Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na brzuch nie obciążające kręgosłupa


Dodano: 07-03-2015 15:45
Popularność: 1011
Kategorie:Brzuch
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Brzuch

Ćwiczenia na brzuch nie obciążające kręgosłupa

Niestety, nie zawsze ćwiczenia na brzuch nie obciążają kręgosłupa. W wielu przypadkach jest wręcz odwrotnie. Problemem może być też nieprawidłowe wykonywanie ćwiczeń, przez co dodatkowo możemy narażać swój kręgosłup. Poniżej postaram się zaprezentować kilka ćwiczeń, które można ćwiczyć bez obaw o to, że kręgosłup będzie nadwyrężony.

  • Najgorszym wyborem wśród wszystkich ćwiczeń na brzuch są tradycyjne brzuszki – powinniśmy z nich zrezygnować, ponieważ bardzo obciążają kręgosłup. Można zastąpić je o wiele bezpieczniejszymi spięciami brzucha. Połóż się na macie na plecach, zegnij nogi w kolanie, stopy oprzyj na ziemi. Dłonie oprzyj o skronie – wykonuj lekkie unoszenia tułowia dzięki napięciu mięśni brzucha, przy okazji nie zadzieraj brody. To ćwiczenie na brzuch nie obciąża kręgosłupa, dodatkowo można je modyfikować, przez co ćwiczymy różne partie mięśni.
  • Zejdź na matę do podobnej pozycji jak przy desce – oprzyj przód ciała na wyprostowanych rękach, do tyłu wyciągnij nogi i oprzyj ciężar na palcach. W tej pozycji schodź ciałem na ugięte łokcie, następnie prostuj ręce i znów je uginaj.
  • Zostając w tej samej pozycji zakończ poprzednie ćwiczenie, a wykonuj podnoszenie raz jednej, raz drugiej nogi w górę. Pamiętaj o tym, by przy ćwiczeniu kręgosłup znajdował się w linii prostej, a brzuch był napięty.
  • Możesz też położyć się na macie na plecach i ugiąć nogi w kolanach. Stopy powinny spoczywać na ziemi. Między łydki włóż niewielką piłkę i staraj się unieść ją w górę, trzymając obiema nogami. Jest to ćwiczenie będące alternatywą dla pełnych unoszeń nóg z pozycji leżącej.
  • Spróbuj położyć się na plecach na macie. Unieś jedną nogę w górę i wykonuj nią krążenia w powietrzu. Spróbuj wykonywać ćwiczenie przez 30 sekund, po czym opuść nogę na ziemię i wykonuj ćwiczenie dla drugiej nogi.
  • Jeśli masz problemy z kręgosłupem to warto pomyśleć o zapisaniu się na basen. Możesz w ten sposób jednocześnie ćwiczyć praktycznie wszystkie partie mięśniowe, w tym brzuch i jedocześnie odciążać kręgosłup. Staraj się pływać na brzuchu i na plecach lub leżeć na wodzie – ćwiczenia te działają korzystnie na siłę mięśni pleców i brzucha.
  • Jeżeli cierpisz z powodu bólu kręgosłupa to przed rozpoczęciem ćwiczeń modelujących brzuch skorzystaj z opinii fizjoterapeuty. Będzie on w stanie wskazać, które ćwiczenia są dla Ciebie możliwe do wykonywania.

Aerobiczna 6 weidera

Aerobiczna 6 weidera

Aerobiczna Szóstka Weidera Każdy, kto zna się na ćwiczeniach brzucha wie, że szansą na posiadanie na brzuchu tzw. „kaloryfera” jest między innymi wykonanie aerobicznej Sz&
Cwiczenia na barki dla mężczyzn

Cwiczenia na barki dla mężczyzn

Ćwiczenia na mięśnie barków dla mężczyzn Zarówno mężczyźni jak i kobiety mogą ćwiczyć mięśnie barków, z tym że u panów mogą być one bardziej rozbudowane
Metoda Karskiego cwiczenia

Metoda Karskiego cwiczenia

Ćwiczenia metoda Karskiego Metoda karskiego jest dość kontrowersyjną metodą na leczenie skolioz. Metoda opiera się głównie na likwidowaniu przykurczów, które według pr
Ćwiczenia na grube uda

Ćwiczenia na grube uda

Ćwiczenia na grube uda Jeśli twierdzisz, że masz grube uda to odpowiedz sobie na pytanie, czy nie masz nadmiaru zbędnych kilogramów. Jeśli tak jest to najpierw musisz zastosować diet
Ćwiczenia na pośladki

Ćwiczenia na pośladki

Ćwiczenia na pośladki Pośladki to część ciała o którą szczególnie dbają panie, jednak do modelowania pośladków coraz częściej sięgają też mężczyźni. Jest spo
Ćwiczenia na klate

Ćwiczenia na klate

Ćwiczenia na klatę Jest sporo ćwiczeń, które pomagają kształtować mięśnie klatki piersiowej. Wystarczy tylko nieco chęci i znalezienie  ok. 20 minut czasu dziennie, by ćwicz
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Brzuch

Ćwiczenia-Na na Facebook'u