Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na łydki w domu


Dodano: 03-04-2015 11:58
Popularność: 950
Kategorie:Nogi
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Nogi

Ćwiczenia na łydki w domu

Wiele osób wykonując trening nóg zapomina o kształtowaniu łydek. Warto włączyć do treningu ogólnorozwojowego również ćwiczenie łydek, ponieważ nie jest ono zbyt wymagające. Jeśli stan Twoich łydek nie jest zadowalający to ćwicz tę partię przez 15 minut dziennie, pamiętaj jednak o systematyczności i dokładnym wykonywaniu ćwiczeń. Poniżej zaprezentuję kilka ćwiczeń na zgrabne łydki.

  • Jeśli korzystasz z siłowni, znajdź maszynę przeznaczoną na łydki. Miewa ona różne nazwy, natomiast polega na tym, by na specjalnym oparciu  oprzeć łydki i kierować je w dół, po czym unosić w górę za pomocą pracy samych stóp. W tym ćwiczeniu silnie działają mięśnie łydek.  Spróbuj wykonać  15 powtórzeń.
  • Jeśli natomiast ćwiczysz w domu to przedstawię Ci banalnie proste ćwiczenie. Wystarczy, że staniesz prosto i zaczniesz wspinać się na palce, a następnie opuszczać ciało na ziemię. Wystarczy robić 15 razy spięcia na palcach. Podobnie na łydki działa też stawanie na piętach, które również powinno się wykonywać 15 razy. Możesz spróbować zmodyfikowanego ćwiczenia, które będzie polegało na stawaniu na piętach i na palcach stóp na zmianę.
  • Przy kolejnym ćwiczeniu zejdź do pozycji przysiadu, opuść biodra na linię kolan. Pozostając w dole wykonuj stawania na palcach. Oprócz łydek przy tym ćwiczeniu ćwiczysz też uda i pośladki.
  • Podobne do poprzednich ćwiczeń, czyli stawanie na palcach możesz wykonać trzymając opartą o kark sztangę z ciężarem. Możesz unosić ją w trakcie ćwiczenia, jednak najważniejsze jest stawanie na palcach. Jako że obciążenie jest większe, silniej pracują łydki.
  • Na kondycję łydek dobrze wpływa też ćwiczenie polegające na szybkich podskokach na palcach. Możesz dodać do podskoków ruchy ramion czy wypychanie ciężarków, ćwicząc przy okazji partie inne niż same łydki.
  • Skorzystaj ze schodów jeśli takie masz w domu. Świetnym ćwiczeniem na łydki jest wychodzenie po schodach albo po wszystkich stopniach albo wchodzenie na jeden stopień w górę, następnie schodzenie z niego i znów wychodzenie. Staraj się ćwiczyć chociaż przez 5 minut w ten sposób.
  • Na koniec polecam Ci codzienne uprawianie joggingu – bieganie świetnie kształtuje łydki, a przy okazji poprawia wydolność i polepsza kondycję całego organizmu. Właśnie z tego powodu do treningu kształtującego łydki należy włączyć bieganie. Staraj się wygospodarować jeden dzień w tygodniu w  którym przez godzinę będziesz biegać.

 

Ćwiczenia na brzuch z hantlami

Ćwiczenia na brzuch z hantlami

Ćwiczenia na brzuch z hantlami Jest sporo ćwiczeń na brzuch, które można wykonywać z dodatkowym obciążeniem. Dzięki hantlom ćwiczenie spowoduje, że mięśnie pracują mocniej i mo
Ćwiczenia na barki

Ćwiczenia na barki

Ćwiczenia na barki Mówiąc o ćwiczeniach na barki mamy na myśli trening mięśni ramiennych. Powinien on być włączony do ćwiczeń ogólnorozwojowych – trening warto wykon
Ćwiczenia na kręgosłup piersiowy

Ćwiczenia na kręgosłup piersiowy

Ćwiczenia na kręgosłup piersiowy Ćwiczenia na kręgosłup piersiowy zalecane są wtedy, kiedy pacjent odczuwa ból i napięcie w okolicach odcinka piersiowego. Proste ćwiczenia mogą po
Ćwiczenia na jędrne uda

Ćwiczenia na jędrne uda

Ćwiczenia na jędrne uda Ćwiczeniami, które zwiększą jędrność ud poprzez modelowanie mięśni zazwyczaj zainteresowane są panie. Jest wiele ćwiczeń, które wzmacniają mię
Ćwiczenia modelujące pośladki

Ćwiczenia modelujące pośladki

Ćwiczenia modelujące pośladki Szczególnie panie zainteresowane są ćwiczeniami, które modelują pośladki, poprawiają ich kształt i przy okazji pomagają zwalczać cellulit. Wy
Ćwiczenia na triceps

Ćwiczenia na triceps

Ćwiczenia na triceps Triceps, czyli mięsień trójgłowy ramienia znajduje się na tylnej powierzchni naszego ramienia. Warto pamiętać, że mięśnie rąk należy ćwiczyć równom
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Nogi

Ćwiczenia-Na na Facebook'u