poprzez unoszenie ich w górę. Staraj się wykonać 15 powtórzeń.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu weź sztangę lub sam gryf, w zależności od Twoich możliwości siłowych. Usiądź wygodnie na ławce, wyprostuj plecy, zegnij łokieć i oprzyj sztangę na karku. W takiej pozycji wykonuj prostowania rąk w górę, podnosząc jednocześnie ciężar. Unikaj jednak wykonywania przeprostów. Powtórz ćwiczenie 15 razy.
  • Na ćwiczenie dolnych partii mięśni pleców dobry jest martwy ciąg. Stań prosto w lekkim rozkroku i pochylaj w przód tułów, tak by rękami można było prawie dotknąć podłogi. Następnie wyprostuj się do pozycji wyjściowej. Możesz do ćwiczenia dodać unoszenia hantli z tej pozycji, co znacznie wzmocni prace mięśni pleców.
  • Na koniec ćwiczeń zrób kilka razy koci grzbiet z pozycji na macie, co pozwoli na rozluźnienie mięśni i na ich ostatnią pracę. Na pewno poczujesz różnicę, szczególnie jeśli wcześniej cierpiałeś na bóle kręgosłupa w dolnej części pleców.

 

Trening na mięśnie brzucha

Trening na mięśnie brzucha

Trening na mięśnie brzucha Jest wiele ćwiczeń, które pozwalają modelować mięśnie brzucha. Wystarczy znaleźć czas i chcieć by je codziennie wykonywać – wystarczy zaledwie 1
Ćwiczenia na barki

Ćwiczenia na barki

Ćwiczenia na barki Mówiąc o ćwiczeniach na barki mamy na myśli trening mięśni ramiennych. Powinien on być włączony do ćwiczeń ogólnorozwojowych – trening warto wykon
Ćwiczenia na grzbiet

Ćwiczenia na grzbiet

Ćwiczenia na grzbiet Jeśli mowa o grzbiecie, to chodzi o całość mięśni pleców. Szczególnie panowie dbają o to, by te patie ciała były odpowiednio ćwiczone, co gwarantuje s
Ćwiczenia wzmacniające kolana

Ćwiczenia wzmacniające kolana

Ćwiczenia wzmacniające kolana Wiele osób boryka się z bólem kolan czy z niestabilnym chodem. Można skorzystać  zabiegów leczniczych na kolana, można też spró
Ćwiczenia na jędrne pośladki w domu

Ćwiczenia na jędrne pośladki w domu

Ćwiczenia na jędrne pośladki, które możesz wykonać w domu Jest wiele ćwiczeń, które wykonywane w domu mogą przynieść efekty pod postacią jędrnych i wymodelowanych poślad
Ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej

Ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej

Ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej Trening klatki piersiowej jest bardzo ważnym elementem ćwiczeń ogólnorozwojowych. Warto ćwiczyć klatkę piersiową 3 razy w tygodniu, pamięta
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Plecy

Ćwiczenia-Na na Facebook'u