Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na brzuch nie obciążające kręgosłupa


Dodano: 07-03-2015 15:45
Popularność: 1079
Kategorie:Brzuch
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Brzuch

Ćwiczenia na brzuch nie obciążające kręgosłupa

Niestety, nie zawsze ćwiczenia na brzuch nie obciążają kręgosłupa. W wielu przypadkach jest wręcz odwrotnie. Problemem może być też nieprawidłowe wykonywanie ćwiczeń, przez co dodatkowo możemy narażać swój kręgosłup. Poniżej postaram się zaprezentować kilka ćwiczeń, które można ćwiczyć bez obaw o to, że kręgosłup będzie nadwyrężony.

  • Najgorszym wyborem wśród wszystkich ćwiczeń na brzuch są tradycyjne brzuszki – powinniśmy z nich zrezygnować, ponieważ bardzo obciążają kręgosłup. Można zastąpić je o wiele bezpieczniejszymi spięciami brzucha. Połóż się na macie na plecach, zegnij nogi w kolanie, stopy oprzyj na ziemi. Dłonie oprzyj o skronie – wykonuj lekkie unoszenia tułowia dzięki napięciu mięśni brzucha, przy okazji nie zadzieraj brody. To ćwiczenie na brzuch nie obciąża kręgosłupa, dodatkowo można je modyfikować, przez co ćwiczymy różne partie mięśni.
  • Zejdź na matę do podobnej pozycji jak przy desce – oprzyj przód ciała na wyprostowanych rękach, do tyłu wyciągnij nogi i oprzyj ciężar na palcach. W tej pozycji schodź ciałem na ugięte łokcie, następnie prostuj ręce i znów je uginaj.
  • Zostając w tej samej pozycji zakończ poprzednie ćwiczenie, a wykonuj podnoszenie raz jednej, raz drugiej nogi w górę. Pamiętaj o tym, by przy ćwiczeniu kręgosłup znajdował się w linii prostej, a brzuch był napięty.
  • Możesz też położyć się na macie na plecach i ugiąć nogi w kolanach. Stopy powinny spoczywać na ziemi. Między łydki włóż niewielką piłkę i staraj się unieść ją w górę, trzymając obiema nogami. Jest to ćwiczenie będące alternatywą dla pełnych unoszeń nóg z pozycji leżącej.
  • Spróbuj położyć się na plecach na macie. Unieś jedną nogę w górę i wykonuj nią krążenia w powietrzu. Spróbuj wykonywać ćwiczenie przez 30 sekund, po czym opuść nogę na ziemię i wykonuj ćwiczenie dla drugiej nogi.
  • Jeśli masz problemy z kręgosłupem to warto pomyśleć o zapisaniu się na basen. Możesz w ten sposób jednocześnie ćwiczyć praktycznie wszystkie partie mięśniowe, w tym brzuch i jedocześnie odciążać kręgosłup. Staraj się pływać na brzuchu i na plecach lub leżeć na wodzie – ćwiczenia te działają korzystnie na siłę mięśni pleców i brzucha.
  • Jeżeli cierpisz z powodu bólu kręgosłupa to przed rozpoczęciem ćwiczeń modelujących brzuch skorzystaj z opinii fizjoterapeuty. Będzie on w stanie wskazać, które ćwiczenia są dla Ciebie możliwe do wykonywania.

Trening na mięśnie brzucha

Trening na mięśnie brzucha

Trening na mięśnie brzucha Jest wiele ćwiczeń, które pozwalają modelować mięśnie brzucha. Wystarczy znaleźć czas i chcieć by je codziennie wykonywać – wystarczy zaledwie 1
Ćwiczenia na obręcz barkową

Ćwiczenia na obręcz barkową

Ćwiczenia na obręcz barkową Obręcz barkowa jest to grupa mięśni obejmująca częściowo klatkę piersiową oraz plecy, a także kark. W szczególności mężczyźni dbają o to, by roz
Ćwiczenia na zdrowy kręgosłup

Ćwiczenia na zdrowy kręgosłup

Ćwiczenia na zdrowy kręgosłup Siedzący tryb życia, jaki prowadzimy coraz częściej powoduje, że niestety nasze kręgosłupy pozostawiają naprawdę wiele do życzenia. Dlatego nie zapominaj
Ćwiczenia na chude uda

Ćwiczenia na chude uda

Ćwiczenia na chude uda Zdarza się, że bardzo szczupłe kobiety mają też chude uda. Jest na to sposób, jednak jeśli masz bardzo szczupłą sylwetkę to ćwiczenia nie zdziałają cud&o
Ćwiczenia na dupe

Ćwiczenia na dupe

Ćwiczenia na dupę Pośladki są bardzo ważną częścią ciała,  szczególnie dla kobiet, które dbają o to, by pupa była jędrna i zgrabna. Jest to wizytówka ciała
Ćwiczenia na klatkę

Ćwiczenia na klatkę

Ćwiczenia na klatkę piersiową Ćwiczenia na klatkę mogą być wykonywane zarówno przez mężczyzn jak i przez kobiety. Wystarczą chęci i motywacja do ćwiczeń. Najlepiej jest włącz
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Brzuch

Ćwiczenia-Na na Facebook'u