Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na łydki w domu


Dodano: 03-04-2015 11:58
Popularność: 1546
Kategorie:Nogi
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Nogi

Ćwiczenia na łydki w domu

Wiele osób wykonując trening nóg zapomina o kształtowaniu łydek. Warto włączyć do treningu ogólnorozwojowego również ćwiczenie łydek, ponieważ nie jest ono zbyt wymagające. Jeśli stan Twoich łydek nie jest zadowalający to ćwicz tę partię przez 15 minut dziennie, pamiętaj jednak o systematyczności i dokładnym wykonywaniu ćwiczeń. Poniżej zaprezentuję kilka ćwiczeń na zgrabne łydki.

  • Jeśli korzystasz z siłowni, znajdź maszynę przeznaczoną na łydki. Miewa ona różne nazwy, natomiast polega na tym, by na specjalnym oparciu  oprzeć łydki i kierować je w dół, po czym unosić w górę za pomocą pracy samych stóp. W tym ćwiczeniu silnie działają mięśnie łydek.  Spróbuj wykonać  15 powtórzeń.
  • Jeśli natomiast ćwiczysz w domu to przedstawię Ci banalnie proste ćwiczenie. Wystarczy, że staniesz prosto i zaczniesz wspinać się na palce, a następnie opuszczać ciało na ziemię. Wystarczy robić 15 razy spięcia na palcach. Podobnie na łydki działa też stawanie na piętach, które również powinno się wykonywać 15 razy. Możesz spróbować zmodyfikowanego ćwiczenia, które będzie polegało na stawaniu na piętach i na palcach stóp na zmianę.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu zejdź do pozycji przysiadu, opuść biodra na linię kolan. Pozostając w dole wykonuj stawania na palcach. Oprócz łydek przy tym ćwiczeniu ćwiczysz też uda i pośladki.
  • Podobne do poprzednich ćwiczeń, czyli stawanie na palcach możesz wykonać trzymając opartą o kark sztangę z ciężarem. Możesz unosić ją w trakcie ćwiczenia, jednak najważniejsze jest stawanie na palcach. Jako że obciążenie jest większe, silniej pracują łydki.
  • Na kondycję łydek dobrze wpływa też ćwiczenie polegające na szybkich podskokach na palcach. Możesz dodać do podskoków ruchy ramion czy wypychanie ciężarków, ćwicząc przy okazji partie inne niż same łydki.
  • Skorzystaj ze schodów jeśli takie masz w domu. Świetnym ćwiczeniem na łydki jest wychodzenie po schodach albo po wszystkich stopniach albo wchodzenie na jeden stopień w górę, następnie schodzenie z niego i znów wychodzenie. Staraj się ćwiczyć chociaż przez 5 minut w ten sposób.
  • Na koniec polecam Ci codzienne uprawianie joggingu – bieganie świetnie kształtuje łydki, a przy okazji poprawia wydolność i polepsza kondycję całego organizmu. Właśnie z tego powodu do treningu kształtującego łydki należy włączyć bieganie. Staraj się wygospodarować jeden dzień w tygodniu w  którym przez godzinę będziesz biegać.

 

Ćwiczenia na gruby brzuch

Ćwiczenia na gruby brzuch

Ćwiczenia na gruby brzuch Niestety, jeśli chcesz walczyć z grubym brzuchem to najpierw zacznij od diety. Musisz zmienić swoje nawyki żywieniowe i dodatkowo zacznij ćwiczyć, by zrzucić nadm
Trening na barki

Trening na barki

Trening na barki Barki są częścią ciała, o której wiele osób zapomina w treningach. Pamiętajmy, że rozbudowujemy ciało zawsze proporcjonalne, najlepiej więc stosować trenin
Metoda Karskiego cwiczenia

Metoda Karskiego cwiczenia

Ćwiczenia metoda Karskiego Metoda karskiego jest dość kontrowersyjną metodą na leczenie skolioz. Metoda opiera się głównie na likwidowaniu przykurczów, które według pr
Ćwiczenia na uda pośladki i brzuch

Ćwiczenia na uda pośladki i brzuch

Ćwiczenia na uda, brzuch i pośladki W walce o ładnie wyrzeźbioną sylwetkę ćwiczenia powinny iść zawsze w parze z odpowiednią dietą. Musisz pamiętać , że efekty przynosi systematyczno
Ćwiczenia na jędrny tyłek

Ćwiczenia na jędrny tyłek

Ćwiczenia na jędrny tyłek Jest sporo fajnych ćwiczeń, które pozwalają kształtować nam mięśnie pośladków. Szczególnie panie zainteresowane są tym, by wzmacniać mi
Ćwiczenia na triceps

Ćwiczenia na triceps

Ćwiczenia na triceps Triceps, czyli mięsień trójgłowy ramienia znajduje się na tylnej powierzchni naszego ramienia. Warto pamiętać, że mięśnie rąk należy ćwiczyć równom
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Nogi

Ćwiczenia-Na na Facebook'u