Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na brzuch po ciąży


Dodano: 07-03-2015 15:43
Popularność: 1305
Kategorie:Brzuch
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Brzuch

Ćwiczenia na brzuch po ciąży

Wiele kobiet chce po porodzie wrócić do dawnej formy, dlatego decydują się na ćwiczenia. Wiadomo jednak, że aby ćwiczyć brzuch, organizm po ciąży musi się zregenerować. Już w około tydzień po porodzie możesz zacząć spacery, które dobrze wpłyną na Twoją kondycję. W około 3 tygodnie po porodzie można zacząć pierwsze ćwiczenia, dla pewności lepiej jednak odczekać chociaż miesiąc. Jeśli przeszłaś cesarskie cięcie to odczekaj co najmniej 6 tygodni, zanim zaczniesz wykonywać ćwiczenia na mięśnie brzucha – rana powinna się dobrze zagoić nim będziesz ćwiczyć.

  • Na początek warto rozpocząć ćwiczenia, które nie obciążają zbytnio brzucha i kręgosłupa. Mogą to być spięcia – połóż się na macie na plecach, zegnij nogi w kolanie i oprzyj stopy na ziemi, dłonie oprzyj o skronie. W takiej pozycji wykonuj spięcia brzucha i unoszenia klatki piersiowej. Wykonuj ćwiczenia delikatnie, nie nadwyrężając się zbytnio.
  • Kolejne ćwiczenie polega na tym, by przyjąć na macie taką samą pozycję jak przy spięciach brzucha. Zegnij nogi w kolanach i unieś je w górę. W takiej pozycji wykonaj spięcie brzucha i unieś klatkę piersiową w górę, zastygając w ruchu. Jednocześnie wykonuj opuszczania i ponowne podnoszenia nóg w górę – ćwiczysz brzuch, zbytnio nie obciążając mięśni.
  • Jeśli nie minęło wiele czasu od porodu, możesz wybrać się na basen – w wodzie ciało jest lżejsze i mniej się męczysz. Jeśli popływasz przez chociaż 30 minut, spalisz nieco kalorii i będziesz kształtować swoje mięśnie, w tym również brzuch. Zresztą na basem możesz wybrać się z maluszkiem.
  • Połóż się na macie na plecach wyprostuj nogi, a  ręce wyciągnij wzdłuż ciała. W tej pozycji podnoś jedną, raz drugą nogę w górę. Podnoszenie obu nóg jednocześnie mogłoby być dla Ciebie zbyt meczące. W trakcie ćwiczenia możesz zatrzymać nogę w górze i wykonywać nią krążenia w powietrzu.
  • Dobrym ćwiczeniem na płaski brzuch jest tzw. deska. Jeśli czujesz się na siłach, możesz spróbować ją wykonać. Zejdź na matę, oprzyj przód ciała na rękach ugiętych w łokciach, nogi wyciągnij w tył. W tej pozycji napnij brzuch, pośladki i plecy. Plecy powinny tworzyć linię prostą, nie obniżaj nadmiernie bioder. Wytrzymaj w maksymalnym napięciu mięśni przez 30 sekund. Deska jest dobrym ćwiczeniem na zakończenie treningu brzucha.

 

 

Ćwiczenia na brzuch z hantlami

Ćwiczenia na brzuch z hantlami

Ćwiczenia na brzuch z hantlami Jest sporo ćwiczeń na brzuch, które można wykonywać z dodatkowym obciążeniem. Dzięki hantlom ćwiczenie spowoduje, że mięśnie pracują mocniej i mo
Ćwiczenia na barki

Ćwiczenia na barki

Ćwiczenia na barki Mówiąc o ćwiczeniach na barki mamy na myśli trening mięśni ramiennych. Powinien on być włączony do ćwiczeń ogólnorozwojowych – trening warto wykon
Metoda Karskiego cwiczenia

Metoda Karskiego cwiczenia

Ćwiczenia metoda Karskiego Metoda karskiego jest dość kontrowersyjną metodą na leczenie skolioz. Metoda opiera się głównie na likwidowaniu przykurczów, które według pr
Ćwiczenia na płaskostopie

Ćwiczenia na płaskostopie

Ćwiczenia na płaskostopie Płaskostopie jest zniekształceniem stopy, które polega na obniżeniu jej sklepień. Wiele osób cierpi na to schorzenie, nawet o tym nie wiedząc, bowiem
Ćwiczenia na jędrne pośladki w domu

Ćwiczenia na jędrne pośladki w domu

Ćwiczenia na jędrne pośladki, które możesz wykonać w domu Jest wiele ćwiczeń, które wykonywane w domu mogą przynieść efekty pod postacią jędrnych i wymodelowanych poślad
Ćwiczenia na klate

Ćwiczenia na klate

Ćwiczenia na klatę Jest sporo ćwiczeń, które pomagają kształtować mięśnie klatki piersiowej. Wystarczy tylko nieco chęci i znalezienie  ok. 20 minut czasu dziennie, by ćwicz
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Brzuch

Ćwiczenia-Na na Facebook'u