Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na brzuch nie obciążające kręgosłupa


Dodano: 07-03-2015 15:45
Popularność: 1762
Kategorie:Brzuch
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Brzuch

Ćwiczenia na brzuch nie obciążające kręgosłupa

Niestety, nie zawsze ćwiczenia na brzuch nie obciążają kręgosłupa. W wielu przypadkach jest wręcz odwrotnie. Problemem może być też nieprawidłowe wykonywanie ćwiczeń, przez co dodatkowo możemy narażać swój kręgosłup. Poniżej postaram się zaprezentować kilka ćwiczeń, które można ćwiczyć bez obaw o to, że kręgosłup będzie nadwyrężony.

  • Najgorszym wyborem wśród wszystkich ćwiczeń na brzuch są tradycyjne brzuszki – powinniśmy z nich zrezygnować, ponieważ bardzo obciążają kręgosłup. Można zastąpić je o wiele bezpieczniejszymi spięciami brzucha. Połóż się na macie na plecach, zegnij nogi w kolanie, stopy oprzyj na ziemi. Dłonie oprzyj o skronie – wykonuj lekkie unoszenia tułowia dzięki napięciu mięśni brzucha, przy okazji nie zadzieraj brody. To ćwiczenie na brzuch nie obciąża kręgosłupa, dodatkowo można je modyfikować, przez co ćwiczymy różne partie mięśni.
  • Zejdź na matę do podobnej pozycji jak przy desce – oprzyj przód ciała na wyprostowanych rękach, do tyłu wyciągnij nogi i oprzyj ciężar na palcach. W tej pozycji schodź ciałem na ugięte łokcie, następnie prostuj ręce i znów je uginaj.
  • Zostając w tej samej pozycji zakończ poprzednie ćwiczenie, a wykonuj podnoszenie raz jednej, raz drugiej nogi w górę. Pamiętaj o tym, by przy ćwiczeniu kręgosłup znajdował się w linii prostej, a brzuch był napięty.
  • Możesz też położyć się na macie na plecach i ugiąć nogi w kolanach. Stopy powinny spoczywać na ziemi. Między łydki włóż niewielką piłkę i staraj się unieść ją w górę, trzymając obiema nogami. Jest to ćwiczenie będące alternatywą dla pełnych unoszeń nóg z pozycji leżącej.
  • Spróbuj położyć się na plecach na macie. Unieś jedną nogę w górę i wykonuj nią krążenia w powietrzu. Spróbuj wykonywać ćwiczenie przez 30 sekund, po czym opuść nogę na ziemię i wykonuj ćwiczenie dla drugiej nogi.
  • Jeśli masz problemy z kręgosłupem to warto pomyśleć o zapisaniu się na basen. Możesz w ten sposób jednocześnie ćwiczyć praktycznie wszystkie partie mięśniowe, w tym brzuch i jedocześnie odciążać kręgosłup. Staraj się pływać na brzuchu i na plecach lub leżeć na wodzie – ćwiczenia te działają korzystnie na siłę mięśni pleców i brzucha.
  • Jeżeli cierpisz z powodu bólu kręgosłupa to przed rozpoczęciem ćwiczeń modelujących brzuch skorzystaj z opinii fizjoterapeuty. Będzie on w stanie wskazać, które ćwiczenia są dla Ciebie możliwe do wykonywania.

Ćwiczenia na wąską talię

Ćwiczenia na wąską talię

Ćwiczenia na wąską talię Szczególnie kobiety zainteresowane są tym, by mieć wąską talię i szczupły brzuch. Na szczęście taki efekt da się osiągnąć wykonując odpowiednie ćw
Ćwiczenia na barki

Ćwiczenia na barki

Ćwiczenia na barki Mówiąc o ćwiczeniach na barki mamy na myśli trening mięśni ramiennych. Powinien on być włączony do ćwiczeń ogólnorozwojowych – trening warto wykon
Ćwiczenia na zdrowy kręgosłup

Ćwiczenia na zdrowy kręgosłup

Ćwiczenia na zdrowy kręgosłup Siedzący tryb życia, jaki prowadzimy coraz częściej powoduje, że niestety nasze kręgosłupy pozostawiają naprawdę wiele do życzenia. Dlatego nie zapominaj
Ćwiczenia na smukłe nogi

Ćwiczenia na smukłe nogi

Ćwiczenia na smukłe nogi Smukłe i zgrabne nogi są marzeniem każdej kobiety. Są sposoby na to, by cieszyć się pięknym ciałem. Pamiętaj jednak, że jeśli posiadasz zbędne kilogramy to n
Ćwiczenia na jędrne policzki

Ćwiczenia na jędrne policzki

Ćwiczenia na jędrne policzki Kto nie chce cieszyć się jędrnymi i pełnymi policzkami mimo upływu lat? Jest na to wiele sposobów. Możesz ujędrniać skórę za pomocą krem&oacu
Ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej

Ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej

Ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej Trening klatki piersiowej jest bardzo ważnym elementem ćwiczeń ogólnorozwojowych. Warto ćwiczyć klatkę piersiową 3 razy w tygodniu, pamięta
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Brzuch

Ćwiczenia-Na na Facebook'u