Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na brzuch po ciąży


Dodano: 07-03-2015 15:43
Popularność: 835
Kategorie:Brzuch
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Brzuch

Ćwiczenia na brzuch po ciąży

Wiele kobiet chce po porodzie wrócić do dawnej formy, dlatego decydują się na ćwiczenia. Wiadomo jednak, że aby ćwiczyć brzuch, organizm po ciąży musi się zregenerować. Już w około tydzień po porodzie możesz zacząć spacery, które dobrze wpłyną na Twoją kondycję. W około 3 tygodnie po porodzie można zacząć pierwsze ćwiczenia, dla pewności lepiej jednak odczekać chociaż miesiąc. Jeśli przeszłaś cesarskie cięcie to odczekaj co najmniej 6 tygodni, zanim zaczniesz wykonywać ćwiczenia na mięśnie brzucha – rana powinna się dobrze zagoić nim będziesz ćwiczyć.

  • Na początek warto rozpocząć ćwiczenia, które nie obciążają zbytnio brzucha i kręgosłupa. Mogą to być spięcia – połóż się na macie na plecach, zegnij nogi w kolanie i oprzyj stopy na ziemi, dłonie oprzyj o skronie. W takiej pozycji wykonuj spięcia brzucha i unoszenia klatki piersiowej. Wykonuj ćwiczenia delikatnie, nie nadwyrężając się zbytnio.
  • Kolejne ćwiczenie polega na tym, by przyjąć na macie taką samą pozycję jak przy spięciach brzucha. Zegnij nogi w kolanach i unieś je w górę. W takiej pozycji wykonaj spięcie brzucha i unieś klatkę piersiową w górę, zastygając w ruchu. Jednocześnie wykonuj opuszczania i ponowne podnoszenia nóg w górę – ćwiczysz brzuch, zbytnio nie obciążając mięśni.
  • Jeśli nie minęło wiele czasu od porodu, możesz wybrać się na basen – w wodzie ciało jest lżejsze i mniej się męczysz. Jeśli popływasz przez chociaż 30 minut, spalisz nieco kalorii i będziesz kształtować swoje mięśnie, w tym również brzuch. Zresztą na basem możesz wybrać się z maluszkiem.
  • Połóż się na macie na plecach wyprostuj nogi, a  ręce wyciągnij wzdłuż ciała. W tej pozycji podnoś jedną, raz drugą nogę w górę. Podnoszenie obu nóg jednocześnie mogłoby być dla Ciebie zbyt meczące. W trakcie ćwiczenia możesz zatrzymać nogę w górze i wykonywać nią krążenia w powietrzu.
  • Dobrym ćwiczeniem na płaski brzuch jest tzw. deska. Jeśli czujesz się na siłach, możesz spróbować ją wykonać. Zejdź na matę, oprzyj przód ciała na rękach ugiętych w łokciach, nogi wyciągnij w tył. W tej pozycji napnij brzuch, pośladki i plecy. Plecy powinny tworzyć linię prostą, nie obniżaj nadmiernie bioder. Wytrzymaj w maksymalnym napięciu mięśni przez 30 sekund. Deska jest dobrym ćwiczeniem na zakończenie treningu brzucha.

 

 

Ćwiczenia na brzuch i uda

Ćwiczenia na brzuch i uda

Ćwiczenia na brzuch i nogi Jest sporo fajnych i przyjemnych ćwiczeń, dzięki którym możemy kształtować mięśnie nóg oraz brzucha. Jeżeli tylko masz motywację i chęć do ćw
Ćwiczenia na obręcz barkową

Ćwiczenia na obręcz barkową

Ćwiczenia na obręcz barkową Obręcz barkowa jest to grupa mięśni obejmująca częściowo klatkę piersiową oraz plecy, a także kark. W szczególności mężczyźni dbają o to, by roz
Ćwiczenia na skoliozę

Ćwiczenia na skoliozę

Ćwiczenia na skoliozę Skolioza jest skrzywieniem bocznym kręgosłupa, który wygięty jest pod nienaturalnym kątem. Skoliozą określa się zniekształcenie wynoszące ponad 10° w p
Ćwiczenia na uda w domu

Ćwiczenia na uda w domu

Ćwiczenia na uda w domu Jest wiele ćwiczeń, które pozwolą na kształtowanie mięśni ud w domu, bez konieczności zapisywania się na fitness czy siłownię. Wystarczy znaleźć 15-20 m
Ćwiczenia na jędrny tyłek

Ćwiczenia na jędrny tyłek

Ćwiczenia na jędrny tyłek Jest sporo fajnych ćwiczeń, które pozwalają kształtować nam mięśnie pośladków. Szczególnie panie zainteresowane są tym, by wzmacniać mi
Ćwiczenia na górną część klatki

Ćwiczenia na górną część klatki

Ćwiczenia na górną część klatki piersiowej Ćwiczenia, które wpływają na modelowanie klatki piersiowej zazwyczaj wpływają zarówno na jej dolną jak i górą cz
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Brzuch

Ćwiczenia-Na na Facebook'u