Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na brzuch nie obciążające kręgosłupa


Dodano: 07-03-2015 15:45
Popularność: 2827
Kategorie:Brzuch
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Brzuch

Ćwiczenia na brzuch nie obciążające kręgosłupa

Niestety, nie zawsze ćwiczenia na brzuch nie obciążają kręgosłupa. W wielu przypadkach jest wręcz odwrotnie. Problemem może być też nieprawidłowe wykonywanie ćwiczeń, przez co dodatkowo możemy narażać swój kręgosłup. Poniżej postaram się zaprezentować kilka ćwiczeń, które można ćwiczyć bez obaw o to, że kręgosłup będzie nadwyrężony.

  • Najgorszym wyborem wśród wszystkich ćwiczeń na brzuch są tradycyjne brzuszki – powinniśmy z nich zrezygnować, ponieważ bardzo obciążają kręgosłup. Można zastąpić je o wiele bezpieczniejszymi spięciami brzucha. Połóż się na macie na plecach, zegnij nogi w kolanie, stopy oprzyj na ziemi. Dłonie oprzyj o skronie – wykonuj lekkie unoszenia tułowia dzięki napięciu mięśni brzucha, przy okazji nie zadzieraj brody. To ćwiczenie na brzuch nie obciąża kręgosłupa, dodatkowo można je modyfikować, przez co ćwiczymy różne partie mięśni.
  • Zejdź na matę do podobnej pozycji jak przy desce – oprzyj przód ciała na wyprostowanych rękach, do tyłu wyciągnij nogi i oprzyj ciężar na palcach. W tej pozycji schodź ciałem na ugięte łokcie, następnie prostuj ręce i znów je uginaj.
  • Zostając w tej samej pozycji zakończ poprzednie ćwiczenie, a wykonuj podnoszenie raz jednej, raz drugiej nogi w górę. Pamiętaj o tym, by przy ćwiczeniu kręgosłup znajdował się w linii prostej, a brzuch był napięty.
  • Możesz też położyć się na macie na plecach i ugiąć nogi w kolanach. Stopy powinny spoczywać na ziemi. Między łydki włóż niewielką piłkę i staraj się unieść ją w górę, trzymając obiema nogami. Jest to ćwiczenie będące alternatywą dla pełnych unoszeń nóg z pozycji leżącej.
  • Spróbuj położyć się na plecach na macie. Unieś jedną nogę w górę i wykonuj nią krążenia w powietrzu. Spróbuj wykonywać ćwiczenie przez 30 sekund, po czym opuść nogę na ziemię i wykonuj ćwiczenie dla drugiej nogi.
  • Jeśli masz problemy z kręgosłupem to warto pomyśleć o zapisaniu się na basen. Możesz w ten sposób jednocześnie ćwiczyć praktycznie wszystkie partie mięśniowe, w tym brzuch i jedocześnie odciążać kręgosłup. Staraj się pływać na brzuchu i na plecach lub leżeć na wodzie – ćwiczenia te działają korzystnie na siłę mięśni pleców i brzucha.
  • Jeżeli cierpisz z powodu bólu kręgosłupa to przed rozpoczęciem ćwiczeń modelujących brzuch skorzystaj z opinii fizjoterapeuty. Będzie on w stanie wskazać, które ćwiczenia są dla Ciebie możliwe do wykonywania.

Ćwiczenia na mięśnie skośne brzucha

Ćwiczenia na mięśnie skośne brzucha

Ćwiczenia na mięśnie skośne brzucha W trakcie ćwiczeń mięśni brzucha, często zaniedbywana jest partia mięśni skośnych, a przecież jest wiele ćwiczeń, które pomagają likwidow
Trening na barki

Trening na barki

Trening na barki Barki są częścią ciała, o której wiele osób zapomina w treningach. Pamiętajmy, że rozbudowujemy ciało zawsze proporcjonalne, najlepiej więc stosować trenin
Ćwiczenia na skoliozę

Ćwiczenia na skoliozę

Ćwiczenia na skoliozę Skolioza jest skrzywieniem bocznym kręgosłupa, który wygięty jest pod nienaturalnym kątem. Skoliozą określa się zniekształcenie wynoszące ponad 10° w p
Ćwiczenia na łydki

Ćwiczenia na łydki

Ćwiczenia na łydki Łydki są częścią nóg, o których wiele osób dbających o swoje mięśnie i ciało zapomina. Skupiamy się ogólnie na ćwiczeniach nóg, z
Ćwiczenia na ujędrnienie pośladków

Ćwiczenia na ujędrnienie pośladków

Ćwiczenia na ujędrnienie pośladków Jest sporo fajnych ćwiczeń, które pozwalają ujędrniać pośladki. Wystarczy 15-20 minut treningu dziennie, by już po miesiącu zobaczyć pi
Ćwiczenia na triceps

Ćwiczenia na triceps

Ćwiczenia na triceps Triceps, czyli mięsień trójgłowy ramienia znajduje się na tylnej powierzchni naszego ramienia. Warto pamiętać, że mięśnie rąk należy ćwiczyć równom
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Brzuch

Ćwiczenia-Na na Facebook'u