Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na brzuch nie obciążające kręgosłupa


Dodano: 07-03-2015 15:45
Popularność: 1178
Kategorie:Brzuch
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Brzuch

Ćwiczenia na brzuch nie obciążające kręgosłupa

Niestety, nie zawsze ćwiczenia na brzuch nie obciążają kręgosłupa. W wielu przypadkach jest wręcz odwrotnie. Problemem może być też nieprawidłowe wykonywanie ćwiczeń, przez co dodatkowo możemy narażać swój kręgosłup. Poniżej postaram się zaprezentować kilka ćwiczeń, które można ćwiczyć bez obaw o to, że kręgosłup będzie nadwyrężony.

  • Najgorszym wyborem wśród wszystkich ćwiczeń na brzuch są tradycyjne brzuszki – powinniśmy z nich zrezygnować, ponieważ bardzo obciążają kręgosłup. Można zastąpić je o wiele bezpieczniejszymi spięciami brzucha. Połóż się na macie na plecach, zegnij nogi w kolanie, stopy oprzyj na ziemi. Dłonie oprzyj o skronie – wykonuj lekkie unoszenia tułowia dzięki napięciu mięśni brzucha, przy okazji nie zadzieraj brody. To ćwiczenie na brzuch nie obciąża kręgosłupa, dodatkowo można je modyfikować, przez co ćwiczymy różne partie mięśni.
  • Zejdź na matę do podobnej pozycji jak przy desce – oprzyj przód ciała na wyprostowanych rękach, do tyłu wyciągnij nogi i oprzyj ciężar na palcach. W tej pozycji schodź ciałem na ugięte łokcie, następnie prostuj ręce i znów je uginaj.
  • Zostając w tej samej pozycji zakończ poprzednie ćwiczenie, a wykonuj podnoszenie raz jednej, raz drugiej nogi w górę. Pamiętaj o tym, by przy ćwiczeniu kręgosłup znajdował się w linii prostej, a brzuch był napięty.
  • Możesz też położyć się na macie na plecach i ugiąć nogi w kolanach. Stopy powinny spoczywać na ziemi. Między łydki włóż niewielką piłkę i staraj się unieść ją w górę, trzymając obiema nogami. Jest to ćwiczenie będące alternatywą dla pełnych unoszeń nóg z pozycji leżącej.
  • Spróbuj położyć się na plecach na macie. Unieś jedną nogę w górę i wykonuj nią krążenia w powietrzu. Spróbuj wykonywać ćwiczenie przez 30 sekund, po czym opuść nogę na ziemię i wykonuj ćwiczenie dla drugiej nogi.
  • Jeśli masz problemy z kręgosłupem to warto pomyśleć o zapisaniu się na basen. Możesz w ten sposób jednocześnie ćwiczyć praktycznie wszystkie partie mięśniowe, w tym brzuch i jedocześnie odciążać kręgosłup. Staraj się pływać na brzuchu i na plecach lub leżeć na wodzie – ćwiczenia te działają korzystnie na siłę mięśni pleców i brzucha.
  • Jeżeli cierpisz z powodu bólu kręgosłupa to przed rozpoczęciem ćwiczeń modelujących brzuch skorzystaj z opinii fizjoterapeuty. Będzie on w stanie wskazać, które ćwiczenia są dla Ciebie możliwe do wykonywania.

Ćwiczenia na brzuch kaloryfer

Ćwiczenia na brzuch kaloryfer

Ćwiczenia na kaloryfer Każdy mężczyzna chciałby na swoim brzuchu wyrobić kaloryfer, a o ładnie zarysowane mięsnie brzucha walczą też panie. Podstawą jest jednak spalenie zbędnego tłus
Trening na barki

Trening na barki

Trening na barki Barki są częścią ciała, o której wiele osób zapomina w treningach. Pamiętajmy, że rozbudowujemy ciało zawsze proporcjonalne, najlepiej więc stosować trenin
Ćwiczenia na rozbudowanie pleców

Ćwiczenia na rozbudowanie pleców

Ćwiczenia na rozbudowanie pleców Rozbudowanie pleców jest jednym z elementów treningu ogólnorozwojowego, musimy bowiem rozwijać nasze ciało proporcjonalnie. Warto w
Ćwiczenia na wysportowane łydki

Ćwiczenia na wysportowane łydki

Ćwiczenia na wysportowane łydki Wysportowane łydki maja ładny, wyraźnie zarysowany kształt i silne mięśnie. Wiele osób zapomina jednak, że w ramach treningu ogólnorozwojoweg
Ćwiczenia na jędrną pupę

Ćwiczenia na jędrną pupę

Ćwiczenia na jędrną pupę Pośladki są wizytówka każdej kobiety, dlatego warto myśleć o tym, by ćwiczyć tą część ciała. Jest wiele prostych ćwiczeń, które kształtuj
Ćwiczenia na klatkę

Ćwiczenia na klatkę

Ćwiczenia na klatkę piersiową Ćwiczenia na klatkę mogą być wykonywane zarówno przez mężczyzn jak i przez kobiety. Wystarczą chęci i motywacja do ćwiczeń. Najlepiej jest włącz
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Brzuch

Ćwiczenia-Na na Facebook'u