Strona Cwiczenia-Na.pl korzysta z plików cookies. Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Więcej
Szukaj na stronie Cwiczenia-Na.pl:

Ćwiczenia na łydki


Dodano: 07-03-2015 16:02
Popularność: 1655
Kategorie:Nogi
Moderacja odpowiedzi: Zaakceptowane


Nogi

Ćwiczenia na łydki

Łydki są częścią nóg, o których wiele osób dbających o swoje mięśnie i ciało zapomina. Skupiamy się ogólnie na ćwiczeniach nóg, zapominając, że można ćwiczyć typowo tą część ciała i chociaż jedno ćwiczenie kształtujące łydki należałoby dołączyć do treningu. Poniżej zaprezentuję kilka prostych ćwiczeń, które ujędrniają łydki i powodują, że jej mięśnie będą wyraźnie zarysowane.

  • Jest kilka naprawdę prostych ćwiczeń, które kształtują mięśnie łydek. Należy do nich chociażby chodzenie na palcach – spróbuj tak chodzić chociaż kilka minut dziennie.  Możesz też podskakiwać stojąc na palcach.
  • Podobne działanie ma chodzenie na piętach – dzięki temu również kształtuje się łydki, dlatego warto ćwiczyć w ten sposób kilka minut dziennie, nawet w trakcie codziennych obowiązków.
  • Możesz też oprzeć na karku gryf, stanąć w lekkim rozkroku i mając na sobie obciążenie wykonywać powolne stawanie na palcach i następnie obniżanie ciała do pozycji wyjściowej.
  • Stań w rozkroku i wykonaj przysiad – biodra opuść do linii kolan. Pozostań w tej pozycji i zacznij stawać na palcach – jest to idealne ćwiczenie na wszystkie partie mięśni nogi.
  • Kolejne ćwiczenie jest bardzo proste – stań w miejscu i wykonuj szybkie podskoki. Na pewno poczujesz, jak silnie zaczną pracować Twoje łydki.
  • Kolejne ćwiczenie możesz wykonywać w domu, potrzeba Ci jedynie nieco wolnego miejsca przy ścianie. Oprzyj wyciągnięte ręce o ścianę, wykonaj prawą nogą krok do przodu i ugnij ją w kolanie, lewa noga pozostaje wyciągnięta w tył. Bez odrywania od podłoża uginaj coraz mocniej prawą nogę, aż poczujesz napięcie łydek. Następnie zmień nogę i wykonuj ćwiczenie w ten sam sposób.
  • Jeśli chcesz mieć ładnie ukształtowane łydki to kup sobie stepper. Jest to małe urządzenie, dzięki któremu można wymodelować mięśnie łydek, np. w trakcie oglądania telewizji. Wystarczy, że będziesz maszerować na stepperze przez 10 minut dziennie.
  • Na kształtowanie łydek wpływa też marsz, dlatego staraj się jak najwięcej spacerować w szybkim tempie. Pamiętaj, że stopy powinno stawiać się tak, by ciężar opierał się na ich przedniej części. Spróbuj wykonać taki spacer chociaż raz w tygodniu.
  • Łydki możesz też ćwiczyć na basenie nie tylko pływając – wystarczy, że będziesz podskakiwać w wodzie, a łydki zaczną pracować bardzo intensywnie, natomiast my sami w wodzie nie odczuwamy aż tak znaczącego zmęczenia jak podczas normalnych ćwiczeń.

Ćwiczenia modelujące brzuch

Ćwiczenia modelujące brzuch

Ćwiczenia modelujące brzuch Jest sporo fajnych ćwiczeń, które korzystnie wpływają na kondycję naszego brzucha. Można wykonywać je zarówno na siłowni jak i w domu, nie ma co
Ćwiczenia na obręcz barkową

Ćwiczenia na obręcz barkową

Ćwiczenia na obręcz barkową Obręcz barkowa jest to grupa mięśni obejmująca częściowo klatkę piersiową oraz plecy, a także kark. W szczególności mężczyźni dbają o to, by roz
Ćwiczenia na dół pleców

Ćwiczenia na dół pleców

Ćwiczenia na dolną część pleców Wbrew pozorom, da się ćwiczyć dolną część pleców, o czym wielu ćwiczących zapomina, skupiając się głównie na grzbiecie. Lekki
Ćwiczenia na stopy

Ćwiczenia na stopy

Ćwiczenia na stopy Ćwiczenia na stopy mogą nie tylko wzmocnić pracę naszych stóp i stawy. Stosuje się je bardzo często w celu likwidowania wad postawy takich jak np. płaskostopie. J
Ćwiczenia na jędrne policzki

Ćwiczenia na jędrne policzki

Ćwiczenia na jędrne policzki Kto nie chce cieszyć się jędrnymi i pełnymi policzkami mimo upływu lat? Jest na to wiele sposobów. Możesz ujędrniać skórę za pomocą krem&oacu
Ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej

Ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej

Ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej Trening klatki piersiowej jest bardzo ważnym elementem ćwiczeń ogólnorozwojowych. Warto ćwiczyć klatkę piersiową 3 razy w tygodniu, pamięta
Średnia ocena: 4.5 Ilość głosów: 5
Polecaj:
Więcej z kategorii:Nogi

Ćwiczenia-Na na Facebook'u